Na ongeveer 3 maanden de Honda NC750x handgeschakeld in mijn bezit te hebben gehad, is die nu zeker wel toe aan een grote beurt. Ik heb er zo'n 12000 km mee gereden en naar mijn mening rijdt deze fantastisch. Zoals al eerder gemeld is het een zeer zuinige motorfiets en voor mij ook heel praktisch. Ik moet wel heel goed mijn best doen om deze onder de 1 op 25 te krijgen. Maar meestal zit ik op een gemiddelde van 1 op 28. En soms wel 1 op 31 (zelf nog hoger meegemaakt!) Nu rij ik altijd wel relaxed, maar toch vlot. Gewoon voldoende afstand en ver vooruit kijken, daardoor weinig remmen en toch heerlijk vlot optrekken helpt zeker bij de zuinigheid. Om en nabij de 11L verbruik, begint het dasboard te knipperen, maar zelfs dan kan ik nog prima even verder.
Deze motor heeft mij zo verrast dat als ik in de toekomst een nieuwe zou kopen, dit weer een NC750 wordt. Misschien alleen een DCT. Maar goed. Dat is voor later.
Ik wil jullie advies voor een opzetruitje. Want hoe heerlijk ik het rijden vind, door mijn verhoogde givi ruit merk ik toch best turbulentie op mijn helm. Ik vroeg mij af of dit kan verholpen worden met een opzuitruitje of misschien een hele andere ruit. Graag verneem ik jullie ervaring met jullie eigen ruit/opzuitruit De voorkeur ligt bij een opzetruit, daar ik al een verhoogde opzetruit heb. Maar alle suggesties zijn welkom. Alvast dank!
Na ongeveer 3 maanden de Honda ......knip......
Ik wil jullie advies voor een opzetruitje. Want hoe heerlijk ik het rijden vind, door mijn verhoogde givi ruit merk ik toch best turbulentie op mijn helm. Ik vroeg mij af of dit kan verholpen worden met een opzuitruitje of misschien een hele andere ruit. Graag verneem ik jullie ervaring met jullie eigen ruit/opzuitruit De voorkeur ligt bij een opzetruit, daar ik al een verhoogde opzetruit heb. Maar alle suggesties zijn welkom. Alvast dank!
Bekijk bijlage 1403213Bekijk bijlage 1403212
Deze heb ik enige tijd op een verhoogd Puig scherm gehad maar merkte weinig verschil.
Nu is mijn helm ook niet een van de stilste
Het scherm ligt nu in de schuur stof te verzamelen.
Je woont helaas niet om de hoek maar je mag altijd langskomen om het scherm op jouw motor te testen.
Bedankt voor de reacties!
Inderdaad, jammer dat ik niet de buurt woon. Dan had ik die graag even getest. Wat ik mij nog wel afvroeg, omdat het schermpje wat donker lijkt, rijdt dat wel lekker en is het zicht nog steeds goed?
Ik heb met zowel de X als S versie van de NC750 proefgereden. Bij de X versie last van turbulentie en bij de S niet. Heb dan ook een Honda NC750S gekocht. Het ligt aan het huipwerk.Bedankt voor de reacties!
Inderdaad, jammer dat ik niet de buurt woon. Dan had ik die graag even getest. Wat ik mij nog wel afvroeg, omdat het schermpje wat donker lijkt, rijdt dat wel lekker en is het zicht nog steeds goed?
Ik heb met zowel de X als S versie van de NC750 proefgereden. Bij de X versie last van turbulentie en bij de S niet. Heb dan ook een Honda NC750S gekocht. Het ligt aan het huipwerk.
Ik had een Honda transalp XL600V waarbij ik veel last had van turbulentie en daar wilde ik vanaf, ook ivm met mijn oren waar ik al last van heb. Bij de transalp ook eindeloos zitten testen met hogere ruit, flip up schermpje etc. hielp weinig tot niks.
En ja, bij de NC zit ik vol in de wind maar dat vind ik geen probleem, bij hogere snelheden van plus minus 140km per uur ga ik iets verder naar achteren zitten en houdt mijn armen relaxed en sluit de benen goed aan op de tank. In combinatie van een sitiile helm: Schubert R1 prima te doen.
Een goede helm maakt heel veel verschil, ik heb een schuberth R1 en wil niet anders meet. De vaste integraal helmen zijn het stilsteBedankt voor alle tips!
Dankzij Ton1954 heb ik nu zijn opzetscherm. Na ongeveer 600 km verder en het experimenteren met verschillende hoogtes en standen kan ik zeggen dat het voor mij wel iets doet. Zeker nadat ik het nog eens testte met het scherm helemaal omlaag. Het scheelt dat ik niet zo groot ben. Ik zit van voren vrijwel uit de wind. Alleen van zijwind merk ik nog wel iets. Ik kan er ook prima over heen kijken. Een stillere helm is voor mij ook nog wel het overwegen waard. Ik hoor goede verhalen over dat een helm nog best een verschil kan maken.
Hallo Bas,
Wat ruit betreft kan je ook kijken op Aliexpres. Ik heb daar voor 15 euro een verstelbaar opzet ruitje gekocht, dat je op de originele ruit klemt.
Voldoet prima voor die prijs.
Voor een net kofferrek zou ik bij de originele Honda onderdelen kijken. Zij hebben een rek dat de originele handgrepen vervangt.
Heb je geen extra stangen lopen.
Onderdeelnummer: 08L70-MKA-D80
Kapje kan je gewoon bij de Honda dealer bestellen.
Gr Paul
Qua topkoffer zou ik gaan voor de SW-motech reeks.. Honda origineel is vaak niet je van het qua kwaliteit van de koffer zelf. Vaak ook duur.
Ik heb ook gekeken naar het originele rek van Honda maar vind het te ver uitsteken als je er geen koffer op hebt zitten.
Heb zelf nu het SW-motech systeem erop zitten met een trax topkoffer.. werkt perfect en ziet er nog acceptabel uit als er geen topkoffer gemonteerd is.
Ja ben het daar helemaal mee eens, ik rij denk ik grotendeels van de tijd zonder koffer en het moet er dan wel mooi uit zien.
Ik heb een foto bijgevoegd van de set die ik wil bestellen, komt dit overeen met wat jij hebt?
Bekijk bijlage 1414248
Vorige week zelf de olie en de twee filters vervangen. Makkelijk zelf te doen.
En vandaag beide banden laten vervangen. Bij bandenleader besteld en bij de dealer laten monteren.
Komt 1:1 overeen, ik heb alleen een zwarte koffer en het trax Ion model.. ipv de trax Evo. Bij de trax Ion heeft de klep dezelfde kleur als de rest van de koffer, jij hebt nu een zilveren koffer met zwarte klep als ik me niet vergis.
Er zit verschil in de rekken van het model <2016 en het model 2016>, dus even opletten dat je het goede rek hebt.
Een filmpje hoe dat dan eruit ziet gemonteerd:
Ik had metzeler roadtec 01 erop. En wederom deze banden weer erop laten leggen.Jelle, welke banden had je en welke heb je nu?