Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ik wil toch een grotere scherm aanschaffen.

Nu heb ik standaard scherm NC750x model 2016 en clip on van Puig er op zitten. Opzetscherm geeft ca 9 cm extra hoogte. Ik ben 1.75 cm lang en hoor nog wind ruis. Daarnaast gebruik ik harde aangemeten oordopjes van earmo en een shoei neotec helm.

Graag response over welke model jullie bevallen van de verhoogde schermen. De huidige opzetscherm wil ik op de nieuwe verhoogde scherm doen.

Graag advies....

Volgens mij ben ik de enige in Nederland met een MadStad-ruit (made in USA, 20 inch, verstelbaar in hoogte en hoek). Duur, ja. Effectief, absoluut. Er zijn geen dealers hier op het vaste land van Europa en het was dus een gok of die echt zou gaan bevallen, maar ik vertrouwde op de vele recensies uit USA en UK. Ik ben er zeer blij mee. Gekocht in 2016 voor GBP 280 (EUR 330), maar nu kost hetzelfde scherm al een whopping GBP 354 (!!), ruim EUR 400 dus.

Je lengte van kop naar kont is bepalend en windruis heb je altijd. Mijn ooghoogte is (in de middelste stand) ongeveer 5 cm boven de bovenrand v/h scherm. Al rijdend kan ik precies voelen waar de luchtstroom heen geleid wordt, iets boven de helm, ruim langs de schouders en langs m'n middel. Ook op hogere snelheden geen vervelende luchtwervelingen (waar een helm zo gevoelig voor is) en gebulder van de wind, maar daarvoor is de vorm van het scherm en de speciale bevestiging ook speciaal ontwikkeld.
 
Madstad kan je volgens mij ook zelf uit USA importeren. Totale kosten incl. import zijn dan ongeveer net onder de 300 euro.
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie ook de motor opnieuw af laten stellen na het installeren van de Decat pijp? of is dit overbodig.

De mijne is afgesteld nadat ik een decat en K&N heb geinstalleerd, was wel nodig.
Ik heb hem laten flashen bij Carmo, die kunnen meteen ook de toerenlimiet van de 2018 erin zetten.
Heb je net ff wat meer flexibiliteit bij haarspeldbochtjes etc. Ik ben er zeer tevreden over.

De mijne voor en na de aanpassingen:
30712900_1893598010664376_7423799568967401472_n.jpg

Het verschil zit hem vooral in de gasreactie die een stuk directer is, maar hij is wel degelijk sterker over de hele linie met hetzelfde brandstofverbruik.
In de grafiek loopt de A/F ratio lijn een beetje vreemd, maar dat is het milieusysteem wat lucht erin gooit, de afstelling staat snaarstrak :Y
Al met al over de HELE linie 6,5% vermogen gewonnen, wat een aardige winst is voor alleen een uitlaat en afstelling bij een laagtoerige motor. Hij loopt sowieso al netjes vanuit de Honda fabriek, weinig op aan te merken.
Maar het kan beter :Y

Verschil tussen een sotck NC700X en mijne na aanpassingen en flashen _O-
31880519_1913775395313304_6659384051289292800_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
De mijne is afgesteld nadat ik een decat en K&N heb geinstalleerd, was wel nodig.
Ik heb hem laten flashen bij Carmo, die kunnen meteen ook de toerenlimiet van de 2018 erin zetten.
Heb je net ff wat meer flexibiliteit bij haarspeldbochtjes etc. Ik ben er zeer tevreden over.

De mijne voor en na de aanpassingen:
[afbeelding]
Het verschil zit hem vooral in de gasreactie die een stuk directer is, maar hij is wel degelijk sterker over de hele linie met hetzelfde brandstofverbruik.
In de grafiek loopt de A/F ratio lijn een beetje vreemd, maar dat is het milieusysteem wat lucht erin gooit, de afstelling staat snaarstrak :Y
Al met al over de HELE linie 6,5% vermogen gewonnen, wat een aardige winst is voor alleen een uitlaat en afstelling bij een laagtoerige motor. Hij loopt sowieso al netjes vanuit de Honda fabriek, weinig op aan te merken.
Maar het kan beter :Y

Verschil tussen een sotck NC700X en mijne na aanpassingen en flashen _O-
[afbeelding]

Hmmm.. dan wacht ik nog even met die upgrade (hij komt er in de toekomst wel)
Is toch best prijzig.. ECU flash + Decat + K&N, ben je al snel een honderd of 6-7 verder.
 
De mijne is afgesteld nadat ik een decat en K&N heb geinstalleerd, was wel nodig.
Ik heb hem laten flashen bij Carmo, die kunnen meteen ook de toerenlimiet van de 2018 erin zetten.
Heb je net ff wat meer flexibiliteit bij haarspeldbochtjes etc. Ik ben er zeer tevreden over.

Het 'oude' blok lijkt mij niet gemaakt voor het 7500rpm limiet, is dat wel veilig om te doen?
Hoeveel was je kwijt voor de flash? Ik ben ook aan het kijken voor een decat pipe.

Edit:
Gevonden: High Performance ECU Flash Tuning Honda / BMW [Motorbike ECU-Flash-3] - €354,55 : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics
 
Laatst bewerkt:
Hmmmm... of het wel nuttig is om veel geld tegen een ECU reflash aan te gooien of dat we dan gewoon de verkeerde motor gekocht hebben =P ik wilde het puur doen omdat ik het geluid van de NC nog wat te tam vind zelfs met de andere uitlaat.

Maar alleen voor een wat dieper geluid zonder Kat ga ik geen 800euro-ish uitgeven.
 
Het 'oude' blok lijkt mij niet gemaakt voor het 7500rpm limiet, is dat wel veilig om te doen?
Hoeveel was je kwijt voor de flash? Ik ben ook aan het kijken voor een decat pipe.

Edit:
Gevonden: High Performance ECU Flash Tuning Honda / BMW [Motorbike ECU-Flash-3] - €354,55 : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics

is exact hetzelfde blok, geen interne wijzigingen. zelfde boring-slag etc
Als Honda het motorblok wel gewijzigd zou hebben, zou dit met veel bombarie verteld worden _O-

En de kosten? tjah, als je nu een NC750X wilt kopen ben je de nieuwkosten van de mijne + flash kosten + nogeenbeetje kwijt _O-
Ik heb voor een kleine investering een 2018 spec blok in feite.
 
Laatst bewerkt:
Sjah, het is natuurlijk altijd aangeraden om een ECU flash te doen na wijzigingen aan de in-en uitlaat.
Ik deed het op de "waarschijnlijk werkt het toch niet" wijze, wat is je motor gewoon een dagje ofzo zonder stroom houden, stroom er weer op, starten zonder aan gas te komen, laten draaien tot de koeling aanschiet, en dan weer uitzetten met de killswitch.

Geen idee of het heeft geholpen, maar onlangs had ik nog m'n bougies er uit gehaald (na een paar duizenden km met decat) en die zagen er prima uit, nergens te zien dat ie te arm draait.

Performancewijs gaat hij sneller van de startblokken (volgens mij toch), maar bovenin wordt ie wel wat meer geknepen.

Hier een fotootje die ik net even had gemaakt :) (zijn trouwens de originele bougies van toen ik 'm kocht)

(klik voor groot)
 
Laatst bewerkt:
Een ECU-flash is eigenlijk altijd aan te raden. Via een flash gaat de motor lopen zoals deze eigenlijk hoort te lopen.
Daardoor loopt de motor gewoon prettiger, minder nukkig, vloeiender. En over het algemeen wordt de motor daar ook wat zuiniger van. Hier merk je waarschijnlijk niets van. Als iets soepeler.makkelijker loopt, hoeft er namelijk ook minder energie in (brandstof).
 
Vandaag maar eens kleppen gesteld...
Gezien ik nu tijd had, de motor koud was en het er toch aan zat te komen... (46753Km)

Goede oefening, voor de rest... er bij komen was meer werk dan 't stellen zelf...

Cylinder 1:
Onderste 2: alle twee te strak (voeler kon er niet eens onder)
Bovenste 2: 1 te los, andere goed.

Cylinder 2:
Onderste 2: alle twee goed
Bovenste 2: 1 te strak, ander goed.
 
Bovenste 2 — onderste 2 ??? Dat heten in & uitlaatkleppen :X
 
Beste forum leden, wegens gezondheid redenen heb ik toch de knoop door gehakt.
Ik bied dan ook mijn NC750X uit 2016 te koop aan. Misschien heeft iemand nog een vriend kennis die nog een motor zoekt die zgan is met 13124km.
Ik heb de advertentie hier bij de rubriek motoren te koop staan...….
Marretje
 
Vervelend allemaal, succes met de verkoop.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje : welke ketting hebben jullie erom liggen. De standaard ketting van mijn nc750x dct begint het einde te naderen.
 
Na mijn 1e OEM ketting heb ik er weer een gewone Honda originele ketting op laten leggen.
De eerste ging maar ~20.000Km mee of zo iets.... de huidige ligt er al weer ruim 25.000Km op en heb ik nog niet hoeven te stellen. (heb ook een chain-oiler toen ongeveer geïnstalleerd)
 
Laatst bewerkt:
Na mijn 1e OEM ketting heb ik er weer een gewone Honda originele ketting op laten leggen.
De eerste ging maar ~20.000Km mee of zo iets.... de huidige ligt er al weer ruim 25.000Km op en heb ik nog niet hoeven te stellen. (heb ook een chain-oiler toen ongeveer geïnstalleerd)

Dit is ook de oem ketting welke vervangen gaat worden. Ik heb er een tutoro smeer systeem erop zitten. Maar met 20000 is deze wel aan vervanging toe. Welke chainoiler heb jij erop zitten?
 
Vraagje : welke ketting hebben jullie erom liggen. De standaard ketting van mijn nc750x dct begint het einde te naderen.
Heb de originele er onder zitten staat nu zo 28k op, heb nog een originele set liggen heb ik toen gekregen van Honda ter compensatie van de slechte standaard banden. Ga hierna voor een DID set ofzo.

Gebruik trouwens alleen een beetje smeer uit spuitbus, blik of kan net wat ik heb liggen.
 
Dit is ook de oem ketting welke vervangen gaat worden. Ik heb er een tutoro smeer systeem erop zitten. Maar met 20000 is deze wel aan vervanging toe. Welke chainoiler heb jij erop zitten?

Ook een Tutoro.

Net als de banden gok ik dat de ketting die er fabrieks-af op zit van een wat mindere kwaliteit is...
Mijn originele ging minder dan 20.000 Km mee... (al heel gauw vaste schakels en slijtage (met geluid))
Een Honda "origineel" vervanger gaat meer dan 20.000 Km mee, de mijne zit er al zo'n 25.000 Km op en heb ik nog niet hoeven te stellen.
 
Ook een Tutoro.

Net als de banden gok ik dat de ketting die er fabrieks-af op zit van een wat mindere kwaliteit is...
Mijn originele ging minder dan 20.000 Km mee... (al heel gauw vaste schakels en slijtage (met geluid))
Een Honda "origineel" vervanger gaat meer dan 20.000 Km mee, de mijne zit er al zo'n 25.000 Km op en heb ik nog niet hoeven te stellen.

Ja klopt, de orginele ketting zit er op. Maar ik ben ook niet helemaal tevreden met de tutoro. Voor de rest is het een geweldige motor.
 
Ja idd misschien schade aan het frame en een opkoper of niet goed verzekerd.
Zou toch niet gepikt zijn.

Nee nouja.. als je schade hebt aan het frame dan zullen zul je dat toch wel terugzien op het motorblok of de wielen, poten krom etc? Ik vind het heel raar dat iemand zomaar deze onderdelen heeft liggen van een NC uit >2016.. Kabels van de radiator fan lijken ook doorgeknipt en volgensmij zit er geen nummer op het blok (zo te zien op de foto's)

Edit: 450 euro voor een motorblok dat nog goed zou zijn.. koopje zou je zeggen :P
 
Laatst bewerkt:
Nee nouja.. als je schade hebt aan het frame dan zullen zul je dat toch wel terugzien op het motorblok of de wielen, poten krom etc? Ik vind het heel raar dat iemand zomaar deze onderdelen heeft liggen van een NC uit >2016.. Kabels van de radiator fan lijken ook doorgeknipt en volgensmij zit er geen nummer op het blok (zo te zien op de foto's)

Edit: 450 euro voor een motorblok dat nog goed zou zijn.. koopje zou je zeggen :P

Ja, zag de advertentie ook al een tijd.
Maar zouden de voorvork ook 41 mm zijn en onder een s kunnen passen? Denkt het wel.
Want neem aan dat die een paar cm langer zijn. 2 ofzo. Kroonplaat lijkt mijn identiek aan de S.
 
Terug
Bovenaan Onderaan