Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ik ben erg benieuwd welk camerasysteem je hebt aangeschaft en hoe het jouw bevalt Chris.
Heb al een tijdje de Innovv K2 op het oog, maar de aanschafprijs houdt me tegen.
 
Ik ben erg benieuwd welk camerasysteem je hebt aangeschaft en hoe het jouw bevalt Chris.
Heb al een tijdje de Innovv K2 op het oog, maar de aanschafprijs houdt me tegen.

Ik heb de Innovv K1 gehad en nu de K2 op mijn motor.
Prima systeem, beeldkwaliteit ook voldoende.
alleen irritant dat je bij de K2, als je de beelden wilt bekijken op je telefoon.... je de data van je telefoon uit moet zetten wanneer je via wifi met de dash-cam connect, anders kan de app op je telefoon niet bij de dashcam komen en kan je dus niet connecten vanuit de app.
(makkelijker is (micro) SD kaart eruit halen en in de laptop doen ofzo.)

Edit: (Verlies van beeldkwaliteit door Youtube overigens)
K1 beeld:

K1 beelden met een waterdruppels op de lens.
Vooruit:
Achteruit : hele vuile lens.:

K1 in donker achteruit, met een wat schonere lens:

K2 schone lens:
Vooruit:
Achteruit:

K2 met regen in het donker:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit systeem aangeschaft: Motocam P6F Wifi 2CH Dual Motor dashcam | Allcam, Dé Dashcam Shop
Heb hem al eenmaal getest in de auto, was tevreden over de beeldkwaliteit.

Zal hier in de komende dagen wat plaatjes posten van de montage/beelden.

Oké dat ziet eruit als een goed alternatief. Maar vreemd dat ik nergens een site van ´Motocam´ zelf kan vinden.
Zal Allcam het product direct inkopen bij V-SYS en er een eigen naam aan hangen?
Hoe is de app en en het overzetten van beelden naar je telefoon?
 
Oké dat ziet eruit als een goed alternatief. Maar vreemd dat ik nergens een site van ´Motocam´ zelf kan vinden.
Zal Allcam het product direct inkopen bij V-SYS en er een eigen naam aan hangen?
Hoe is de app en en het overzetten van beelden naar je telefoon?

Al de systemen van V-Sys / Allcam etc.. zijn gewoon chinees. Hoeft op zich niet slecht te zijn, zit toch nog 2 jaar garantie op.
Heb nog niet gespeeld met de Wifi functionaliteit.. heb gewoon het SD kaartje eruitgehaald om de beelden ervanaf te halen.
 
Ik wil trouwens op onze S nog een 12V aansluiting op maken.
Waar is die normaliter geplaatst, en waar wordt dan de voeding vanaf gehaald ? 🤔
Ik wil hem eigenlijk buiten het contact om aansluiten, zodat ik 's winters, voordat hij écht naar binnen gaat voor onderhoud, de druppellader eraan kan hangen.
Evenals waar de voeding voor bijv. de handvat verwarming en Navi vandaan gehaald wordt?
Laatste mag evt. wel via het contact.
Foto?? :t
 
Ik wil trouwens op onze S nog een 12V aansluiting op maken.
Waar is die normaliter geplaatst, en waar wordt dan de voeding vanaf gehaald ? 🤔
Ik wil hem eigenlijk buiten het contact om aansluiten, zodat ik 's winters, voordat hij écht naar binnen gaat voor onderhoud, de druppellader eraan kan hangen.
Evenals waar de voeding voor bijv. de handvat verwarming en Navi vandaan gehaald wordt?
Laatste mag evt. wel via het contact.
Foto?? :t

Je hebt het hier dan over twee, of eigenlijk drie verschillende dingen
1: Aansluiting voor druppellader
- Ik zou de druppellader kabel direct aan de accu hangen, meestal wordt deze meegeleverd met de druppellader zelf.

2: 12 volt aansluiting / navigatie
3: Aansluiting voor verwarmde handvatten
- Honda levert een setje voor een 12 volt aansluiting.. dit is veruit de netste manier van werken. In de zekeringkast (links van de accu) wordt een relais en zekering geplaatst, dan wordt het 12 volt harnas geactiveerd.. bij de X modellen zit deze onder de linker kuip verstopt, net achter de Frunk.
Aan dit originele Honda harnas kan je dan de navigatie/verwarmde handvatten aansluiten.

Zelf heb ik niet gebruik gemaakt van het honda originele harnas.. maar een zekeringkast onderin de Frunk gemaakt, deze is geschakeld d.m.v. een relais.
Dit zijn alle "+" aansluitingen.. de massa zit ergens anders.
89205aab4c2b1a7044b10e899834dad0.jpg
 
Ondertussen bezig met de NC , handvat verwarming is al vervangen.. Nu de camera's monteren.

Toch grappig hoe snel ik die zijkappen er nu vanaf krijg.. eerste keer: 30 minuten mee gekl**t, nu; 5 min en de halve motor is kaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Waar positioneren ze dan normaliter de 12V "sigaretten-aansteker-stopcontact"??
Als je een relais plaatst, wordt alles toch nog via het contact geschakeld.
Voor de navi zou dit wel kunnen, maar voor de hvv hoef ik in principe ook geen relais te plaatsen omdat deze zelf uitschakelend is/wordt. 😊
 
Waar positioneren ze dan normaliter de 12V "sigaretten-aansteker-stopcontact"??
Als je een relais plaatst, wordt alles toch nog via het contact geschakeld.
Voor de navi zou dit wel kunnen, maar voor de hvv hoef ik in principe ook geen relais te plaatsen omdat deze zelf uitschakelend is/wordt. 😊


De aansluiting word aan het sub-harnas aangesloten. (links bij de X, rechts bij de S) en de "sigaretten aansteker" geval word in de frunk geboord.
 
Ik heb in de bak waar de helm in komt een rechtstreekse kabel liggen vanaf de accu voor de acculader. Ik had nog n extra tegenstekker ervoor en die heb ik op de originele garmin kabel gesoldeerd. Dus ik plug om voor of de garmin of voor de acculader.
 
Ik heb in de bak waar de helm in komt een rechtstreekse kabel liggen vanaf de accu voor de acculader. Ik had nog n extra tegenstekker ervoor en die heb ik op de originele garmin kabel gesoldeerd. Dus ik plug om voor of de garmin of voor de acculader.

Zo, nu ik door jullie weet in welke hoek ik moest zoeken, heb ik wat moois gevonden bij een Engelse NC rijder:

Fitting DC socket, USB charger, and voltmeter in frunk

Hij heeft er ook een lijst bij staan met wat hij gebruikt heeft. :t
Niet alle links werken, maar als je bijv. "USB/DC Socket/Voltmeter Panel " invoert op Ebay, heb je zo'n set voor slecht €8 thuis liggen. Zekeringhouder erbij en voor iets meer als € 10 ben je klaar. *O*8-)
Alleen het boordgereedschap nog ergens weg moffelen.
 
Zo, alles gemonteerd

Kabel van achtercamera komt uit de zijkant van de buddyseat, Loopt onder de zijkap naar voren toe.

5129865e3f2f866b072de99660f95fb4.png


Achter camera zit gemonteerd onder het bagagerek

38e29bb15b46486c231b1ce8d91ee949.jpg



Camera aan de voorkant onder de neus

4092fe82e96901ceb6afe9cd360366ed.jpg


En de waterdichte controle unit op het dashboard

49dd3d1447a4e477618885cd7b1fc283.jpg
 
Zo, alles gemonteerd

Camera aan de voorkant onder de neus

Even opletten... Ik zie dat ie ongeveer net iets onder je "crashbar" uit steekt. (kan ook de hoek zijn)
Ik durf niet te zeggen hoeveel maar ik had met mijn camera's net (te weinig) ruimte als ik hard remde / sterk in de vering zakte...
Heb hierdoor een aantal krassen op m'n voorspatbord van de camera die dus klem kwam te zitten.
Heb 'm sinds mijn Innovv K2 maar aan de bovenkant van de neus geplaatst.

Zie mijn MF ex-lessers rit filmpje, daar zit de mijne nog onder de neus (en gebruik ik de schaduw van de neus om het achteruit-beeld in te plakken)
De plaatsing was dicht tegen de neus aan iets naar beneden gericht zodat ik niet teveel neus zag.....
maar camera body stak dus net iets uit onder mijn (honda oem) crash-bar en dat was net te veel...
 
Even opletten... Ik zie dat ie ongeveer net iets onder je "crashbar" uit steekt. (kan ook de hoek zijn)
Ik durf niet te zeggen hoeveel maar ik had met mijn camera's net (te weinig) ruimte als ik hard remde / sterk in de vering zakte...
Heb hierdoor een aantal krassen op m'n voorspatbord van de camera die dus klem kwam te zitten.
Heb 'm sinds mijn Innovv K2 maar aan de bovenkant van de neus geplaatst.

Zie mijn MF ex-lessers rit filmpje, daar zit de mijne nog onder de neus (en gebruik ik de schaduw van de neus om het achteruit-beeld in te plakken)
De plaatsing was dicht tegen de neus aan iets naar beneden gericht zodat ik niet teveel neus zag.....
maar camera body stak dus net iets uit onder mijn (honda oem) crash-bar en dat was net te veel...

Heb er ook naar zitten kijken inderdaad.. maar heb ook gekeken naar de maximale slag die mijn vering normaal maakt, en hier was er nog 5 a 10cm over.
Lijkt me sterk dat hij zo ver doorveert dat hij de camera raakt. Anders merk ik het vanzelf wel :9, hij steekt denk ik net 2cm uit onder de crashbar.
 
Heeft er iemand trouwens stuur risers (op een S ) gemonteerd 🤔
Zo ja, met hoeveel cm verhoging 🤔 (zonder de bekabeling te hoeven verlengen of de remleiding aan te passen)
 
Ik zelf niet, maar heb het wel op een nc750x gezien. Stonden 2” risers op en de eigenaar zei zonder iets aan de kabels te moeten doen...
 
Zijn er meer NC gebruikers die de spiegels zo breed vinden?
Zo ja, welke oplossing heb je toegepast?
De mijne heb ik op het stuur 1 cm naar binnen geschoven, verder gaat helaas niet.
Het zicht naar achteren blijft meer dan vorstelijk, dus de reden van deze brede opstelling ontgaat mij.
Ze steken aan beide zijden nog steeds 4,5 cm uit t.o.v. de stuuruiteinden!
Daardoor is hij langzamer dan ik had gehoopt: ik kan soms niet file-filteren. :N
 
Zijn er meer NC gebruikers die de spiegels zo breed vinden?
Zo ja, welke oplossing heb je toegepast?
De mijne heb ik op het stuur 1 cm naar binnen geschoven, verder gaat helaas niet.
Het zicht naar achteren blijft meer dan vorstelijk, dus de reden van deze brede opstelling ontgaat mij.
Ze steken aan beide zijden nog steeds 4,5 cm uit t.o.v. de stuuruiteinden!
Daardoor is hij langzamer dan ik had gehoopt: ik kan soms niet file-filteren. :N

Ik heb inklapbare spiegels.. die je ook nog kan draaien.. anders krijg ik hem niet door de poort heen.
Deze: Spiegel Booster zwart | mPartz.nl

ps: voor mijn NC een setje hyperpro vering gekocht.. ben benieuwd.
 
Goedendag,

Sinds kort ben ik lid van dit Forum, dus ik zal me maar even kort voorstellen:

Peter is de naam, bezitter van een NC750X van november 2019.
Veel kilometers heb ik nog niet gemaakt met de motor, maar dat komt wel zodra het weer beter wordt.
Ik ben hier een rookie op het forum, maar als motorrijder ook. Dit is mijn eerste motor 8-)

Ik wens iedereen veilige en plezierige kilometers.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Tjah, ik heb de afweging gemaakt om hem te houden en dan nog meer erin te investeren.. dus hyperpro lagere bediening voor de voeten en een hoger zadel. Maar dan zit ik weer te kijken naar een investering van +-1250/1500 euro.. Als ik ongeveer 3500 bijleg heb ik een africa twin.. wat in ieder opzicht een betere motor voor mij is; Hogere zit, meer ruimte, meer power, groter voorwiel, betere vering standaard, DCT bak.. etc. Ik ga de frunk wel missen :/

ps: voor mijn NC een setje hyperpro vering gekocht.. ben benieuwd.

Toch maar bij de NC gebleven dus :)

@peter
Welkom en jij ook veel veilige en plezierige kilometers!
 
Terug
Bovenaan Onderaan