Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Nee snap het ook niet.

Zal het weer zijn, staat sinds twee weken echt te koop.
Wel animo maar biedingen dat je denkt ehhh ja hoor. ze vergeten denk ik dat het een dct750 is en geen cb500 ofzo.
Komt wel goed, de verkoop gekte breekt meestal zo eind april open!
 
Nee snap het ook niet.

Zal het weer zijn, staat sinds twee weken echt te koop.
Wel animo maar biedingen dat je denkt ehhh ja hoor. ze vergeten denk ik dat het een dct750 is en geen cb500 ofzo.
Als ik het budget had, deed ik een bod, en geen cb500 bod hoor ;)
Dan stond die nu wellicht al hier, te wachten op een Belgische kentekenplaat 😎

Als je dit even leest, vraag ik me toch af welke cijfers ik naar voor zou kunnen brengen op een NC 750 X DCT :9
 
Als ik het budget had, deed ik een bod, en geen cb500 bod hoor ;)
Dan stond die nu wellicht al hier, te wachten op een Belgische kentekenplaat 😎

Als je dit even leest, vraag ik me toch af welke cijfers ik naar voor zou kunnen brengen op een NC 750 X DCT :9

Ja ben benieuwd zaterdag komt er iemand kijken.
1.28 rij ik met gemak dan doe ik niet eens me best.
1.30 met vakanties ook gemakkelijk.

Als je echt gas gaat geven gaat de nc wel veel drinken dan merk je echt dat die daar niet voor bedoeld is.
 
Als ik het budget had, deed ik een bod, en geen cb500 bod hoor ;)
Dan stond die nu wellicht al hier, te wachten op een Belgische kentekenplaat 😎

Als je dit even leest, vraag ik me toch af welke cijfers ik naar voor zou kunnen brengen op een NC 750 X DCT :9

Geen idee voor DCT, maar op mijn schakel NC750X kan ik (als ik er echt moeite voor wil doen) ~2.2 a 2.3/100Km rijden. Ik rij nu al regelmatig 2.5/100Km, maar dat word gelijk weggewerkt tegen de 8.*/100Km die ik af en toe rij.... (en ik zie de 2.0/100Km ook af en toe op de teller)

Overigens, met 2.2/100Km heb je wel mensen achter je rijden die niet blij met je zijn....
 
Geen idee voor DCT, maar op mijn schakel NC750X kan ik (als ik er echt moeite voor wil doen) ~2.2 a 2.3/100Km rijden. Ik rij nu al regelmatig 2.5/100Km, maar dat word gelijk weggewerkt tegen de 8.*/100Km die ik af en toe rij.... (en ik zie de 2.0/100Km ook af en toe op de teller)

Overigens, met 2.2/100Km heb je wel mensen achter je rijden die niet blij met je zijn....
Ik heb eens een filmpje op jouwbuis gezien van een eigenaar in de USA, die was erin geslaagd om zelfs onder de 2L te rijden, maar hij zei dus gelijkaardige dingen, net zoals ik ook in mijn post in het GSX F topic meldde dat het saai rijden was. Gelukkig hinderde ik niemand, dat heb ik dan weer met die vroege ochtenduren ;)
 
Helup. Ik heb al een tijdje een origineel sub- harnas liggen om de stroom verbruikers aan te sluiten maar ik kan op de kabelboom geen stekker vinden waar die ik die extra draadboom inprik. Alle info en filmpjes zitten bekijken maar hij zit niet rechts van het slotje ook niet bij het knipperlicht voor....
Het extra relais kan ik wel inprikken in de zekeringenkast.

Het is een 700s uit 2012. Kabelbook MGS-D603 en dat sub harnas is MGD-d10.

Zoek ik vergeefs of gewoon slecht ...
 
Helup. Ik heb al een tijdje een origineel sub- harnas liggen om de stroom verbruikers aan te sluiten maar ik kan op de kabelboom geen stekker vinden waar die ik die extra draadboom inprik. Alle info en filmpjes zitten bekijken maar hij zit niet rechts van het slotje ook niet bij het knipperlicht voor....
Het extra relais kan ik wel inprikken in de zekeringenkast.

Het is een 700s uit 2012. Kabelbook MGS-D603 en dat sub harnas is MGD-d10.

Zoek ik vergeefs of gewoon slecht ...
Had ik maar eerder gekeken hij zit rechts onder in de dummy tank. In een dummy contact. Joepie
 
Ondertussen is de NC voorzien van een nieuwe DID ketting dus vandaag bezig geweest met het monteren van de Cobbra Nemo 2 oiler..
Hij is gevuld met Motul 80W90 transmissieolie. Een kwartslag draaien en hij smeert voor 2,5/3 minuten.

Aan de binnenkant van de stepjes voor passegierssteunen zit toevallig schroefdraad, (ik denk voor de montage van originele honda zijrekken?
Perfect om de Cobbra op de monteren, Heb ook rekening gehouden met het feit dat het kettingscherm omhoog komt.. dit zou geen problemen op mogen leveren.

Resultaat:
fcc687f9437fd74aac1a5ce637bb6cf3.jpg


760035df75200b018ff14719a4ca62a9.jpg
 
Ondertussen is de NC voorzien van een nieuwe DID ketting dus vandaag bezig geweest met het monteren van de Cobbra Nemo 2 oiler..
Hij is gevuld met Motul 80W90 transmissieolie. Een kwartslag draaien en hij smeert voor 2,5/3 minuten.

Aan de binnenkant van de stepjes voor passegierssteunen zit toevallig schroefdraad, (ik denk voor de montage van originele honda zijrekken?
Perfect om de Cobbra op de monteren, Heb ook rekening gehouden met het feit dat het kettingscherm omhoog komt.. dit zou geen problemen op mogen leveren.

Resultaat:
fcc687f9437fd74aac1a5ce637bb6cf3.jpg


760035df75200b018ff14719a4ca62a9.jpg
Heb ook lang naar dit systeem zitten kijken.
Blijkt goed te werken voor niet te veel geld.
 
Sinds een aantal weken ben ik de trotste eigenaar van de Honda NC750x handgeschakeld:
1380591


Ik ben er heel blij mee. Ook vind ik deze heel praktisch en goed hanteerbaar voor een beginnend bestuurder. Mijn systeemhelm past prima in het opbergvak en de handverwarming en de osco vind ik heel handig.

Nu vraag ik me af als er nog twee streepjes op het dashboard van de tank zichtbaar zijn, na nog een aantal kilometers geeft die aan dat ik moet tanken en gaat ineens heel snel naar geen streepjes. Bij de pomp tank ik dan rond de 10 liter bij. Terwijl ik weet dat de tank 14.1 liter bevat. Dus mijn vraag is eigenlijk of iemand enig idee heeft bij secundair gebruik hoe ver ik nog zou kunnen en hebben jullie daar ook veel mee te maken?

Ook ben ik benieuwd wat jullie tips zijn om zo zuinig mogelijk te rijden. Ik rijd nu vanaf ongeveer 65 km per uur in de zesde versnelling. Want daaronder voelt die soms wat bokkerig (of misschien denk ik dat alleen). En vanuit stilstand vertrek ik lekker vlot (niet overdreven snel, maar gewoon vlot) en schakel eigenlijk zo snel mogelijk op. Ik ben gewoon benieuwd of ik deze geweldige motor nog beter kan gebruiken. Iedere tip of ervaring is welkom:)
 
Laatst bewerkt:
met een 750x 2016 heb je zeker 3,5 l reserve 3.5x28 (1:28 gem) =98km reserve zeker.
je zal even moeten rekenen met een aantal tank beurten wat je gem rijd.
 
Ik heb op mijn NC750X eens de tank "leeg" gereden.

10,2 L voordat hij naar de "reserve" sprong.
3L in de reserve zonder issues bij optrekken/bochten maken.
~0,5L later kon ik nog wel recht door maar bij bochten begon de motor uit te vallen.

Er zou dus nog 0,4L in mijn tank moeten zitten ongeveer... maar dat is er dus alleen goed uit te halen als je "rechtdoor" rijd..
 
Vandaag de R&G engine covers gemonteerd, de rechter kant had wel wat aanpassing nodig.. de gaten klopte niet 1:1

dd54e01569fb923ac62f965e01d8202b.jpg

262b296176b768a0d5835332cf9212de.jpg
 
Nu vraag ik me af als er nog twee streepjes op het dashboard van de tank zichtbaar zijn, na nog een aantal kilometers geeft die aan dat ik moet tanken en gaat ineens heel snel naar geen streepjes. Bij de pomp tank ik dan rond de 10 liter bij. Terwijl ik weet dat de tank 14.1 liter bevat. Dus mijn vraag is eigenlijk of iemand enig idee heeft bij secundair gebruik hoe ver ik nog zou kunnen en hebben jullie daar ook veel mee te maken?

Ook ben ik benieuwd wat jullie tips zijn om zo zuinig mogelijk te rijden. Ik rijd nu vanaf ongeveer 65 km per uur in de zesde versnelling. Want daaronder voelt die soms wat bokkerig (of misschien denk ik dat alleen). En vanuit stilstand vertrek ik lekker vlot (niet overdreven snel, maar gewoon vlot) en schakel eigenlijk zo snel mogelijk op. Ik ben gewoon benieuwd of ik deze geweldige motor nog beter kan gebruiken. Iedere tip of ervaring is welkom:)

Ik zet bij het tanken mijn tripmeter en gemiddeld verbruik op nul en ik vermenigvuldig het gemiddeld verbruik x 12 (liter). Stel gemiddeld vebruik is 1 op 28 tegen de tijd dat de tank leeg raakt, dan tank ik ongeveer bij 12 x 28 = 336 km. Gaat altijd goed, ik heb dan nog 2 liter over.

Ik heb een DCT-versie en rij meestal in de Sport-2 stand. Dan rij ik met 65 nog lang niet in zijn 6. Met 80 km/u zit ik dan vaak nog in 5. Gemiddeld verbruik ligt zo rond de 1 op 28. Ik zou sowieso pas bij 80 naar 6 schakelen om het blok niet al te veel af te knijpen.
 
Vandaag de R&G engine covers gemonteerd, de rechter kant had wel wat aanpassing nodig.. de gaten klopte niet 1:1

Heb ook naar die covers zitten kijken... twijfel nog of het de moeite waard is, heb jij het idee dat ze dik genoeg zijn om bij een schuiver de covers eronder te beschermen?
Mijn Dynamo cover is in beide ongelukken toch wel zoverre in gekrast dat het verstandig was deze te vervangen...
 
Heb ook naar die covers zitten kijken... twijfel nog of het de moeite waard is, heb jij het idee dat ze dik genoeg zijn om bij een schuiver de covers eronder te beschermen?
Mijn Dynamo cover is in beide ongelukken toch wel zoverre in gekrast dat het verstandig was deze te vervangen...


Het is echt heel hard plastic wat ze gebruikt hebben, denk dat deze covers goed beschermen bij schuiven/omvallen. Tenzij er een auto vanaf de zijkant op je motor klapt dan zullen ze niet werken.. maar dan is er wel meer kapot dan alleen de covers.

Ik merkte wel dat de linker cover er heel makkelijk op ging, de rechter cover had wat meer moeite nodig.. ik heb de onderste twee gaten ietsjes groter gemaakt om alles passend te krijgen.
 
Hallo nc rijders.

Kan me sinds 10 min geen nc rijder meer noemen de motor is verkocht en ga verder op de sv van mijn vrouw en een brommer voor ww verkeer.

Zal hier best nog even mee lezen omdat de nc toch wel een leuke bike is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan