Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Zo vandaag weer 260 km erbij geplust, toen ik thuis kwam dacht ik.... huh.... ben ik nu al door mijn achterband heen?
Ik heb de motor (nieuw) sinds september en nu op een paar km na 6000 km op de teller.

Hebben meer mensen deze ervaring?

Je bent niet de enige die dit ervaart

beste mensen wie o wie weet wat er aan de hand is bij het volgende probleem.
ik heb een nc700x uit 2012 en nooit problemen gehad staat slechts 12k km op.
wanneer ik de sleutel omdraai in het contact gebeurd er helemaal niets?? het display gaat niet aan en de motor kan niet starten.
de accu is het niet die is vrij nieuw, zekeringen bekeken maar niet veel wijzer geworden.
de online handleiding in het engels zegt hierover niets.
iemand die dit ook heeft meegemaakt? ik hoor het graag mvg Leo

Dit klinkt alsof de hoofdzekering eruit ligt.
Met een sleutel zonder chip (of als een van die delen kapot zou gaan) werkt alles, behalve het starten.
Óf toch een lege accu, wellicht is die leeg getrokken door een stroomverbruiker?
Mijn advies is om iemand de zekeringen na te laten kijken, als je er zelf niet uit komt.
Als dat het niet is dan kun je eens kijken wat de motor doet als je hem met startkabels aan een goede 12v accu verbind, bijvoorbeeld een auto.
 
Je bent niet de enige die dit ervaart



Dit klinkt alsof de hoofdzekering eruit ligt.
Met een sleutel zonder chip (of als een van die delen kapot zou gaan) werkt alles, behalve het starten.
Óf toch een lege accu, wellicht is die leeg getrokken door een stroomverbruiker?
Mijn advies is om iemand de zekeringen na te laten kijken, als je er zelf niet uit komt.
Als dat het niet is dan kun je eens kijken wat de motor doet als je hem met startkabels aan een goede 12v accu verbind, bijvoorbeeld een auto.


de accu is vrij nieuw de vorige gaf ruim op tijd aan dat ie leeg ging (motormanagement lamp ging branden ). ik heb hem net op de lader gezet en opnieuw geprobeerd.
net maar lid geworden van anwb pechhulp motor, kan echter pas over 2 dagen een beroep erop doen.
ik heb een foto van de deksel zekeringskast bijgevoegd, weet iemand waar de hoofdzekering zit?
 

Bijlagen

  • IMG_3627.JPG
    IMG_3627.JPG
    51,5 KB · Weergaven: 12
@Jeroen-15 Ik had er al meer over gelezen die OEM banden, dat Ryan er ook nog een item van had gemaakt wist ik echter niet. Bedankt voor de video.

Ik twijfel nog over welke banden ik zal nemen, zeker omdat de dealer denkt een halve dag bezig te zijn met de banden (gezien de offerte Pilot road 482,40 euro :| )
 
Denk dat het dan toch een zekering is.. even alle zekeringen nakijken.
Bij mijn NC is het instrumentenpaneel ook gelijk het achterlicht en de claxon.. die zekering even bekijken?..
Dus dat is de ilumini/stop/horn
 
@Jeroen-15 Ik had er al meer over gelezen die OEM banden, dat Ryan er ook nog een item van had gemaakt wist ik echter niet. Bedankt voor de video.

Ik twijfel nog over welke banden ik zal nemen, zeker omdat de dealer denkt een halve dag bezig te zijn met de banden (gezien de offerte Pilot road 482,40 euro :| )
482 euro voor Pilot Roads? T*ring.... Ik heb net nieuwe Pilot Roads (4) laten monteren, was ik 220,- voor kwijt.............. Moest ze zelf wel balanceren, maar dat is een eitje.......... Derde set PR4 trouwens , wil niks anders. Misschien de 5 in de toekomst.
 
@GlimWas Ja, ik snap de offerte ook niet zo, ik ga maar eens uitzoeken waar ik rekening mee moet houden om het achterwiel eruit te halen (dct versie) en dan maar via een online bandenhandel en servicepunt werken. Pilot Road heb ik ook op mijn st1100 en ja die bevallen mij ook goed.
 
Wat meet je op de accu qua spanning? Dan weet je het zeker.
Helemaal als je net geladen hebt en even start. Doet ie niets maar flikkert de spanning direct helemaal omlaag is de accu echt op
 
@GlimWas Ja, ik snap de offerte ook niet zo, ik ga maar eens uitzoeken waar ik rekening mee moet houden om het achterwiel eruit te halen (dct versie) en dan maar via een online bandenhandel en servicepunt werken. Pilot Road heb ik ook op mijn st1100 en ja die bevallen mij ook goed.
Geen verschil met een DCT versie. Gewoon eruit hengelen. stelt niets voor :)
 
Nee vaak ben je te bang he ;) Maar ik wil geen gedoe krijgen met de abs bijvoorbeeld.
En eruit gaat vaak wel, maar hij moet er ook weer in. En dan heb ik twee a 3 uitdagingen
- ketting / wielen goed uitgelijnd
- ketting weer op de juiste spanning (Dit moet toch "belast", dus niet op de middenbok?)
 
Nee vaak ben je te bang he ;) Maar ik wil geen gedoe krijgen met de abs bijvoorbeeld.
En eruit gaat vaak wel, maar hij moet er ook weer in. En dan heb ik twee a 3 uitdagingen
- ketting / wielen goed uitgelijnd
- ketting weer op de juiste spanning (Dit moet toch "belast", dus niet op de middenbok?)
Het is veel minder werk dan je denkt. Het beste tik je ergens een handling manual op de kop, zoals ik die heb van de NC700 die hetzelfde frame heeft als de NC750 van '14 en '15
 
  • Leuk
Waarderingen: Timy
Nee vaak ben je te bang he ;) Maar ik wil geen gedoe krijgen met de abs bijvoorbeeld.
En eruit gaat vaak wel, maar hij moet er ook weer in. En dan heb ik twee a 3 uitdagingen
- ketting / wielen goed uitgelijnd
- ketting weer op de juiste spanning (Dit moet toch "belast", dus niet op de middenbok?)
Uitlijnen moet je toch ook als je de ketting weer spant? Idem voor de juiste spanning krijgen op de ketting. :) Dat is exact hetzelfde en niet moeilijker.

Maar als ik eerlijk ben. Als je het liever niet zelf doet kost het niet heel veel extra om het te laten doen als je toch een band koopt. Meestal kost je dat 15euro extra.
 
Nou ik wil het wel doen hoor, stomme is dat ik op de pan heel veel zelf doe, maar deze is "nieuw" ofzo.
En die 15 euro.... de dealer vroeg 482 dat is VIERHONDERDTWEEENTACHTIG euro voor een setje pilot road.

Dat kan als ik het zelf doe voor ca 250 euro.... dat vind ik een erg groot verschil. Ik snap ook niet waar dat enorme verschil vandaan komt en ik voel me eigenlijk genaaid met de offerte.
 
Ik heb vorig jaar een setje Pirelli Angel ST op de motor laten monteren bij mijn dealer voor 200 euro (alles inclusief). Weliswaar de voorloper van de Pirelli GT, maar splinternieuw en de techniek van een paar jaar geleden (en dat vind ik prima). Prima banden die me nog nooit hebben verrast. Waarom zouden banden die een paar jaar gelden prima voldeden dat nu niet meer doen?
 
Nou ik wil het wel doen hoor, stomme is dat ik op de pan heel veel zelf doe, maar deze is "nieuw" ofzo.
En die 15 euro.... de dealer vroeg 482 dat is VIERHONDERDTWEEENTACHTIG euro voor een setje pilot road.

Dat kan als ik het zelf doe voor ca 250 euro.... dat vind ik een erg groot verschil. Ik snap ook niet waar dat enorme verschil vandaan komt en ik voel me eigenlijk genaaid met de offerte.

482 Euro voor een setje pilot road banden!? zijn ze gek geworden? dat is gewoon pure diefstal.

Welke motorzaak is dit? dan weet ik iig die te vermijden })

Woon je in de buurt van Schijndel / Den bosch? dan moet je langs gaan bij Huybers motoren.. Setje road 4 banden met opleggen kost daar 285 euro... nemen ze gelijk je oude banden in en je kan erop wachten.
 
Bedankt hoor, ik ga niet de zaak noemen. Ben verder tevreden over ze. Maar ik ga toch wel even reageren op de offerte.
Ik woon een stuk noordelijker ;) Maar ik heb via via al een goed aanbod gehad. Hoewel ik toch denk het "zelf" te gaan doen.

Halen jullie de O-ring ook weg ?
En moet er dan een nieuwe op?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timy
Bedankt, Ik heb net maar even een mail naar de dealer gestuurd om mijn onvrede te uitten, ben benieuwd of er nog reactie op komt
nu eerst maar weer rijden ;)
 
ik heb een shad zadel, dit is echt een enorme verbetering tov het originele zadel.
ik kan de hele dag rijden zonder last van me naad :]:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan