Dan zet je toch de dodemansknop aan? Is de onsteking onderbroken.
Maar in principe krijg je motor er niets van als hij een winterslaap houdt.
Banden op drie bar, liefst de motor in zijn geheel opbokken, accu eruit/of erin en aan de druppellader, tank vol en eventueel met een brandstoftoevoeging. Happy wintertime.
Een ouderwetse carburateur/motor heeft er meer moeite mee.
Success met de startknop als de dodemansknop aan zit... :-D
Verder helemaal mee eens, mijn laatste Honda motoren heb ik gewoon in de garage gezet en lader er op. In het voorjaar gewoon starten en goed is, gaat normaliter zonder problemen.
Success met de startknop als de dodemansknop aan zit... :-D
Verder helemaal mee eens, mijn laatste Honda motoren heb ik gewoon in de garage gezet en lader er op.
In het voorjaar gewoon starten en goed is, gaat normaliter zonder problemen.
Hoi Lui,
Wellicht wil ik me nc verpatsen voor een auto (komende lente)
Weten jullie misschien wat ik ervoor kan vragen en of ik de accessoires beter los kan verkopen?
Motor is uit '15 nc750x handgeschakeld, inc handvatverwarming km stand momenteel 56.000, verwachte km stand bij verkoop 61.000, geen schades.
Altijd onderhoud gehad volgens het 12.000 schema.
accessoires:
Givi verhoogd scherm
Puig rear hugger
Middenbok (denk sw-motech)
Leovince one einddemper met e-keur en verwijderbare killer
Sw motech cobra handkappen met extra verhoogstukje
sw-motech Hawk halogeen mistlampset
Na bijna 60k kilometers begint het motorrijden soms ze tol te eisen (ook auto ongeluk van achter gehad etc etc). Dus het woon-werk ga ik liever met de auto doen.
De goedkoopste nc is alnog 6000 euro maar met aanzienlijk minder km's,alleen mijne is wel top onderhouden.
Voor wie is dat beter? In ieder geval niet voor de motor want pekel is vergif voor de motor en kou doet de berijder ook geen goed. Voor de winter hebben we toch auto's? Al is het maar een ouwetje....heerlijk met zo'n kacheltje aantrek je de bougie kabel los, bij de NC kan je er zo bij.
of je blijft gewoon door rijden in de winterveel beter
Hmmm, ja, als je ook precies dezelfde neemt.Even gekeken naar deze pijp, maar kost meer dan 500???
Voor wie is dat beter? In ieder geval niet voor de motor want pekel is vergif voor de motor en kou doet de berijder ook geen goed. Voor de winter hebben we toch auto's? Al is het maar een ouwetje....heerlijk met zo'n kacheltje aan
Ik rijd al 2 winters door met de NC,geen roestvorming hoor.
Maar jullie hebben de motor ingeruild bij de autohandelaar? Wist niet eens dat dat kon, ik denk eraan hem particulier door te verkopen....
Van de accessoires wist ik dat die geen meerwaarde geven tijdens de verkoop. Daarom wil ik die ook denk ik: of tegen meerprijs erbij verkopen, of de motor kaal meegeven
Tja in jou geval snap ik het helemaal!Moet zeggen heb de motor in de tectyl gespoten vorig jaar en hij is er goed door gekomen nu is de nc dtc ook veel plastic, auto ben ik niet zo van, heb er altijd weer spijt van als ik met de auto naar het werk moet, files en achteraan sluiten bij het stoplicht ik zet de handvat verwarming wel aan en blijf door kachelen tot het niet meer gaat dan gaan we wel met een auto.
Maar ieder zo zijn ding.
Te weinig vermogen: jazeker, maar voor beginnende rijders is dit ideaal
Zwakke punten?
- Zadelcomfort, al kan ik daar niet over spreken want ik heb nooit op het origineel gezeten
- Windschermpje: Volgens mij toch wel wat te klein om comfortabel snelweg te rijden.
Voor de rest prima motor met leuke stuur-en rij eigenschappen
Daarom is het vermogen ook persoonlijk. Er is gewoon veel persoonlijk (dat schreef ik ook)
Objectief gezien levert de NC ongeveer het minste vermogen per liter van deze hedendaagse nieuw verkrijgbare motoren. Het vermogen is zeker voldoende/adequaat maar we zijn meer gewend ondertussen. En verwachten blijkbaar ook meer.
Klopt ook Athome. 54 pk moet voldoende zijn voor de NL wegen lijkt mijn.
Ga je Duitsland in of andere landen toeren dan zou je wel wat graag wat meer vermogen willen hebben.
En natuurlijk, als je zoals sommige elke dag rijd dan zou je ook meer willen hebben.
Fijt blijft dat het een relatief goedkope fiets is met redelijke goede eigenschappen.
Ik ben er blij mee. Ook dat ik deze fiets nog heb kenne betalen.
Kan je over twisten, te weinig vermogen. Mijn dct gaat als een kanon.!!!!!