Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Was er deze week bij de Honda dealer langs geweest, ben zelf opzoek naar een nieuwe motor en zag deze staan.
ze zijn trouwens gesloten door Corona heb ook geen idee wanneer ze weer open zijn
 
Hoe gaat dat met importeren?

€1090,- aan BPM
€1636,- aan BTW
€102,- aan RDW keuringskosten
€14,- aan kentekenplaat

Dus er komt nog €2842,- aan kosten bij wanneer je als particulier een splinternieuwe NC750X (zonder opties of DCT) uit Duitsland/België haalt.
Dat komt op een totaal van €9842,- voor een kale NC750X.

Voor minder koop je er een bij een Nederlandse Honda dealer, scheelt je ook moeite voor het ophalen en keuren;)
 
Btw betaal je niet extra je betaalt maar 1x btw dat is dus in Duitsland. Bpm is een ander verhaal dat moet je betalen je kunt in Duitsland een kentekenplaat krijgen voor een aantal dagen met het kenteken kun je naar Nederland rijden
 
Btw betaal je niet extra je betaalt maar 1x btw dat is dus in Duitsland. Bpm is een ander verhaal dat moet je betalen je kunt in Duitsland een kentekenplaat krijgen voor een aantal dagen met het kenteken kun je naar Nederland rijden

Ik raad je aan om het eerst even uit te zoeken voor je anderen gaat adviseren.
Zolang de motor niet langer dan 6maanden ingeschreven is geweest in een ander EU land óf minder dan 3000km op de teller heeft, wordt deze door de belastingdienst als nieuw beschouwd. Vervolgens ontvang je als particulier na invoer gewoon de BTW-rekening van de belastingdienst.
 
Ik raad je aan om het eerst even uit te zoeken voor je anderen gaat adviseren.
Zolang de motor niet langer dan 6maanden ingeschreven is geweest in een ander EU land óf minder dan 3000km op de teller heeft, wordt deze door de belastingdienst als nieuw beschouwd. Vervolgens ontvang je als particulier na invoer gewoon de BTW-rekening van de belastingdienst.
Waar jij over spreekt is dat als een voertuig of motor ouder is dan 6maanden en meer naar ik denk 6000 km heeft gereden het een gebruikte dan wel 2de hands is.
 
Als het een nieuwe motor is (jonger dan 6 mnd en 6000km) moet je 'm in het land van herkomst excl. BTW kopen. Dat kan alleen als ie echt nieuw/ongekentekend is. Bij 2e hands betaal je in NL geen BTW.
 
Als het een nieuwe motor is (jonger dan 6 mnd en 6000km) moet je 'm in het land van herkomst excl. BTW kopen. Dat kan alleen als ie echt nieuw/ongekentekend is. Bij 2e hands betaal je in NL geen BTW.

We hebben het over een nieuwe motor kopen in het buitenland bij de honda dealer je betaald net als ieder ander gewoon daar de btw.
bpm daarin tegen moet je wel betalen als je de motor naar Nederland invoert.

Dacht toch dat als je als Nederlander iets in Duitsland koopt je daar BTW betaald je deze niet nog een keer in Nederland hoeft te betalen heeft te maken met de EU regels.

Maar kan het ook fout hebben dan hoor ik het wel.
Op de site RWD zijn ze hier niet zo duidelijk over
 
Laatst bewerkt:
Waar jij over spreekt is dat als een voertuig of motor ouder is dan 6maanden en meer naar ik denk 6000 km heeft gereden het een gebruikte dan wel 2de hands is.
Precies
En bij de import van een nieuwe motor moet je in Nederland BTW afdragen;)

Als het een nieuwe motor is (jonger dan 6 mnd en 6000km) moet je 'm in het land van herkomst excl. BTW kopen. Dat kan alleen als ie echt nieuw/ongekentekend is. Bij 2e hands betaal je in NL geen BTW.
Hoe schaf je in Duitsland als particulier een nieuwe motorfiets aan zonder daar Mwst over te betalen?
Edit; Gevonden, mits je de dealer kunt overtuigen.
 
Waar jij over spreekt is dat als een voertuig of motor ouder is dan 6maanden en MEER ALS naar ik denk 6000 km heeft gereden het een gebruikte dan wel 2de hands is.

Zo is het precies!!

Er wordt hier van alles geroepen door een aantal personen die DENKEN het te weten, maar daar koop je niets voor:(|(

Wij hebben onlangs een 2017 S DCT in Dld gekocht, er kwam in totaal iets van €558 bij.
Dit is de keuring en BPM totaal. PUNT .
Duitse BTW terug vragen gaat als particulier niet, evenmin zonder btw betalen gaat bij een bedrijf niet . PUNT.
 
U leest niet goed.
Als particulier kun je proberen een nieuwe motor zonder btw te kopen. Want bij import van een nieuwe motor moet je in NL btw betalen.
Bij een gebruikte motor betaal je in NL geen btw, die is immers in land van herkomst al afgedragen.
Het vreemde zit in de 6 maanden/6000km regeling, die 2e hands motoren worden door de belastingdienst als nieuw gezien. En dan wordt er dus 2 keer btw over betaald. Leuker kunnen we het niet maken..... ;-)

En het is is MEER DAN, niet MEER ALS!
 
meer als, meer dan, even serieus dames _O-
ik wil een 12 volt stekker (met relais) maken in de nep tank, als ik op internet zoek kom ik uit op prijzen van €80,-
klopt dit, wat een prijzen!?
 
  • Wow
Waarderingen: OSJ
meer als, meer dan, even serieus dames _O-
ik wil een 12 volt stekker (met relais) maken in de nep tank, als ik op internet zoek kom ik uit op prijzen van €80,-
klopt dit, wat een prijzen!?

Mag niet meer kosten dan 10 euro aan materialen.. en dan is het al veel. Ben je zelf een beetje handig met solderen etc?
12 volt socket kost 1,38 euro op ali, en bij de gemiddelde autogroothandel koop je een relais voor 2 euro.

Als je "Origineel ala honda" wil gaan.. dan kost het idd veel (te veel) geld.
 
Zo is het precies!!

1. Er wordt hier van alles geroepen door een aantal personen die DENKEN het te weten, maar daar koop je niets voor:(|(

Wij hebben 2. onlangs een 2017 S DCT in Dld gekocht, er kwam in totaal iets van €558 bij.
Dit is de keuring en BPM totaal. PUNT .
Duitse BTW terug vragen gaat als particulier niet, evenmin 3. zonder btw betalen gaat bij een bedrijf niet . PUNT.
Ik raad je aan om eerst te lezen voor je gaat typen. Hier ging het over een nieuwe motor, in jouw geval over een tweedehandse.
1. Doel je daarmee op jezelf?:+
2. Klopt, bij een tweedehands motor hoeft je geen BTW af te dragen en maar een deel van de BPM. Maar het ging hier over een nieuwe motor.
3. Onjuist (zie punt 1), je kunt met de dealer afspreken om een motor te kopen zonder daar Mwst over te hoeven betalen.
 
Mag niet meer kosten dan 10 euro aan materialen.. en dan is het al veel. Ben je zelf een beetje handig met solderen etc?
12 volt socket kost 1,38 euro op ali, en bij de gemiddelde autogroothandel koop je een relais voor 2 euro.

Als je "Origineel ala honda" wil gaan.. dan kost het idd veel (te veel) geld.

ben wel (on)handig, weet je toevallig welk relais het is en welke type stekker er op de draadboom komt?
de originele 12volt plug zo'n een grote socket 30mm
ik heb eigenlijk altijd de kleine BMW 12volt socket ingebouwd!

ik heb een nc750s, info gaat ofer de 700 maar ik denk dat dit hetzelfde is
honda 12volt.JPG
 
Laatst bewerkt:
ben wel (on)handig, weet je toevallig welk relais het is en welke type stekker er op de draadboom komt?
de originele 12volt plug zo'n een grote socket 30mm
ik heb eigenlijk altijd de kleine BMW 12volt socket ingebouwd!

ik heb een nc750s, info gaat ofer de 700 maar ik denk dat dit hetzelfde is
Bekijk bijlage 1479716

De honda manier is wel het mooiste.. eventueel kan je alleen de relais+zekering kopen (rechts in je plaatje) en dan een powerlett socket (die ook op bmw's zit) aansluiten op de originele honda kabelboom.. die zit verstopt links achter de kuip ergens verstopt.

Die kabelboom zoals hierboven beschreven zit standaard op elke NC.. alleen daar staat normaal geen spanning op.. als je de relais / zekering uit je afbeelding plaatst wordt die kabelboom geactiveerd.
 
Dag, ik ben mij aan het oriënteren voor een NC750x uit 2017. Heb er een gezien met 16000km. Wat zijn de ervaringen met deze fiets, en wat zijn de aandachtspunten? Wil binnenkort een proefrit plannen.

Is het die in Rotterdam? Een witte automaat? Die heeft een nep-akra namelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan