Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Na een lange donkere rit kan ik concluderen dat de originele Honda mist-/ledlampen hun forse investering (ca € 900 incl. montage en btw) zeker waard zijn. De montage op de framebeugelset ziet er degelijk uit en de bedieningsknop is mooi ingepast. De set geeft een mooie brede balk licht en is een enorme aanvulling op de ovale dimlichtbundel (ook led). De afstelling met meetlint en garagedeur blijkt in een keer goed. De ovale dimlichtbundel reikt van ca 0-40 m en de brede mistlampbundel van ca 15-30 m. Een groter bereik heeft weinig zin, want dan vervaagt de bundel en bij het dimlicht verandert het grootlicht (dat nu mooi rechtuit schijnt) ook mee.

Gelijk maar even de avatar aangepast...
 
Na een lange donkere rit kan ik concluderen dat de originele Honda mist-/ledlampen hun forse investering (ca € 900 incl. montage en btw) zeker waard zijn. De montage op de framebeugelset ziet er degelijk uit en de bedieningsknop is mooi ingepast. De set geeft een mooie brede balk licht en is een enorme aanvulling op de ovale dimlichtbundel (ook led). De afstelling met meetlint en garagedeur blijkt in een keer goed. De ovale dimlichtbundel reikt van ca 0-40 m en de brede mistlampbundel van ca 15-30 m. Een groter bereik heeft weinig zin, want dan vervaagt de bundel en bij het dimlicht verandert het grootlicht (dat nu mooi rechtuit schijnt) ook mee.

Gelijk maar even de avatar aangepast...
Leuk man .. weer wat accessoires erbij. 👍
 
Na een lange donkere rit kan ik concluderen dat de originele Honda mist-/ledlampen hun forse investering (ca € 900 incl. montage en btw) zeker waard zijn. De montage op de framebeugelset ziet er degelijk uit en de bedieningsknop is mooi ingepast. De set geeft een mooie brede balk licht en is een enorme aanvulling op de ovale dimlichtbundel (ook led). De afstelling met meetlint en garagedeur blijkt in een keer goed. De ovale dimlichtbundel reikt van ca 0-40 m en de brede mistlampbundel van ca 15-30 m. Een groter bereik heeft weinig zin, want dan vervaagt de bundel en bij het dimlicht verandert het grootlicht (dat nu mooi rechtuit schijnt) ook mee.

Gelijk maar even de avatar aangepast...
Zijn extra (mist)lampen alleen te bevestigen indien je valbeugels hebt?
De mijne heeft geen valbeugels, maar zou best een paar extra lampjes willen hebben.
 
De mistlampen passen alleen op de Honda framebeugelset. Er zijn ook andere, goedkopere oplossingen, maar die vind ik minder fraai en van mindere kwaliteit. Overigens kost de framebeugelset vrij weinig (€ 180 als ik me goed herinner). Die zit er ook vrij snel op. De verlichting- en kabelset en de werkplaatsuren maken de mistlampen zo duur.
 
De mistlampen passen alleen op de Honda framebeugelset. Er zijn ook andere, goedkopere oplossingen, maar die vind ik minder fraai en van mindere kwaliteit. Overigens kost de framebeugelset vrij weinig (€ 180 als ik me goed herinner). Die zit er ook vrij snel op. De verlichting- en kabelset en de werkplaatsuren maken de mistlampen zo duur.
Dank voor je snelle reageren.
Dus zeg €1.000,- indien m’n dealer me wil matsen…
Phoei… zo is het toch wel een boel centjes…
Doet me denken aan een leverancier uit Beieren…
 
Vanmiddag weer eens wezen spelen in de Eifel. Een doordeweekse dag, dus ik mocht ook op de leukste weggetjes komen.

Maar al gauw verslikte ik me in mijn eigen gulzigheid…

26 oktober heb ik een afspraak bij Hyperpro. Daar wordt dan een Streetbox gemonteerd.
Misschien dat dit dan niet meer zo gauw optreedt…
😬

CEEFA177-0AFF-4565-ADFC-C2B3D9886743.jpeg
 
Oef!
Tegen die tijd heb je toch al lang je voetsteun en zelfs achterrempedaal al aan de grond?
 
Oef!
Tegen die tijd heb je toch al lang je voetsteun en zelfs achterrempedaal al aan de grond?
Het gekke is;
de voetsteun wel, en het hitteschild ook.
Maar niet de voetrem, zoals ik dat eens bij mijn CBF600F wel een keer had.
 

Bijlagen

  • 233BC8ED-EB40-4161-9623-7044137BE4F9.jpeg
    233BC8ED-EB40-4161-9623-7044137BE4F9.jpeg
    87,6 KB · Weergaven: 23
Vorige week een Streetbox van Hyperpro laten plaatsen door Hyperpro Alphen a/d Rijn.
Als extra service gelijk de remblokken vóór vervangen (gekocht bij de buurman) en een paar neopreen hoezen voor de veerpoten.
Ook nog advies gekregen over banden(spanning) en afstellen in het algemeen.
De veerpoten zijn iets door de kroonplaat gestoken. Daardoor kiept de motor niet meer de bocht in aan lage snelheden.

Erg blij en tevreden ermee.

B1F41784-A8E4-47E3-9C1B-BC694D13C853.jpeg



D4916E07-3FC2-48AD-BF15-BD1B06E7DB46.jpeg



892B3209-304C-4129-84A3-DF9D82C01DE6.jpeg



30BFB164-C241-4542-A40C-AA9A11617EBF.jpeg



Het was een lange dag. 389 kilometers retour. Op één tank!
Wel veel achter vrachtwagens gereden, want had het sterves koud zonder binnenvoering…
Bijkomend voordeel dus het lage brandstofverbruik.

A95EF798-57FF-43DE-98E3-16F8469409DE.jpeg


21 km op reserve gereden en daarbij ongeveer 3/4 liter verbruikt.
 
21 km op reserve gereden en daarbij ongeveer 3/4 liter verbruikt.

Ik heb 'm (mijn 2016 model) een paar keer "droog" proberen te rijden... bij 3,3L verbruikt in de reserve begint de motor af te slaan als je bochten te scherp neemt... of te hard op trekt....

Is het verschil met HPStreetbox daadwerkelijk merkbaar?
Wellicht dat ik bij m'n volgende "groot onderhoud" ook een streetbox (laat) plaats(en).... mijn achter-demper heeft voordat ik m'n hugger monteerde wel het eea te lijden gehad.... en gezien ik zo goed als altijd met koffers met zooi rij.... is een wat stevigere veer/demper achter wel handig.
 
Ik heb 'm (mijn 2016 model) een paar keer "droog" proberen te rijden... bij 3,3L verbruikt in de reserve begint de motor af te slaan als je bochten te scherp neemt... of te hard op trekt....

Is het verschil met HPStreetbox daadwerkelijk merkbaar?
Wellicht dat ik bij m'n volgende "groot onderhoud" ook een streetbox (laat) plaats(en).... mijn achter-demper heeft voordat ik m'n hugger monteerde wel het eea te lijden gehad.... en gezien ik zo goed als altijd met koffers met zooi rij.... is een wat stevigere veer/demper achter wel handig.
Meer dan 3 liter reserve!?!
Das goed om te weten!!!

Een stevigere (progressieve) veer gaat jou zeker helpen.
Of de demper ook al begint te zweten/lekken is op afstand niet te zien.
De mijne had maar 22.000 km ervaring.

Helaas heb ik zelf nadien niet meer gereden. Maar op mijn 3 vorige motoren heb ik de Streetbox laten plaatsen. Zoveel vertrouwen en plezier heb ik aan die upgrade.
 
Meer dan 3 liter reserve!?!
Das goed om te weten!!!

Een stevigere (progressieve) veer gaat jou zeker helpen.
Of de demper ook al begint te zweten/lekken is op afstand niet te zien.
De mijne had maar 22.000 km ervaring.

Helaas heb ik zelf nadien niet meer gereden. Maar op mijn 3 vorige motoren heb ik de Streetbox laten plaatsen. Zoveel vertrouwen en plezier heb ik aan die upgrade.

De totale tank-inhoud (van m'n 2016 model) zou 14,1L moeten zijn.
Doorgaans springt ie bij mij bij 10.1 a 10.2L verbruikt op reserve....
Met mijn 3.3L in reserve zat ik op 13.5L verbruikt, die laatste 0,6L viel er misschien nog wel uit te knijpen door uiterst voorzichtig uit te rollen en zo... maar ik was juist in de stad gebleven in de 30Km gebieden zodat ik bij uitval makkelijk kon parkeren en m'n tank kon vullen vanuit jerry-can...
Alleen viel de motor dan af en toe al uit tijdens het maken van bochten of optrekken bij verkeerslicht etc.

Afhankelijk van rijstijl/verbruik kan je dus zodra die op reserve gaat tussen de 75 en 90Km 'makkelijk' halen...
Zodra die bij mij dus op reserve gaat is het een beetje afhankelijk van waar ik rij...maar ik kijk niet meer naar KM maar naar L verbruikt vanaf dan.
In NL blijf ik normaal rond rijden tot zo'n 2,0L verbruikt, dan is er (voor mij) genoeg om bij een (goedkope) pomp uit te komen.
In Duitsland is het voor mij zodra die de reserve in springt ga ik op zoek naar... maar ja dat heeft meer te maken dat ik dan ergens "achteraf" zit en het verder rijden is naar een pomp (met als risico een gesloten pomp, ook al eens een keer mee gemaakt)
 
Iemand interesse in een setje voorvork beschermers, incl. rubber strips?
Gratis af te halen in Sittard.
Of tegen betaling van verzendkosten.
6DA76D2C-5DE0-4D0A-BCB8-CBD79D82DD0F.jpeg
 
'Schrapen' is mij (gelukkig) nog niet gelukt. Daarvoor rijd ik inmiddels (daar heb ik ruim 30 jaar over gedaan) met teveel marge. Bovendien heb ik altijd motoren gehad met ruim voldoende grondspeling (hoewel de NC 750 X dat volgens mij ook heeft ;-).
Mijn rijstijl is misschien ook de reden van het volgende opvallende: mijn voorband is eerder versleten dan mijn achterband, hoewel dat op mijn vorige motor (ook Bridgestone) duidelijk andersom was. De originele voorband heb ik bij ca 12.500 km laten vervangen en mijn eerste achterband een jaar later, bij 18.200 km. Beide Bridgestone BW hadden nog ca 2,5 mm profiel, maar waren voelbaar vierkant geworden. Nu heb ik Bridgestone A41 voor en achter, km-stand 19.000 km. Ik kan dus nog weinig zeggen over het nieuwe setje.
Herkennen jullie dit of ligt dat aan de OEM banden?
 
Laatst bewerkt:
OEM banden zijn meestal voorzien van minder profieldiepte, vergeleken met hetzelfde type als after market.
Voor de fabriek zijn 2 of 3 mm minder rubber gemakkelijk te produceren en betekent automatisch een forse besparing.

Dus jouw ervaring m.b.t. sneller slijten is helaas niet vreemd.

En dat je voorband eerder versleten is dan je achterband is gewoon een kwestie van beheerst gas geven en hoofdzakelijk je voorrem gebruiken.
 
een scheurtje in de kap van het dashboard (NC700SDCT uit 2012) heeft ervoor gezorgd dat de motor steeds in noodloop gaat. Bij de dealer hebben ze het onderzocht en geprobeerd op te lossen met kit. Maar helaas had ik na een week weer hetzelfde probleem. Een nieuw dashboard kost bijna 700 euro en dan moet het ook nog gemonteerd worden.
Ik heb een tweedehands dashboard gevonden voor veel minder geld. Is dat plug-and-play, dus kan ik hem gewoon inbouwen in mijn motor of moet er nog vanalles ingesteld worden wat alleen een dealer kan?
 
Dat de Battlewings een korte levensduur hebben is me bekend. Ik ben vooral geïnteresseerd in de levensduur van voor- en achterband op de NC 750 X. Kan ik uitgaan van een gelijke slijtage, langere levensduur voorband (zoals mijn OEM Battlewings) of juist langere levensduur achterband?
 
Dat de Battlewings een korte levensduur hebben is me bekend. Ik ben vooral geïnteresseerd in de levensduur van voor- en achterband op de NC 750 X. Kan ik uitgaan van een gelijke slijtage, langere levensduur voorband (zoals mijn OEM Battlewings) of juist langere levensduur achterband?
Dat ligt geheel aan je rijstijl en of je met/zonder volle koffers rijd etc....

In het begin sleten mijn banden ongeveer gelijkmatig...
maar ik rij (tegenwoordig) eigenlijk vrijwel altijd met volle koffers... en rem niet 'agressief'....
Dus minder belasting op de voorband... en dat is op zich wel merkbaar dat (nu) mijn achterband in verhouding sneller slijt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan