Dan denk ik dat je een te kleverige ketting smeer olie gebruikt. Wat
op de scharnierpunt van de jiffy komt en gaat plakken/kleven. Kan niet anders.
Wat betreft GPS mount:
Ik heb een setje Bruudt scherm beugels gehaald zodat ik m'n scherm in hoogte kon verstellen maar daar heb ik meteen maar een "beugel" bij gemaakt voor m'n GPS. (gezien ik de hoogste stand toch niet gebruikte.)
Boven aan op de foto de overstekende Bruudt beugel
[afbeelding]
Dan zit je GPS zo:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanaf de andere kant gezien, ik heb geen moeite genomen de beugel te "verbergen", is immers nog een proto-type en ik laat het geheel opnieuw uitvrezen als ik over het complete design uit ben.
De zilveren strips van links naar rechts. Bovenaan zit in het midden een Rammount kogel en daaraan zit dan weer de standaard TT-Mount.
[afbeelding]
Onderaan zit m'n front camera ge-mount, scherm zit daardoor wel iets hoger dan ik zou willen...
Daar ben ik nog mee bezig... (Camera achter het scherm was geen optie, dan zie je echt niks meer)
Camera zit ook mooi daar. Ergens anders centraal zal niet meevallen.
Ik heb mijn camera op de linker spiegel gemonteerd, doet het prima daar.
Ziet er goed uitwel lekker overzichtelijk.
Welke cam gebruik je de innovv.
Had 'm eerst onder de "neus vleugel" (vast gezet via de "valbeugel")
Dat was een hele mooie plek maar bij stevig remmen kwam ie helaas klem met het voorspatbord.
Als gevolg een gebarsten lensbeschermer en een aantal krassen op het voorspatbord.
Hier boven de koplamp blokkeert ie de laagste stand van het windscherm en ik heb wat dat betreft vrij veel turbulentie bij hoge snelheden (100+km/u).
Die turbulentie verdwijnt als ik het scherm een halve camera laat zakken maar dan zit het onderste punt van het scherm midden over het camerabeeld en blokkeert het zicht.
Ben nog aan het kijken voor een mooie (stevige) "centrale" beugel dat ie aan de bovenkant van het neusvleugeltje, net onder de koplamp, kan... In die uitsparing daar eigenlijk, daar zit een opening waar je de camera door kan voeren.Is inderdaad de Innovv K1
De andere camera zit onder m'n topkoffer-drager.
[afbeelding]
Camera's ondertussen voorzien van 3M reflecterende tape, daardoor zijn ze beter zichtbaar.
(Met het idee dat weg-idoten zien dat ze (potentieel) opgenomen worden en daarmee zich bewuster zijn van wat ze doen)
-------
Edit:
Camera beelden van toen ie onder de neusvleugel zat: https/youtu.be/YFa8uAhVccU
Achteruitbeeld kon ik mooi in het "neusvleugel" gedeelte plakken met video-edit software voor een mooie Picture in picture.
Geluid is denk ik ruk omdat ik de camera's "verkeerd om" heb gemonteerd i.v.m. kabel-lengte en de camera met microfoon vol in de rijwind hangt nu. (Heb Innovv K1 opnames gezien met beter geluid namelijk)
Daarnaast is deze montage een klein beetje trillings-gevoelig, bij een specifiek toerental/snelheid combinatie zie je het beeld raar trillen. (Heeft te maken met opname-frequentie en trillings-frequentie, beetje dat stroboscoop effect.)
(p.s. algehele lage kwaliteit voor snellere upload destijds)
Had 'm eerst onder de "neus vleugel" (vast gezet via de "valbeugel")
Dat was een hele mooie plek maar bij stevig remmen kwam ie helaas klem met het voorspatbord.
Als gevolg een gebarsten lensbeschermer en een aantal krassen op het voorspatbord.
Hier boven de koplamp blokkeert ie de laagste stand van het windscherm en ik heb wat dat betreft vrij veel turbulentie bij hoge snelheden (100+km/u).
Die turbulentie verdwijnt als ik het scherm een halve camera laat zakken maar dan zit het onderste punt van het scherm midden over het camerabeeld en blokkeert het zicht.
Ben nog aan het kijken voor een mooie (stevige) "centrale" beugel dat ie aan de bovenkant van het neusvleugeltje, net onder de koplamp, kan... In die uitsparing daar eigenlijk, daar zit een opening waar je de camera door kan voeren.Is inderdaad de Innovv K1
De andere camera zit onder m'n topkoffer-drager.
[afbeelding]
Camera's ondertussen voorzien van 3M reflecterende tape, daardoor zijn ze beter zichtbaar.
(Met het idee dat weg-idoten zien dat ze (potentieel) opgenomen worden en daarmee zich bewuster zijn van wat ze doen)
-------
Edit:
Camera beelden van toen ie onder de neusvleugel zat: https/youtu.be/YFa8uAhVccU
Achteruitbeeld kon ik mooi in het "neusvleugel" gedeelte plakken met video-edit software voor een mooie Picture in picture.
Geluid is denk ik ruk omdat ik de camera's "verkeerd om" heb gemonteerd i.v.m. kabel-lengte en de camera met microfoon vol in de rijwind hangt nu. (Heb Innovv K1 opnames gezien met beter geluid namelijk)
Daarnaast is deze montage een klein beetje trillings-gevoelig, bij een specifiek toerental/snelheid combinatie zie je het beeld raar trillen. (Heeft te maken met opname-frequentie en trillings-frequentie, beetje dat stroboscoop effect.)
(p.s. algehele lage kwaliteit voor snellere upload destijds)
Nice, heb er ook al een paar keer voor gekeken maar nog niet aangeschaft had achteraf al een verzekering kwestie kunnen oplossen.
Waar heb jij hem aangeschaft via de site zelf of die nl dealer en heb je hem direct op de accu of geschakeld staan.
Al mijn accessoires zijn al bezet dus zal iets moeten verzinnen om de camera dan ergens tussen te zetten.
Mooie camera. Super. Zit er looping op? Die op z camera van mijn moet ik als kaartje vol is boven op de computer leeg maken.
Geen ramp hoor want rijd toch geen 4 uur achter elkaar.
Ik kan er 3 uur mee opnemen.
Zit er dan bij jouw innovv ook een beeld monitor op je stuur?
En ik zou dat puntje van je scherm er dan afzagen netjes. Probleem opgelost.
NC750X : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics
ECU flash nu officieel beschikbaar voor de NC750mijn ECU komt volgende week terug, dat is het prototype maar het is iig gelukt. Als de LeoVince uitlaat binnen is gaat ie de testbank op om te kijken wat we er uit kunnen krijgen leuk experimentje!
Via EYEGOTYOU B.V.
Geen gezeur met import uit china, al zou ik dat met mijn chinese achtergrond wel zelf gedaan kunnen hebben.
Wat betreft spanning, ik heb mijn accessoire harnas iets aangepast en daar afgetapt.
De innovv kan namelijk in/uit schakelen met geschakelde voedding.
Motor op contact, innovv start opname, motor uit, opname stop.Looping en auto-start/stop.
De dvr-unit is niet waterdicht dus die zit in m'n frunk verstopt, zou ik hem in een peli-case doen ofzo dan zou ik hem wel op 't stuur als monitor kunnen gebruiken.
Puntje van 't scherm afzagen is iets wat ik net niet wilde doen, wil aan het uiterlijk van de motor zo min mogelijk 'permanente schade' maken.
Wat betreft bekabeling, accessoire harnas aangepast, die is verwisselbaar en zat mee geleverd bij m'n "mist licht" / handvat-verwarming / 12V aansluiting. (waar ik overigens wel nog gewoon bij had kunnen pluggen mits ik de juiste pluggen kocht want ik had daar nog ruimte over.)
Aha bij carmo laten doen althans die modificeren de ecu map, dan heb je wel kans dat die nog een paar keer terug moet om fijn af te stellen.
Ruud Frederik gebruikt de zelfde software maar kan het zelf gelijk op de bank doen als voordeel dat die gelijk goed wordt afgesteld en geen (standaard) map in gaat.
Namelijk zelf ook wezen informeren voor de sv650 voor mijn vrouw.
Carmo heeft de ECU gedaan, MADracing doet de mapping afstelling op de testbankalleen het erin zetten van de ontstekingscurve kan alleen bij Carmo, daarvoor zou die ff heen en weer moeten. Maar als die straks goed is, kan die bij de volgende in een keer erin.
Iemand er al een x een nieuwe ketting er onder laten zz? Of zelf gedaan?
Gaat er ook een andere ketting op doen, na vorige week nieuw zwart tandwiel erop ge z te hebben.
Nu een x-ring ketting erop doen. DID 520vx2 112 schakels zwart.
Smeert beter, stijver en rolt beter. En gaat 2x zo lang mee dan de standaard o-ring ketting.
Is toch wat ik leest vrij lang met een standaard o-ring ketting.
Schijn wel een vaste knik in te komen bij de standaard ketting. Misschien bij de een wel een ander niet.
Heb de DID 520vx2 besteld met vissie sluiting en toch maar de goud/zwarte. Koste 68 uuro inkl. verzenden bij Mymoto. Hier in NL kwam ik niet onder de 86 uuro.
Maar motor zaken raade mij dat af omdat je tegenwoordig de motoren meer vermogen hebben als vroeger.
En na paar duizend km moet je je vissie wel in de gaten houden.
Alleen in de enduro en cross rijden ze nog met vissies terwijl die ook veel vermogen/trekkracht hebben.
Maar die verwisselen sneller met vervanging.
Anders even borgen met superlijm of een dotje silicone (op schoongemaakt metaal).
Ik heb waarschijnlijk nog steeds m'n originele kettingset erop zitten, en heb iets van de 16k km erop staan.
Men had mij ook gezegd bij mijn vorige motor (die evenveel PK heeft, maar minder koppel) dat een visje afgeraden is. Dan maar toch "the extra mile" gegaan en een tool aangekocht om een klinksluiting te monteren.
Met een cross/enduro ga je ook geen 120km/h voor lange stukken, kan wel eens loskomen met al die vibraties
Wat denk je ermee op te schieten? Een paar pk's?? Zo'n vermogenstest is gewoon mishandeling voor een motor...NC750X : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics
ECU flash nu officieel beschikbaar voor de NC750mijn ECU komt volgende week terug, dat is het prototype maar het is iig gelukt. Als de LeoVince uitlaat binnen is gaat ie de testbank op om te kijken wat we er uit kunnen krijgen leuk experimentje!
Binnenkort ga ik hier ook mee praten, over twee weken m'n NC750X op halen uit 2017
Ik lees wel iets over slechte standaard banden, welke zijn dit? Dan kan ik dit gelijk even controleren en vervangen.. er gaan denk ik zo snel mogelijk Pilot road 4's onder. Heb ik toch een goede ervaring mee.
Binnenkort ga ik hier ook mee praten, over twee weken m'n NC750X op halen uit 2017
Ik lees wel iets over slechte standaard banden, welke zijn dit? Dan kan ik dit gelijk even controleren en vervangen.. er gaan denk ik zo snel mogelijk Pilot road 4's onder. Heb ik toch een goede ervaring mee.