Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijkbaar was dat voor Honda zelf niet genoeg zekerheid om de onderhoudsfrequentie lager te maken.

Er bestaat ook nog zoiets al spekken van de kas van dealer.

Bij de autorijder is kostprijs/kilometer veel belangrijker dan voor een motorrijder. Daar is het voornamelijk een hobby en ligt het gem. aantal gereden kilometers een stuk lager dan bij de auto, waardoor de onderhoudsintervallen ook korter gelegd worden.
 
Het is even uit mijn hoofd maar er was een recentelijk type ik MEEN dus de de cbr500 vanaf 2014 waar de klepspeling al bij de 1000 km beurt gecontroleerd diende te worden (volgens honda)

Ik moet meer drinken, ik onthou teveel :+ : Honda CB500’s valve clearance shock

In dit artikel zou je eerder verwachten dat de dealer niet al zijn uren die er daadwerkelijk inzitten, betaald krijgt , deze zal de klant ook tegemoet willen komen zo snel na de aanschaf.

Uit bovenstaande verhaal van athome lijkt het dat fabrikanten de onderhoudsintervallen korter houden omdat de meeste mensen hun motor niet voor woon/werk gebruiken.
Maar dat lees ik er (deels) in :+

Als een dealer/motorzaak de ervaring heeft dat de klepspeling bij bepaalde modellen niet zoveel verloopt, zodat men minder vaak de speling hoeft te controleren als voorgeschreven, is dat helemaal prima.

Andersom is natuurlijk nog mooier, als je er maar snel bij bent ;)

Even wat anders, wat betreft de opmerking over vergelijken...

3 vd 500 Tiumphs op MP heeft meer gelopen als 90.000 Km,
Bij Honda hebben 60 vd 1600 motoren meer gelopen.

Dit bewijst maar weer eens dat statistieken liegen en triumph rijders mooi weer rijders zijn :+
 
Even wat plaatjes hoor...
nc750x_honda.jpg

test-2014-Honda-NC750X_colours.jpg

HK_2014_NC750X-22.jpg
 
Uit bovenstaande verhaal van athome lijkt het dat fabrikanten de onderhoudsintervallen korter houden omdat de meeste mensen hun motor niet voor woon/werk gebruiken.
Maar dat lees ik er (deels) in :+

Toen ik een paar jaar geleden de Shiver kocht (2012), viel mij sowiezo op dat de Japanse fabrikanten kortere intervallen aanhouden van de Europese fabrikanten.
 
Iemand ervaring met de MRA Touring ruit in combinatie met handkappen (Givi)

[afbeelding]

Past dit met handkappen? Niet dat ik straks steeds tegen het ruitje aan zit... :')

Ja, ik heb het ruitje en handkappen!! Niet van givi maar van sw motech....
Ik voel duidelijk verschil hij is wat breder en daardoor minder druk op schouders en bovenlichaam, hoofd nog wel volop in de wind turbulentie.
 
Ja, ik heb het ruitje en handkappen!! Niet van givi maar van sw motech....
Ik voel duidelijk verschil hij is wat breder en daardoor minder druk op schouders en bovenlichaam, hoofd nog wel volop in de wind turbulentie.

Mooi zo!

Geen problemen met je handkappen die eventueel tegen je ruitje aan komen bij scherpe bochten?

Heb je misschien ook een foto van je ruitje op je NC? Ik vind de meeste namelijk echt niet om aan te zien zo lelijk maar de MRA zijn een van de weinige die niet lelijk zijn :9

Moeilijk om geld uit te geven op basis van alleen een plaatje :/
 
Laatst bewerkt:
Die beugel voor de topkoffer, welke is dat? (op die zwarte NC op de foto hierboven).
Het ruitje, welke is dat?
 
Laatst bewerkt:
Die beugel voor de topkoffer, welke is dat? (op die zwarte NC op de foto hierboven).
Het ruitje, welke is dat?

Ik denk deze

Givi_Honda_NC750X_D1111ST_HP1111_Cupolino_Windscreen.jpg


Jammer dat ik geen vooraanzicht heb van de vorige foto, vanaf de zijkant ziet hij er erg mooi uit maar als het bovenstaande is dan vind ik het weer een vreselijk vooraanzicht :Y
 
E-road,

Is dit jouw NC? Kwam deze tegen op een ander forum...

Zo ja, je hebt een verdomd sexy NC! :9~

[afbeelding]


Klopt dit is hem😀. Alleen inmiddels dan het Mra ruitje zwart smoked.
Ik kan niet makkelijk op dit forum een foto plaatsen i.v.m. Afmeting aanpassen. Elke keer gezeur daarmee dus daar ben ik maar mee gestopt of iemand heeft een duidelijk mannier daarvoor.....
 
Klopt dit is hem😀. Alleen inmiddels dan het Mra ruitje zwart smoked.
Ik kan niet makkelijk op dit forum een foto plaatsen i.v.m. Afmeting aanpassen. Elke keer gezeur daarmee dus daar ben ik maar mee gestopt of iemand heeft een duidelijk mannier daarvoor.....

Je kan hier foto's uploaden en verkleinen

TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten

Zou graag een foto willen zien van je MRA ruitje en speling met je handkapjes *D
 
Waarom de overstap van Puig naar MRAa ruitje?
Neem aan dat Puig niet beviel? Maar waarom niet?

De puig ruit had ik aangeschaft omdat ik hem voor de helft het geld kon aanschaffen!
Prima ruit en ook mooi zoals ik hem had. Maarrrr heel raar de gaten rondom de bevestiging bij de schroeven werden steeds ruimer waardoor hij steeds losser kwam tezitten.
Geen verklaring voor dus ik was toe aan een nieuwe ruit en met een MRA varioscreen heb ik altijd goede ervaringen gehad.
Turbulentie rondom mijn helm is niet minder maar wel minder druk op de schouders omdat hij wat breder is dan het standaard waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Sinds donderdagavond ook een Honda NC750X DCT 2016 in mijn bezit.
Leuke fiets zo op het eerste gezicht. Ziet er leuk uit, rijdt heerlijk, schakelt goed in zijn S1,2 en 3 stand.

Over de D heb ik nog een beetje mijn twijfels omdat ik het gevoel heb dat het blok zich beter voelt als er iets later overgeschakeld zou worden(trillingen bij het optrekken).
Zicht Led verlichtig valt helaas tegen, denk wel dat het witte licht goed opvalt door mede weggebruikers(= veilig).
Ik ben 1.75 en met motorbroek aan moet ik hem eerst op de middenbok zetten waarna ik hem via de voetsteun kan bestijgen. Ben helaas niet zo lenig dat ik vanaf de jiffie op kan stappen. Als ik eenmaal zit kan ik goed met de benen op de grond komen.

Al met al een fijne woon/werk fiets, goed wendbaar en handig dat je je broodtrommel in je tank kwijt kan.
 
Laatst bewerkt:
Van harte gefeliciteerd :)
qua trillingen in een hoge versnelling hebben een aantal hier al een kleiner voortandwiel geplaatst ( voor Philipe , gestoken ;) )

Als je eventueel met een foto in de Openingspost wil, kan je die hier natuurlijk gewoon plaatsen.

Niet gekocht bij motoport Rdam neem ik aan ? :)
 
Laatst bewerkt:
NC is binnen, uit de krat en staat te wachten *O*

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg


Rest van de opties moet nog binnenkomen, ruitje komt er op het laatst op zodat ze overal bij kunnen, kenteken lag er ook al bij en boekje gelijk mee gekregen *D
Sleutel is ook wel gaaf gedaan, ziet er erg veilig en goed uit.

Nu wachten...wachten... en wachten :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan