Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Nadat ik vorig jaar mn pols heb gebroken en dit nog redelijk irritant blijft heb ik ook een NC750X DCT gekocht. De eerste ritjes is deze mij niet tegengevallen. De achterband heeft een platte kant dus die zal ik binnenkort vervangen. Er zitten redelijk wat opties op zoals : Hyperpro-vering, Osco kettingsmeersysteem, Ixrace uitlaatje, dagrijverlichting, kuipbeugel, Garmin navigatie, Puig hugger, Honda middenbok, V-Schield scherm, LED H4 lamp en handvatverwarming. Er komt nog een andere kentekenplaat/acterlicht unit en een topkofferrek op.Ik wil er alleen nog een andere buddy op hebben.

20220511_165125.jpg



20220511_165050.jpg
20220511_111533.jpg
20220510_203227.jpg
 
Laatst bewerkt:
.......... Er zitten redelijk wat opties op zoals : .....valbeugel, ............
Ziet er uit als een Honda-originele beugel.... en helaas voor de NC is dit geen valbeugel maar een sier-/'montage' beugel om je lichten aan te hangen....
Op 't moment dat je valt gaat je dynamo/olie deksel er aan.... De beugel raakt pas erg laat de grond.

Helaas spreek ik uit ervaring ....2x nodig gehad, 2x beugel een klein/minimaal/negeerbaar krasje... maar (in mijn geval val naar links) beide keren dynamo-deksel beschadigd


Veel rij plezier
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, dan had ik beter mn Tiger 1050 kunnen houden.
Ik vroeg me gewoon af of dat verschil geeft.
Moet er dan nog meer afgesteld worden?

Als je iets wijzigt dan zal je ergens iets moeten afstellen om er profijt van te hebben.
Een katalysator is een "obstructie" in de uitlaat, evenals de demper....
Die 2 zorgen beiden samen voor een bepaalde hoeveelheid "tegendruk"
Dus als je een of beiden verwijderd dan zal je je motor daar op moeten afstellen, anders is het effect ervan minimaal en mogelijk negatief (als de motor die tegendruk verwacht maar er niet is)
 
Yep, maakt meer geluid en borrelt wat met gas los, verder doet het geen drol.
Met leovince demper met db-killer teveel geluid, met een 2016 demper klinkt het wel prima.

Voornaamste verschil is het gewicht en dat de, veel duurdere, originele voorbocht heel blijft.
 
Als je iets wijzigt dan zal je ergens iets moeten afstellen om er profijt van te hebben.
Een katalysator is een "obstructie" in de uitlaat, evenals de demper....
Die 2 zorgen beiden samen voor een bepaalde hoeveelheid "tegendruk"
Dus als je een of beiden verwijderd dan zal je je motor daar op moeten afstellen, anders is het effect ervan minimaal en mogelijk negatief (als de motor die tegendruk verwacht maar er niet is)
hahahaha
 
Vorige week de mapping op de NC nog een beetje aangepast en m wat meer benzine gegeven onderin de toeren, dit lijkt het bokken als je de DCT schakelmomenten volgt behoorlijk verbeterd te hebben.
Alleen eens kijken of dit op langere termijn ook zo blijft of dat ie toch weer terug probeert te regelen.
Bovenin de toeren kost wat meer moeite omdat dit gecontroleerd moet worden (aangezien je daar wel iets kan slopen)
 
Vorige week de mapping op de NC nog een beetje aangepast en m wat meer benzine gegeven onderin de toeren, dit lijkt het bokken als je de DCT schakelmomenten volgt behoorlijk verbeterd te hebben.
Alleen eens kijken of dit op langere termijn ook zo blijft of dat ie toch weer terug probeert te regelen.
Bovenin de toeren kost wat meer moeite omdat dit gecontroleerd moet worden (aangezien je daar wel iets kan slopen)
🤔
In D loopt ie helemaal onderin wat te bokken.
Schakelt dan sowieso te vroeg op.
In S1 helemaal geen last van.
Heeft de andere mapping ook in S1-2-3 voordeel??
 
Heeft het nut om de DCT te resetten als je deze 2e hands hebt gekocht, of past de DCT zich automatisch aan aan een nieuwe eigenaar?
 
Heeft het nut om de DCT te resetten als je deze 2e hands hebt gekocht, of past de DCT zich automatisch aan aan een nieuwe eigenaar?
Het is helemaal ok om zo nu en dan een reset te doen.
Kan geen kwaad en, afhankelijk van het vorige onderhoud en rijstijl van de vorige berijder/ster, zal alleen maar fijner schakelen opleveren.
 
🤔
In D loopt ie helemaal onderin wat te bokken.
Schakelt dan sowieso te vroeg op.
In S1 helemaal geen last van.
Heeft de andere mapping ook in S1-2-3 voordeel??
En dat bokken is nu dus weg, ondanks de versleten kettingset (ik heb een 2013, dus sowieso alleen D & S) en dan is D gewoon prima om mee te rijden.
In S1 zul je het waarschijnlijk ook nog wel merken.
 
En dat bokken is nu dus weg, ondanks de versleten kettingset (ik heb een 2013, dus sowieso alleen D & S) en dan is D gewoon prima om mee te rijden.
In S1 zul je het waarschijnlijk ook nog wel merken.
Zal het tijdens mijn volgende tour ook weer eens resetten. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan