Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

En de laatste drie.
full
 
Nog wat opmerkingen;
- stalen bevestiging is 45 cm lang, 3 cm breed (in het midden 4 cm breed), en 5 mm dik,
- originele gaten in het frame heb ik vergroot naar M8,
- framebuis is lager dan de boutpunten waardoor de strip 12 graden naar voren is gekanteld,
- lampen hangen ondersteboven omdat dit i.c.m. de koplamp een opvallende driehoek maakt,
- tapboutkop voorzien van moer zodat bij het aandraaien de kunststof houder niet gemold wordt door een ronddraaiende boutkop, toegepast op zowel de vertikale als horizontale verstelling,
- door de extra moer heeft de lamp een minimale hoek van 13 graden, totale hoek dus 25 graden. De lichtbundel is 60 graden rond, dus de rand van de lichtbundel loopt 5 graden omhoog. Hoe dit al rijdend zal zijn blijft afwachten, maar verwacht dat het licht de aandacht trekt zonder verblindend te zijn. Overdag op maximaal vermogen (12W/1000Lm), 's nachts op minimaal vermogen (2W/200Lm). Door het uit/aan-schakelen, verandert het vermogen.
 
En de laatste drie.
[afbeelding]

Ziet er toppie uit, veel beter zichtbaar zo!, heb je de lampjes ook al 's avonds geprobeerd?

Ik zie trouwens bij jou hetzelfde "probleem" als bij mijn NC.. Bij sommige boutjes / deeltje wat beginnende vliegroest.. dat zie ik bij die van mij ook bij bijv. de remleidingen achter en bij de voorvorkpoten. Best raar voor een machine uit 2017 met nog maar 6000km. Heb er maar wat ACF50 op gesmeerd dan moet het goed zijn. Hebben meer mensen dit?
 
Ik heb vandaag voor het eerst de NC750S op de autobahn geprobeert. Topsnelheid lag op de 188 (teller van de motor zelf) met wind mee. Zodra ik vanaf 170kmph in zn 6 schakel trekt hij eigenlijk niet tot nauwelijks meer op.

Wat ik echter heel raar vond is dat tijdens het ~180kmh rijden de motor claimde maar 1 liter op 25km te rijden. Er stond een windje met kracht 3-4 die meehielp, een andere reden kan ik niet verzinnen.

Was wel tof om mn motor een keer een flink pak slaag te geven en voluit te gaan. Ik raad het ieder aan om het gewoon eens een keertje te proberen op de autobahn met een rustige dag. Met de kracht NC750/700 is dat prima veilig te doen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag voor het eerst de NC750S op de autobahn geprobeert. Topsnelheid lag op de 188 (teller van de motor zelf) met wind mee. Zodra ik vanaf 170kmph in zn 6 schakel trekt hij eigenlijk niet tot nauwelijks meer op.

Wat ik echter heel raar vond is dat tijdens het ~180kmh rijden de motor claimde maar 1 liter op 25km te rijden. Er stond een windje met kracht 3-4 die meehielp, een andere reden kan ik niet verzinnen.

Was wel tof om mn motor een keer een flink pak slaag te geven en voluit te gaan. Ik raad het ieder aan om het gewoon eens een keertje te proberen op een rustige dag. Met de kracht NC750/700 is dat prima veilig te doen :)

Hoe zat 't met trillingen? Zat je nog altijd rechtop of in sportbike positie?

Ik zou 's naar Duitsland moeten gaan om zoiets te doen. In NL of BE doe ik het niet. Good way to lose your license or your life.
 
Trillingen vallen dan reuze. Die vallen weg tegen de wind, turbulentie en enig verlies van stabiliteit die dan hebt.
180 km/u al een behoorlijke snelheid op een tweewielig voertuig tussen het overige verkeer. Zeker als deze niet direct ontworpen is om op deze snelheden te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er toppie uit, veel beter zichtbaar zo!, heb je de lampjes ook al 's avonds geprobeerd?

Ik zie trouwens bij jou hetzelfde "probleem" als bij mijn NC.. Bij sommige boutjes / deeltje wat beginnende vliegroest.. dat zie ik bij die van mij ook bij bijv. de remleidingen achter en bij de voorvorkpoten. Best raar voor een machine uit 2017 met nog maar 6000km. Heb er maar wat ACF50 op gesmeerd dan moet het goed zijn. Hebben meer mensen dit?

Nee, 's avonds nog niet geprobeerd. Ik rij trouwens zelden bij duisternis, maar de keren dat het moest, vond ik de koplamp onvoldoende presteren. Binnenkort dan maar eens bij avond een blokje om.

Vliegroest zit er wel her en der, ik weet niet precies wat de beste manier is om dat tegen te gaan. Meestal poetste ik dat weg met Belgom Chroom, maar ja, je komt lang niet overal goed bij. ACF50 kende ik (vreemd genoeg) nog niet, maar het schijnt goed te werken. Gebruik je de spray of sproeifles?
 
... Ik raad het ieder aan om het gewoon eens een keertje te proberen op een rustige dag. Met de kracht NC750/700 is dat prima veilig te doen :)

Vorig jaar 'm een keertje de sporen gegeven. De 6e versnelling doet inderdaad niet veel, maar heeft ook meer een overdrive-functie: puur toerentalreductie bij gelijkblijvende snelheid. In het 5e verzet vond ik het bij 175 wel genoeg, de trekkracht was er ook wel aardig uit maar dat was hoogstwaarschijnlijk te wijten aan het forse windscherm. Met 55 pk speelt aerodynamica de grootste rol (lichte wind schuin tegen). Maar goed, leuk voor even maar verveelt ook erg snel. Voor serieus opschieten moet je voor langere tijd hogere snelheden kunnen rijden en dan ben je beter af met iets anders (een FJR1300 of zo, fijne motor was dat en zonder dat je het echt merkte, reed je binnen no-time 200+).
Zelf vind ik - op de snelweg - de NC het fijnst rijden zo rond de 130-140, verbruik is dan 1:22. Als ik minder snel ergens wezen moet, rij ik 100-110 en dat is gunstig voor het verbruik met 1:29. Ik heb dus vaak geen haast. :)
 
Laatst bewerkt:
Nee, 's avonds nog niet geprobeerd. Ik rij trouwens zelden bij duisternis, maar de keren dat het moest, vond ik de koplamp onvoldoende presteren. Binnenkort dan maar eens bij avond een blokje om.

Vliegroest zit er wel her en der, ik weet niet precies wat de beste manier is om dat tegen te gaan. Meestal poetste ik dat weg met Belgom Chroom, maar ja, je komt lang niet overal goed bij. ACF50 kende ik (vreemd genoeg) nog niet, maar het schijnt goed te werken. Gebruik je de spray of sproeifles?

Ik gebruik de spray.. maar spuit het in een bakje en breng het dan aan met een kwast. Als je het koopt koop dan de sproeifles die gaat een stuk langer mee, meer waar voor je geld.

Had een paar maanden geleden de val beugels gemonteerd en toen een beugeltje bijgeslepen om alles passend te maken omdat er anders een slang afgekneld werd, dit is toen gaan roesten omdat het natuurlijk kaal metaal was.. dus beetje ACF50 erop met een kwast en nu is het roest gewoon weg en is het niet meer opnieuw gaan roesten. Werkt perfect dus :)
 
Laatst bewerkt:
Hoe zat 't met trillingen? Zat je nog altijd rechtop of in sportbike positie?
De trillingen waren niet merkbaar. Denk dat ze overschaduwd werden door de harde wind.
Tijdens de top speed run ben ik wel even wat gaan bukken maar voor de rest op 180kmph ben ik gewoon normaal blijven zitten.

Ik zou 's naar Duitsland moeten gaan om zoiets te doen. In NL of BE doe ik het niet. Good way to lose your license or your life.
Ik bedoelde ook op de duitse autobahn :)
Ik moest nog best vaak naar rechts schuiven omdat ik werd ingehaald door auto's. En dat met de max speed van ons apparaat
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me eigenlijk af of zo'n K&N filter wel de moeite is in the long run (vb: vervangen filter = gewoon schoonmaken).
Want zo'n filter kost nu ook niet al te veel (20€) t.o.v. 79€.

Iemand die een K&N filter heeft op z'n NC, en of dat het iets uitmaakt met wat vermogenswinst?
 
Ik vraag me eigenlijk af of zo'n K&N filter wel de moeite is in the long run (vb: vervangen filter = gewoon schoonmaken).
Want zo'n filter kost nu ook niet al te veel (20€) t.o.v. 79€.

Iemand die een K&N filter heeft op z'n NC, en of dat het iets uitmaakt met wat vermogenswinst?

Ach ja, ik heb wel een K&N filter erop. Krijgt zowieso meer lucht, altijd beter.
Reed gisteren een mooie route richting Utrecht vanuit Rotterdam. Over de snelweg bedoel ik en terug via de Lek terug gereden met pontje enzo.
Op een gegeven moment kwamen we in tijdnood en toen terug via de grote weg naar huis.
Maar niet harder dan 120 gereden. Hard zat. Roffeld ie ook mooi zonder over zijn gier te jagen. Maar hij is focking snel hoor!!! Misschien door de decat met Hurric Pro2.

Vangt een klein beetje wind wel en gebulder iets maar daar doe je weinig tegen.
Rijd op de S met een op ruitje van Puig en daar bovenop nog een klein MRA op z ruitje.
 
Nog wat opmerkingen;
- stalen bevestiging is 45 cm lang, 3 cm breed (in het midden 4 cm breed), en 5 mm dik,
- originele gaten in het frame heb ik vergroot naar M8,
- framebuis is lager dan de boutpunten waardoor de strip 12 graden naar voren is gekanteld,
- lampen hangen ondersteboven omdat dit i.c.m. de koplamp een opvallende driehoek maakt,
- tapboutkop voorzien van moer zodat bij het aandraaien de kunststof houder niet gemold wordt door een ronddraaiende boutkop, toegepast op zowel de vertikale als horizontale verstelling,
- door de extra moer heeft de lamp een minimale hoek van 13 graden, totale hoek dus 25 graden. De lichtbundel is 60 graden rond, dus de rand van de lichtbundel loopt 5 graden omhoog. Hoe dit al rijdend zal zijn blijft afwachten, maar verwacht dat het licht de aandacht trekt zonder verblindend te zijn. Overdag op maximaal vermogen (12W/1000Lm), 's nachts op minimaal vermogen (2W/200Lm). Door het uit/aan-schakelen, verandert het vermogen.

Mooi hoor Mister. Je hebt hem aardig op gekalefaterd :t .
Gaat meestal wel aardig wat tijd inzitten maar als het af is geeft het een lekker gevoel.
 
Vorig jaar 'm een keertje de sporen gegeven. De 6e versnelling doet inderdaad niet veel, maar heeft ook meer een overdrive-functie: puur toerentalreductie bij gelijkblijvende snelheid. In het 5e verzet vond ik het bij 175 wel genoeg, de trekkracht was er ook wel aardig uit maar dat was hoogstwaarschijnlijk te wijten aan het forse windscherm. Met 55 pk speelt aerodynamica de grootste rol (lichte wind schuin tegen). Maar goed, leuk voor even maar verveelt ook erg snel. Voor serieus opschieten moet je voor langere tijd hogere snelheden kunnen rijden en dan ben je beter af met iets anders (een FJR1300 of zo, fijne motor was dat en zonder dat je het echt merkte, reed je binnen no-time 200+).
Zelf vind ik - op de snelweg - de NC het fijnst rijden zo rond de 130-140, verbruik is dan 1:22. Als ik minder snel ergens wezen moet, rij ik 100-110 en dat is gunstig voor het verbruik met 1:29. Ik heb dus vaak geen haast. :)


Gisteren ook even in Duitsland gereden, als ik rechtop zit is 180 ongeveer de max. Plat op de fiets is 190 de max. Luchtweerstand maakt veel uit, heb zelf een kort ruitje. Langer dan een uur 140 rijden vind ik trouwens niet prettig ivm ruis.
 
Haha mr_rp, je hebt er aardig veel geld in gestoken :P
Morgen m'n K&N luchtfilter ophalen in de winkel, want vandaag was er een landelijke storing bij Atos Worldline.
Kon dus niet betalen met bancontact, maar de betaling kwam toch door :?

Kan haast niet wachten om 'm te monteren (en 'm uit te testen) :)
PS: die wind deflectors, werken die een beetje?
 
Veel geld, ja, maar allemaal dingen waarmee het comfort en veiligheid wordt vergroot. :) Alles bij elkaar komt het uit op zo'n twee mille. Het is een erg fijne fiets geworden waar ik veel lol aan beleef.

De deflectors geleiden de luchtstroming ter hoogte van m'n zij weg. Het oogt niet mooi vind ik en is wat lastig schoon te maken (krasgevoelig), maar zonder die dingen voelt het wat flapperig aan onderaan de jas.
 
Flapperig onderaan de jas voel ik ook wel :) Daar komt altijd wind onder, maar nu in de zomermaanden is het wel handig om wat meer lucht te krijgen :P
En over lucht krijgen gesproken: vandaag de K&N filter opgehaald en gemonteerd. Was een fluitje van een cent moet ik wel zeggen.

Wel veel schroefjes loshalen enzo, maar het is makkelijk doenbaar :)
M'n origineel filtertje is wel vies, dus zal het wel wat uitmaken.

Nu staat de motor met accu los in de garage, omdat ik zal kijken of die reset iets zal uitmaken.
Het is nog altijd zo moeilijk om te weten of die nu echt reset, of dat het een placebo effect is.

Blijft me nog steeds een vraag :? :?

Zo, net reset gedaan, maar ik hoorde een soort van "lucht geluid" van bij mijn blokje komen.
Schijnt dat het de Blackwidow decat was die niet goed gemonteerd was :')
Dan maar snel even een hamer en socket gehaald en die klem deze keer op de juiste plaats gemonteerd.
Geluid is drastisch verminderd, misschien krijg ik dan weer de volle performance terug *D
 
Laatst bewerkt:
meten is weten ;) je kan hem altijd voor een meting op een dyno bank zetten ;) bij MADracing in Noord-scharwoude hebben ze in ieder geval al een sotck NC700, stock NC750 (mijne) en mijne met flash en decat als vergelijkingsmateriaal.
 
meten is weten ;) je kan hem altijd voor een meting op een dyno bank zetten ;) bij MADracing in Noord-scharwoude hebben ze in ieder geval al een sotck NC700, stock NC750 (mijne) en mijne met flash en decat als vergelijkingsmateriaal.

Ja is wel leuk. Maar weer niet voor een DCT. |(
 
ja daar kan ik niks aan doen dat je een vermomde scooter koopt :+

blijkbaar is het mogelijk:


ik kan wel even horen bij MAD of ze dit ook kunnen by-passen.
 
Laatst bewerkt:
ja daar kan ik niks aan doen dat je een vermomde scooter koopt :+

blijkbaar is het mogelijk:


ik kan wel even horen bij MAD of ze dit ook kunnen by-passen.

Wel een type die heel veel en nog steeds meer verkocht word. :}
Maar als jij zou kunnen informeren graag. :t
 
Zo, vandaag even gereden, K&N filtertje doet het blijkbaar erg goed, alleen nog niet in hogere snelheden dan 100 gereden, daar ik mij niet op een snelweg bevond :)

De NC pakt de toeren nu wel veel sneller op heb ik het gevoel, geen idee wat het precieze effect ervan is. Een Dyno hebben we niet in de buurt dus kan ik het ook niet testen :')

Over een paar weken maar eens de bougies nakijken of het blok niet te warm/arm draait wegens het minieme aanpassingsvermogen van de ECU. En bij wat extra inlezen, is zo'n ECU reset alleen maar voor een DCT. Werkt dus niet en is allemaal smoke & mirrors :')
 
Zo, vandaag even gereden, K&N filtertje doet het blijkbaar erg goed, alleen nog niet in hogere snelheden dan 100 gereden, daar ik mij niet op een snelweg bevond :)

De NC pakt de toeren nu wel veel sneller op heb ik het gevoel, geen idee wat het precieze effect ervan is. Een Dyno hebben we niet in de buurt dus kan ik het ook niet testen :')

Over een paar weken maar eens de bougies nakijken of het blok niet te warm/arm draait wegens het minieme aanpassingsvermogen van de ECU. En bij wat extra inlezen, is zo'n ECU reset alleen maar voor een DCT. Werkt dus niet en is allemaal smoke & mirrors :')

Nou, ik vind het prima zo met die K&N filter en decat.
Heb het nog gevraagd hier in Delft bij zo"n eenmans motorzaak die echt veel verstand heeft ook van oude motoren en die zelf ook raced. Hij zegt ook als ie goed loopt, start niet hapert gewoon nix aan doen qua afstelling.

Was mijn idee ook. Heb in mijn Renault ook een K&N filter en demperloze Dempers en die is ook niet afgesteld. Loopt al 12 jaar als een zonnetje. Anders had die Renault allang in elkaar gedraaid. Altijd V-Power ook in de Renault net als de Honda NC.
 
Terug
Bovenaan Onderaan