Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

zijn er mensen met een 2020 model, zag op een video waar iemand beweerde dat het 2020 meer toeren mocht maken .
dat zou wel een vooruitgang zijn als je meer range heb ,en niet meer zo snel in de begrenzer is, al is een 750 door de iets langere overbrenging minder gevoelig dan een 700.
 
zijn er mensen met een 2020 model, zag op een video waar iemand beweerde dat het 2020 meer toeren mocht maken .
dat zou wel een vooruitgang zijn als je meer range heb ,en niet meer zo snel in de begrenzer is, al is een 750 door de iets langere overbrenging minder gevoelig dan een 700.

Ik heb de 2016 en 2020 versie proefgereden, maar alleen de 2016 versie ook echt op de openbare weg (de 2020 versie was op de motorbeurs). Die mogen geloof ik 500 toeren meer maken dan de 700 van de jaren ervoor. Het is een kwestie van wennen, maar niet onoverkomelijk, het stabiele koppel vanaf 2000 toeren maakt veel goed.
 
zijn er mensen met een 2020 model, zag op een video waar iemand beweerde dat het 2020 meer toeren mocht maken .
dat zou wel een vooruitgang zijn als je meer range heb ,en niet meer zo snel in de begrenzer is, al is een 750 door de iets langere overbrenging minder gevoelig dan een 700.
Het maakt niet uit wat het maximale toerental is. De NC moet het van zijn koppel hebben en is geen motor om steeds naar het rode gebied van de toerenteller te jagen. Schakel als een DCT, dus schakel eerder op dan bij het maximale toerental.
 
dat koppel zit er wel en dat rijd fijn, maar als je met andere motoren op pad ben en je wat vlotter moet rijden, met dct is het makkelijk , in de sportstand en rijden maar, maar als je zelf schakelt , zijn die 500 tmp meer wel fijn.
 
Weet één van jullie of de schakelaar van de zijstandaard een maak (NO) of breek (NC) contact is?
En ik ben op zoek naar zowel het mannetje als vrouwtje van de onderstaande stekker, heeft iemand hier toevallig een linkje?

0CC084DD-89F6-42D8-B4E0-DDF1B15C3DBB.jpeg
 
zijn er mensen met een 2020 model, zag op een video waar iemand beweerde dat het 2020 meer toeren mocht maken .
dat zou wel een vooruitgang zijn als je meer range heb ,en niet meer zo snel in de begrenzer is, al is een 750 door de iets langere overbrenging minder gevoelig dan een 700.
Het 2018/19 model heeft ook al een verder gelegen toerenbegrenzer (7500 ipv 6500 dacht ik).
Maar ik ben het met Biggest Four eens dat het niet nodig is/ weinig toevoegt.
Ik kom in de dagelijkse praktijk zelden boven 5000 tpm, inclusief sportieve/ haastige ritten.
 
weet iemand of er een alternatieve (van een andere motor) achter schokbreker past?
Ik heb er een YSS van Promax in Schijndel onderzitten. Niet te duur en gewoon beter dan de originele.

Een bijkomend voordeel van de YSS.
Je kan de lengte aanpassen, door het onderste bevestigings punt iets verder in te draaien, of te vervangen door een kortere.
Op deze manier heb ik mijn NC750X iets verlaagd.
 
in combinatie met progressieve veren voor vork

Dat hebben de NC700 en 750 standaard ook.
En met de correcte afstelling van de originele vork in combinatie met de juiste olie kan er erg veel bereikt worden. Om nóg meer te bereiken zijn er kostbare setjes op de markt die qua eigenschappen vaak al dicht bij het einddoel van de gebruiker in de buurt zitten.

Helaas is de originele achterveer wat minder gemakkelijk zelf af te stellen.
 
Dat hebben de NC700 en 750 standaard ook.
En met de correcte afstelling van de originele vork in combinatie met de juiste olie kan er erg veel bereikt worden. Om nóg meer te bereiken zijn er kostbare setjes op de markt die qua eigenschappen vaak al dicht bij het einddoel van de gebruiker in de buurt zitten.

Helaas is de originele achterveer wat minder gemakkelijk zelf af te stellen.

de update van 2016 heeft wel wat upgrades aan de voorvork ,,, heb de 700 en 750 gereden , maar te lang uit elkaar om de verschillen goed te kunnen aangeven
progressieve veren voor zou ik gelijk doen als je de olie voor toch gaat vervangen van de voorvering of als je een keering vervangt
 
de update van 2016 heeft wel wat upgrades aan de voorvork ,,, heb de 700 en 750 gereden , maar te lang uit elkaar om de verschillen goed te kunnen aangeven
progressieve veren voor zou ik gelijk doen als je de olie voor toch gaat vervangen van de voorvering of als je een keering vervangt

Zoals ik al aangaf zitten er origineel bij zowel de '12-'16 als de '17-heden modellen al progressieve veren in.
Verschillen tussen die modellen zitten hem in de rebound, de eigenschappen van de veer zelf en de voorspanning (al weet ik die laatste niet zeker).
Veel andere delen zijn bij de update gelijk gebleven.
 
Weet één van jullie of de schakelaar van de zijstandaard een maak (NO) of breek (NC) contact is?
En ik ben op zoek naar zowel het mannetje als vrouwtje van de onderstaande stekker, heeft iemand hier toevallig een linkje?

Bekijk bijlage 1475068
Zoek eens op 2polige honda stekkers; Honda Connectors 2.8 mm
Dit als voorbeeld uiteraard, op Ali zijn ze nog veel goedkoper te vinden als je dat liever wilt.
 
Zoek eens op 2polige honda stekkers; Honda Connectors 2.8 mm
Dit als voorbeeld uiteraard, op Ali zijn ze nog veel goedkoper te vinden als je dat liever wilt.
Hartelijk dank, dat is waar ik naar op zoek was.

als je het stekkertje los maakt en opmeet weet je het
Dankje, maar dat is precies het probleem, die mogelijkheid heb ik op dit moment (en voorlopig) niet door de Corona perikelen.
Daarom ben ik benieuwd of iemand van hier mij kan helpen voordat ik de benodigde onderdelen ga bestellen.
 
Heeft iemand een idee hoe of waar je die klik/druk plastic busjes kan kopen waar die pinnetjes in gaan voor de kappen?
 
Dag, ik ben mij aan het oriënteren voor een NC750x uit 2017. Heb er een gezien met 16000km. Wat zijn de ervaringen met deze fiets, en wat zijn de aandachtspunten? Wil binnenkort een proefrit plannen.
 
Dag, ik ben mij aan het oriënteren voor een NC750x uit 2017. Heb er een gezien met 16000km. Wat zijn de ervaringen met deze fiets, en wat zijn de aandachtspunten? Wil binnenkort een proefrit plannen.

Er zijn geen aandachtspunten bij de NC reeks.. zijn gewoon heel betrouwbaar. 16k km is ook niets voor een NC. Wel gewoon letten op de standaard slijtageonderdelen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan