Ik rij al jaren woon-werkverkeer met een nc700x met ruim 98.000 km op de teller.
Rij dan een snelheid van 105/110 km per uur en rij dan ruim 360 km op de tank (13 liter tanken ongeveer ).
Hier voor ook een v-strom gereden en de nc700 is duidelijk zuiniger ook met de snelheid van 130/140 want dan rijdt mijn nc700x ook nog 1 op 25, met de v-strom (650) haalde ik 1 op 25 als ik zuinig reed rond de 105/100km per uur.
Heb je niet toevallig je motor schoonmaakt en schoonmaakmiddelen gemorst op je schijfrem.
Ik zelf heb wel eens Wd40 gemorst en dat remt letterlijk voor geen meter!!
Mmm bout vast/los draaien herhaaldelijk is wellicht ook niet echt goed voor schroefdraad...
Ga misschien toch zo'n "drainvalve" installeren bij mijn eerste zelf uitgevoerde beurt, dan heb ik ook geen omkijken meer naar die ring en aanhaalmoment enzo...
Ja ik weet, 0.50 ct tegenover die ~30 euro zijn behoorlijk wat oliewissels... en als je de motor in zou ruilen dan haal je het er niet uit, maar ik ben van plan de NC helemaal op te rijden, dus ik hoef maar minstens 600 oliewissels mee te maken.....
Huh? welk?
Meestal hoef je de ring niet te vervangen, mits ie niet gepit is of iets dergelijks. Filter komt met O-ring geïnstalleerd, alleen even lichtjes met nieuwe olie insmeren voor vastdraaien en vooral niet te strak. Het mooiste is als je 'm met de hand weer los kunt krijgen. Zo doe ik het al jaren. (Met de Goldwing weliswaar, maar die gebruikt hetzelfde soort filter)
Zo weer €485.13 armermaar wel weer een nagekeken en gepoetste motor herkende hem niet eens meer
Bougies hoeven nog niet bij 24000 kreeg ik te horen Honda heeft dat verschoven naar 48000 dus dat is mooi meegenomen.
Wel forte 1 en 2 er in gestopt zag ik, zie het nut er niet zo van in maar goed zal geen kwaad kunnen.
Luchtfilter was goed vuil, kleppen zaten nog perfect binnen tolerantie en was verder niets mis met de motor.
Op naar de volgende 12000km beurt.
[afbeelding]
Die sprocket covers werken ook voor geen meter.. zien er heel mooi maar de hele zijkant is gewoon open. Dus alle rotzooi gooit het voortandwiel zo je motorblok in.
Zo weer €485.13 armermaar wel weer een nagekeken en gepoetste motor herkende hem niet eens meer
Bougies hoeven nog niet bij 24000 kreeg ik te horen Honda heeft dat verschoven naar 48000 dus dat is mooi meegenomen.
Wel forte 1 en 2 er in gestopt zag ik, zie het nut er niet zo van in maar goed zal geen kwaad kunnen.
Luchtfilter was goed vuil, kleppen zaten nog perfect binnen tolerantie en was verder niets mis met de motor.
Op naar de volgende 12000km beurt.
[afbeelding]
Mmm bout vast/los draaien herhaaldelijk is wellicht ook niet echt goed voor schroefdraad...
Ga misschien toch zo'n "drainvalve" installeren bij mijn eerste zelf uitgevoerde beurt, dan heb ik ook geen omkijken meer naar die ring en aanhaalmoment enzo...
Ja ik weet, 0.50 ct tegenover die ~30 euro zijn behoorlijk wat oliewissels... en als je de motor in zou ruilen dan haal je het er niet uit, maar ik ben van plan de NC helemaal op te rijden, dus ik hoef maar minstens 600 oliewissels mee te maken.....
Zo weer €485.13 armermaar wel weer een nagekeken en gepoetste motor herkende hem niet eens meer
Bougies hoeven nog niet bij 24000 kreeg ik te horen Honda heeft dat verschoven naar 48000 dus dat is mooi meegenomen.
Wel forte 1 en 2 er in gestopt zag ik, zie het nut er niet zo van in maar goed zal geen kwaad kunnen.
Luchtfilter was goed vuil, kleppen zaten nog perfect binnen tolerantie en was verder niets mis met de motor.
Op naar de volgende 12000km beurt.
[afbeelding]
Wel hoop geld , maar ja. Moet toch gebeuren.
Luchfilter had jrzrlf kunnen doen, Maar ja lach nu open. Dat wel.
Je ziet hem rechts onder op de foto een paar post hierboven die met de twee boutjes, is een soort hard rubber wat verder uitsteekt dan de rest.
- gedacht mede door de arbeid je kan gewoon k*t bij het luchtfilter dat is echt waardeloos.
Motor kan er weer een klein jaartje tegen.
Die sprocket covers werken ook voor geen meter.. zien er heel mooi maar de hele zijkant is gewoon open. Dus alle rotzooi gooit het voortandwiel zo je motorblok in.
Euh... uit bedoel je?
Of troep op je voortandwiel....
Overigens zit er volgensmij wel "perspex"achtervoor de openingen... thans die versie heb ik gezien.
(en volgens dimotiv site, laatste plaatje)
Bij de foto van die covers? volgensmij is dat vakje voor de DCT filter.... heb dat namelijk niet op mijn manueel NCtje.Luchtfilter heb ik bij mijn dealer gevraagd hoe zij dat doen...
En daar doen ze niet alle covers eraf, nergens voor nodig zei ie.
Bij de 2016 versie even de kleur kapjes links en rechts er af zodat je bij de bouten kan en dan het zwarte paneel waar je slot ook in zit loshalen en dan kan je bij 't luchtfilterbehuizing naar het schijnt.
Dus.. de zijkanten hoeft er niet helemaal af....
En kleppen controleren was ook een kwestie van radiator aan de kant.
Mijn 24.000 beurt heeft max iets van 2 uur gekost... toegegeven, was zonder kleppen want dat hoefde met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog niet volgens m'n (officiele honda) dealer.
Toch jammer dat ze gestopt zijn per 1 maart, ivm "veranderende markt".