Voor pekel rijden is je motor in ieder geval veel te schoon.
Hetzelfde soort plan als hierKlopt, NC750 afgelopen weekend schoongemaakt met de bedoeling hem tot maart niet meer te gebruiken.
Heb ook nog een NX250 en ER5 staan, en die mogen komende maanden aanhet werk.
foto van gemonteerde voorvork rubbers bijgeloten.
Om dit type te monteren moet de voorvork eruit.
Er zijn ook neopreen hoezen met velcro maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik heb ze ooit gekocht bij een cross shop, weet echt niet meer waar.
Als ik op dit moment nieuwe nodig zou hebben, zou ik ze gewoon bij Alie express bestellen.
Let wel op de juiste diameter en lengte.
[afbeelding]
A.s. maandag (11 December dus) naar de dealer voor onderhoud en nieuwe bandjes.
Nog een jaartje (van de 2) "verplicht" dealeronderhoud voor de garantie en dan daarna lekker zelf uitzoeken...
Ik ben van plan door te rijden van de winter, tenzij het weer het echt niet toe laat..heeft iemand een idee hoe ik mijn frame en alle stalen delen van mijn motor kan beschermen tegen de pekel en het roest? Zelf zat ik te denken aan silicone spray. heeft dit nut?
Blanke tectyl op roestgevoelige onderdelen, na de winter verwijderen, wel een kutklusje overigens. Het is plakkerig spul waar vuil makkelijk aan blijft hangen, dus of het handig is voor doorrijders betwijfel ik.
Pekel kun je het beste na iedere winterse rit verwijderen door je motor met KOUD water af te spuiten.
Siliconenspray doe ik spaarzaam op rubberen delen (leidingen, hoezen e.d.). Scherm tijdens het sprayen onderdelen die niet glad mogen zijn (banden, handvatten, zadel e.d.) goed af met een stuk karton o.i.d.
Om je garantie te behouden, ben je niet verplicht om dat bij de dure dealers te laten doen! Zolang je originele onderdelen en geadviseerde vloeistoffen gebruikt en hierbij het onderhoudsschema volgt, mag je dit door iedere motorzaak, onderhoudsmannetje/-vrouwtje of door jezelf laten uitvoeren.
Ikzelf heb alleen de 1000 km beurt bij de dealer laten doen, daarna ben ik naar m'n vaste techneut gegaan. Zit 90 km verderop maar alleen al met het veel lagere uurtarief en wat lagere prijzen van (wel de originele) onderdelen e.d., ben ik voor welke klus dan ook, vele tientjes goedkoper uit. De extra verstookte benzine meegerekend...
Of t duurder of goedkoper zou zijn geweest is er maar 1 ding zeker....
Had ik vandaag maar afgezegd, dan was dat goedkoper geweest.
Na onderhoud, op weg naar huis, flinke klap gemaakt, motor moeten bergen en staat nu weer bij de garage/dealer.
Waarom ging ik dan ook opzij om de auto's achter mij voorbij te laten gaan....
Oh ja, omdat die &^%$#^ zo erg aan het kleven/duwen waren dat ik er anders onder had gelegen.
Aan de andere kant, had de auto achter mij me geraakt dan waren de kosten voor hem ipv nu voor eigen rekening.
Weer wat geleerd, ga dus nu niet meer aan de kant.
1-0 voor verborgen platen ijs op 't wegdek.
Hij gaat binnenkort voor de 12k beurt. Wat kan ik hier van verwachten.
Kwa kosten en wat ze gaan doen?
Balen zelf niets?
Hier twee uur onderweg geweest van Nootdorp naar Schiedam.Baasje heeft ons ook om 13.00 naar huis gestuurd was maar goed ook wat een ellende rond rotterdam en spijkenisse las ik later.
Hier twee uur onderweg geweest van Nootdorp naar Schiedam.Wel met een dakje..
Jij ook al een kleinere baas op de zaak.
Wat vervelend voor je, echt balen!Beurs, kneuzingen, boos.... verders ok.
Pfff... zo'n footpeg kost €89,- ex montage...laat de oude maar zitten, dat beetje scheef dat merk ik denk ik niet eens meer... (en anders bestel ik wel een after-market setje uit china (en/of doe ik tijdelijk de passagiers pegs naar voren))
Schakelpedaal hetzelfde verhaal, buig de huidige maar recht... dat beetje wat ie dan nog scheef zit wen ik wel aan.
€22,- voor koppelingshendel + werk (rechtbuigen schakelpedaal/montage) = de verwachtte schade.
Mnjah, dat had ik evt. ook zelf thuis kunnen doen...
Motor op het werk laten staan, staat lekker in de garage. Wordt weer een keer op gehaald met wat knapper weer! Verder heb ik de eerste 3k op mij nc700s gereden en rijdt heerlijk, ook het verbruik is zeer netjes. Hij gaat binnenkort voor de 12k beurt. Wat kan ik hier van verwachten.
Kwa kosten en wat ze gaan doen?
Dacht kleppen stellen.
Olie en oliefilter vervangen, visuele inspectie van het eea..
Was zelf €119,- kwijt hiervoor
Ik was er €104 voor kwijt.
Oliefilter en olie, + schoonmaak en smering van ketting
Valt nog mee vind ik.
Na rond 26.000km moet ik terug komen voor kleppen inspectie, vervanging koelvloeistof, luchtfilter, ketting, banden, olie en filter, remmen etc...
Zal me wel een aardige duit kosten