Het Grote Motovlog Topic Deel I

Iets wat me hier recentelijk is opgevallen:

Als ik mijn video's terug luister over de speakers is alles vrij duidelijk en helder
Luister ik het terug via de headphones klinkt het wat metaalachtig.

Nu dacht ik eerst dat het aan de headphones lag, maar ik heb het ook met een ander paar headphones, en ondertussen heeft iemand anders ook al gemeld dat de audio wat metaalachtig doorkomt bij hun.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
 
Ik hoorde dat ook in een van je videos. De rest niet met koptelefoon geluisterd. Heb je de laatste tijd veel andijvie, spinazie of brocolli gegeten? Daar zit ook ijzer in. :+ En probeer eens een andere microfoon.
 
Ik hoorde dat ook in een van je videos. De rest niet met koptelefoon geluisterd. Heb je de laatste tijd veel andijvie, spinazie of brocolli gegeten? Daar zit ook ijzer in. :+ En probeer eens een andere microfoon.
Eerder te weinig xD

Geen idee of ik nog een andere microfoon heb.
Kan natuurlijk ook gewoon de Drift zijn die langzamerhand de geest geeft
 
Eindelijk eens weer een kwalitiatief videootje kunnen schieten. Hopelijk krijg ik er veel views op :D
Nee, eindelijk heb ik eens weer mijn hobby kunnen uitvoeren, met dat ik nu wel weer wat tijd heb. Binnen een maandje gaat het moeilijker worden om tijd te kunnen vinden tussen werk.

Als het over geluid gaat heb ik er nu alleen maar een EQ op gezet bij mij die de bassen wegfiltert. Anders krijg je zo'n té "muddy" geluid.
 
Eindelijk eens weer een kwalitiatief videootje kunnen schieten. Hopelijk krijg ik er veel views op :D
Nee, eindelijk heb ik eens weer mijn hobby kunnen uitvoeren, met dat ik nu wel weer wat tijd heb. Binnen een maandje gaat het moeilijker worden om tijd te kunnen vinden tussen werk.

Als het over geluid gaat heb ik er nu alleen maar een EQ op gezet bij mij die de bassen wegfiltert. Anders krijg je zo'n té "muddy" geluid.
Tegen een rs6 op de snelweg blijkt de vtec een trage hok te zijn....:]
 
Noraly van Itchy Boots is ook lekker bezig! Een Nederlandse meid die de wereld in haar eentje over reist met een Royal Enfield Himalayan 410.
199K volgers, ruim 15 miljoen views sinds november 2018. Respect voor haar voor wat ze doet en ook dit aantal volgers zonder tieten of kont te laten zien om views te krijgen. Bij het zien van haar video's vraag ik me echt af waarom ik nog in Nederland zit en niet gewoon mijn baan op zeg en ook ga reizen. :P Nu je nog jong bent kan je het lichamelijk beter aan, heb je alleen het geld niet. Straks ben je oud, heb je het geld maar een versleten lichaam. :+
Maar goed, verplichtingen, een koophuis (kan natuurlijk verkocht worden), zorgen om genoeg €€€ etc. etc.

Ze is in elk geval het perfecte visitekaartje voor Royal Enfield. Ik hoop dat RE India nadat ze klaar is met haar wereldreis, haar er een mooie beloning voor geeft als dank voor de exposure. Kan niet wachten om zelf eens op zo'n Himalayan te stappen. Meifesto heeft het al gedaan. :)

https://www.youtube.com/channel/UCEIs9nkveW9WmYtsOcJBwTg
 

Heb ook eens iets geprobeerd. Hopelijk krijg ik geen last omdat de snelheden niet geblurred zijn :/
 
Noraly van Itchy Boots is ook lekker bezig! Een Nederlandse meid die de wereld in haar eentje over reist met een Royal Enfield Himalayan 410.
199K volgers, ruim 15 miljoen views sinds november 2018. Bij het zien van haar video's vraag ik me echt af waarom ik nog in Nederland zit en niet gewoon mijn baan op zeg en ook ga reizen.
Ja, volg haar ook en ze gaat hard.
Moet wel zeggen dat ze ook vrij makkelijk weg kijken, voelen minder lang aan dan dat ze zijn.
En als ik geen dieren had die van mij afhankelijk waren had ik het zo maar kunnen doen.
Maar diertjes gaan voor, dus we blijven lekker thuis ;)

Kan niet wachten om zelf eens op zo'n Himalayan te stappen. Meifesto heeft het al gedaan. :)
En dat gaat verbaasd goed.
Ben benieuwd wanneer jij er eentje mee kan nemen :)
 
Itchy boots ook al ontdekt. Machtig wat ze doet maar kan nooit lang naar de video kijken. Weet niet of het komt door de makeup of door het Engels. Maar ik begrijp ik wel dat je met Nederlands bijlange geen zo'n gevolg krijgt.
 
Ja, volg haar ook en ze gaat hard.
Moet wel zeggen dat ze ook vrij makkelijk weg kijken, voelen minder lang aan dan dat ze zijn.
En als ik geen dieren had die van mij afhankelijk waren had ik het zo maar kunnen doen.
Maar diertjes gaan voor, dus we blijven lekker thuis ;)

En dat gaat verbaasd goed.
Ben benieuwd wanneer jij er eentje mee kan nemen :)

Geen nieuwe dieren bijkopen en dan gaan als ze niet meer leven.
Topsnelheid is alleen niet echt wat geloof ik. In Amerika gaat ie maar 120km/u, zal voor Europa niet anders zijn. In India loopt ie wat harder, maar daar hebben ze ook geen Euro4. Maar voor stukkies offroad (niet teveel offroad) denk ik best een leuke brommert. Ik mis het wel dat Japanse fabrikanten geen enduro's en dualsports en supermotards meer in het gamma hebben. KTM / Husqvarna gelukkig nog wel.

Wanneer ik er eentje meeneem? Het enige wat ik hoef te doen is op de motor te stappen en bij MVM naar binnen te lopen en te vragen of ik 'm mee mag.
Bij de importeur moet ik wel een afspraak maken. MVM heeft ze allemaal staan en verhuurt ze ook. Deze maand geen tijd, denk volgende maand eens kijken.
Heb nog wel een berg motoren op mijn lijstje staan om hopelijk dit jaar op YouTube te tonen.

Verder hoop ik dat er op de EICMA veel nieuwe motoren getoond gaan worden.

Itchy boots ook al ontdekt. Machtig wat ze doet maar kan nooit lang naar de video kijken. Weet niet of het komt door de makeup of door het Engels. Maar ik begrijp ik wel dat je met Nederlands bijlange geen zo'n gevolg krijgt.

In het Nederlands ga je dat niet krijgen, nee. Verder denk ik veel volgers uit o.a. India. Bij mij staat India ook in de top 4 van volgers. Een gigantisch land en steeds meer mensen toegang tot internet via smartphones.
 
Geen nieuwe dieren bijkopen en dan gaan als ze niet meer leven.
Topsnelheid is alleen niet echt wat geloof ik. In Amerika gaat ie maar 120km/u, zal voor Europa niet anders zijn.

Ik heb er iets meer uit kunnen knijpen.
Binnenkort eens online gooien.


In het Nederlands ga je dat niet krijgen, nee. Verder denk ik veel volgers uit o.a. India. Bij mij staat India ook in de top 4 van volgers. Een gigantisch land en steeds meer mensen toegang tot internet via smartphones.
Op mijn Himalayan ook aardig wat views vanuit India. Daarom doet die het ook zo goed verwacht ik.
 
Na een paar dagen in 1x keer een zichtbare stijging in subs te hebben is het weer wat gezakt dit weekend.
Geen probleem, komt binnerkort nog genoeg leuks uit.


Wel gekloot met Davince Resolve dit weekend, maar geen succes.
Terug naar Magix it is ;)
 
Nope, net iets meer dan de helft ;)

Ik weet ook niet of ze dan kijken naar een kalenderjaar of de laatste 12 maanden. Waarschijnlijk de laatste 12 maanden. Die kan je makkelijk nakijken in de analytics. Maak gewoon een playlist met al je videos en vraag aan je volgers of ze alles met autoplay willen aanzetten op een PC. :) Je kan ze ook kopen, maar waarschijnlijk kost dat meer dan je gaat verdienen, wetende dat ook de belastingdienst ongeveer de helft pikt.
 
Nee joh, gewoon even een viral video eruit gooien, dan zit je zo op die tijd
Veel makkelijker _O-_O- xD

Met motoren gaat niet heel veel viral.
Die van Royal Jordanian was wel mooi, dat ie door een busschaufeur werd gewezen op een overstekende voetganger. RJ stopt, voetganger en motorrijder geven elkaar een gebaar van voorrang, boks met de buschauffeur en weer door. :} Eigenlijk met 958k views nog niet eens heel erg viral. Wel een mooi schouwspel, alles perfect.


Oh joh, dat druk ik er in een weekje doorheen.
:X

Ja joh, geen probleem. :+
4000 uur is best wat. Ik ga het voor dit jaar gelukkig wel redden ,maar je zou maar net op de grens zitten tussen wel of geen inkomsten. 1000 subs is nog wel te doen als je echt even je schouders er onder zet, maar 4000 uur is toch 333 uur per maand wat men moet kijken naar je video's.
 
Zoals beloofd hier mijn review van de DJI Osmo Action: DJI Osmo Action productervaring door Leviathius - Hardware Info

Ik heb ook nog eens het geluk dat ik hem mag houden! Binnenkort maar eens wat fatsoenlijke en uitgebreide video's maken over en met de camera :)
De camera is trouwens echt een aanrader voor motorvloggers. Met het tweede schermpje aan de voorkant kun je heel eenvoudig controleren in een spiegel of je beeld recht is, niet te donker etc. Ook werkt de RockSteady beeldstabilisatie uitstekend.
 
Hmmm... Ik ben een beetje sceptisch over de beeldkwaliteit van de video (op de motor) lijkt me heel veel ingezoomd en wat té vloeiend om een realistisch "motorrijbeeld" te krijgen. Of ligt het misschien aan de lichtinval? Beetje grainy als ik het op fullscreen zet, of zal dit liggen aan youtube's compressie?
 
@Leviathius leuke review en leuk dat je 'm mag houden!
Wat ik wel mis in de test is hoeveel minuten je op een volle accu kan filmen en dan ook nog weer specifiek tussen bijv 4K en 1080P.
De grotere beeldhoek heb je op de motor echt wel nodig. Windreductie ie best netjes bij die 70 km/u. Maar goed, op de motor moet je sowieso wel een externe microfoon gebruiken.
 
Hmmm... Ik ben een beetje sceptisch over de beeldkwaliteit van de video (op de motor) lijkt me heel veel ingezoomd en wat té vloeiend om een realistisch "motorrijbeeld" te krijgen. Of ligt het misschien aan de lichtinval? Beetje grainy als ik het op fullscreen zet, of zal dit liggen aan youtube's compressie?
De beeldkwaliteit van de video die ik had geplaatst bij de review is inderdaad ruk. Vanwege tijdgebrek voor het schrijven van de review had ik even vlug een fragment gepakt. Ik heb de review geschreven tijdens mijn vakantie in Frankrijk, maar de beelden uitzoeken moest ik afgelopen zondagavond even gauw doen. Ik ga dan ook de videobeelden vervangen voor betere. Bij de gebruikte stukjes video stond HDR namelijk nog niet aan. En daarbij heb ik een oude Adobe Premiere gebruikt (2014) om de video te exporteren en daar heb ik nog niet de juiste render settings voor kunnen vinden. Ik ga gedurende deze week de beelden met Davinci Resolve renderen, dan zal het vele malen beter zijn. Want de originele beelden zijn wel van zeer goede kwaliteit namelijk.

@Leviathius leuke review en leuk dat je 'm mag houden!
Wat ik wel mis in de test is hoeveel minuten je op een volle accu kan filmen en dan ook nog weer specifiek tussen bijv 4K en 1080P.
De grotere beeldhoek heb je op de motor echt wel nodig. Windreductie ie best netjes bij die 70 km/u. Maar goed, op de motor moet je sowieso wel een externe microfoon gebruiken.

Goede vraag, dit heb ik niet specifiek getest helaas want mijn 32gb kaartje zat al vol na 45min 4K filmen en dan was de accu nog niet leeg.. Ik had wel gelezen dat hij 63 minuten op 4K kan filmen. De Hero7 kan er 45 minuten. Best een verschil dus. (bron: DJI Osmo Action vs GoPro Hero 7).
De windreductie is erg netjes inderdaad, maar ik gebruik al een externe microfoon voor tijdens het filmen, dus zal het camera geluid niet gauw gebruiken. Maar toch goed om te weten dat hij goed wind geluid reduceerd :)

Maar nu ik hem in bezit heb ga ik zeker ermee experimenteren en op zoek naar de perfecte settings en dergelijke. Als ik nog iets moet testen voor iemand, vraag maar raak! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan