Het Grote Motovlog Topic Deel I

Je moet dan inderdaad naar de dealer toe en gebruik maken van demodagen. Zo heb ik de YZF-R125 onverwachts meegenomen op een demodag. Niemand wilde 'm rijden. "Mag ik 'm dan een uurtje mee zonder mee te rijden met de groep? Tank ik 'm ook weer vol." Was geen probleem. Ik kende de zaak daar ook al vele jaren, ook nog van twee verhuizingen daarvoor. Resultaat? Al meer dan een half miljoen views in een paar weken tijd.

Als iedereen bij de importeurs zou aankloppen, is er voor de motorbladen en de grotere kanalen/websites geen ruimte meer om een motor mee te nemen en dan gaat de importeur de vereisten aanscherpen. Nu beschouw ik mijn kanaal niet als groot, maar mijn website is voor de jongens en meisjes met een licht rijbewijs toch wel één van de bekendere. Maar in mijn specifieke geval wil ik dus liever zo weinig mogelijk bij dealers rijden, al ontkom ik er ook niet altijd aan. Voor elke beginner moet je op die manier het wel doen en zo ben ik ook begonnen. Mijn website bestaat nu 12 jaar, vanaf 2013 ben ik pas bij importeurs wezen aankloppen en dat ging toen ook niet overal van harte. Maar heb je er een paar die mee willen werken, dan gaan grotere ook eerder overstag. Maar dan heb je inmiddels ook al wel wat opgebouwd. Ik had dus al ruim 5 jaar die website.

En dan zit je nog met het algoritme van YouTube. Meifesto heeft een paar van mijn tags gebruikt bij een video met een topsnelheid en dan zou je verwachten dat dat werkt, maar na 4 maanden staat de teller op 279 views. Het kan zijn dat de motor niet echt interessant is voor het grotere publiek, maar dat algoritme zorgt er voor dat kanalen met meer subs toch beter gepusht worden, denk ik. Bij mij is weer het nadeel dat er weinig mensen abonneren, maar er wel veel kijken.
Zit nu op 17 miljoen views met 15.500 subs. Die 17 miljoen views hebben sommige kanalen met 100k subs nog niet eens.

Anyway, voor de beginners dus toch dealers bezoeken, demodagen doen (al hoop ik dan niet dat je met een groepje mee moet rijden), motoren een dag huren en schaf eens wat artikelen aan en film daar wat over. Maar goed, dat kost geld en zo lang je geen geld ontvangt van YouTube is er ook minder geld om dingen te kopen. :+ Of toch gaan gamen of pranks uithalen en daar een groot kanaal mee maken. Maar ook dat lukt niet meer.

Vroeger was het leven makkelijker. :P
 
Heb net wat nieuws geleerd: als je video's niet gemonetized zijn, komen ze ook niet in 'recommended' te staan. Dat verklaart ineens heel veel.
 
En dan zit je nog met het algoritme van YouTube. Meifesto heeft een paar van mijn tags gebruikt bij een video met een topsnelheid en dan zou je verwachten dat dat werkt, maar na 4 maanden staat de teller op 279 views. Het kan zijn dat de motor niet echt interessant is voor het grotere publiek, maar dat algoritme zorgt er voor dat kanalen met meer subs toch beter gepusht worden, denk ik.


Eigenlijk vergeten om dat bij andere video's ook nog te proberen...
Kijken of er daar een verschil mee te halen is.


Ik heb het gelijk 2x mee geweest te zijn met MF voor demodagen. Dat waren lange dagen, maar leverde ook veel beeldmateriaal op.
En toen stapte Slabside over naar het Nederlands xD

Ik heb 2 jaar geleden gewoon de lokale zaak binnen gestapt en het idee voor gelegd.
Ondertussen paar bikes daar getest. Wat foto's naar hem door gestuurd ook voor andere doeleinde.
En altijd de zaak benoemt. Ja, video's in het Engels, maar er wonen ook zat niet Nederlands sprekende mensen in Nederland. Zeker omgeving Randstad ;)
 
Eigenlijk vergeten om dat bij andere video's ook nog te proberen...
Kijken of er daar een verschil mee te halen is.

Je hebt geen monetization, dus de kans is erg klein dat je dan in recommended komt. Maar op zoekwoorden zou het kunnen helpen.
Verder moet je een motorzaak vinden die er geen probleem van maakt en je graag een motor mee geeft. Uiteraard moet je ook wel je best doen om er wat moois van te maken en gratis reclame voor een bedrijf is altijd mooi. Er gaat gigantisch veel geld om in marketing.
 
Na laatst hier wat info gevraagd te hebben heb ik besloten om een action cam aan te schaffen.. niet echt om te vloggen nmaar wel om filmpjes van mezelf en vrienden te maken terwijl we aan het "spelen"zijn op straat of circuit.
Nu is mijn vraag ; uploaden jullie op YouTube omdat jullie graag de views er van hebben ? of is er een andere reden.. ?
Ik zou de filmpjes graag vooral delen met mn vrienden maar als zei het weer aan anderen willen laten zien is het misschien wel leuk om ze op YT te uploaden ?!

Wie helpt mij op weg, ook wat betreft evt. overtredingen op film e.d.
 
Ik upload ter ondersteuning van mijn teksten en omdat ik weet dat er vraag naar kan zijn.
Doe ik het voor de views? Misschien wel, want als iets niet genoeg views maakt, weet ik dat ik dat niet opnieuw moet doen. :+

Ik zie trouwens dat YouTube nu de thumbnails enorm groot heeft gemaakt.... waarom?! Zo zie je nog minder in één oogopslag.
Hoop dat ze dit terugdraaien of een optie maken om zelf te kiezen.

Je kan ook video's op YouTube zetten en dan als 'unlisted' plaatsen en het linkje naar je vrienden sturen. Op die manier krijgt niemand anders het te zien, tenzij je 'm publiekelijk zet. Je vrienden kunnen 'm wel weer delen met vrienden, maar onbekenden komen er dan minder snel bij.
Overtredingen; zo lang je het niet te bont maakt, hebben ze het drukker met andere dingen.
Ga je stelselmatig met 120+ km/u door de stad knallen en anderen in gevaar brengen, dan kunnen ze denk ik wel een keer op de koffie komen.
 
Thanks voor je uitgebreide uitleg !

Ik ga een YouTube account maken en het eerst even unlisted houden.
Qua overtredingen heb ik het over wheelies, knee down etc etc. Vind allemaal grotendeels plaats op industrieterreinen maar heb geen zin om door YouTube video s in de problemen te komen
 
Zijn kneedowns dan illegaal? Wheelies enz. zal wel meevallen, tenzij je het op plekken doet die niet kunnen en dan nog moeten ze wel je kanaal weten te vinden.
En dan nog... heb jij de video niet van iemand anders gehad? Ik krijg al mijn video's van een motorrijder die ik verder niet ken, die brengt ze af en toe langs en zet nooit zijn of haar helm af. Ik upload ze dan maar.
 
Zijn kneedowns dan illegaal? Wheelies enz. zal wel meevallen, tenzij je het op plekken doet die niet kunnen en dan nog moeten ze wel je kanaal weten te vinden.
En dan nog... heb jij de video niet van iemand anders gehad? Ik krijg al mijn video's van een motorrijder die ik verder niet ken, die brengt ze af en toe langs en zet nooit zijn of haar helm af. Ik upload ze dan maar.

In principe niet maar in principe kunnen ze bij alles een ARt.5 kwijt :P
Ik ben er verder niet heel erg bang voor maar wou het toch even aan de ervaringsdeskundigen vragen ;)

Heb trouwerns ook een kont, net als mevr 2 wheels maar ik heb het idee dat als ik in leggings ga lopen ik ander publiek trek dan zei...
 
Ze moeten je eerst staande houden.
Wat betreft die kont, als dat extra views oplevert, zeker doen! Wat maakt de doelgroep nou uit, views is uiteindelijk geld. Als jij een stel simpele zielen daarmee aantrekt, maar je krijgt wel geld met enkel teasen, dan ben je goed bezig. Alleen het volk wat er naar kijkt is dan sneu. Ga dan naar een pornosite, kom je tenminste letterlijk en figuurlijk aan je trekken. :+
 
Ze moeten je eerst staande houden.
Wat betreft die kont, als dat extra views oplevert, zeker doen! Wat maakt de doelgroep nou uit, views is uiteindelijk geld. Als jij een stel simpele zielen daarmee aantrekt, maar je krijgt wel geld met enkel teasen, dan ben je goed bezig. Alleen het volk wat er naar kijkt is dan sneu. Ga dan naar een pornosite, kom je tenminste letterlijk en figuurlijk aan je trekken. :+

Die Husqvarna Nuda en S1000RR is wel dikke porno :9~_O-_O-
 
Drift lijkt het te hebben begeven.

Even kijken hoe nu verder.
Heb de firefly nog, maar nog niet geprobeerd met mic.
En anders dubben... :? 8)7
 
Het is ook al een oud beestje! Mijn Ghost-S doet het nog, maar die heb ik met pensioen gestuurd. Zal 'm er nog wel een keer bij pakken, heeft iets van 6 batterijen nog liggen. Alleen de kwaltieit is gewoon lager dan de 4K en dus pak ik sneller de 4K. Hoewel.. de laatste tijd met al die regen is het meer de XL, waarbij ik niet bang hoef te zijn voor water.

De FireFly 8S geeft wel heel erg mooi beeld en is best goed gestabiliseerd.
 
Is dat zo? :?
Ik heb een ruilfiets mee gekregen van de garage en ga daarmee een review maken *D
Blijven content genereren!
 
Boys & girls review dit ding, vooral nu ik @Meifesto ruim 200 heb zien rijden. 🙃


Knipselmeifesto.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan