Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Zie de laatste tijd op MP ineens allemaal advertenties van een NC voorbij komen, best nieuwe onderdelen (2016+ model)

minnaard uit Capelle aan den IJssel - Advertenties op Marktplaats.nl


Ik heb wel interesse in de uitlaatbocht.
Heeft er iemand een idee of deze op mijn Integra NC700D uit 2012 past.
De nummers komen in elk geval al niet overeen.

Nummers op mijn 2012 uitlaat: HONMGS700 C1 - HM MGS E1
Nummers op de MP uitlaat: 6MKA D81 - HM MKA E1

Alvast bedankt
 
Ik geloof toch wel dat deze uitwisselbaar zijn, omdat de Leovince en Blackwidow decat/uitlaatbocht ook geschikt is voor de Integra én de gewone NC.
 
Ik heb wel interesse in de uitlaatbocht.
Heeft er iemand een idee of deze op mijn Integra NC700D uit 2012 past.
De nummers komen in elk geval al niet overeen.

Nummers op mijn 2012 uitlaat: HONMGS700 C1 - HM MGS E1
Nummers op de MP uitlaat: 6MKA D81 - HM MKA E1

Alvast bedankt

Die past wel. Alleen van een X-ADV past ie niet
 
Voor diegeen die van plan is om een ketting te vervangen.
Je kan me de ketting tool klinker van DC Afam zelf de ketting klinken. Voor maar 23.00 uuro.
Met dit ketting gereedschap kan je de schakel nooit te strak aandraaien. Omdat je hem tegen de schakels ernaast aan draait. Als je weerstand voelt stop je uiteraard met draaien.
Zit ie precies op de goede sterkte. Beter en goedkoper dan de overige tools wat aangeboden word .
En is voor DID, RK en DC kettingen te gebruiken.
 
Voor diegeen die van plan is om een ketting te vervangen.
Je kan me de ketting tool klinker van DC Afam zelf de ketting klinken. Voor maar 23.00 uuro.

Jaa, die heb ik ook, heerlijk gereedschap om mee te werken :)
Als je de ketting wil inkorten pak je toch gewoon de slijpschijf :P
Meerdere keren al gebruikt voor 520 en 525 kettingen. Altijd mooi geklinkt en geen gepriegel van belang met die pennetjes die buigen bij de 50+ euro dure setjes.
 
Jaa, die heb ik ook, heerlijk gereedschap om mee te werken :)
Als je de ketting wil inkorten pak je toch gewoon de slijpschijf :P
Meerdere keren al gebruikt voor 520 en 525 kettingen. Altijd mooi geklinkt en geen gepriegel van belang met die pennetjes die buigen bij de 50+ euro dure setjes.

Nou idd, want dat heb ik al veel gelezen over die klote pennetjes die breken.
Goed stukkie gereedschap. :t
En het is voor een 520 zowel 525 ketting. Vergat ik erbij te zz.
 
Radguard van bruudt erop

c028d74627cf3f99ed58f7de3de1d51a.jpg


En valblokken voor de crashbars (kan je ook makkelijk dingen aan vastbinden etc)

28fffc20d340fbd24f12c55e0097c34f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor :t .
Zeer mooie fiets in zijn totaliteit. Dat word dus voorlopig niet weg doen deze bike!

Haha, deze gaat voorlopig niet meer weg.. er komen er hooguit meer bij :9
NC is praktisch.. meer dan voldoende power.. doet alles wat ik wil perfect.
 
Nog meer bij }) Zeker een fantastische fiets! Veel fun ermee, :t

Vandaag een testrit gemaakt met de bruudt windscherm verstellers die 2cm omhoog en iets naar voren geven echt een wereld van verschil. Eerst was er nog erg veel turbulentie en windlawaai.. is nu praktisch weg.

En nu met rimstripe! *O*

7757b9df29bf696b7ca1d14b28bcefe4-jpg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een testrit gemaakt met de bruudt windscherm verstellers die 2cm omhoog en iets naar voren geven echt een wereld van verschil. Eerst was er nog erg veel turbulentie en windlawaai.. is nu praktisch weg.

Mooi dat ze bij jou wel werken =) Bij mij doen ze niet zo veel...
 
Zo... Ik heb besloten om maar zelf de olieverversingen te gaan doen, om kosten te besparen, omdat er geen betrouwbare motorzaak in mijn omgeving te vinden is, om de klus geklaard te krijgen wanneer ik dat wil, en omdat klungelen aan je eigen fiets leuk zou zijn... Of ik het echt leuk ga vinden weet ik nu nog niet, ik mis ook de routine hiervoor en ook wel een stukje vertrouwen in mezelf. Maar je leert alleen door het te doen...

Dus van 4 verschillende webshops alle benodigde spullen en onderdelen besteld, behalve de olie en filters, ook koperen ringen, O-ringen en wat ander handig gereedschap wat altijd wel van pas kan komen. De momentsleutel van AOK in de rode doos was meteen al defect (wel ratelen maar klikken ho maar, instellen ging ook erg zwaar), dus niet A OK en gaat retour. Uiteindelijk gekozen voor een Gedore Dremaster DMK 100, stukje duurder maar oké, die investering is ook wel weer terugverdiend na enkele oliewissels denk ik dan maar...

Ik gebruik het werkplaatshandboek voor de NC700 maar verwacht geen verschil met het 750-blok.
Iemand nog tips voor een eerste keer olieverversen?
full
 
Zo... Ik heb besloten om maar zelf de olieverversingen te gaan doen, om kosten te besparen, omdat er geen betrouwbare motorzaak in mijn omgeving te vinden is, om de klus geklaard te krijgen wanneer ik dat wil, en omdat klungelen aan je eigen fiets leuk zou zijn... Of ik het echt leuk ga vinden weet ik nu nog niet, ik mis ook de routine hiervoor en ook wel een stukje vertrouwen in mezelf. Maar je leert alleen door het te doen...

Dus van 4 verschillende webshops alle benodigde spullen en onderdelen besteld, behalve de olie en filters, ook koperen ringen, O-ringen en wat ander handig gereedschap wat altijd wel van pas kan komen. De momentsleutel van AOK in de rode doos was meteen al defect (wel ratelen maar klikken ho maar, instellen ging ook erg zwaar), dus niet A OK en gaat retour. Uiteindelijk gekozen voor een Gedore Dremaster DMK 100, stukje duurder maar oké, die investering is ook wel weer terugverdiend na enkele oliewissels denk ik dan maar...

Ik gebruik het werkplaatshandboek voor de NC700 maar verwacht geen verschil met het 750-blok.
Iemand nog tips voor een eerste keer olieverversen?[afbeelding]

Ik zit er zelf ook over na te denken om zelf te doen. Of dat ik het onderhoud in Ede laat doen. Het bespaart toch wel kosten. Op YouTube bij. Honda nc750x Stuff staan filmpjes met onderhoud waaronder oliwissel, ketting stellen, kleppen afstellen etc. Wellicht heb je daar wat aan. Ook om het kapje eraf te halen die voor de oliefilter zit. Honda heeft her en der van die plastic pluggen zitten. Succes we horen zien graag het resultaat.
 
Olie wissel is in principe een fluitje van een cent, goed kijken en de boeren verstand gebruiken,

Begin met watme olie dus als je net thuis komt of laat hem even watm lopen,bij DCT moet je ook het extra filter niet vergeten.

Die onderkuip is zo los, iets van 2 tot 4 boutjes en de rest los trekken uit de rubbers.

Grote filter hand vast zetten en rubber invetten met olie voor montage (niet vergeten), ik vul het filter ook altijd voor min de helft zodat de motor minder lang zonder olie druk komt te staan.

Een van de belangrijkste dingen is toch wel zet alles goed op moment terug.
Veel mensen zetten alles veel te strak terug en daar sloop je alles mee.

O-ring van extra DCT filter kan je vaak gewoon weer hergebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Zo... Ik heb besloten om maar zelf de olieverversingen te gaan doen, om kosten te besparen, omdat er geen betrouwbare motorzaak in mijn omgeving te vinden is, om de klus geklaard te krijgen wanneer ik dat wil, en omdat klungelen aan je eigen fiets leuk zou zijn... Of ik het echt leuk ga vinden weet ik nu nog niet, ik mis ook de routine hiervoor en ook wel een stukje vertrouwen in mezelf. Maar je leert alleen door het te doen...

Dus van 4 verschillende webshops alle benodigde spullen en onderdelen besteld, behalve de olie en filters, ook koperen ringen, O-ringen en wat ander handig gereedschap wat altijd wel van pas kan komen. De momentsleutel van AOK in de rode doos was meteen al defect (wel ratelen maar klikken ho maar, instellen ging ook erg zwaar), dus niet A OK en gaat retour. Uiteindelijk gekozen voor een Gedore Dremaster DMK 100, stukje duurder maar oké, die investering is ook wel weer terugverdiend na enkele oliewissels denk ik dan maar...

Ik gebruik het werkplaatshandboek voor de NC700 maar verwacht geen verschil met het 750-blok.
Iemand nog tips voor een eerste keer olieverversen?[afbeelding]


Moghu Mister, het staat al omschreven door de mede forummers.
Het is echt simpel en leuk. Veel plezier. Gaat lukken. :t
 
De filmpjes van NC750 Stuff kende ik al, heel duidelijk uitgelegd. Die onderkap is iid 2 bouten losdraaien en lostrekken uit de rubbers op meerdere punten. O-ringen insmeren met olie, oliefilter handvast er op draaien en vast trekken op 26 Nm, carterplug met een nieuwe koperring idem dito maar dan op 30 Nm. Velen (ook bij diverse motorzaken) doen het vast trekken op gevoel, maar ik ben ik en doe het gewoon volgens het boekje, vandaar die momentsleutel. :)

De blauwe Nitril handschoenen (ooit gekocht voor het vermengen van nicotine voor mijn dampvloeistof) liggen al klaar, zodat mijn handen niet vuil worden. LOL

Bedankt voor de reacties!
 
Vandaag de extra lampen gemonteerd op de DIY-houder (duurde 1 uur) en de bedrading zorgvuldig via diverse framebuizen geleid en vele ty-raps gebruikt (duurde 4 uur). Wel simpel werk maar verre van eenvoudig, pfff... Diverse chirurgische ingrepen moeten doen met schaafwondjes aan de handen tot gevolg. Maarrr, het is naar wens, het stuur/voorvork loopt soepel, de kabel heeft nergens knelpunten en het werkt. Meer valt er niet te wensen.

Morgen de vertikale lampverstelling afstellen en fixeren. En daarna een x-aantal foto's schieten voor mijn archief en dit forum. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan