Het Grote Motovlog Topic Deel I

Maar wat als je nu een motor gaat rijden met minder of meer cilinders? :+
Met mijn kanaalnaam mag ik eigenlijk weer geen lange video's maken. :P Meestal zijn ze gelukkig dan ook kort.
 
Agh wat maakt een kanaalnaam nou echt uit he. Chaseontwowheels heet allereerst niet echt 'Chase', niemand weet zijn echte naam en hij rijdt ook niet altijd op twee wielen. Soms 1, soms ook 3 of 4. Niemand die het wat uitmaakt. Fortnine is ook niet het negende fort :+

Gelukkig zal ik altijd een geek blijven met een passie voor motoren :9
 
Hoezo kan hij geen Chase heten? In Amerika is dat gewoon een jongensnaam. :)
Kanaalnaam maakt ook niet zoveel uit, als ze je video's maar weten te vinden. Dat is veel belangrijker.
Dat kan nog behoorlijk lastig zijn en het algoritme verandert ook elke keer.
 
Na uren bewerken eindelijk mijn eerste probeersel betreffende motovlogging klaar. Er zitten wat haken en ogen aan, dus als je opmerkingen/advies hebt dan hoor ik het graag.

 
Ik ga ook op de donderdag. Hoop wel wat te filmen, vooral bij het proefrit deel. Verder vooral motors kijken, en op zoek naar een nieuwe motorjeans en doorwaaijas.
 
Na uren bewerken eindelijk mijn eerste probeersel betreffende motovlogging klaar. Er zitten wat haken en ogen aan, dus als je opmerkingen/advies hebt dan hoor ik het graag.

Omdat je graag een mening wil durf ik hem wel te geven.
wat een ontiegelijke saaie opsomming, delen slecht verstaanbaar en ook slecht zicht door je ruit ( waarschijnlijk door de kou ?! )
Heel leuk om te weten wat je draagt en gebruikt maar dat word toch vaak in de omschrijving gezet ?

Ik ben trouwens niet helemaal thuis in het vlog gedeelte dus ik weet niet wat "normaal"is oid.. ik kijk filmpjes van racers op een circuit etc en volg een aantal vloggers die ik interressant vind.

Ik hoop dat je wel gewoon door blijft gaan, zelfs als dit de richting is die je wel op wilt.
 
Agh wat maakt een kanaalnaam nou echt uit he. Chaseontwowheels heet allereerst niet echt 'Chase', niemand weet zijn echte naam en hij rijdt ook niet altijd op twee wielen. Soms 1, soms ook 3 of 4. Niemand die het wat uitmaakt. Fortnine is ook niet het negende fort :+

Gelukkig zal ik altijd een geek blijven met een passie voor motoren :9
Iets met uitstraling.
 
Ik ga donderdag. Ik ga niets filmen, hooguit wat foto's maken. Misschien een videootje, maar niet van plan iets op YouTube te zetten, al weet je nooit hoe de dag loopt. Dat heb ik jaren terug al een paar keer gedaan, dus was het nu niet van plan. Kost ook een hoop tijd om in elkaar te zetten en die tijd heb ik nu momenteel niet. Wel ga ik op onderzoek waar de lekkerste Unox worsten worden verkocht op de beurs. :+ Verder hoop ik een beetje te netwerken en de contacten bij de importeurs weer te zien. Ga ik nog wat kopen? Geen idee, zie ik dan wel.
 
Ik ga niet meer zoveel tijd steken in het motovloggen, motorbouwen is leuker!
Natuurlijk maak ik er ook filmpjes van, maar niet tijdens het bouwen want dan denken ze: "wat is dat voor een beunhaas zeg", but if it works, it works! :')
Vandaag ga ik nog proberen een filmpje te uploaden die ik een paar minuten geleden heb opgenomen, in de garage welteverstaan, maar het is in feite een kleine buildlog met mijn gedachtengang.

Zal 'm wel hier posten als hij gerenderd is in 4K :')

1080p is ook wel goed zeker?

 
Laatst bewerkt:
Ik ga niet meer zoveel tijd steken in het motovloggen, motorbouwen is leuker!
Natuurlijk maak ik er ook filmpjes van, maar niet tijdens het bouwen want dan denken ze: "wat is dat voor een beunhaas zeg", but if it works, it works! :')
Vandaag ga ik nog proberen een filmpje te uploaden die ik een paar minuten geleden heb opgenomen, in de garage welteverstaan, maar het is in feite een kleine buildlog met mijn gedachtengang.

Zal 'm wel hier posten als hij gerenderd is in 4K :')

1080p is ook wel goed zeker?


Lekker beunhazen joh, is niks mis mee.
Juist de beunhaas (scooter) kanalen heb een shittoon aan subs en views XD
 
Ik ga Donderdag naar de motorbeurs om wat te filmen, sfeerbeelden, niks te ingewikkeld, en inderdaad eens met mensen praten.
Benieuwd of de NXT Rage er weer staat, of dat het project toch beëindigd is. Al een tijdje niks meer van gehoord.
Mogelijk ook wat mensen van hier dus hallo zeggen ;)

En kijken voor een video van de elektrische cross ;)


En zaterdag aanwezig, gezien de Meet en Greet bij motormeiden, socializing met andere motovloggers ;)
Hoop nog ergens een kaartje te winnen, en anders gewoon een extra kaartje kopen. Hobby is duur xD
 
Klopt, alhoewel de term influencers voornamelijk discussiestof op doet zetten.
Meeste zijn youtubers/content creators ;)

Nou ja, YouTubers zijn ook Influencers. Alleen dan zijn vaak de aantallen vele malen groter. En dat is iets wat je in Nederland niet voor elkaar krijgt met
een onderwerp als motoren. Zelfs wereldwijd denk ik niet. Wil je echt een influencer voor velen zijn, dan moet het iets zijn wat extreem veel mensen aanspreekt, waarbij jong en oud(er) kijkt. Make-up, smartphones, gaming enz. Daarnaast kan je dan invloed hebben op je kijkers / volgers en over het algemeen gaat het dan ook om marketing, om producten te verkopen. Bij motoren zijn de bedragen van motoren en accessoires vaak vele malen hoger dan een lipstickje, een eyeliner, een spelletje, een bepaald merk hoesjes voor je telefoon enz. Voor de motor zijn de prijzen gewoon hoger, ook bij motorkleding. Je doet dus wel wat meer onderzoek en daarbij kunnen influencers zeker wel aan bijdragen, maar de doelgroep is zo veel kleiner.

En dan heb je nog een groep mensen die minder snel te beïnvloeden zijn. :+ Ik denk vooral dat het bij de jeugd goed lukt en die hebben helemaal geen geld om een motor te kopen of een specifiek kledingstuk of een bepaalde uitlaat. Laat staan dat ze er interesse in hebben. Die hebben vaak niet eens interesse om een autorijbewijs te halen. :P Yamaha probeerde dan Enzo Knol te strikken, Suzuki strikte Rico Verhoeven en DJ La Fuente. Ik hoop dat het werkt en de jeugd aan de motor gaat, anders is het uiteindelijk ten dode opgeschreven. Voordeel is dat er zo achterlijk veel files staan in NL, dat de enige goede optie de motor is of de trapfiets, naast het feit dat motorrijden gewoon erg leuk is.

Anyway, ik hoop dat het jou en de anderen extra volgers oplevert.
 
YT is een vergaarbak van mensen (vloggers) die vaak laten zien hoe het niet moet.
Als je 9000 euro/dollar p/j aan boetes krijgt doe je toch iets niet goed, toch ?
Een mooi voorbeeld is, een burnout of wheelies maken met een motorfiets die geleend is van een motordealer.

Influencers zijn niet meer dan een schakel voor een nieuw product, als ze er niet aan verdienen werken ze niet mee.

Gelukkig zijn er ook nog veel YT video's die niet doorspoelt zijn met reclame en stoerdoenerij, die genieten mijn voorkeur.
Ik heb ooit eens meegedaan aan een onderzoek voor de F1, daar vroegen ze of ik gevoelig was voor de reclame uitingen. _O-
 
Wheelies en burnouts doen motorbladen ook met motoren van importeurs. Ik weet dat Meifesto het wel eens doet (burnouts) en voor zo ver ik weet, vraagt hij eerst toestemming. Anders is het natuurlijk direct daarna klaar met lenen bij die dealer en zien andere dealers dat ook. Een disclaimer in de videobeschrijving is dan altijd goed om te doen, om onbegrip te voorkomen.

Ik moet ineens denken aan RamBam die dan pindakaas liet promoten door influencers, die het zelfs op hun gezicht smeerden;
Rambam geeft imago van influencers een flinke knauw

Kan het originele stuk niet vinden, maar hier van RTL Boulevard waar ze delen er van laten zien;

Zelf krijg ik ook wel eens spullen van fabrikanten / bedrijven en je kan niet altijd lovend zijn. Dat maakt je onbetrouwbaar en daarnaast denk ik
dat onderbouwde kritiek een product kan verbeteren. Dat geldt zelfs voor motoren. Wat ik ergens van denk is maar één van de vele meningen, maar als
veel mensen hetzelfde roepen, is dat wellicht wel een tip om iets te verbeteren aan een product. Een klacht of kritiek is eigenlijk een cadeau -> gratis tip om je product of dienst beter te maken.

Maar voor geld doen veel influencers dus heel erg veel, zonder kritisch te zijn. Ik denk bij bedrijven zelfs na of het wel zin heeft om te adverteren, soms namelijk totaal niet. Overigens ben ik geen influencer, maar ik heb wel iets waar beginnende motorrijders of jonge aankomende motorrijders op af komen. Zo was er onlangs een bedrijf wat reclame wilde maken in mijn YT-filmpjes, gericht op de Nederlandse markt. Dat heb ik direct afgewezen want maar 2% van mijn views kwamen afgelopen jaar uit Nederland. Dat is geld weggooien voor zo'n bedrijf. Dan kan je beter op mijn website met reclame terecht, daar komen voornamelijk Nederlanders en Belgen, daar zit de doelgroep. Voor een internationaal merk is het wat anders.
 
Omdat je graag een mening wil durf ik hem wel te geven.
wat een ontiegelijke saaie opsomming, delen slecht verstaanbaar en ook slecht zicht door je ruit ( waarschijnlijk door de kou ?! )
Heel leuk om te weten wat je draagt en gebruikt maar dat word toch vaak in de omschrijving gezet ?

Ik ben trouwens niet helemaal thuis in het vlog gedeelte dus ik weet niet wat "normaal"is oid.. ik kijk filmpjes van racers op een circuit etc en volg een aantal vloggers die ik interressant vind.

Ik hoop dat je wel gewoon door blijft gaan, zelfs als dit de richting is die je wel op wilt.

Dankjewel voor je mening. Je bent een van de weinige die deze geeft.

De video is helaas niet zo interessant als dat ik gehoopt had. Sommige stukken zijn inderdaad slecht verstaanbaar, maar dat komt omdat ik niet zit te schreeuwen op de motor en op spraak volume praat. Helaas heeft dat bij het vlog voor weinig goeds gezorgd. De volgende keer moet ik (misschien) toch wat harder praten.

Het was die dag inderdaad koud (-5 C), waardoor extra slecht door het windscherm te kijken was. Daarnaast rij ik woon-werk verkeer met de motor, en vertroetel ik mijn motor niet met een poetsbeurt na elke werkdag. Dit zal ook het "schoon" zijn van het windscherm niet ten goede zijn gekomen. Mijn volgende video wordt omtrent mijn helm (soort van request van iemand op Reddit), dus die zal beter verstaanbaar zijn.

Nogmaals bedankt voor het delen van je mening! Daar kan ik iets mee :).
 
Gelukkig zijn er ook nog veel YT video's die niet doorspoelt zijn met reclame en stoerdoenerij, die genieten mijn voorkeur.

1 van de redenen dat ik veel amerikaanse kanalen niet meer volg.
Halverwege de video een mobile game gaan verkopen is niet de reden waarom ik naar motorvideo's kijk xD



Wheelies en burnouts doen motorbladen ook met motoren van importeurs. Ik weet dat Meifesto het wel eens doet (burnouts) en voor zo ver ik weet, vraagt hij eerst toestemming.
Op de allereerste keer na heb ik het inderdaad altijd gevraagd. En die staat niet meer online.
Zegt een importeur of zaak nee, dan doen we het ook niet. Zegt die ja, dan mogelijk wel, ligt ook een beetje aan de bike ;)
Moet je ook niet willen trouwens ook, altijd een burnout
 
Terug
Bovenaan Onderaan