Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Leuke fotos man! Lijkt mijn heerlijk om dit ook eensHier nog een paar kiekjes van onze tour
Bekijk bijlage 1671816
Bekijk bijlage 1671815Bekijk bijlage 1671814Bekijk bijlage 1671813
En óf ik genoten heb van m’n NC!Leuke fotos man! Lijkt mijn heerlijk om dit ook eens
te kenne doen.
Zeker genoten wel met de NC?
Het gaat om de DCT type 2021Gaat het bij het bovenstaande probleem om een DCT of voetgeschakeld exemplaar?
Goed te horen dat we er weer een blije NC rijder bij hebben in onze forum, ken ook niet anders wantEn óf ik genoten heb van m’n NC!
Mijn reisgezelschap reed een Yamaha Tracer 900GT en
een Triumph Speed Triple 1200.
Bergop konden ze me niet bijhouden.
Ik was in het voordeel dat ik de omgeving al wat kende.
Maar de Yamaha-rijder had zijn motor pas 8 maanden, na een aantal jaren van niet-rijden. En de Triumph-rijder wendde de semi slicks als excuus aan.
Egaal, heb ze op het hart gedrukt dat ieder zijn eigen tempo moest rijden.
Ik heb me een keer achter een Zwitser gehangen.
Bergop, hij op zijn oude Goldwing, ging het flink van jetje.
Wat ik minder fraai vond is dat hij op zijn boot beide weghelften nodig had om zijn momentum te behouden.
Ik hou het principe “stay in your lane” aan.
Dankzij de DCT en het rijke koppel onderin lukte het hem niet om bij me vandaan te rijden. Volstrekt puberaal vertoon, maar soms geef ik daar ook nog wel eens toe.
De vering/demping weet ik nog niet zo.
Op zich weinig klagen. Comfort vind ik prima en in de bochten eigenlijk ook geen enge dingen ontdekt. Maar op al mijn vorige motoren had ik de Streetbox laten monteren. Zou dat hier ook van voordeel zijn?
Het comfort van de Motovis bank maakt dat ik het in relatief comfort tot 9 uur rijden op uithou. Zonder dove kont, zeg maar.
Af en toe kunnen staan op de steps kan op de X prima. En dat komt de doorbloed van het laagste deel van de rug ook ten goede.
Verbruik blijft lachen!
Tijdens de 2500 km tour is het verbruik op 3,4 L/100km uitgekomen.
En daar zitten dus ook flinke stukken Autobahn bij waarbij ik tot 166 km/u volgens gps heb gereden.
De DCT had me al eens overtuigd op mijn VFR1200. Maar deze volgende generatie was met de verschillende schakel programma’s weer fijner. Bergop in S2 vond ik het fijnste En anders in S1.
Passen bergaf reed ik wel eens relaxed in D.
Maar dan moet zelf de motorrem activeren. Anders gaat ‘t wel heel rap naar beneej.
Ja, ben zeer tevreden met dit masjien.
De DCT (in ieder geval vanaf 2016) herkent hellingen en heeft zowel bergop als bergaf een aangepast schakelprogramma, waardoor er meer vermogen resp. meer motorrem zou moeten zijn.Ik zelf heb geen ervaring met in de bergen rijden [met deze masjien] maar geloof wel dat dat wennen
is,.. zeker afdalend daar hij minder of geen motorrem heeft door de automaat.
Kortom,... een geweldige fiets.
Hi, ik vroeg vorige week nog aan de dealer hoever ze waren ermee. Honda is er nog mee bezig en zegt bijna een oplossing te hebben. Ik heb sinds die video het uitvallen niet zo heel vaak meer meegemaakt. Wat ik nu wel vaak heb is dat de toeren nog wel wegvallen maar net net niet afslaat, nog steeds uitermate vervelend...hallo heren, is de oplossing om dit probleem te verhelpen al algemeen bekend?, mijn nc uit 2021 heeft nl exact hetzelfde probleem.
Mijn 2015 heb ik nieuw gekocht in 2016 en daardoor heeft hijzelf (denk ik) voor een half aangepast schakelprogramma gekozen. Bergop registreert hij wel de helling en schakelt dus duidelijk later op, maar bergaf geheel niet. Tijdens mijn eerste keer bergaf (gas geheel dicht) was er nul motorrem en werd er zelfs rap opgeschakeld, met spontaan zweet op de rug. Sindsdien gaat hij op M zodra het bergachtig wordt.De DCT (in ieder geval vanaf 2016) herkent hellingen en heeft zowel bergop als bergaf een aangepast schakelprogramma, waardoor er meer vermogen resp. meer motorrem zou moeten zijn.
Hihihi, thanks.@Jenkins : Prachtige plaatjes heb je geschoten!
Ik weet niet hoeveel dagen je trip was, maar bood de frunk genoeg ruimte voor je bagage? Ofwel je reist altijd licht, ofwel neem ik altijd teveel mee.
Ik kan inmiddels bevestigen dat de koffers goed waterdicht zijn. Van het weekend terug gekomen van een 3000 km tripje naar Frankrijk. Door de Jura, Alpen, Ardeche, Chevennen en door de Auvergne en Morvan weer terug. Zaterdags (het F1 weekend van Spa) door de Ardennen kwam het werkelijk met bakken naar beneden. De rest van de week (op één buitje na) gelukkig droog gehad.Ik heb de originele kofferset (3-delig) en die is tot nu toe waterdicht gebleken. Waardevolle dingen zou je voor de zekerheid kunnen inpakken.......
Vraagje over de nc750. Ik zit al een tijdje te overwegen er een te kopen, voor zowel plezier als woonwerk.
Ik neig heel erg naar de 750S. Ben niet zo gek groot, en heb wat minder met de allroad achtige motoren vandaar.
Nu heeft het internet mij verteld dat er in 2016 nog een facelift is geweest. Ander dashboard, uitlaat, led-lampen. Is er verder nog veel veranderd? En is het de moeite waard een occasion te zoeken van rond de 5500 van net na de facelift, of is eentje van 2 jaar ouder en 1000 euro minder eigenlijk weinig anders?
Het moet denk ik wel eentje zonder DCT worden trouwens
Heb ook zojuist van mn dealer vernomen dat het probleem bekend is. Zodra er een oplossing bekend is, zullen alle eigenaren via RDD worden opgeroepen om contact op te nemen met de betreffende dealers voor reparatie.Hi, ik vroeg vorige week nog aan de dealer hoever ze waren ermee. Honda is er nog mee bezig en zegt bijna een oplossing te hebben. Ik heb sinds die video het uitvallen niet zo heel vaak meer meegemaakt. Wat ik nu wel vaak heb is dat de toeren nog wel wegvallen maar net net niet afslaat, nog steeds uitermate vervelend...
Het is trouwens een goed idee om je dealer te informeren erover en wellicht een video te maken ervan
...... nog een Tanktas dan is die helemaal af.
Wie heeft de Honda mist-/ ledverlichting en weet hoe je de hoogte daarvan afstelt?
Mijn Honda dealer heeft ze heel netjes gemonteerd, maar gaf op mijn vraag aan dat ik er verder niets aan moest verstellen. Echter, de lichtbundel reikt hooguit 8 a 10 m voor de motor. Dat is wel heel kort. De dimlichtbundel heb ik afgesteld op ca 50 m. Zelfs dan heb je geen risico op verblinding van tegenliggers.