Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ik heb het alleen maar gelezen, ik kan het helaas niet vinden.
Als jou ervaringen goed zijn, zeker blijven gebruiken!

Ik heb er zelf ook wel eens over getwijfeld om ze te plaatsen, maar ik doe vaak een (aftermarket) plastic beschermer ervoor.
 
Mijn huidige NC750X is de 4e woonwerk motor waar ik voorvork hoezen op heb zitten.
Bij elkaar meer dan 400.000 km mee gereden.
In al die tijd geen lekke voorvork keeringen gehad.

Nog nooit problemen gehad met condens.
Ik gebruik rubbers waar on de 2 cm een gaatje zit voor ontluchting. (deze gaatjes wel naar achteren monteren)
Verder de voorvorkpoten goed schoon maken, en tot aan de kroonplaat, licht insmeren met silicone vet.
 
Gebruik al jaren een OSCO met Gamma kettingzaag olie.
Zowel de OSCO als voorvork rubbers worden iedere keer overgezet naar de volgende motor.
Hoe heb je die OSCO aangesloten en waar pak je het vacuüm vandaan op de NC?
Of heb je er één met een pompje?

Heb nog een OSCO liggen vandaar O-)
 
OSCO is een hand bediend pompje.
Heb hemen bevestigd aan de linker Duo step, (een van de boutgaten voor het bagagerek aan de achterzijde van de voetsteun)
Aan het einde van de rit bij de straat inrijden even aan de plunjer trekken en de ketting wordt gesmeerd.
In de zomer 1x per week en bij regen in de winter om de dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timy
Timy, als je die voorvork hoezen koopt, zitten dan de 2 klemmen erbij?.
Van Triumph zag ik past op een nc750!?. Wij hebben een cb500 en ik wil een keer naar motozoom of motopolo om daar universele hoezen te kopen.
 
Bij mij zaten de bovenste klemmen erbij. Die heb ik wel verwijderd want de kwaliteit vond ik twijfelachtig en roestende klemmen komen last lig los..
Ik zet ze altijd met een tyrap vast. Werkt perfect en is makkelijker te verwijderen.

De set die ik linkte past perfect op de NC700x. Hoe dit bij de 500 zit weer ik niet.
Je kan de maten vrij eenvoudig meten en dan checken op div sites welke hoezen passen.
Uit mn hoofd is mijn NC ca. 42mm bred boven, ca. 60mm breed beneden en ca 15cm lang in rust op zn wielen.
 
Ik ben nieuw hier op het forum dus even voorstellen voor ik mijn echte vraag stel.

Jeff Gommers, 31 jaar, woon in Herenthout Belgie, rij sinds 2013 met de motor en sinds enkele jaren dagelijks woon-werk verkeer met mijn Transalp 600 bj 1996.

Bij deze dus mijn vraag ivm de nc750x. Is die geschikt voor de grotere rijder, ikzelf ben 1,90m.
Uiteraard ga ik binnekort gewoon testrijden maar wou toch even bevragen hier ...
Ik wil overstappen op een DCT model omdat ik na een werkongeval (verlies 2 vingers) enkele jaren geleden moeite heb met koppeling in te houden.
 
Ik ben nieuw hier op het forum dus even voorstellen voor ik mijn echte vraag stel.

Jeff Gommers, 31 jaar, woon in Herenthout Belgie, rij sinds 2013 met de motor en sinds enkele jaren dagelijks woon-werk verkeer met mijn Transalp 600 bj 1996.

Bij deze dus mijn vraag ivm de nc750x. Is die geschikt voor de grotere rijder, ikzelf ben 1,90m.
Uiteraard ga ik binnekort gewoon testrijden maar wou toch even bevragen hier ...
Ik wil overstappen op een DCT model omdat ik na een werkongeval (verlies 2 vingers) enkele jaren geleden moeite heb met koppeling in te houden.

Ik ben zelf 1.84, met redelijk lange benen. Ik heb mijn NC750X '17 nu 1,5 jaar in bezig.. en hij blijkt net iets te klein te zijn voor langere ritten. Ik krijg na 2/2,5 uur last van m'n knieeen omdat deze te gebogen zijn. Ik ga nu kijken naar een Africa twin met DCT.
 
Ik ben zelf 1.84, met redelijk lange benen. Ik heb mijn NC750X '17 nu 1,5 jaar in bezig.. en hij blijkt net iets te klein te zijn voor langere ritten. Ik krijg na 2/2,5 uur last van m'n knieeen omdat deze te gebogen zijn. Ik ga nu kijken naar een Africa twin met DCT.

Bedankt voor de info! Ik ben 1,9m en heb in verhouding ook lange benen dus goed om te weten! Dan gaan we verder kijken naar een crosstourer!
 
Probeer het vooral wel, ik ben 1,88 en ik zit prima op de nc. (ik heb wel voor comfort andere voetsteunen SW-Motech gemonteerd)
 
Ik ben 1.93 en ben toch echt te lang voor deze motor. Ik rij er wel veel op, maar dat is 35min enkele reis en dat is prima uit te houden. Meer dan een uur gaat mij niet lukken....... Het kan dus wel, maar je moet eerst eens een flinke testrit maken om erachter te komen hoe je zit en hoe het voelt, we zitten allemaal anders in elkaar.
 
Ik ben zelf 1.94 en rij een nc700s, kan er zonder problemen 3 tot 4 uurtjes op rijden
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
De NC700x heeft een zadelhoogte van ca 80cm en de 750x 83cm. Je kan het zadel ook ongeveer 1cm verhogen door ringen te plaatsen.
 
Ik wil mn nc750 zelfs 3 cm verlagen. Ik rij vaker met iemand achterop en dan heb ik meer vastigheid met n stoplicht etc.
ik moet dus 2 strippen maken die 3 cm langer zijn dan origineel. Maar omgekeerd kan ook. Dan wordt hij hoger.
 
Ik wil mn nc750 zelfs 3 cm verlagen. Ik rij vaker met iemand achterop en dan heb ik meer vastigheid met n stoplicht etc.
ik moet dus 2 strippen maken die 3 cm langer zijn dan origineel. Maar omgekeerd kan ook. Dan wordt hij hoger.
Niet gaan rommelen met zelf strippen maken!
Voor 78 euro haal je bij Hyperpro een verlagings set.

Daarna kan je de voorvork 2-3 cm doorsteken.
Ook de jiffy moet iets ingekort worden.
 
De voorvork had ik al laten zakken en de zijstandaard is al ingekort. Verlagingsset is besteld bij deze ....👍🏻
het bleef maar steeds liggen. Dus gelijk besteld
 
Ja dat valt niet mee om die 2 te vergelijken.
Ik heb er nog een oude pan naast, is ook niet te vergelijken:)
 
Tip: als je de ketting vervangt en een DID 520 vx2 plaatst.. deze is waarschijnlijk 2 schakels te lang. Dus goed checken voor je klinkt!

Ik mag een nieuwe schakel bestellen en de ketting even breken :X _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan