blauwetulp15
Die hard MF'er
- 18 mei 2016
- 708
- 43
Nee hoor. Dat heeft alles met rijgedrag te maken. Als ik binnendoor aan het rijden was kwam ik niet eens aan de 1:22. Terwijl mijn vrouw bij hetzelfde tempo wel rond de 1:24 zat.
Daar zit het verschil. Op de buitenweg rij ik over het algemeen 20 km/u te hard, in de bebouwde kom hou ik me wel aan de snelheid. En in geval van de NC ben ik inderdaad aan jakkeren soms tegen het pushen aan. Bij het accelereren gaat het gas maximaal open, rem laat om na de bocht het gas weer helemaal open te draaien (tot de gewenste snelheid). Dat kost brandstof, veel brandstof.
Ik merk dus soms ook het nadeel van 1 remschijf. Het naar 1 kant trekken tijdens het remmen. Ik rem vooral met de voorrem.
Nee hoor. Dat heeft alles met rijgedrag te maken. Als ik binnendoor aan het rijden was kwam ik niet eens aan de 1:22. Terwijl mijn vrouw bij hetzelfde tempo wel rond de 1:24 zat.
Schijnbaar schakelt de motor soms zelf op of terug midden in de bocht?, Is dit waar?
Lijkt me niet echt handig om ineens een verandering in de aandrijving te ondervinden midden in een bocht. Je gaat er toch vanuit dat je een bocht door kan met dezelfde constante snelheid/kracht.
Bezig een navihouder te maken. Van BikeP&R is ie 145 uuro!!!!! Is trouwens wel de mooiste!!
Met 2 stripjes alu, een alu busje van 22mm laten draaien, en 2 spiegel steuntjes gekocht.
Ik gaat hem dan ook omhoog zz. Komt dan net onder de bovenrand van mijn Puig schermpie te zitten. Die van BikeP&R komt op de stuurplaatje van de raisers.
Vind ik toch te laag zitten daar je dan naar beneden moet met je hoofd.
En dan toch wat van de weg situatie mist.
Heb me navi aan het stuur met zo bal ding, je moet idd naar beneden kijken maar moet je voor je km teller ook, is wellicht niet de ideale situatie maar voor mij prima helemaal samen met Bluetooth ontvanger met van die plak speakers in me helm.
145 voor een navi beugelbest prijzig maar dan zal je vast iets moois hebben.[/quot
Dan zit ie bij jouw dus niet in het midden? Dat wilde ik nou ook weer niet. maar ja, kan wel.
Was ik van plan om navihouder op alu stokkie te maken, maar dan zit ie voor de teller uiteraard.
Dus nu maar met 2 alu strips van 20 mm breed aan weerskanten van de houder plaatsen [lassen]
Een stripgaat naar links en de ander uiteraard naar rechts.
En op de korte schuine gedeelte van het stuur komen alu spiegel klemmetjes met m8 schroefdraad erin en daar schroef ik de onderkant van de strip aanvast.
Misschien dak de alustrips nog zwart spuit, dan is de hele beugel zwart.
Of het wat word weet ik niet maar moet wel netjes zijn.
Zelf maken kan ook heel goed, maar gebruik dan ook op diverse montagepunten rubber dempers. Dat komt de levensduur van de electronische componenten ten goede.
Ikzelf heb een Garmin Zumo met originele houder, bevestigd via RamMount (idd het bal-systeem).
\Heb me navi aan het stuur met zo bal ding, je moet idd naar beneden kijken maar moet je voor je km teller ook, is wellicht niet de ideale situatie maar voor mij prima helemaal samen met Bluetooth ontvanger met van die plak speakers in me helm.
145 voor een navi beugelbest prijzig maar dan zal je vast iets moois hebben.[/quot
Dan zit ie bij jouw dus niet in het midden? Dat wilde ik nou ook weer niet. maar ja, kan wel.
Was ik van plan om navihouder op alu stokkie te maken, maar dan zit ie voor de teller uiteraard.
Dus nu maar met 2 alu strips van 20 mm breed aan weerskanten van de houder plaatsen [lassen]
Een stripgaat naar links en de ander uiteraard naar rechts.
En op de korte schuine gedeelte van het stuur komen alu spiegel klemmetjes met m8 schroefdraad erin en daar schroef ik de onderkant van de strip aanvast.
Misschien dak de alustrips nog zwart spuit, dan is de hele beugel zwart.
Of het wat word weet ik niet maar moet wel netjes zijn.
Klopt hij zit rechts uit het midden, kan de 12v stekker gebruiken via de 12v aansluiting in de tank koffer en dan loot het kabeltje netjes naar de navi.
Trouwens.
Hebben jullie ook zo last dat je jiffie steeds zo zwaar gaat.
Moet dat scharnier steeds schoonmaken dan gaat die een paar dagen wat soepeler maar daarna gaat die wet steeds zwaarder. Hij schakeld zelfs soms de schakelaar niet eens in en dan kan de bak niet in zijn drive.
Nc750 rijders die daar ook last van hebben?
Klopt hij zit rechts uit het midden, kan de 12v stekker gebruiken via de 12v aansluiting in de tank koffer en dan loot het kabeltje netjes naar de navi.
Trouwens.
Hebben jullie ook zo last dat je jiffie steeds zo zwaar gaat.
Moet dat scharnier steeds schoonmaken dan gaat die een paar dagen wat soepeler maar daarna gaat die wet steeds zwaarder. Hij schakeld zelfs soms de schakelaar niet eens in en dan kan de bak niet in zijn drive.
Nc750 rijders die daar ook last van hebben?
Ik heb gewoon een gsm houder van een neppe GoPro stuurmount en een selfie stick gsm houder gemaakt.
Werkt erg goed voor de X. Alleen niet zo handig in de regen
Jiffie is idd zwaar bij mij. Ik spuit die soms in met WD40, maar veel maakt het niet uit.
Wat betreft GPS mount:
Ik heb een setje Bruudt scherm beugels gehaald zodat ik m'n scherm in hoogte kon verstellen maar daar heb ik meteen maar een "beugel" bij gemaakt voor m'n GPS. (gezien ik de hoogste stand toch niet gebruikte.)
Boven aan op de foto de overstekende Bruudt beugel
[afbeelding]
Dan zit je GPS zo:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanaf de andere kant gezien, ik heb geen moeite genomen de beugel te "verbergen", is immers nog een proto-type en ik laat het geheel opnieuw uitvrezen als ik over het complete design uit ben.
De zilveren strips van links naar rechts. Bovenaan zit in het midden een Rammount kogel en daaraan zit dan weer de standaard TT-Mount.
[afbeelding]
Onderaan zit m'n front camera ge-mount, scherm zit daardoor wel iets hoger dan ik zou willen...
Daar ben ik nog mee bezig... (Camera achter het scherm was geen optie, dan zie je echt niks meer)
Ja kan dan precies de 2 volt snoertje zo de bak in. Netjes. Ook dus zo fijn van deze motoren.
Nee ik heb daar geen last van . Bij mijn is het allemaal schoon.
Is het bij jouw wel vuil? misschien dat dat het is. Bout staat misschien iets te strak ingedraaid?
Zorgen dat de schakelaar soepel gaat met wat WD40 ofzo. Kruipolie oid.
Schakelaar is niet het probleem jiffie gaat niet helemaal terug en ook niet uit, gewoon zwaar dus.
Hij is idd helemaal vuil.
Al div keren schoon gemaakt dan gaat die weer even soepel maar binnen no time weer zwaar.
Zit genoeg speling in kan me jiffie een paar cm op en neer halen.
Zal het bij de 24k beurt eens aangeven.