Binnenkort ga ik hier ook mee praten, over twee weken m'n NC750X op halen uit 2017
Ik lees wel iets over slechte standaard banden, welke zijn dit? Dan kan ik dit gelijk even controleren en vervangen.. er gaan denk ik zo snel mogelijk Pilot road 4's onder. Heb ik toch een goede ervaring mee.
Wat denk je ermee op te schieten? Een paar pk's?? Zo'n vermogenstest is gewoon mishandeling voor een motor...
Mishandeling? Leg uit... Want de motor wordt opgewarmd gerund in de 4e versnelling. Met geblazen luchtstroom koeling. Hoe is dat anders dan volgas geven op straat?
Wat ik er mee denk op te schieten? Een correcte afstelling bij de katalysator loze uitlaat en open K&N luchtfilter. Daarnaast een hoger toerental net als de 2018 NC750, beter doorlopende ontstekings curve en dus wellicht meer vermogen bij hogere toeren.
Maar dat zal de mishandeling op de testbank uitwijzen
Opwarmen in de 4e versnelling, hoelang dan? Ik heb bij mijn XJR1200 de olievuldop vervangen door een olietemperatuurmeter en het duurt toch zeker wel zo'n km of 30 voordat de olie aan de 80 graden zit. Dus even de motor opwarmen door hem in z'n vier op zo'n bank te laten draaien geloof ik niet in. Ik heb in tientallen jaren al heel wat 'runs' gezien en ik zou het mijn motor uit liefde voor de machine nooit aandoen. Het is niet ondenkbaat dat er tijdens zo'n vermogenstest, loopsporen aan de cylinderwand ontstaan.Mishandeling? Leg uit... Want de motor wordt opgewarmd gerund in de 4e versnelling. Met geblazen luchtstroom koeling. Hoe is dat anders dan volgas geven op straat?
Wat ik er mee denk op te schieten? Een correcte afstelling bij de katalysator loze uitlaat en open K&N luchtfilter. Daarnaast een hoger toerental net als de 2018 NC750, beter doorlopende ontstekings curve en dus wellicht meer vermogen bij hogere toeren.
Maar dat zal de mishandeling op de testbank uitwijzen
Opwarmen in de 4e versnelling, hoelang dan? Ik heb bij mijn XJR1200 de olievuldop vervangen door een olietemperatuurmeter en het duurt toch zeker wel zo'n km of 30 voordat de olie aan de 80 graden zit. Dus even de motor opwarmen door hem in z'n vier op zo'n bank te laten draaien geloof ik niet in. Ik heb in tientallen jaren al heel wat 'runs' gezien en ik zou het mijn motor uit liefde voor de machine nooit aandoen. Het is niet ondenkbaat dat er tijdens zo'n vermogenstest, loopsporen aan de cylinderwand ontstaan.
120 voor en 160 achter
120/70ZR17M/C (58W) voorband
160/60ZR17M/C (69W) achterband
Volledigheid in de reactie is wel prettig voor de hulpbehoevende medemotorist.....
Opwarmen in de 4e versnelling, hoelang dan? Ik heb bij mijn XJR1200 de olievuldop vervangen door een olietemperatuurmeter en het duurt toch zeker wel zo'n km of 30 voordat de olie aan de 80 graden zit. Dus even de motor opwarmen door hem in z'n vier op zo'n bank te laten draaien geloof ik niet in. Ik heb in tientallen jaren al heel wat 'runs' gezien en ik zou het mijn motor uit liefde voor de machine nooit aandoen. Het is niet ondenkbaat dat er tijdens zo'n vermogenstest, loopsporen aan de cylinderwand ontstaan.
Dat het bedrijf waar jij die run uit laat voeren de boel van tevoren bekijkt wat olietemperatuur betreft enzo is heel professioneel, kan niet anders zeggen. Maar ik heb vaak genoeg gezien dat je voor een paar tientjes een run uit kunt laten voeren tijdens een open dag van een motorzaak ofzo. Dan wordt er een motorfiets van de parkeerplaats getrokken en hopsakee volgas met een al afgekoelde motor op de bank, lekker dan! Maar ook bij tuningsbedrijven (noem even geen namen)heb ik wel dingen gezien waarvan mij de rillingen over de rug liepen. Dat waren meestal machines voor de racerij dat wel, maar toch ging het zo verschrikkelijk hard dat je je afZo'n olievuldop klokje is in mijn mening maar een prul wat nooit correct de temperatuur aangeeft.
De meeste motoren krijgen op straat net zoveel "mishandeling" te verduren. Aan het gas jengelen bij het stoplicht, volgas met koude motor, veel te hoge toeren bij terugschakelen etc etc. Ik zie nog steeds niet in wat je bedoelt met mishandeling. Wellicht een all-gear run waarbij een quickshifter installatie getest en afgesteld wordt, maar de motor krijgt op straat exact dezelfde belasting te verduren. Oftewel, de motor is erop gebouwd. Wellicht heb je de toerenbegrenzer wel eens horen activeren aan het einde van de run (die doet dus exact waar ie voor is) Als ie op de testbank stuk gaat, had ie dat ook gedaan op straat.
Even een kort vraagje voor de mensen die hier meer van weten of al ooit andere bar ends op een motor hebben geplaatst.
Ik ben op zoek naar wat kortere bar ends (Nieuwe motorstuur past nog maar net door de poort en die extra 2 centimeter ruimte aan elke kant zou wel heel fijn zijn.
Nu was ik aan het rondkijken en kwam ik deze tegen:
Stuuruiteinden Flat Caps 3-in-1, verchroomd, set kopen | Louis motor & vrije tijd
Nu is mijn vraag.. hoe weet ik of deze geschikt zijn voor mijn motor?
Beste luitjes,
Ik heb zojuist een setje Rigid Industries lampjes besteld (link) die ik onder de snavel wil gaan monteren. Hier zit blijkbaar een framebuis van de cockpit/dashboard.
De lampvoet is GoPro-style, hiervoor heb ik aluminium GoPro-mounts die aan de onderkant vlak zijn (ongeveer 3 cm diameter). Dit wil ik op een strip staal, rvs of gietijzer vastbouten. Hopelijk kunnen jullie er wat bij voorstellen...
Heeft iemand ervaring hiermee of tips voor mij.
Een mogelijk andere plaats zou misschien de framebuizen naast de radiator kunnen zijn, via een ronde klembeugel of zoiets... Ik heb geen valbeugels overigens.
Vandaag "even" Fehling valbeugels gemonteerd op de NC. Je zou toch denken dat dit een makkelijk klusje is. Een paar framebouten losmaken, beugeltjes monteren en weer alles in elkaar zetten.
6 uur later, Na aanpassing van een aantal brackets (Geen ruimte voor koppelingskabel, Slangen werden afgekneld, dus moest beugeltjes aanpassen) Zaten de beugels eindelijk gemonteerd.
Zal morgen een foto posten
Nieuwe bar ends gemonteerd.. gaat toch een stukje makkelijke door de poort.
[afbeelding]
Helaas de spiegels nog niet kunnen monteren (verkeerde schroefdraad besteld, dom)
De NC heeft toch M10, Rechtse draad?