Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En de laatste drie.
[afbeelding]
Ik heb vandaag voor het eerst de NC750S op de autobahn geprobeert. Topsnelheid lag op de 188 (teller van de motor zelf) met wind mee. Zodra ik vanaf 170kmph in zn 6 schakel trekt hij eigenlijk niet tot nauwelijks meer op.
Wat ik echter heel raar vond is dat tijdens het ~180kmh rijden de motor claimde maar 1 liter op 25km te rijden. Er stond een windje met kracht 3-4 die meehielp, een andere reden kan ik niet verzinnen.
Was wel tof om mn motor een keer een flink pak slaag te geven en voluit te gaan. Ik raad het ieder aan om het gewoon eens een keertje te proberen op een rustige dag. Met de kracht NC750/700 is dat prima veilig te doen
Ziet er toppie uit, veel beter zichtbaar zo!, heb je de lampjes ook al 's avonds geprobeerd?
Ik zie trouwens bij jou hetzelfde "probleem" als bij mijn NC.. Bij sommige boutjes / deeltje wat beginnende vliegroest.. dat zie ik bij die van mij ook bij bijv. de remleidingen achter en bij de voorvorkpoten. Best raar voor een machine uit 2017 met nog maar 6000km. Heb er maar wat ACF50 op gesmeerd dan moet het goed zijn. Hebben meer mensen dit?
... Ik raad het ieder aan om het gewoon eens een keertje te proberen op een rustige dag. Met de kracht NC750/700 is dat prima veilig te doen
Nee, 's avonds nog niet geprobeerd. Ik rij trouwens zelden bij duisternis, maar de keren dat het moest, vond ik de koplamp onvoldoende presteren. Binnenkort dan maar eens bij avond een blokje om.
Vliegroest zit er wel her en der, ik weet niet precies wat de beste manier is om dat tegen te gaan. Meestal poetste ik dat weg met Belgom Chroom, maar ja, je komt lang niet overal goed bij. ACF50 kende ik (vreemd genoeg) nog niet, maar het schijnt goed te werken. Gebruik je de spray of sproeifles?
De trillingen waren niet merkbaar. Denk dat ze overschaduwd werden door de harde wind.Hoe zat 't met trillingen? Zat je nog altijd rechtop of in sportbike positie?
Ik bedoelde ook op de duitse autobahnIk zou 's naar Duitsland moeten gaan om zoiets te doen. In NL of BE doe ik het niet. Good way to lose your license or your life.
Ik vraag me eigenlijk af of zo'n K&N filter wel de moeite is in the long run (vb: vervangen filter = gewoon schoonmaken).
Want zo'n filter kost nu ook niet al te veel (20€) t.o.v. 79€.
Iemand die een K&N filter heeft op z'n NC, en of dat het iets uitmaakt met wat vermogenswinst?
Nog wat opmerkingen;
- stalen bevestiging is 45 cm lang, 3 cm breed (in het midden 4 cm breed), en 5 mm dik,
- originele gaten in het frame heb ik vergroot naar M8,
- framebuis is lager dan de boutpunten waardoor de strip 12 graden naar voren is gekanteld,
- lampen hangen ondersteboven omdat dit i.c.m. de koplamp een opvallende driehoek maakt,
- tapboutkop voorzien van moer zodat bij het aandraaien de kunststof houder niet gemold wordt door een ronddraaiende boutkop, toegepast op zowel de vertikale als horizontale verstelling,
- door de extra moer heeft de lamp een minimale hoek van 13 graden, totale hoek dus 25 graden. De lichtbundel is 60 graden rond, dus de rand van de lichtbundel loopt 5 graden omhoog. Hoe dit al rijdend zal zijn blijft afwachten, maar verwacht dat het licht de aandacht trekt zonder verblindend te zijn. Overdag op maximaal vermogen (12W/1000Lm), 's nachts op minimaal vermogen (2W/200Lm). Door het uit/aan-schakelen, verandert het vermogen.
Vorig jaar 'm een keertje de sporen gegeven. De 6e versnelling doet inderdaad niet veel, maar heeft ook meer een overdrive-functie: puur toerentalreductie bij gelijkblijvende snelheid. In het 5e verzet vond ik het bij 175 wel genoeg, de trekkracht was er ook wel aardig uit maar dat was hoogstwaarschijnlijk te wijten aan het forse windscherm. Met 55 pk speelt aerodynamica de grootste rol (lichte wind schuin tegen). Maar goed, leuk voor even maar verveelt ook erg snel. Voor serieus opschieten moet je voor langere tijd hogere snelheden kunnen rijden en dan ben je beter af met iets anders (een FJR1300 of zo, fijne motor was dat en zonder dat je het echt merkte, reed je binnen no-time 200+).
Zelf vind ik - op de snelweg - de NC het fijnst rijden zo rond de 130-140, verbruik is dan 1:22. Als ik minder snel ergens wezen moet, rij ik 100-110 en dat is gunstig voor het verbruik met 1:29. Ik heb dus vaak geen haast.
Zekers!
Mijn vrouw vindt dat het nu wel genoeg is met optuigen, en ze heeft gelijk. Veel meer past er ook niet meer op.
meten is weten je kan hem altijd voor een meting op een dyno bank zetten bij MADracing in Noord-scharwoude hebben ze in ieder geval al een sotck NC700, stock NC750 (mijne) en mijne met flash en decat als vergelijkingsmateriaal.
ja daar kan ik niks aan doen dat je een vermomde scooter koopt
blijkbaar is het mogelijk:
ik kan wel even horen bij MAD of ze dit ook kunnen by-passen.
Zo, vandaag even gereden, K&N filtertje doet het blijkbaar erg goed, alleen nog niet in hogere snelheden dan 100 gereden, daar ik mij niet op een snelweg bevond
De NC pakt de toeren nu wel veel sneller op heb ik het gevoel, geen idee wat het precieze effect ervan is. Een Dyno hebben we niet in de buurt dus kan ik het ook niet testen
Over een paar weken maar eens de bougies nakijken of het blok niet te warm/arm draait wegens het minieme aanpassingsvermogen van de ECU. En bij wat extra inlezen, is zo'n ECU reset alleen maar voor een DCT. Werkt dus niet en is allemaal smoke & mirrors