Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Niet wegdoen....dat zegt iedereen. Hij is ook in absolute nieuwstaat *D ....Ik rij d'r niet zo heel vaak mee maar als het gebeurd, dan goed! Goed warm is het een feest om het gas dicht te draaien en af te remmen op de motor: die onverbrande gassen grommen en knallen in de uitlaat ...heel bàr... (heb hem er op af laten stellen bij Roadrunner) Mooi weer fietsers gaan extra dicht bij de berm fietsen en schudden afkeurend hun hoofd.....hahaa....een paar zonden mag een motor rijdende vrouw toch af
en toe hebben toch....
Zoo, nu maar weer braaf praten over de NC. Manlief gaat dit weekend de chinese covelplaat en achtelspatbold monteren...

Haahaha leuk Lady X. Daar houd ik van :Y ; het grommen van de uitlaat als je idd je gas dichtdraait. Fantastisch Yeh baby :t
Dat topsnelheid en overal vol gas boeit mijn niet. Moet die demper hore gorgelen daar krijgt ik een kick van :} En dat kan je wel over laten aan de XJR :} *D

Die van mijn de NC doet dat al gruwelijk met Leovince pijp voor zonder cat.
Laat staan die XJR. Top :t
En dan een foto van de cover plaatsen Lady.
 
Nog even een vraagje over de montage van het achterspatbordje. Bij het spatbordje is een vrij dik trekbandje geleverd. Ik zie een sleuf in een dieper liggende verdikking die blijkbaar in dat gat moet passen in die plaat vòòr het achterwiel. waar het doorheen moet worden getrokken??Lijkt me dat alleen het aantrekken van dat bandje onvoldoende zal zijn.....
Dat spatbordje weegt bijna niks, maar alleen montage met een trekbandje lijk me erg summier. Hoe hebben jullie de montage uitgevoerd? Mocht zo' n bandje na een x periode losraken oid dan kan dat voor levensgevaarlijke situaties leiden bedenk ik me zo. Is montage met een plaatje erachter mogelijk? Of 2 stripjes die wat verbogen worden met de kromming van het spatbord mee.....??

Kan mijn er even nix bij voorstellen. Maar als je het niet vertrouwd, niet monteren.
Net wat jij zegt; mag absoluut niet loskomen.
Maar hij moet toch ook geschroeft worden?
Bij mijn wel. Ik heb er 1 van MLM Parts meen ik Mparts ken ook. suc6.
 
Nog even een vraagje over de montage van het achterspatbordje. Bij het spatbordje is een vrij dik trekbandje geleverd. Ik zie een sleuf in een dieper liggende verdikking die blijkbaar in dat gat moet passen in die plaat vòòr het achterwiel. waar het doorheen moet worden getrokken??Lijkt me dat alleen het aantrekken van dat bandje onvoldoende zal zijn.....
Dat spatbordje weegt bijna niks, maar alleen montage met een trekbandje lijk me erg summier. Hoe hebben jullie de montage uitgevoerd? Mocht zo' n bandje na een x periode losraken oid dan kan dat voor levensgevaarlijke situaties leiden bedenk ik me zo. Is montage met een plaatje erachter mogelijk? Of 2 stripjes die wat verbogen worden met de kromming van het spatbord mee.....??

Volgens mij worden die huggers van Pyramid Plastics ook gewoon met een trekbandje gemonteerd. Anders eventjes langsgaan bij de bouwmarkt en een héél grote slangklem kopen.
Mijn diy spatbordje van een plantenbak hangt vast met dubbelzijdig tape & 2 trekbandjes.

Oeh: filmpje:
 
Ik laat die montage wel aan manlief over, die bekijkt dat wel even goed en zal er zeker wel wat op verzinnen als hij denkt dat die chinezen geen goede manier van montage hebben bedacht. Hij kan auto's restaureren als de beste dus dit is dan peanuts..
Zal m'n zwager eens vragen hoe ik een foto plaats hierzo....
 
Vanuit onder aan de voorkant zit er (links en) rechts een stelschroef...
Als je even op de grond gaat liggen en een zaklamp er in schijnt kan je hem zien...
Of op de tast even vinden....

Ik geloof links voor grootlicht en rechts voor normaal...

Gevonden, bedankt. Volgens mij is links voor horizontaal en rechts voor verticaal afstellen.
 
Volgens mij worden die huggers van Pyramid Plastics ook gewoon met een trekbandje gemonteerd. Anders eventjes langsgaan bij de bouwmarkt en een héél grote slangklem kopen.
Mijn diy spatbordje van een plantenbak hangt vast met dubbelzijdig tape & 2 trekbandjes.

Oeh: filmpje:
Mijn chinese Hugger ziet er precies zo uit. Vanmiddag gemonteerd met dat bijgeleverde trekbandje en voor de zekerheid ook verder geborgd. Klein stukje onder dat sleufje voor het trekbandje een 6mm gaatje geboord, aan de kant v/d band dus een inbusboutje met ringetje doorgestoken en aan de achterkant van die metalen plaat waar de montage-bult van de hugger in past een stripje beetje verbogen en met een boutje erachter de boel vastgezet. Jullie hadden ons eens moeten zien: allebei aan een kant v/d motor, ik moest het inbussleuteltje in de bout houden en manlief heeft aan de andere kant het moert je met wat borgvloeistof aangedraaid. Gelukt en ik zit gerustgesteld op mijn NC *O*
 
Ik had een foto gemaakt, maar ik krijg hem niet gepost hierzo. Gisterenavond zitten experimenteren maar 't lukt mij niet... -O-
Heb ik ook gehad.. waarschijnlijk foto te groot?
In dat geval, stuur de foto via de mail naar jezelf toe. download de foto, dan is de fotot kleiner van formaat, en kan deze wel gepost worden! Tip van een mede lid :]
 
Je kan de foto ook via imgur uploaden en dan de link naar de foto tussen de ~ tags steken, doe ik ook altijd en kost niet zoveel bandbreedte voor MF :)

Hier een handige handleiding om bbcode (die tags) te gebruiken: https://www.bbcode.org/examples/?id=10
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin heeft haar NC750S ingeruild (voor een KTM 390 Duke). Het was een leuke en vooral praktische motor de NC, maar het lichte gewicht en de grote fun factor van de 390 Duke heeft haar doen wisselen. De 'frunk' zal zéker wel tot in einde van tijden gemist worden, haha :+

We hebben hierdoor een bodystyle hugger/achterspatbord te koop. Als ik de link, onderaan de pagina, moet geloven past deze op alle NC's oud en nieuw. Het gaat om een ongespoten versie (mat zwart dan) en ziet er super netjes uit op de motor (zwarte NC750). Uiteraard is de hugger ook nog in prima staat.

Mag voor € 60,- weg (excl. verzenden). Stuur maar een pb'tje bij interesse!

Verkocht!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Rappie.
Mag ik vragen of jouw vriendin tevreden en content was met haar voorhene Honda NC750S?
Ik wil namelijk tzt eens proefrijden op zo'n machine en het lijkt mij een fijne fiets voor woon/werk.
Wat was volgens haar ongeveer het gemiddelde benzineverbruik?
Was het een zuinige of dorstige motorfiets?
Nog eventuele andere minpunten of is het 1 en al lof?
Hoor graag de bevindingen.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin heeft haar NC750S ingeruild (voor een KTM 390 Duke). Het was een leuke en vooral praktische motor de NC, maar het lichte gewicht en de grote fun factor van de 390 Duke heeft haar doen wisselen. De 'frunk' zal zéker wel tot in einde van tijden gemist worden, haha :+

We hebben hierdoor een bodystyle hugger/achterspatbord te koop. Als ik de link, onderaan de pagina, moet geloven past deze op alle NC's oud en nieuw. Het gaat om een ongespoten versie (mat zwart dan) en ziet er super netjes uit op de motor (zwarte NC750). Uiteraard is de hugger ook nog in prima staat.

Mag voor € 60,- weg (excl. verzenden). Stuur maar een pb'tje bij interesse!

Als ie op een NC750X past wil ik die wel van je overnemen :Y
 
Hoi Rappie.
Mag ik vragen of jouw vriendin tevreden en content was met haar voorhene Honda NC750S?
Ik wil namelijk tzt eens proefrijden op zo'n machine en het lijkt mij een fijne fiets voor woon/werk.
Wat was volgens haar ongeveer het gemiddelde benzineverbruik?
Was het een zuinige of dorstige motorfiets?
Nog eventuele andere minpunten of is het 1 en al lof?
Hoor graag de bevindingen.
Vr gr

Voor jouw wensen is de NC een hele goede motor. Ook het verbruik is bij woon/werk is lekker gunstig. Daar kan geen auto tegenop. Investeer wel in goede (regen)kleding. Hier heb je vooral tijdens het mindere weer veel profijt van
Rappie verteld heel goed het verschil en de reden waarom de 390 Duke gekocht is.
De NC is gewoon geen dynamische speelse motor. Het is vooral een goede allround motor
 
Inderdaad wat Athome zegt. Verder was ze echt wel blij met de motor hoor. De motor voelt ook heel stabiel en rijdt heel prettig. Ook erg zuinig in verbruik (waar de NC wel om bekend staat). Maar hij is wel ietwat gewichtig met z'n ~220kg. En juist het lichte gevoel, het super gemakkelijke wendbare en speelse karakter van de KTM is wat haar trok aan de 390. En past eigenlijk ook veel meer bij waar en hoe ze rijdt. Die 60kg verschil voel je best wel tussen de twee motoren. :Y

Nu moet ik zeggen dat ik het ook altijd erg naar m'n zin had op de NC750. En ik vond deze, ook mede z'n lage zwaartepunt, bestwel wendbaar en prettig rijden. Maar je moet dan af en toe iets meer 'werken' voor je gevoel om een beetje rap te rijden over bochtige stukjes of rotondes. En dat vindt/vond ze niet zo prettig aanvoelen. Nou, daar heb je met een 390 totaal geen last van! :P

En zoals gezegd, die 'frunk' zal echt gemist worden. '( Daar knalde ze toch wel vaak allemaal meuk in bv naar het werk etc. Of als we een ritje gingen doen wat te eten en te drinken erin (of gewoon mijn spullen). Nu moet je toch weer snel naar een rugtas of tanktas grijpen. En die moet je dan weer altijd bij je houden (spullen in de frunk konden in principe gewoon erin blijven zitten).

Dus al met al, weinig negatiefs te melden over de NC. Gewoon heel 'degelijk'. Degelijk gebouwd, betrouwbaar, degelijk uiterlijk en voelt ook heel 'degelijk' aan als je erop rijdt. Maar niet een heel 'spannende' motor (zowel qua rijgedrag en uiterlijk). Alhoewel alles spannend wordt als je maar genoeg gas geeft, maar dat is niet het 'spannend' wat ik bedoel :)'
 
Laatst bewerkt:
Mijn chinese Hugger ziet er precies zo uit. Vanmiddag gemonteerd met dat bijgeleverde trekbandje en voor de zekerheid ook verder geborgd. Klein stukje onder dat sleufje voor het trekbandje een 6mm gaatje geboord, aan de kant v/d band dus een inbusboutje met ringetje doorgestoken en aan de achterkant van die metalen plaat waar de montage-bult van de hugger in past een stripje beetje verbogen en met een boutje erachter de boel vastgezet. Jullie hadden ons eens moeten zien: allebei aan een kant v/d motor, ik moest het inbussleuteltje in de bout houden en manlief heeft aan de andere kant het moert je met wat borgvloeistof aangedraaid. Gelukt en ik zit gerustgesteld op mijn NC *O*

Ja beter toch maar geborgt. Weet je zeker dat extra vast zit. Wel zo veilig.
Wat met een beetje samenwerking al niet goed voor is , voor een hugger. :t
 
De NC is een zegen met die frunk *D
Mc Donalds past er met gemak in, en als je die op een kiertje houdt kan je er nog bij het stoplicht uit eten :+
 
De NC is een zegen met die frunk *D
Mc Donalds past er met gemak in, en als je die op een kiertje houdt kan je er nog bij het stoplicht uit eten :+

Ik vind die frunk ideaal, als ik ergens naartoe moet waar ik eigenlijk geen motorkleding mee wil nemen (bespreking, avondje uit, bios) dan trek ik kevlar motorschoenen/spijkerbroek en casual motorjas aan.
De helm en de handschoenen laat ik dan in de frunk zitten. Ideaal!, miss binnenkort nog een pelican case / topbox erop zetten om nog meer spul mee te kunnen nemen (Bandenreparatiesetje, wat gereedschap etc)
 
Hallo iedereen,

Beginnende motorrijder hier. Ik heb 6 maand geleden mijn eerste motorfiets aangekocht, een NC750 S (met DCT). Voorlopig ben ik heel blij ermee. Quality all-rounder. Ik gebruik hem voornamelijk voor woon-werk verkeer en daar is hij ook helemaal voor gemaakt, maar ik ben van plan om er een aantal weken mee te gaan touren in Frankrijk. Ik dacht van vooral te kamperen. Het zal m'n eerste motorreis worden dus ik vraag af welke mods ik moet hebben om deze ervaring ietwat aangenaam te laten verlopen. Ik heb enkel een topkoffer en valbeugels. Ook van communicatie, speakers of Bluetooth heb ik nog niets.

Voorlopig ben ik van plan om volgende zaken aan te kopen:

- Zijkoffers (35L van Givi)
- Hoger windscherm (MRA vario) -> echt nodig op het S-model bij langere ritten. De wind is wel leuk voor korte ritten, dus het zal een tijdelijk scherm zijn voor de reis.
- Cruise help (van RAD)
- Een lader voor gsm (geen idee welk merk/type) -> ik heb nog nooit geprutst aan de electronica, dus hopelijk lukt het om te installeren.
- RAM X-clip & mount
- CENA bluetooth headset met helmspeakers

Indien er nog zaken zijn die belangrijk zijn, let me know. Van motokledij zit ik waarschijnlijk wel goed, maar daar mogen ook tips over gegeven worden. Alle hulp is welkom.
 
miss binnenkort nog een pelican case / topbox erop zetten om nog meer spul mee te kunnen nemen (Bandenreparatiesetje, wat gereedschap etc)

Bandenreparatie zetje heb ik zitten onder het bijrijder zadel, helemaal achterin gestopt min of meer bij het achterlicht. Prima plek om dat te bewaren. :)
 
Hallo iedereen,

Beginnende motorrijder hier. Ik heb 6 maand geleden mijn eerste motorfiets aangekocht, een NC750 S (met DCT). Voorlopig ben ik heel blij ermee. Quality all-rounder. Ik gebruik hem voornamelijk voor woon-werk verkeer en daar is hij ook helemaal voor gemaakt, maar ik ben van plan om er een aantal weken mee te gaan touren in Frankrijk. Ik dacht van vooral te kamperen. Het zal m'n eerste motorreis worden dus ik vraag af welke mods ik moet hebben om deze ervaring ietwat aangenaam te laten verlopen. Ik heb enkel een topkoffer en valbeugels. Ook van communicatie, speakers of Bluetooth heb ik nog niets.

Voorlopig ben ik van plan om volgende zaken aan te kopen:

- Zijkoffers (35L van Givi)
- Hoger windscherm (MRA vario) -> echt nodig op het S-model bij langere ritten. De wind is wel leuk voor korte ritten, dus het zal een tijdelijk scherm zijn voor de reis.
- Cruise help (van RAD)
- Een lader voor gsm (geen idee welk merk/type) -> ik heb nog nooit geprutst aan de electronica, dus hopelijk lukt het om te installeren.
- RAM X-clip & mount
- CENA bluetooth headset met helmspeakers

Indien er nog zaken zijn die belangrijk zijn, let me know. Van motokledij zit ik waarschijnlijk wel goed, maar daar mogen ook tips over gegeven worden. Alle hulp is welkom.

Welkom bij de club Kafkas, Leuk dat je ook een NC hebt [dct]. Ik heb ook een S en ben er dik tevreden mee. Veel veilige km gewenst.

Tips; Kan ook zijtassen nemen van Givi oid, Heb ik ook en zitten waterdichte tassen bij om over je tassen te doen.

Banden reparatie setje om er eventueel een prop in te zz voor nood. 20 uuro ongeveer.

Tomtom beugel [ook voor Garmin] van het merk BikePenR 120 uuro. '(

Puig hogere scherm met MRA op z ruitje. {Alleen de Puig nog iets te veel wind].

Een goede helm qualitatief. [Zelf een Shark Evoline one systeemhelm]. Shoei, Schubert bv.

Goede handschoenen, dus niet van die dunnetjes. [Zijn minder beschermend bij glijpartij, Maar daar gaan we even niet van uit.] :N

Motorbroek van John Doe met 100% kevlar!!!! Andere merken hebben gedeelde stukken met kevlar erin! Kevlar is 5 x sterker dan staal.

Goede oordopjes om gehoorbeschadeging te voorkomen of om niet nog erger t maken.

GSM opladert bij Conrad of Alieexpress MLM partz, Mparts.

En niet te lang doorrijden zonder te eten telkens, niet veel als je maar wat eet.
Want anders word je zo flouw als een vaatdoek. En gaat ten koste van de concentratie.

En geen risico's nemen, neem de tijd en goed opletten in je spiegels ook!
 
@Kafkasimovinsky: Ik zou zeggen, mocht je in de regen rijden: kijk bij RAD naar handmoffen die passen op je fiets. Als je geen handkappen hebt kan je best zo'n Givi ding kopen i.p.v die van HELD.
Ideaal zo'n ding, je handschoenen doorweken niet na een klein beetje regen :)
 
Hoi Rappie.
Mag ik vragen of jouw vriendin tevreden en content was met haar voorhene Honda NC750S?
Ik wil namelijk tzt eens proefrijden op zo'n machine en het lijkt mij een fijne fiets voor woon/werk.
Wat was volgens haar ongeveer het gemiddelde benzineverbruik?
Was het een zuinige of dorstige motorfiets?
Nog eventuele andere minpunten of is het 1 en al lof?
Hoor graag de bevindingen.
Vr gr

Ik gebruik mijn nc700s voor woonwerk :Y Heerlijke motor voor dat doeleinde. Ik deed voorheen 1 op 31. Tegenwoordig 1 op 28.
Enige "nadeel" vind ik dat het geen stenentrekker is :+ Maar dat zocht ik ook niet. Auto's blijf je gewoon voor bij het stoplicht, je moet alleen sneller schakelen ;)

NC staat nu voor de 36000km beurt bij de dealer. Hou m'n hart vast voor de rekening morgen :o
 
Ik ben op zoek naar waterdichte handmoffen die je eenvoudig over je handkappen kan plaatsen.
Dus die je tijdelijk kan plaatsen en weer afhalen bij stortbui of tijdens de vakantie als het regent.

Overigens ik heb de originele handkappen en handvatverwarming van Honda erop zitten.
 
Ik ben op zoek naar waterdichte handmoffen die je eenvoudig over je handkappen kan plaatsen.
Dus die je tijdelijk kan plaatsen en weer afhalen bij stortbui of tijdens de vakantie als het regent.

Overigens ik heb de originele handkappen en handvatverwarming van Honda erop zitten.
We zijn op weg naar de noordkaap in 2010 2 dagen door de regen gereden. Toen had ik mijn XL600V Transalp nog, met polisport handkappen. Ik reed met volledig leren handschoenen uit 1984 !! Kostten destijds 29,- duitse marken bij motor Rose in Bocholt. Aangezien ik ze 2 x per jaar goed invet lieten ze nauwelijk water door, die kappen hielden weel tegen, dat wel. Maar volledig leren handxchoenen zijn nauwelijks nog te krijgen, wel jammer want ik legde ze tijdens een pauze altijd
tussen de cylinders, bjj het wegrijden weer warme droge handschoenen
. Heb in de loop van de jaren heel wat verbaasde blikken en opmerkingen
gehoord, ooh.. die handschoenen verbranden toch?? Niks hoor, het leer is
mede door het invetten nog prima. Ze zijn al heel vaak gerepareerd ivm
versleten vingertoppen, ik heb al andere, maar die oudjes zitten het
lekkerste!
 
Terug
Bovenaan Onderaan