Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Goedemorgen!
Ooit heb ik ergens gelezen dat er een dealer in Nederland is waar je kunt proefrijden met verschillende windschermen. Ik denk namelijk interesse te hebben in het Madstad scherm voor de NC700X, maar voordat ik deze bestel zou ik er toch wel even mee gereden willen hebben. Weet hier iemand misschien waar ik dat zou kunnen doen?
Alvast hartelijk dank!
Vroeger kon je bij MDI proefrijden met een vervangend windscherm.
Weet niet alleen niet of dat nog steeds is.
 
Ik kan me herinneren dat er minstens een is met een geïmporteerd scherm ja en ik dacht dat hij er tevreden mee was..... De zoekfunctie gebruiken in een van de 3 delen van dit forum over de NC........
 
Iemand ook gemerkt dat de verf van de wielen op het 2016+ model zo bagger/zacht is als playdough?..
1x met het kettingslot eroverheen, (niet eens hard).. verf schiet er meteen vanaf en je ziet weer een krasje zitten.
Echt wat een bagger-verf zit er op deze velgen. Bij de volgende bandenwissel alles zwart laten poedercoaten denk ik.
 
Iemand ook gemerkt dat de verf van de wielen op het 2016+ model zo bagger/zacht is als playdough?..
1x met het kettingslot eroverheen, (niet eens hard).. verf schiet er meteen vanaf en je ziet weer een krasje zitten.
Echt wat een bagger-verf zit er op deze velgen. Bij de volgende bandenwissel alles zwart laten poedercoaten denk ik.

Nog niet gemerkt; mijn kettingslot heeft een stoffen hoes. Een kale ketting zal vast krassen geven; trek zo'n ketting maar eens over de motorkap van je auto ;(
 
Ik heb een voortandwiel met 16 tanden besteld, ik kom vanaf de standaard 17 tanden. verschil van ongeveer 6%.
Ben heel benieuwt hoe merkmaar het verschil is.

Als ik het goed begrijp is er geen speed-o-healer nodig op de non-DCT versies.
 
De snelheidsmeter wordt toch aangestuurd door de uitgaande as? Dan merk je bij elke afwijking van het standaard tandwiel een verschil op, dus dien je wel zo'n healer te hebben als je een accurate snelheidsmeter wilt hebben lijkt mij....... Maar iemand die het beter weet mag het zeggen hoor..
 
De snelheidsmeter wordt toch aangestuurd door de uitgaande as? Dan merk je bij elke afwijking van het standaard tandwiel een verschil op, dus dien je wel zo'n healer te hebben als je een accurate snelheidsmeter wilt hebben lijkt mij....... Maar iemand die het beter weet mag het zeggen hoor..

Bij de manual:
Een 17-39 ipv 17-43, zorgde ervoor dat mijn snelheidsmeter 5KM te weinig aan gaf ten opzichte van de (werkelijke) GPS snelheid.
 
Dat klopt vrij aardig toch? (niet precies, maar een tellerafwijking heb je altijd) De verhouding gaat van 2.53 : 1 naar 2.29 : 1 dus daar is de verklaring van je afwijking
 
De snelheidsmeter wordt toch aangestuurd door de uitgaande as?
Ik dacht dat dit alleen het geval was bij de DCT versies, maar ik weet het ook niet zeker.

Ik zal het posten als ik het weet. De ketting moet toch los, dus dat is een mooi moment om te kijken of de teller dan nog werkt als je het achterwiel een slinger geeft


EDIT:
Er is WEL een speedohealer nodig voor de non-DCT versie. De snelheid word bij de transmissie gemeten.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou Honda twee verschillende manieren aanhouden om de snelheid te 'meten' ? De omwentelingen van de aangedreven as zijn hetzelfde bij zowel de DCT als de voetgeschakelde versies lijkt mij. (op de andere overbrengingsverhoudingen na, maar dat is softwarematig te ondervangen)
 
Ik heb in een paar maanden tijd weer zichtbaar veel gemist, o.a. forum vernieuwd in een nieuw jasje. Ziet er modern uit.

Zelf ben ik heel druk met een nieuwe carrière (vrachtwagenchauffeur worden), wat momenteel even in de pauzestand staat wegens een longontsteking, ben onder invloed van antibiotica en morfine en moet ik continue rust houden. Eind maart hoop ik weer grotendeels opgeknapt te zijn.

Ene Frank heeft interesse in een Amerikaans MadStad-scherm, in Engeland zit een officiële importeur voor de Europese markt: BikeHPS. Hier heb ik mijn scherm ook gekocht, augustus 2016. Prettig bedrijf, korte lijnen, correcte communicatie en hoog serviceniveau. Bij mijn scherm ontbrak de complete side deflector kit, iets wat na een mailtje binnen twee weken in orde werd gemaakt. Tevens een extra set trillingsdempers mee laten sturen (gratis). Op de website van mijn motorclub heb ik hier wat over geschreven: BMV - Webmaster's Motorhoekje.
 
Beterschap gewenst, ik weet helaas wat het is, zo'n longontsteking. Ik kan alleen de morfine niet plaatsen in het ziektebeeld?
 
@Mister_RP , veel beterschap gewenst!

------------

Ik ben gisteren na het werk langs Honda Mertens nabij Brussels Airport gereden om een testrit aan te vragen.
Hijngaat me bellen om verder af te spreken van zodra de demo modellen binnen zijn.

Ik kan niet wachten! :9
 
Heren, wat voor dikte olie doen jullie in de NC? Ik heb een NC750S en in het boekle staat de aanbevolen dikte van 10W30
Mij lijkt 10W40 ook prima, bij een motorzaak hier in de buurt gebruiken ze bijna altijd 10W40
 
Terug
Bovenaan Onderaan