Het Grote Motovlog Topic Deel I

Dat je daar mee kan editten.
Of is dat gewoon een geval van heel veel doen en wennen?

Ik heb het een paar maanden terug geprobeerd en na 1 dag vloeken van mijn PC verwijderd. Daarna Sony Vegas Pro 15 geprobeerd en dat werkte al iets beter, maar het renderen resulteert in slechte beeldkwaliteit. Dus heb ik Resolve weer geïnstalleerd en met goede moed en geduld probeer ik nu met video tutorials het programma te snappen.. Tot nu toe gaat het opzich oké :p

Als het goed is krijg ik van een collega deze week de nieuwe Adobe Premiere, die snap ik tenminste. Kijken of die wel goed kan renderen :)

Ik heb een stukje video gerendered in Resolve, zie hier het resultaat. Stukken betere kwaliteit zoals past bij de DJI beelden.
Al gooit de YouTube compressie alsnog wat roet in het eten...
 
Laatst bewerkt:
Eind deze week mag ik een nieuwe motor testen voor 1 uur, zal de eerste keer zijn voor mij op zo'n soort motor :) Ga er nog niet al te veel van verklappen want ik heb er zelf nog geen idee van hoe ik de "first impression" ga aanpakken :')
 
Even twee weekjes offline geweest en even snel bij gelezen. Zag toevallig iets langskomen over snelheid blurren, aantekeningen op rijbewijzen enzovoort. Heb er wel het één en ander over uitgezocht. 1. De politie is onderbezet om Youtube in de gaten te houden. 2. Een Youtube video is geen bewijs. 3. Aantekening op rijbewijs via Youtube is onzin. Heb zelf genoeg materiaal staan en heb geen aantekening (echt laten controleren door de politie). Zo'n aantekening krijg je als je aangesloten bent bij motorclubs die onder toezicht staan of meedoet aan ROC achtige ritten waarbij alles gecontroleerd wordt.

Soms blur ik wel, of haal ik zelfs een video offline. Maar dit doe ik alleen zodat mijn videos niet gebruikt kunnen worden in anti motorrijders op dijken videos o.i.d. Zoals bijvoorbeeld mijn Superduke video. Bij mijn laatste Z400 video heb ik het niet gedaan, zat op het randje, maar overal was er ruimte genoeg en geen gevaar voor anderen. Dus heb ik niet geblurred.
 
@87Slabside zou me toch raar lijken dat de politie zoveel zou doen om de identiteit van een anonieme gebruiker (welja jij bent niet meer anoniem omdat je gezicht erop staat) te achterhalen en daarop een pv voor op stelt. Daarnaast kunnen ze het moeilijk weten als ze je nummerplaat niet hebben. Geen nummerplaat = geen bewijs zou ik zeggen.
Daarbijkomend blur ik ook altijd de nummerplaten van motorrijders die zelf de wet overtreden om hun ook te beschermen ;) Auto's? Geen probleem, die mogen van mij een boete krijgen :')
 
Eindelijk een nieuw Logo.
Werd ook echt wel tijd ;)

Zondag gaat de video online, maar mogelijk dat ik me avatar hier al eerder aanpas.
Helm in avatar staat al even stof te vangen in de opslag xD
 
Kleine tip: Kom er net achter dat je via de Youtube editor zelf kan bepalen wanneer je advertenties wilt tonen tijdens je videos. Dit kan best handig zijn als je ergens een knipje wilt verstoppen, maar je geen b-roll heb. Je video met wel langer zijn dan 10 min. Dan kan je onder "inkomsten genereren" het vinkje "tijdens de video" aanzetten en dan via het kleine blauwe linkje in de editor je advertenties plaatsen.
 
Kleine tip: Kom er net achter dat je via de Youtube editor zelf kan bepalen wanneer je advertenties wilt tonen tijdens je videos. Dit kan best handig zijn als je ergens een knipje wilt verstoppen, maar je geen b-roll heb. Je video met wel langer zijn dan 10 min. Dan kan je onder "inkomsten genereren" het vinkje "tijdens de video" aanzetten en dan via het kleine blauwe linkje in de editor je advertenties plaatsen.

Ik probeer juist advertenties halverwege video's te vermijden.
Vind ik persoonlijk zo irritant dat ik al een kanaal geunsubbed heb omdat elke video minimaal 2 advertenties had tussendoor.
 
Vandaag ook gelijk maar alle informatie voor de meet online gegooid, samen met het nieuwe logo.
Leek me wel een mooi moment ;)
 
Logo zelf ontworpen Meifesto of laten doen door iemand? Ik ben ook nog steeds op zoek naar een logo en wat branding voor mijn kanaal.. Vind het maar lastig :)
 
Logo zelf ontworpen Meifesto of laten doen door iemand? Ik ben ook nog steeds op zoek naar een logo en wat branding voor mijn kanaal.. Vind het maar lastig :)

Na heel veel zelf geklooi en getwijfeld toch maar laten doen door iemand anders ;)
Niet gratis, maar weet niet of ik het zelf had gekund.
En het is op vector basis, dus als ik wil kan ik het 2x2m uitprinten xD
 
Na heel veel zelf geklooi en getwijfeld toch maar laten doen door iemand anders ;)
Niet gratis, maar weet niet of ik het zelf had gekund.
En het is op vector basis, dus als ik wil kan ik het 2x2m uitprinten xD

Kijk dat zijn de goede logo's inderdaad! Ik heb wel Adobe Illustrator, maar ik heb de skills niet :'). Ga ook maar eens kijken of ik iemand in mijn vriendenkring heb die mij kan helpen. Heb bijna 100 subs, dus dan wordt het serieus natuurlijk :+.
 
Kijk dat zijn de goede logo's inderdaad! Ik heb wel Adobe Illustrator, maar ik heb de skills niet :'). Ga ook maar eens kijken of ik iemand in mijn vriendenkring heb die mij kan helpen. Heb bijna 100 subs, dus dan wordt het serieus natuurlijk :+.

Ik ben eerlijk gezegd naar Fiverr gegaan.
Meerdere malen bezocht, en flink over getwijfeld.
Maar uiteindelijk zeker waard ;)
 
Hier zitten jullie YouTubers dus...*O* Ik hoop echt dat de GoPro 8 weer een normale mic output gaat krijgen. Ik werk nu nog met de GoPro 3. Dat extra kastje aan m'n helm vanaf de GoPro 5 wordt me iets teveel klittenband/tape/rotzooi. Sommige doen ook een externe audio recorder. Maar dat is nog meer edit werk...
 
@Meifesto morgen feest? Ik zie dat je nog 1 sub nodig hebt voor 1000 subs! :)
Op 16 augustus ineens een stapeltje erbij. Ben net terug van vakantie en zie het ineens. Tijd voor een feestje! *O*
 
@Meifesto morgen feest? Ik zie dat je nog 1 sub nodig hebt voor 1000 subs! :)
Op 16 augustus ineens een stapeltje erbij. Ben net terug van vakantie en zie het ineens. Tijd voor een feestje! *O*

Ja, Royal Enfield heeft geholpen.
Twitter shout-out van Hippodrones voor de laatste 8 ofzo.

Zit een mooie stijging in :)
Zal in elk geval deze week zijn, in plaats van December.
 
Goedendag vloggers,

Ik hoop dat jullie mij in een goede richting kunnen helpen betreffende een camera voor op de motor.. niet om te vloggen maar gewoon om een circuitdag te filmen of als ik met vrienden aan t "spelen" ben.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kom dan of oudere topics tegen of een heleboel gelul over dingen waar ik geen verstand van wil hebben :P

Mocht er toch een juist topic zijn voor mijn vraag dan word ik graag doorverwezen.

Het gaat voor mij dus om een paar filmpjes per jaar, hoeven niet lang te zijn ( 3 uur opname tijd is voldoende ) hoeft niet de allerbeste kwaliteit te zijn etc. Ik denk dat de bedoeling wel duidelijk is ?! Heb de OP gezien en bijv. Een sjcam staat mij wel aan ( de prijs dan, verder geen verstand van )
Ga ik dan de juiste kant op of zijn er betere alternatieven.

Bij voorbaad dank en zal jullie vlogs eens bekijken op YT en evt subscriben
 
Afgelopen weekend naar Duitsland geweest om een paar dagen te toeren in de Eifel. Uiteraard had ik mijn camera mee (GoPro Hero 4 black) alleen is het geluid helaas om te janken. Ik hoor meer wind dan mijn motor. Ik heb zowel het open klepje als de dichte klepje geprobeerd.
Hoe kan ik dit oplossen? Ik hoef niet perse mezelf te horen(externe mic) maar wil gewoon mn motor horen zonder al te veel wind.

Alvast bedankt.
 
@ZXRH88 Een GoPro Hero Session zal voor jou iets zijn. Klein en fijn, maar goede kwaliteit. Geluid is wat minder maar voor een Circuitdag is dit wel goed genoeg :)

@rodie86 Externe microfoon is toch wel de beste oplossing, anders een "deadcat" op je microfoon plakken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan