Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

@Lucy de V Ik vind het vreemd, want ik ben juist zuiniger gaan rijden. Van mijn huidige 1:26, krijg ik nu bijna 1:27 (1:26.768), en ik rij juist wat agressiever nu.
Normaal krijg je bij lagere temperaturen een vermogenswinst, want koude lucht is dikker en heeft meer zuurstof, dan nog verhoogt het brandstofverbruik met 1,3% (volgens NRCanada) ook mede door die dikkere lucht. De weerstand is dus hoger (ook met je hoger windscherm).
Als je ook met handvatverwarming e.d. rijdt dan geeft dat wat meer lading op je motor, wat dus ook weer meer verbruikt.
 
Extra remlichten in de topkoffer

e1e022a692a36e50478eb4f109e74fcc.png

2db2b61b75772706235b32236d475272.png
01c9200d0b26a1f5f07107f268d67f3c.png
 
Ziet er goed uit, zal wel opvallen.

waar is die allu krokodil bek voor aan de achterkant, je trekhaak :+

Dat is de klem om de koffer aan de motor vast te zetten. Zodat ie niet van de ophang punten af geschoven kan worden.
(zelfde systeem als die waar de deksel mee dicht gehouden word, en de zijkoffers aan het rek vast geklemd word.)
 
Dat is de klem om de koffer aan de motor vast te zetten. Zodat ie niet van de ophang punten af geschoven kan worden.
(zelfde systeem als die waar de deksel mee dicht gehouden word, en de zijkoffers aan het rek vast geklemd word.)

aha ik zie het nu idd, ben het system gewend dat het koffer slot gelijk je montage plaat slot/bevestiging is.
 
Ja, erg mooi en stoer in deze kleurstelling, alhoewel ik mijn zilveren 2018-uitvoering ook mooi vind. Voordeel van zwarte velgen is dat ze schoner lijken na een tijdje.
 
Wat stom heb gereageerd is me bericht weg, mf doet het de laatste tijd niet lekker.

Vind die zwarte velgen en kappen wat te zwart, vind persoonlijk de grijze velgen mooier.
 
Topic Vol? dat is toch bij 2500 posts en niet bij 735 (nu 736) post's of ben ik nu gek O-)

Bij 100 pagina's pas idd..

over de velgen, ik vind wel dat de zilveren velgen zeer besmettelijk zijn, verder beschadigen ze zeer snel. Als ik de banden ga wisselen over een paar duizend km dan denk ik er toch over om de velgen zwart te laten poedercoaten.
 
Bij 100 pagina's pas idd..

over de velgen, ik vind wel dat de zilveren velgen zeer besmettelijk zijn, verder beschadigen ze zeer snel. Als ik de banden ga wisselen over een paar duizend km dan denk ik er toch over om de velgen zwart te laten poedercoaten.

mmm zal eens kijken, wissel me banden zelf maar nooit last gehad van schade ook niet echt gezien door steenslag, mijn velgen zijn nu (winter) vies en motor staat in de conserveer van het voorjaar eens goed op letten, wel al bestloten dat de motor in de verkoop gaat, dus als er nog iemand een jong gebruikte NC750 2016 met alles er op en aan zoekt, denk rond April laat ik zijn 36K beurt uitvoeren en dan gaat die in de Verkoop.
 
Topic Vol? dat is toch bij 2500 posts en niet bij 735 (nu 736) post's of ben ik nu gek O-)

Hmm gek, zou toch zweren dat ik een foutmelding eerst kreeg, ach ja... Zal wel toch niet vol zijn dan xD
Toch raar dat er posts verdwenen zijn, ik weet 100% zeker dat ik een post had over de '16-'19 verschillen en of dat behalve tractioncontrol op te lossen was met een nieuwe ECU....
 
Word tijd dat ik mijn koppelingsplaten eens vervang...
De slip word erger en erger lijkt het wel... of nou ja, merkte het gister omdat ik ineens vanuit ~100Km in 1x moest versnellen naar ~130 en dat ie dat niet deed zoals hij eerst deed....
Ben bij verkeerslichten nog steeds sneller weg dan menig auto, al merk ik daarbij ook dat ie wat slipt en dus wat trager is....

Maar ja heb dan ook nog de 17/39 tandwielen erop liggen.... ook nog geen tijd gehad om die weer eens terug te converten naar 17/43...
 
@Okami_Xci Misschien je koppelingskabel wat losser zetten?
Over zilveren velgen gesproken: ik heb er ook zulke zitten onder mijn VFR, en die worden wel heel erg snel vies. Ik heb er nog niet eens mee gereden en ze zien er weer zwart uit :')
 
Laatst bewerkt:
Oei ja dan is ie inderdaad wel wat versleten :')
Ja best wel :) in de eerste ~10.000 veelvuldig in z'n 1, tegen de revlimiter aan gereden met slippende koppeling door de file....
Ondertussen met 60.000Km op de teller en mijn vlotte rijstijl (gewoon z.s.m. naar VMax) merk je wel dat mijn koppeling aan vervanging toe is.
Heb al een (TRW vervangings) set liggen.... even als de afdichtingskit...
Heb alleen nog niet echt tijd gehad om olie af te tappen, cover open te schroeven, koppeling te vervangen, cover-seal resten te verwijderen en nieuwe seal te plaatsen... straks met de kerstdagen wellicht (ondanks dat ik dan toch moet werken, kan ik vanuit huis werken)
 
omdat het toen de effectieve keuze was om mensen in de file op te laten letten en gewoon normaal in hun rijstrook te laten rijden ipv tegen de middenlijn aan.
Tegenwoordig doe ik amper moeite meer als iemand naar de middenlijn slingert als ik er voorbij ga dan krijgt z'n spiegeltje een tik van mijn koffer.
 
Ja best wel :) in de eerste ~10.000 veelvuldig in z'n 1, tegen de revlimiter aan gereden met slippende koppeling door de file....
Ondertussen met 60.000Km op de teller en mijn vlotte rijstijl (gewoon z.s.m. naar VMax) merk je wel dat mijn koppeling aan vervanging toe is.

Oooooh, tegen de tijd dat mijn platen versleten zijn, zal er al wel ruim een ton op de teller staan... (DCT) :]
 
Mannen/vrouwen nc 7*0-rijders, ik neig ernaar om als vervanging voor mijn Diversion600 uit 2000 volgend jaar een nc te kopen, maar zit nog een beetje tegen de smaakjes aan te hikken.

Nu heb ik een topkuip op een volgens mij sporttoerfiets en dat bevalt me wel, behalve als het echt koud wordt. De lijnen zijn tegenwoordig veel "scherper" en moderner, maar daardoor weet ik niet zo goed welke het beste bij mij past. Er moet sowieso een topkoffer op en ik wil dus wel een beetje bescherming voor de wind. Geen naked. Ik rij het hele jaar door en zo'n 30k per jaar. Wat zijn jullie ideeën hierover?

De reden trouwens om richting de nc te neigen en niet een dikke fjr/st/k-gt etc zijn vooral lagere onderhouds/brandstofkosten het hele jaar tegen wat meer uit de wind en beschut zitten in een paar maanden van het jaar.
 
Een paar foto's van mijn NC750x DCT
 

Bijlagen

  • 20181123_141624.jpg
    20181123_141624.jpg
    2 MB · Weergaven: 47
  • 20181123_141646.jpg
    20181123_141646.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 52
  • 20181123_141709.jpg
    20181123_141709.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 50
  • 20181123_141724.jpg
    20181123_141724.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ik ben Flor en sedert vorig jaar inbezit van deze Nc750 DCT.
Inmiddels al meer dan 17000 plezierige km mee gedaan. Hierboven een paar foto's geplaatst.
Grt Flor
 
Terug
Bovenaan Onderaan