Lekker doorrijden is geen probleem met de 750 blokken je hebt lekker wat koppel, zal je merken met proefrijden.
Weet niet of de x en s op de zelfde banden wordt afgeleverd maar de standaard banden onder de nc van de 2016/17 zijn ruk, die zou ik gelijk laten veranderen bij de aankoop.
Thnx voor je reactie.
Weet je zo wat voor standaardbanden je op de nc 750 krijgt? En wat voor banden raad je aan om eronder te zetten?
Ik heb zelf nog niet zo veel verstand van motors, dus excuus als ik stomme vragen stel.[/quote
Moghu Kan alles vragen. Stomme vragen bestaan niet, alleen stomme antwoorden.
Heb zelf ook een S met dct. uit 2015. Dik tevreden ermee.
Bij mijn zitten er standaart Bridgestone BT023 Sport Touring eronder en die bevallen mijn goed.
Zeer fijne fiets voor woon werk of wat harder te rijden [normaal].
Suc6 met je keus, Groet.
Moghu Kan alles vragen. Stomme vragen bestaan niet, alleen stomme antwoorden.
Heb zelf ook een S met dct. uit 2015. Dik tevreden ermee.
Bij mijn zitten er standaart Bridgestone BT023 Sport Touring eronder en die bevallen mijn goed.
Zeer fijne fiets voor woon werk of wat harder te rijden [normaal].
Suc6 met je keus, Groet.
Bedankt voor je reactie!
En kan iemand meer vertellen over wat de DCT nu precies doet? Ik las dat Honda nc een van de weinige zoniet, de enige was die dat in het motor segment heeft? Ook een aanrader om die als optie te nemen?
Mijn NC750X DCT werd met Dunlop's afgeleverd deze heb ik na 3k en een hoop gegelij en gezijk onder (garantie) laten veranderen voor michelin Pilot road 4 deze slijten wel een beetje raar denk dat ik hierna naar bridgestone S20 ga ofzo.
DCT is een dubbele koppeling, je schakelt sneller dan vele andere motoren en het gaat ook super soepel, je schakelt met flippers of in de automaat functie (4 standen, D(ive) S(port) 1, 2 en 3) ik heb er geen spijt van zeker niet met file rijden, toevallig reed er in de file nog een Honda voor me, hij steeds met koppeling in/uit bokken en schakelen en ik kon er rustig en geconcentreerd om me heen kijkend relaxt tussen de auto’s door
over de DCT is zat te vinden.
DCT – Beleef Honda – Motorfietsen – Honda
Honda | DCT | Dual Clutch Transmission
maar je zou gewoon eens moeten gaan proefrijden wij kunnen wel vertellen hoe geweldig het is enzo maar je moet het zelf ervaren en je vind het of geweldig of helemaal niets
Mijn NC750X DCT werd met Dunlop's afgeleverd deze heb ik na 3k en een hoop gegelij en gezijk onder (garantie) laten veranderen voor michelin Pilot road 4 deze slijten wel een beetje raar denk dat ik hierna naar bridgestone S20 ga ofzo.
DCT is een dubbele koppeling, je schakelt sneller dan vele andere motoren en het gaat ook super soepel, je schakelt met flippers of in de automaat functie (4 standen, D(ive) S(port) 1, 2 en 3) ik heb er geen spijt van zeker niet met file rijden, toevallig reed er in de file nog een Honda voor me, hij steeds met koppeling in/uit bokken en schakelen en ik kon er rustig en geconcentreerd om me heen kijkend relaxt tussen de auto’s door
over de DCT is zat te vinden.
DCT – Beleef Honda – Motorfietsen – Honda
Honda | DCT | Dual Clutch Transmission
maar je zou gewoon eens moeten gaan proefrijden wij kunnen wel vertellen hoe geweldig het is enzo maar je moet het zelf ervaren en je vind het of geweldig of helemaal niets
Risa 88.
Je zou ook een keer een VFR 1200 x cross tourer DTC kunnen proberen.is V 4 meer vermogen ,ook dorstiger en duizend of 4-5 duurder dan een NC 750 voor een vergelijk
.... maar kan hij ook een beetje gassen (lees doorrijden op rechte stukken) of is het toch een te brave motor?
Risa 88.
Je zou ook een keer een VFR 1200 x cross tourer DTC kunnen proberen.is V 4 meer vermogen ,ook dorstiger en duizend of 4-5 duurder dan een NC 750 voor een vergelijk
Gister middag toch nog maar even snel me voor bandje gewisseld MPR4 deze was echt op na 18.000K achterband gaat nog wel een paar K mee.
Wel apart dat voor harder slijt dan achter nog nooit mee gemaakt .
nu weel een MPR4 er onder gelegd omdat ik die had liggen maar denk dat ik hierna toch eens voor een ander type band ga kijken de MPR4 is toch niet zo geschikt voor de NC750X
[afbeelding]
rechts
[afbeelding]
links
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die Bridgestone S20 kan ik je echt aanraden. Ik heb dit type band al heel band op m'n XJR1200 kenny roberts replica (die ik al 19 jaar heb) de voorgangers van de S20 waren de BT56, later werd het de BT014 en nu heettie S20 en is een heerlijke plakker: vol vertrouwen tot op de rand plat te gooienMijn NC750X DCT werd met Dunlop's afgeleverd deze heb ik na 3k en een hoop gegelij en gezijk onder (garantie) laten veranderen voor michelin Pilot road 4 deze slijten wel een beetje raar denk dat ik hierna naar bridgestone S20 ga ofzo.
DCT is een dubbele koppeling, je schakelt sneller dan vele andere motoren en het gaat ook super soepel, je schakelt met flippers of in de automaat functie (4 standen, D(ive) S(port) 1, 2 en 3) ik heb er geen spijt van zeker niet met file rijden, toevallig reed er in de file nog een Honda voor me, hij steeds met koppeling in/uit bokken en schakelen en ik kon er rustig en geconcentreerd om me heen kijkend relaxt tussen de auto’s door
over de DCT is zat te vinden.
DCT – Beleef Honda – Motorfietsen – Honda
Honda | DCT | Dual Clutch Transmission
maar je zou gewoon eens moeten gaan proefrijden wij kunnen wel vertellen hoe geweldig het is enzo maar je moet het zelf ervaren en je vind het of geweldig of helemaal niets
Wat is ongeveer de waarde van een volledige Honda kofferset (top+zij koffers en rekjes)?
Zit te kijken naar een 2e hands NC700X uit 2012, maar de vraagprijzen liggen nogal dicht bij elkaar bij gelijke KM stand terwijl de accessoires behoorlijk verschillen. Sommige zijn kaal, sommige een Akra + versnellingsindicator etc. en de ander met een volledige kofferset. Allemaal zitten zo rond de 5k - 5.5k.
Wat is ongeveer de waarde van een volledige Honda kofferset (top+zij koffers en rekjes)?
Zit te kijken naar een 2e hands NC700X uit 2012, maar de vraagprijzen liggen nogal dicht bij elkaar bij gelijke KM stand terwijl de accessoires behoorlijk verschillen. Sommige zijn kaal, sommige een Akra + versnellingsindicator etc. en de ander met een volledige kofferset. Allemaal zitten zo rond de 5k - 5.5k.
Top, bedankt! Kosten van de kofferset is dus geen reden om voor een andere kleur te kiezen.