Voor de 12k was ik maar een paar tientjes kwijt. Olie en oliefilter.
Voor de 24k was ik circa €130,- kwijt. Olie, oliefilter, luchtfilter, bougies.
Kleppen komen rond de 40/50k.
Mijn monteur zei, ik wil er wel naar kijken maar het blijft waarschijnlijk ook bij kijken.
Als je op tijd de beurten geeft en niet bespaard op de gebruikte materialen dan is er niets aan de hand.
De 'makkelijke' dingen (olie, luchtfilter, bougie) doe ik zelf.
Wel bestel ik mijn materialen altijd bij mijn monteur, omdat ik elke dag rij kan ik ook altijd bij mijn monteur aankloppen mocht er wat zijn. Dan kijkt hij er gelijk naar zodat ik weer verder kan. Als bijkomend voordeel steun ik de lokale economie ook nog een beetje.
De honda staat nu in de winterstalling, ik rij verder op de yamaha op het moment.
Begin volgend jaar als ik de honda weer pak dan breng ik hem even weg voor de overall check. Lees; remmen, ketting, tandwielen, achterband etc.
Momenteel nogsteeds met de NC700s iedere dag (uitzonderingen daar gelaten ivm sneeuw en ijzel) naar het werk. Leer de motor steeds beter kennen, en bevalt prima.
90km enkel!
Het verbruik is zeer gunstig, bij het continu rijden 130+/- nogsteeds een verbruik van 1:23
Kan niet wachten tot het zomer seizoen is aangebroken en dit beestje kunnen testen op de mooie wegen en bochtjes in de Ardennen
niet verkeerd, de 700's zijn dus ook aardig zuinig.
Volgend weekend de Hyperpro veren voor monterenheb er zin in , tevens een setje voor vork rubbers aangeschaft nadat ik het hier zag en er al aan zat te denken gelijk bested dus, die kunnen er gelijk mooi op als de poten er toch onder vandaan zijn.
Gaat je dat zelf doen of bij Hyperpro?
Want bij hun zaak hebben ze ook van die vv pot bescherming. Soor neopreen. Goed sterk spul.
Vandaag maar eens begonnen met de vering en hoezen.
Ook maar gelijk de stalen remleidingen aan het monteren, wel aardig wat werk.[afbeelding]
Leuk project en lekker hokkie hebt jij. Super.
Maar voor de staal ommantelde leidingen moet je helmbak er volgens mijn ook af.
Want daar gaat ie naar de centrale verdeler. Splitter.
Dus doe je totaal de leeidingen of alleen de voor leiding?
Je kunt er net bij als je alleen het slot van de helmbak/tankzadel verwijderd.
Remleiding voor, brembo pomp en leiding van pomp naar originele stalen leiding en dan achter ook die zitten er bij dus zonde om niet te doen.
Was helaas alleen vergeten dat brembo m10x1 banjo aansluiting heeft dus die nog even van de week halen.
Wees daar niet zo zeker van. De eerste klinkerweg of bochtige weg merk je het verschil al. Daar hoef je echt niet sportief voor te rijden.Schokdempers, meh, ik rij niet sportief genoeg om het te merken.
Ik vind de NC niet super afgeveerd, nogal stoterig, maar ik ga er echt geen Hyperpro's op monteren. De motor is puur voor het woon-werkverkeer en komt nauwelijks op de kleinere wegen. Voor de echte uitjes staat er een grote toerbuffel in de garage, die is beter geschikt voor het meetorsen van vrouwlief en ondergetekende plus aanhanger, plus..............................................
Ik vind de NC niet super afgeveerd, nogal stoterig, maar ik ga er echt geen Hyperpro's op monteren. De motor is puur voor het woon-werkverkeer en komt nauwelijks op de kleinere wegen. Voor de echte uitjes staat er een grote toerbuffel in de garage, die is beter geschikt voor het meetorsen van vrouwlief en ondergetekende plus aanhanger, plus..............................................
Nee, in jouw geval niet nee. Maar niet iedereen kan zich 2 motoren veroorloven.
Dus voor diegene die maar een motor tot zijn beschikking heeft zou het wel fijn zijn als ie beter zou veren qua comfort.
Maar ik heb dan ook geen auto op mijn naam staan, dat geeft ruimte....
Dat zou er nog is bij motte komme!!!
Mijn vrouw daarentegen....................................
Dus er komt toch zo even tussen de 800 euro en 1200 euro bij de prijs op tov 2017Tjonge. Ik zag net de prijslijst van Honda voor 2018.
Wij kochten eind 2015 een nieuwe NC750X DCT voor nog geen 8000 euro. in 2018 moet een nieuwe NC750X DCT 10.558 euro kosten. Dat gunstig geprijsde is er ook wel af.
De X is bijna 1000 euro duurder dan de S. Kwestie van vraag en kunstmatig aanbod?