@Lucy de V Ik vind het vreemd, want ik ben juist zuiniger gaan rijden. Van mijn huidige 1:26, krijg ik nu bijna 1:27 (1:26.768), en ik rij juist wat agressiever nu.
Normaal krijg je bij lagere temperaturen een vermogenswinst, want koude lucht is dikker en heeft meer zuurstof, dan nog verhoogt het brandstofverbruik met 1,3% (volgens NRCanada) ook mede door die dikkere lucht. De weerstand is dus hoger (ook met je hoger windscherm).
Als je ook met handvatverwarming e.d. rijdt dan geeft dat wat meer lading op je motor, wat dus ook weer meer verbruikt.
Normaal krijg je bij lagere temperaturen een vermogenswinst, want koude lucht is dikker en heeft meer zuurstof, dan nog verhoogt het brandstofverbruik met 1,3% (volgens NRCanada) ook mede door die dikkere lucht. De weerstand is dus hoger (ook met je hoger windscherm).
Als je ook met handvatverwarming e.d. rijdt dan geeft dat wat meer lading op je motor, wat dus ook weer meer verbruikt.