Het Grote Motovlog Topic Deel I

Had hier iemand al een 360 camera in gebruik? Ik zie geregeld toch wel toffe resultaten. Vooral dan die waarvan je de motor in zijn geheel ziet rijden en ze dan tijdens de montage gebruik maken van het kunnen veranderen van de kijkhoek.

Eerste en enige "poging" tot nu toe. Mede omdat er nog geen beschermende behuizing beschikbaar is voor deze camera.


(Insta360 One X, ben geen vlogger maar klooi wel graag met camera's op de motor)
 
Met de kawasaki is leuk gedaan omdat het allemaal extreme hoeken zijn op een creatieve manier. De Honda video vind ik dan weer minder.

Als ik onderstaande videos bekijk dan moet je al met een stok voor of achter je gaan werken. Dan vraag ik me toch af hoe veilig/handig dat nog is



Dit vind ik een goede,

 
Update op de GoPro:
Teleurgesteld in de kwaliteit van de mic adapter, die heeft gisteren gewerkt, vandaag niet meer.
Nieuwe besteld om dan de oude terug retour te doen. Eerste impressie van de microfoon was goed.
Moet nog een beetje leren met de camera om te gaan.
ND filter geeft vignetting op superview, maar met een beetje perswerk zie jet het nauwelijks :)
Alles ziet er 2x zo snel uit :D
 
Oké op het cinecom youtube kanaal staat een overzichtje van een aantal technieken. De video game versie is toch het leukste.

 
GoPro Hero Black 8 lijkt uitklapbare montagebevestiging te bevatten

Uit uitgelekte details en afbeeldingen van de komende GoPro Hero Black 8 valt op te maken dat de actioncam een uitklapbare bevestiging aan de onderkant bevat. Ook lijkt een nieuwe houder voor de behuizing met mogelijkheden voor het bevestigen van externe apparaten op komst.

bron: GoPro Hero8 Black: Alle Infos zur neuen Action-Cam & ihrem Zubehör
bron: https://tweakers.net/nieuws/157292/...tklapbare-montagebevestiging-te-bevatten.html
 
Leuk om er af te breken bij een val. Dan verwissel ik liever een mount dan een onderdeel van de cam.
Ik heb de kogel gebeten en een Hero 7 Black gekocht. Deze keer nieuw zodat ik nog garantie heb;
Die Hero 6 Black is voor de prullenbak of voor onderdeeltjes, tenzij er iemand 100€ voor over heeft om een gecorrupte firmware cam te hebben.
Blijkbaar is dit ook een van de eerdere Hero 6 Blacks geweest.
 
Eerste ritje gemaakt met de Hero 7 Black met polarisatiefilter en ik kom erachter dat mijn settings al verkeerd stonden :') Die stonden ingesteld voor een ND filter.
De geluidskwaliteit van die GoPro, niet normaal! Zo crisp en enorm weinig windgeruis.
Further testing continues...
 
Eerste ritje gemaakt met de Hero 7 Black met polarisatiefilter en ik kom erachter dat mijn settings al verkeerd stonden :') Die stonden ingesteld voor een ND filter.
De geluidskwaliteit van die GoPro, niet normaal! Zo crisp en enorm weinig windgeruis.
Further testing continues...

Ben benieuwd man :)
 
De nieuwe 360 graden cam van GoPro die nog uit moet komen, lijkt me wel wat.
4k per lens. Dat maakt echte 360 films minder blurry. Los van wat je kan doen met tiny planet etc.
 
@NonStoppie ben jij dit ?
nonstoppie2b.jpg
 
De nieuwe 360 graden cam van GoPro die nog uit moet komen, lijkt me wel wat.
4k per lens. Dat maakt echte 360 films minder blurry. Los van wat je kan doen met tiny planet etc.
BTW: Dit is best een leuk kanaal voor info over 360 graden camera's. Niet specifiek voor moto vloggers maar misschien toch interresant: 360Rumors

(GoPro Max Fusion 2 🔥 LEAKED VIDEO! 🔥 Resolution + 5 Features Confirmed)
 
@Meifesto Een klein voorproefje van het geluid.
Ik ben nog zelf een beetje aan het klooien met de instellingen van de camera en combinaties van lensfilters.
1080P50 lijkt me op het moment ideaal i.c.m. ISO 400(max) en een ND8 filter.
Morgen eens de polarisatiefilter uittesten.


Alles ziet er ineens een stuk sneller uit dan normaal *D
 
Die "fake" snelheidblur doet RidinDutch ook zo goed.
Heeft ergens op zijn kanaal een goede uitleg daarover staan, mocht je geinteresseerd zijn ;)

Nog wel wat windgeruis, evtje schuim of deadcat aanpassen ?
 
Die "fake" snelheidblur doet RidinDutch ook zo goed.
Heeft ergens op zijn kanaal een goede uitleg daarover staan, mocht je geinteresseerd zijn ;)

Nog wel wat windgeruis, evtje schuim of deadcat aanpassen ?

Goh dat ligt toch wel enorm aan mijn helm. Ben aan het denken om te upgraden naar een C3 Basic. Heb die al op mijn kop gehad en die zal toch best wel lekker, if not beter dan mijn IS Max II en is normaal gezien zelfs 200 gram lichter.
Het is wel al verbeterd met ervoor :)
 
Too late :') C3 basic gekocht door de goede locatie van de' unlock' knop. Wel een hel om mijn nieuwe comm set te installeren omdat die zo'n soort van ring heeft die de wind blijkbaar moet stoppen.
 
C3 Basic is een mooie stille helm. Alleen in de zomer véél te weinig ventilatie. Dan heb ik een andere helm op die beter ventileert.
Voor de rest blijft het gewoon een fijne helm. Alleen heb ik bij flinke regen er last van dat ik aan de binnenkant van het vizier ook regen kan krijgen. Maar dat komt omdat ik het vizier ook nooit zo ver dicht klik dat je 'm met kracht dicht of open moet doen. Op de stand die ik 'm zet 'gewoon normaal dicht' kan je ook 200+ rijden zonder problemen. Maar met regen kan er dus wat van boven naar binnen komen en als het aan de binnenkant van je vizier zit... pffff. irritant! :)
 
Alleen heb ik bij flinke regen er last van dat ik aan de binnenkant van het vizier ook regen kan krijgen. Maar dat komt omdat ik het vizier ook nooit zo ver dicht klik dat je 'm met kracht dicht of open moet doen. Op de stand die ik 'm zet 'gewoon normaal dicht' kan je ook 200+ rijden zonder problemen. Maar met regen kan er dus wat van boven naar binnen komen en als het aan de binnenkant van je vizier zit... pffff. irritant! :)
Heb hetzelfde met deze helm. Je hebt 2 handen nodig om het vizier echt dicht te krijgen. Jammer want verder is het wel een aardige helm maar de waterstroom aan de binnenkant van de helm verwacht je niet van Schuberth. :/
 
@Monomuis Doordat er weinig ventilatie is is het waarschijnlijk wel een stille helm :') ik krijg 'm wel goed dicht met 1 hand, maar ik klap dan ook echt mijn helm dicht i.p.v. netjes dicht doen :)
Wel kleiner dan mijn HJC IS Max 2 en 200 gram lichter. Scheelt wel wat voor mijn nek :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan