Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

En ondertussen heb ik ook al diverse voetsteunverlagingssetjes gevonden. Moet al gek lopen wil ik een nc750s niet aan mijn ergonomische wensen aangepast krijgen.

Is te doen hoor.
Heb ook ies verlaagde en verbreedde voetsteunen en stuur raisers erop gezet van 2cm hoog.[Hoger gaat niet ivm dan te korte remleiding
En zadel laten bekleden met leer en breder gemaakt. En ook iets hoger laten snijden de nieuwe foam.
 
Goedemiddag

Ik ben Jan Bambacht

Wij ( mijjn vrouw en ik) zijn vorig jaar september vertrokken met een een v strom 650 en een nc 750 x naar Nepal.
Nu zijn we sinds april weer terug in NL met het vliegtuig, maar onze motoren staan nog in Nepal.

December vliegen we weer terug voor een rondje Zuid India-Noord Pakistan en Noord India en Nepal.
Onze belevenissen zijn te volgen op Roadtrip Den Bosch to Nepal.

https://www.facebook.com/search/top/?q=roadtrip den bosch to nepal a new challenge

Maar voor we weer verder rijden moeten de motoren een service beurt hebben en de tank vd NC moet eraf ivm vuil in de tank.
Ik heb ondertussen filters in huis van Guglatech, deze komen in de tank te hangen.

Wie kan mij helpen aan de digitale werkplaats handboek?

Grtz

Jan en Willemien
 
Vandaag bezig geweest met het verwijderen van de kappen om led knipperlichten en wat ander spul te plaatsen..

Na wat gekl**t met de linker kap is het me gelukt.. Eigenlijk achteraf makkelijker dan gedacht.

Mocht iemand vragen hierover hebben dan stel ze!

263b13a2-fc0a-4133-befd-97085cfd8aca.jpg
83a6e3df-6aa8-4d02-a4c1-2f5b3c89617e.jpg
 
Hallo dames en heren liefhebbers,
Ik rij een heerlijke NC 750 X dct uit 2016.
Alles doet het goed, alleen.....
.... wordt ik een beetje gek van al die kleurtjes van m’n toerenteller. Met het boekje erbij geprobeerd om dat naar 1 kleur te wijzigen, maar helaas.
Is het mogelijk om de toerenteller op 1 kleur in te stellen ??
Alvast dank voor jullie antwoord.
 
Hallo dames en heren liefhebbers,
Ik rij een heerlijke NC 750 X dct uit 2016.
Alles doet het goed, alleen.....
.... wordt ik een beetje gek van al die kleurtjes van m’n toerenteller. Met het boekje erbij geprobeerd om dat naar 1 kleur te wijzigen, maar helaas.
Is het mogelijk om de toerenteller op 1 kleur in te stellen ??
Alvast dank voor jullie antwoord.

Linker knop inhouden, dan krijg je een melding Rev iets.... dan kan je daarlangs de kleur modus instellen...
"al die kleurtjes" valt wel mee toch? 3.... blauwig, groen (zuinig) rood (tegen rev-limit aan)....
Maar jah... ik kijk ook amper naar m'n motor-dash, niet nodig....
 
Gister is gewoon de accu van de NC overleden.. Lichten gingen aan, dashboard ging door cycle heen.. hoorde de benzinepomp etc.
Starten: Plop, niks.

Nieuwe accu gehaald bij Motoport, alles werkt weer perfect.
De accu leek ook wat accuzuur te lekken bij de - pool. Ik merkte al de afgelopen week dat het elke ochtend iets moeilijker werd om de motor te starten.
Eerst keer 1x overslaan, toen starten... tweede keer 3x overslaan.. toen starten etc Tot hij gister helemaal niet meer startte.

Lijkt me een garantiegevalletje?, Binnen 1,5 jaar de originele accu versleten lijkt me sterk.

Verder Ben ik de hele bedrading van de motor aan het veranderen qua accessoires..

Nu alles netjes via een zekeringkastje dat in de bodem zit van de helmbak.
Daar komen dan de verwarmde handvatten, 12 volt, navigatie op. En eventueel in de toekomst andere accessoires indien nodig.
Alles netjes geschakeld met relais en weggewerkt.

Zal straks even wat foto's posten om een idee te geven.

Zekeringkastje gemonteerd:

4b26cd53-3737-4e3f-ab33-7f3b34ce50cf.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gister is gewoon de accu van de NC overleden.. Lichten gingen aan, dashboard ging door cycle heen.. hoorde de benzinepomp etc.
Starten: Plop, niks.

Nieuwe accu gehaald bij Motoport, alles werkt weer perfect.
De accu leek ook wat accuzuur te lekken bij de - pool. Ik merkte al de afgelopen week dat het elke ochtend iets moeilijker werd om de motor te starten.
Eerst keer 1x overslaan, toen starten... tweede keer 3x overslaan.. toen starten etc Tot hij gister helemaal niet meer startte.

Lijkt me een garantiegevalletje?, Binnen 1,5 jaar de originele accu versleten lijkt me sterk.

Mijne heeft het onlangs ook begeven.... thans dat wil zeggen dat ie nagenoeg leeg lijkt te zijn. (1 jaar en bijna 10 maanden oud)
Bij contact wel alle lichten aan maar zodra ik de start knop aanraak valt alles uit.
Druppel lader had ik nog niet dus besteld en ook een jump-starter...
Van de week wanneer het binnen is eens kijken of het de accu is of dat ie gewoon niet (genoeg) opgeladen werd.
 
Mijne heeft het onlangs ook begeven.... thans dat wil zeggen dat ie nagenoeg leeg lijkt te zijn. (1 jaar en bijna 10 maanden oud)
Bij contact wel alle lichten aan maar zodra ik de start knop aanraak valt alles uit.
Druppel lader had ik nog niet dus besteld en ook een jump-starter...
Van de week wanneer het binnen is eens kijken of het de accu is of dat ie gewoon niet (genoeg) opgeladen werd.

Goed idee!, Ik zal bij mijn motor ook even meten wat de spanning is bij motor uit / aan.. Misschien dat hij niet opgeladen wordt.
 
Het is weer donker :-(
Ik merk dan toch steeds weer dat de NC700s koplamp niet erg veel licht geeft.
Heeft iemand ervaring hier met het vervangen van de halogeenlamp door een led?

Wat ik me verder afvraag is, of de NC750S LED koplamp op een NC700S zou passen.
 
Het is weer donker :-(
Ik merk dan toch steeds weer dat de NC700s koplamp niet erg veel licht geeft.
Heeft iemand ervaring hier met het vervangen van de halogeenlamp door een led?

Wat ik me verder afvraag is, of de NC750S LED koplamp op een NC700S zou passen.

Dan zou ik er wat verstralers naast plaatsen.. de NC750X (2016>) koplamp geeft niet geweldig veel licht.
En ik denk niet dat hij makkelijk passend te maken is, er zitten brede stekkers op met heel veel kabeltjes.
En dan nog de prijs.. (uit m'n hoofd +-600 euro voor zo'n unit)

Ik heb zelf deze: LED werklamp verstraler 1500LM
 
Het is weer donker :-(
Ik merk dan toch steeds weer dat de NC700s koplamp niet erg veel licht geeft.
Heeft iemand ervaring hier met het vervangen van de halogeenlamp door een led?

Ik ben zelf nogal fan van de Philips Vision Moto H4-lampen, met die herkenbare oranje gloed in de koplamp. Wel wat feller en iets witter licht dan standaard halogeen, erg prettig licht met een strakke bundel voor in de duisternis en vrijwel niet kapot te krijgen. In m'n eerste motor was 'ie na 1500 uur (60.000 km) nog steeds niet kapot, in m'n super-stugge autootje heb ik ze alweer ruim 5 jaar zitten (1000 uur / 50.000 km) dus trillingsbestendig zijn ze zeker. In m'n NC zit 'ie pas 2,5 jaar dus die doet het nog wel een tijd. Kost zo'n 15 Euro p/st maar met een beetje shoppen kun je 'm ook wat goedkoper vinden.

Wil je persé LED, dan zou je voor de Philips Ultinon (of zoiets) kunnen kiezen. Duur (set van 2 stuks, 300 Euro, 10 jaar garantie), maar ook met de zekerheid dat het lichtbeeld exact gelijk blijft aangezien deze H4-LED speciaal ter vervanging van de halogeen is ontwikkeld. Een verkeerd lichtbeeld met veel verstrooiing wil je juist niet, al is het alleen maar voor je eigen veiligheid. Deze is overigens (nog) niet voor weggebruik toegelaten (officieel gesproken dan).
 
Goed idee!, Ik zal bij mijn motor ook even meten wat de spanning is bij motor uit / aan.. Misschien dat hij niet opgeladen wordt.

Vandaag Jumpstarter binnen en druppel-lader...
Jumpstarter er aan, motor start zonder problemen.
14.30V terwijl de motor draait.... dus hij zou toch op moeten laden zou ik denken...
(11.58 ofzo motor uit, dus iig te weinig)
Accu er maar uit gehaald en vanavond aan de druppel-lader hangen binnen... van het weekend maar weer eens kijken hoe en of wat.
 
Wat aan het klussen geweest...

Led knippers:

5b20a869535a28f7decfd405cbefb148.jpg


12 volt in de kuip voor telefoon, verwarmde handschoenen etc.

40ebf6934e27fe569720f2117802cf7d.jpg


Oxford handvatverwarming

db593e7777e52a0600f13e1cc3771fe6.png


Stebel nautilus claxon

3f167317bf2ef83407cab448dd5cc0dc.jpg


Heel het spul aangesloten in de buddybak (behalve de claxon)

65518fc9e3f25b77979805ef60caaf9e.jpg



En van ebay een ander achterlicht besteld.. Kan je geen bult vallen aan 15 euro toch? Vond het er wel geinig uit zien.
Zal hem waarschijnlijk. uit elkaar halen om te zorgen dat hij goed waterdicht is.

940769627f30d8b60dff7db0461321a7.png
 
Wat zijn jullie allemaal handig, die van mij is - op een paar verwijderde stickers na - nog helemaal origineel.
 
Een tijdje geleden heb ik een hoger scherm op de motor gezet. Ik heb het idee dat ik sinds die tijd meer benzine verbruik. Ik reed vaak rond de 3.0/100 en nu eerder rond 4.0/100. Is dat te verklaren uit het hogere scherm? Ben ik even benieuwd naar.
 
Een tijdje geleden heb ik een hoger scherm op de motor gezet. Ik heb het idee dat ik sinds die tijd meer benzine verbruik. Ik reed vaak rond de 3.0/100 en nu eerder rond 4.0/100. Is dat te verklaren uit het hogere scherm? Ben ik even benieuwd naar.

Het klinkt niet logisch dat je meer gaat gebruiken.. Want normaal zou je lichaam dus de wind van voren krijgen en een scherm is aerodynamischer.
Het verbruik zou dus moeten dalen.. Tenzij het echt een heeeeel groot scherm is en wind tegenhoudt?

Misschien dat je minder wind ervaart en dus harder gaat rijden > Meer verbruik?
 
Het klinkt niet logisch dat je meer gaat gebruiken.. Want normaal zou je lichaam dus de wind van voren krijgen en een scherm is aerodynamischer.
Het verbruik zou dus moeten dalen.. Tenzij het echt een heeeeel groot scherm is en wind tegenhoudt?

Misschien dat je minder wind ervaart en dus harder gaat rijden > Meer verbruik?
Harder rijden is inderdaad een verleiding, maar ook als ik een vergelijkbare snelheid rijd als eerder, dan is toch het verbruik meer. Rond de zelfde tijd van de verhoging van het scherm, heeft de motor ook een beurt gehad. Ik hoop niet dat da nadering heeft uitgepakt.
 
Ik denk dat de onderhoudsbeurt de boosdoener is. Het verschil in verbruik is te groot om dat aan het hogere scherm te wijten. Mijn vorige motor had een elektrisch verstelbaar scherm en er was geen verschil in verbruik tussen de hoge en lage stand.
 
Harder rijden is inderdaad een verleiding, maar ook als ik een vergelijkbare snelheid rijd als eerder, dan is toch het verbruik meer. Rond de zelfde tijd van de verhoging van het scherm, heeft de motor ook een beurt gehad. Ik hoop niet dat da nadering heeft uitgepakt.

De NC is wel erg wind gevoelig.... stevige tegenwind zorgt voor een fors hoger verbruik, met 50.000Km achter de kiezen kan ik dat met zekerheid zeggen.
Maar dat zou je zelf wel merken denk ik.....

Wat betreft onderhouds beurt, wat is er gedaan (specificatie) mogelijk dat we de boosdoener hierin kunnen vinden..
P.S. Rij je een handmatig geschakelde of een automaat?

(Je zou bijvoorbeeld een ander tandwiel verhouding gekregen kunnen hebben, dit pakt nadelig uit voor gebruik)
 
Nieuw achterlicht gemonteerd.
En gelijk een extra kabel aangesloten voor het extra achterlicht wat in de topkoffer gaat komen.

29dbf3e8382000f448192621aca26e29.png
 
De NC is wel erg wind gevoelig.... stevige tegenwind zorgt voor een fors hoger verbruik, met 50.000Km achter de kiezen kan ik dat met zekerheid zeggen.
Maar dat zou je zelf wel merken denk ik.....

Wat betreft onderhouds beurt, wat is er gedaan (specificatie) mogelijk dat we de boosdoener hierin kunnen vinden..
P.S. Rij je een handmatig geschakelde of een automaat?

(Je zou bijvoorbeeld een ander tandwiel verhouding gekregen kunnen hebben, dit pakt nadelig uit voor gebruik)
Het was een 12.000km beurt. Volgens de garage is er niets met de motor of tandwielen gebeurd, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. De monteur gaf nog wel aan dat de koudere temperatuur ook een rol zou kunnen spelen. Ik rijd handgeschakeld. Misschien ben ik zelf ongemerkt minder zuinig gaan rijden. Ik weet het dus nog niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan