Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de verwachte sneeuw, hem nog eens mooi laten blinken in de wasstraat :)

PS ik heb nu ruim 3000 km op de teller staan. Ik heb indruk dat achterste band al bijna af is?? Is dit normaal? Ik zou in ieder geval dan volgende geen gelijkaardige zetten. Wat stellen jullie voor?
full
 
je zou even kunnen kijken hoeveel mm je nog hebt tot de slijtagenokken ?
wel HEEL erg snel, welk merk en type heb je en welke bandenspanning en hoe regelmatig controleer je dat ?
 
trailmax.. ok dan , waarschijnlijk omdat het een x is :P
zou maar eens kijken wat je banden druk is.
ik heb in 2000 km een voorband opgereden door te lage bandenspanning.
maar daar wil ik het liever niet over hebben :$

het kan , dat is de essentie.
 
En ik was al na 4000 km Door die flut banden heen, ook die trail zooi. Had het zelf niet eens in de gaten, mijn dealer wees mij er op. Garantie noch bij de banden boer noch bij Honda. Wel bij mijn dealer die het ook niet normaal vond. Kreeg een nieuwe set normale wegbanden van hem. Hulde aan Arie Molenaar.

feit is wel dat de 2015 X allemaal die klote banden hebben
 
Voor de verwachte sneeuw, hem nog eens mooi laten blinken in de wasstraat :)

PS ik heb nu ruim 3000 km op de teller staan. Ik heb indruk dat achterste band al bijna af is?? Is dit normaal? Ik zou in ieder geval dan volgende geen gelijkaardige zetten. Wat stellen jullie voor?[afbeelding]

Ik had 12k op de fabrieksbanden, nu bridgestone evo lala nog iets met harder midden compount door mn snelwegrage. Ik bem er erg blij mee!
 
Wij hebben bij aanschaf direct de Trailmax laten vervangen door een Pilot Power 3 voor en Pilot Road 4 achter.
We gaan absoluut de gebaande paden niet af en de Michellin sturen gewoon vlotter/lekkerder dan de Trailmax. Ook de levensduur zou een heel stuk beter moeten zijn.
 
Voor de verwachte sneeuw, hem nog eens mooi laten blinken in de wasstraat :)

PS ik heb nu ruim 3000 km op de teller staan. Ik heb indruk dat achterste band al bijna af is?? Is dit normaal? Ik zou in ieder geval dan volgende geen gelijkaardige zetten. Wat stellen jullie voor?[afbeelding]

Same here, mijn dealer gaf aan dat Honda de achterband alleen onder garantie zou vervangen als deze voor de 5000km onder slijtage punt zou komen. Dit deed hij pas bij 5150Km B| .. wederom terug naar dealer maar maar Honda gaf niet thuis :(

Daarna maar een Pirelli Scorpion Trial II erop laten zetten en deze bevalt echt goed!
 
En ik was al na 4000 km Door die flut banden heen, ook die trail zooi. Had het zelf niet eens in de gaten, mijn dealer wees mij er op. Garantie noch bij de banden boer noch bij Honda. Wel bij mijn dealer die het ook niet normaal vond. Kreeg een nieuwe set normale wegbanden van hem. Hulde aan Arie Molenaar.

feit is wel dat de 2015 X allemaal die klote banden hebben

ik vond 12k al weinig, maar als ik jullie zo hoor :N
 
trailmax.. ok dan , waarschijnlijk omdat het een x is :P
zou maar eens kijken wat je banden druk is.
ik heb in 2000 km een voorband opgereden door te lage bandenspanning.
maar daar wil ik het liever niet over hebben :$

het kan , dat is de essentie.
Jammer. Ben wel benieuwd hoe je de bochten door kwam :+
 
Nou speciaal voor jou omdat je meestal leest :)
Ik heb een R1 van 2004 gekocht in 2009, opgehaald met de aanhanger vanwege sneeuw...
met veel plezier op gereden maar toen ik even een stukje flink gas had gegeven, hoewel niks apart (230 max ofzo ruimschoots op tijd schakelen enzo) leek hij daarna op 3 cilinders te lopen.

had ik al verteld dat het een hele anekdote ging worden ?

Na een veelste land durende reparatie was de motor klaar , de dag voor vertrek naar Italië.
In de avond de kuip nog terug gemonteerd nadat ik de motor bij de dealer had opgehaald.
Overigens ZEER goed gerepareerd met nieuwe gaskabel, die was aan het rafelen.
De volgende dag de motor op de aanhanger naast de sevenfifty en naar italie/dolomieten via het zwarte woud.

alleen nooit meer aangedacht om de bandenspanning te controleren en de redelijk nieuwe (ik had de motor net 1000 km ofzo) was na die vakantie de voorband dusdanig versleten dat ik die vervangen heb.
er lagen 2 verschillende banden op, dus was geen drama verder.

Maar aangezien het feit dat de motor voor mij redelijk nieuw was, ik er niet heen gereden ben )aanhanger) en eerlijk gezegd niet genoeg gekeken/bewust gelet hebt hoe die stuurde of uberhaupt de bandenspanning heb gecontroleerd heb ik dus met iets meer als 2 bar rondgereden.

plaatje voor de sfeer.

1264004596_D-4189-ruffre-passo-mendola.jpg


Ik kan je verzekeren dat je beter met de NC door de bergen kan rijden als met een supersport, een afdaling zoals de mendola pas met veel 180 graden bochten, vooral naar beneden, is erg zwaar op de polsen. de 'zachte' band zal daar niks aan helpen natuurlijk ;)
 
Mochten er mensen zijn met animo om naar de dolomieten te gaan in groepsverband dan kan met dit per pb aangeven bij mij met data dat men kan.
uiteraard kan men dat ook hier in het topic zetten maar daar word het qua plannen niet overzichtelijker van.
bij genoeg animo wil ik wel een route met overnachtingen in elkaar zetten, lijkt me wel leuk.

Enige wat ik op dit moment nog niet kan toezeggen is dat ik op een NC ga :P
 
Nou we toch over banden en dommigheden bezig zijn..... Nadat ik in maart vorig jaar thuiskwam van een ritje door de ardennen (met mijn dochter achterop) viel me iets vreemds op aan de achterband. :$ :$

full

Dat was na 24000km :o . Echt mazzel gehad.
 
ik heb een band tot op het canvas gehad en een circuitband waar een plastic buisje in gekomen was waardoor hij leeg kon lopen .
dus niet eens een spijker maar een 'holle spijker'van plastic.
dus kan nog MAKKELIJK ;)
 
Wat je op de foto ziet, is de overgang van het loopvlakrubber naar het contructierubber. Je bent er dus nog niet door.
Heb ik ook gehad met mijn Metzeler (is een Metzeler zo te zien).
 
Wat je op de foto ziet, is de overgang van het loopvlakrubber naar het contructierubber. Je bent er dus nog niet door.
Heb ik ook gehad met mijn Metzeler (is een Metzeler zo te zien).
Inderdaad Metzeler. Ik dacht eerst ook dat het niet zo'n vaart liep. Maar toen ik de band 300 km later bekeek durfde ik toch echt niet meer verder.
full
 
Hoe heb jij je navi gemonteerd? Ik wil hem namelijk ook in het midden. Welke mount heb je daarvoor gebruikt?


Ik heb gewoon de standaard mount gebruikt die je bij Tomtom bijgeleverd krijgt. Eerste deel (met schroeven) staat juist rechts van middenstuk stuur gemonteerd (op het dunne gedeelte). Dan een beetje wringen met de rest en dan heel goed vastmaken en dan krijg je hem wel in deze stand. Staat daar echt wel goed, je hebt zo nog een volledig zicht op het paneel van Honda.
 
Hoe heb jij je navi gemonteerd? Ik wil hem namelijk ook in het midden. Welke mount heb je daarvoor gebruikt?

Wat Philippe zegt ;)

TomTom Rider 40 standaard mount gewoon op me stuur gemonteerd zo dicht mogelijk tegen het midden en dan gewoon beetje buigen/draaien/spelen tot je je favo standje vind :')
 
Voor de verwachte sneeuw, hem nog eens mooi laten blinken in de wasstraat :)

PS ik heb nu ruim 3000 km op de teller staan. Ik heb indruk dat achterste band al bijna af is?? Is dit normaal? Ik zou in ieder geval dan volgende geen gelijkaardige zetten. Wat stellen jullie voor?[afbeelding]

Bij mij was de achterband na 8500 km op.
De banden waarmee de motoren worden afgeleverd zijn, om het voorzichtig te zeggen, niet de beste die er zijn. Korte levensduur en zeer belabberd in de regen.

Zelf heb ik er nu de Dunlop Roadsmart 2 op liggen, maar elke sport-tour band voldoet en is veel beter dan de af-fabriek banden.
 
Nou het is officieel, ik heb vandaag getekend en hem besteld.

De Blauwe NC750X DCT, met originele handvat verwarming, top koffer, midden bok en Puig hugger *O*

c4.png


Ze kunnen hem al snel leveren maar heb hem op eind april gezet, in mei willen we gelijk op vakantie gaan naar de Ardennen, Eifel Luxemburg gebied. 

Heb er nu al zin in.
 
Nou het is officieel, ik heb vandaag getekend en hem besteld.

De Blauwe NC750X DCT, met originele handvat verwarming, top koffer, midden bok en Puig hugger *O*

[afbeelding]

Ze kunnen hem al snel leveren maar heb hem op eind april gezet, in mei willen we gelijk op vakantie gaan naar de Ardennen, Eifel Luxemburg gebied. 

Heb er nu al zin in.

Gaaf! Gefeli en veel veilige kilometers gewenst! Ga je in de eifel gelijk ermee de ring op? :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan