Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van harte gefeliciteerd, mooie kleur ook en zeer nuttige opties.

nog even over bovenstaand navigatie verhaal, als er 1 iemand is die deze site nog niet kende is het al de moeite om hem nog een keer te plaatsen:
WayPoint

waypoint is 1 vd oudste navigatie bedrijven die er zijn, erg leuke winkels en de prijzen vind ik behoorlijk competitief vergeleken met andere aanbieders.
Ik heb heel veel aandelen in die winkels dus graag minimaal 1000 euro besteden en zeggen dat ik je gestuurd heb ;) :+
 
Gister even op de nieuwe X gezeten, en de Africa Twin :9~ die AT zat als een handschoen... maar die 750X als een maatpak :9~ ik heb mijn keuze wel gemaakt *D
 
Van harte gefeliciteerd, mooie kleur ook en zeer nuttige opties.

nog even over bovenstaand navigatie verhaal, als er 1 iemand is die deze site nog niet kende is het al de moeite om hem nog een keer te plaatsen:
WayPoint

waypoint is 1 vd oudste navigatie bedrijven die er zijn, erg leuke winkels en de prijzen vind ik behoorlijk competitief vergeleken met andere aanbieders.
Ik heb heel veel aandelen in die winkels dus graag minimaal 1000 euro besteden en zeggen dat ik je gestuurd heb ;) :+

oww ja stond nog een nc met gps bevestiging in het midden. staan overigens een paar mooie tweedehands en nieuwe NC's te koop bij motoport Rockanje, eentje met alles er op en er aan.

720.jpg

720.jpg



nieuwe NC geen DCT versie
720.jpg

720.jpg


ze hebben over de nagedacht, niet alleen de vering is stugger en werkt nu als een progerssieve veer ook hebben de velgen haakse ventielen
720.jpg


stukje over de nieuwe NC
Overzicht – NC750X 2016 – Adventure – Aanbod – Motorfietsen – Honda

leuk display, 9 kleuren instelbaar

ook nog wel aardig filmpje
hier is die op de rode zit mooier dan op de blauwe _O-


oww ondanks de grote opbergruimte van 22L past mijn intergraalhelm er nog niet in '( vandaaar de topkoffer van 35L die van 45+ vond ik niet passen op de slanke NC
 
Laatst bewerkt:
Gister even op de nieuwe X gezeten, en de Africa Twin :9~ die AT zat als een handschoen... maar die 750X als een maatpak :9~ ik heb mijn keuze wel gemaakt *D

Hoe ze bij de Africa twin die handrem op de DCT versie hebben gemaakt is wel erg gaaf in combie mat handkappen, een soort koppelingshendel alleen dan wat verder weg met een blokering zodat je ook bij off-the-road de achterrem met hand bediening kan gebruiken, vind ik persoonlijker beter dan het hendeltje van de NC al is die ook niet verkeerd.
_TS_9455.jpg
 
Nou het is officieel, ik heb vandaag getekend en hem besteld.

De Blauwe NC750X DCT, met originele handvat verwarming, top koffer, midden bok en Puig hugger *O*

[afbeelding]

Ze kunnen hem al snel leveren maar heb hem op eind april gezet, in mei willen we gelijk op vakantie gaan naar de Ardennen, Eifel Luxemburg gebied. 

Heb er nu al zin in.

Zelfbeheersing hoor _O- Ik zou het niet kunnen, 3,5 maand wachten nog '(
 
Nou het is officieel, ik heb vandaag getekend en hem besteld.

De Blauwe NC750X DCT, met originele handvat verwarming, top koffer, midden bok en Puig hugger *O*
Erg mooi. :9~ Ben jaloers :)
Van harte gefeliciteerd, mooie kleur ook en zeer nuttige opties.

nog even over bovenstaand navigatie verhaal, als er 1 iemand is die deze site nog niet kende is het al de moeite om hem nog een keer te plaatsen:
WayPoint

waypoint is 1 vd oudste ....
+1 :+
 
Nou het is officieel, ik heb vandaag getekend en hem besteld.

De Blauwe NC750X DCT, met originele handvat verwarming, top koffer, midden bok en Puig hugger *O*

[afbeelding]

Ze kunnen hem al snel leveren maar heb hem op eind april gezet, in mei willen we gelijk op vakantie gaan naar de Ardennen, Eifel Luxemburg gebied. 

Heb er nu al zin in.

:}
 
de adressen om je motorfiets op een vermogens bank te zetten, die ik uit mijn hoofd weet.
en dan voornamelijk in het zuiden van het land aangezien het door een zuiderbuur gevraagd werd ;)

Tovami.nl al 20+ jaar bezig en oorspronkelijk importeur van dynojet en powercommander, ook wel bekend als Ruud Frederiks.

paul ritzen in weert , ook op het forum, Ritzen motors Weert.
waar op moment van schrijven ook het voorbeeld staat dat het afstellen met een elders gekochte module 70 euro meer is.

mile pajic in nijmegen, oud coureur en kawasaki fan : http://www.pajic-racing.nl/elektronica/

Er word wel gemoppert dat men in de winkel past en kijkt en vervolgens op internet besteld.... kan je nagaan dat je een investering hebt van 25000 euro voor een vermogens bank....
kan je misschien iets bij voorstellen hoe lang het duurt eer zo een investering terug verdient is, uiteraard heeft zo'n bank ook onderhoud nodig.

ik zeg zeker niet dat deze 3 de enige zijn die het goed kunnen, maar ik weet wel dat er bedrijven zijn die wel een bank hebben maar er zeker niet mee kunnen wat dergelijke mensen met jaren ervaring wel kunnen.
degene die het grote powercommander topic volgen weten dat zij ook nog steeds bijleren..
 
Ok ik heb dus eens gebeld naar Pajic en ben al veel wijzer geworden.

Er zijn dus drie mogelijkheden voor een NC.

1. Motorbloktuning. Dit raad hij zelf af. Voor racemotoren heeft dit een zeer groot effect maar voor een NC zou dit maar een aantal PK's winst opleveren. Kost toch een 1600 euro dus vond hij zeker niet de moeite.

2. Powercommander 5. Dit raadt hij wel aan. Kost 550 euro inclusief plaatsing. Hoeveel pk's je hierdoor wint kon hij niet juist zeggen want hij had nog geen NC op de testbank gehad maar de motor zou hierdoor vlotter moeten rijden.

3. nieuwe uitlaat. Dit zou het meeste pk's opleveren tussen de 7 en 9 pk. Wat wel een vermogenswinst zou zijn van meer dan 15%!! Dergelijk pakket zou iets meer dan 1000 euro kosten. Alleen de achterkant van uitlaat vervangen zou niet veel zin hebben. Ook het voorste gedeelte zou moeten worden vervangen en nog een aantal andere dingen waaronder de luchtfilter.

Naar andere 2 heb ik een mail gedaan dus wacht ik af.

Uitlaat vind ik prijs wel waard want als je ziet een akro kost ook al 700 euro voor enkel achterste gedeelte. Voor een beetje meer zou je dan ook 'origineel en mooier' geluid hebben en pk's meer....
 
Antwoord Tovami:

Hallo Philippe,
Daar hebben we een Rapid exclusief voor .
Deze kost 423,50
Voor het monteren afstellen komt er 130 euro bij.
Als het een automaat is dan kan deze niet op de testbank anders wel.
Dit model komen we niet zo vaak tegen pas 1 x gedaan en die klant was tevreden.
Hij had echter een automaat dus weten we niet wat er bij kwam aan pk,s
 
je kan best 7 pk minder hebben door een slecht gesmeerde ketting, maar dan wel met een motor met heel veel vermogen ;)

zou wat zijn als je een puch op de bank zet en -3 pk krijgt :o
kan je gaan achteruitracen met een puch.
zou andre van duin er voor te porren zijn ?
(verkapte leeftijdstest)
http://www.dumpert.nl/mediabase/6562470/1605bc80/ter_land,_ter_zee_en_in_de_lucht.html


kan me voorstellen dat dit model nog niet veel gedaan is.
ik zou de winst in Nm net zo interessant vinden..
 
Laatst bewerkt:
Hoi Philippe,

De NC750 is inderdaad niet het type motor waar momenteel veel voor te krijgen is.., maar gelukkig heb ik toch wel iets kunnen vinden..
Makkelijkste is een meer open luchtfilter toe te passen in combinatie met een injectie regelunit., indien U een hoger budget heeft zou met een iets meer open uitlaat ook winst te verwachten zijn.
Uitlaatprijzen voor geschikte uitlaten zou ik moeten zoeken, maar dat is nu misschien nog niet aan de orde.
Voor de luchtfilter schat ik de prijs op 70 euro, de injectie unit kost (bij laatste prijsopgave van 2015) 350 euro.., beide prijzen zijn excl. 21% BTW
Inbouw en afstellen van de motor op de testbank kost ongeveer 250 euro, deze prijs kan ik niet exact bepalen op dit moment omdat ik gewoon nog geen NC750 hiermee uitgerust heb.
Ik lees wel veel positieve verhalen, maar ik kan het niet verifiëren of het ook allemaal klopt.., dus de uitkomst van vermogenswinst kan ik niet garanderen en kan dus ook niet voor U bepalen of het de moeite loont.
Wel zegt de fabrikant van de injectie regelunit dat het toerental met max 1000 RPM verhoogd kan worden, en ik weet van een klant waaraan ik een nieuwe NC750 verkocht heb dat hij wel wat top toerental miste, dus dat kan wel zeker een uitkomst zijn.




Dit hierboven is antwoord van Ritzen. Dus er is wel degelijk iets te doen. Wat ik voornamelijk mis is in eerste en tweede dat je maar tot 6500 toeren kan moest je daar tot 7500 kunnen gaan lijkt mij al een zeer mooie oplossing
 
misschien dat ik oud word,maar een open luchtfilter kan al aardig wat meer herrie maken, een uitlaat idem ditto.
extra 1000 toeren is gewoon de begrenzer verleggen en uiteraard benzinemengsel correct blijven leveren.
als het blok juist gemaakt is voor lagere toeren zou ik er niet zo happig op zijn.
voor de sh300 hebben ze ook die 1000 rpm extra in een fuelmodule maar zit niet op de extra herrie en slijtage te wachten.

mis je soms de cbr600f die je te leen had ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan