Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Aan zo'n ketting beschermer zat ik ook te denken toen ik me motor kocht, ziet er netjes uit.

Kan je nog makkelijk bij je ketting ivm spannen en smeren?

Hij komt ergens volgende week binnen.. zal hem dan monteren en verslag uitbrengen met foto's van de montage etc. :)
 
Zojuist een achterspatbord + kettingbeschermer besteld, volgende week monteren :)
[afbeelding]

Haha iedereen die zo'n spatbord netjes vindt _O-
Persoonlijk vindt ik het wel een gedrocht, lijkt me zo'n beetje denken aan een scooter overbrenging ding.
Zelf zou ik het nooit kopen :+

Zal wel vervelend zijn om de ketting te smeren, of heb je een automatische kettingsmeerder zoals een Loobman of Scottoiler? Dan is het inderdaad wel handing zo'n ding om vuil van je ketting te houden :)
 
Btw,

Heeft er hier al iemand eens zijn knipperlichten vervangen van de NC (2016+ model)

Ik wil de huidige knipperlichten gaan vervangen door led knippers.
De achterknipperlichten zijn makkelijk, hoe zit het met de voorste knipperlichten?, En waar kan ik het relays vinden? dan kan ik deze voor een unit die geschikt is voor led knipperlichten.
 
Ik ga er vanuit dat het knipperlichtrelais op dezelfde plek zit als bij het 2014/15 model (aan de linker buitenzijde van de bagagebak). Hiervoor moet je de airduct verwijderen, daarna de Center Cover loshalen zodat je het iets kan optillen, en daarna de Side Cowl. Dan kun je er goed bij. Het relais schuif je gemakkelijk naar boven los (zit niet geschroefd of zo).
Maar ik heb ook gehoord van anderen met kleine handen, dat je er ook bij kan vanuit de airductruimte met wat meer friemelwerk.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er vanuit dat het knipperlichtrelais op dezelfde plek zit als bij het 2014/15 model (aan de linker buitenzijde van de bagagebak). Hiervoor moet je de airduct verwijderen, daarna de Center Cover loshalen zodat je het iets kan optillen, en daarna de Side Cowl. Dan kun je er goed bij. Het relais schuif je gemakkelijk naar boven los (zit niet geschroefd of zo).
Maar ik heb ook gehoord van anderen met kleine handen, dat je er ook bij kan vanuit de airductruimte met wat meer friemelwerk.

2016 model heeft geen airducts meer...
Dat word gewoon de side-panel verwijderen.
 
Rossocromo Chainguard + Hugger voor de NC750X:

Warning: Veel plaatjes :9

Stap 1: Oude kettinguard eraf halen (Laat even de verbeelding voor zich spreken)

Stap 2: Oude remleidinghouder eraf halen
1cd4ae7d2e0ce5ea7f3aa624c7cac955.jpg


Stap 3: Kettinggeleider losmaken en spatbord erop zetten (Eerst links onder de kettinggeleider schuiven en dan rechts de remleiding eroverheen halen) (is echt een rotschroefje om los te krijgen), in de instructie staat eigenlijk helemaal weghalen en spatbord direct op achterbrug monteren, ik heb hem eronder geschoven en weer vastgemaakt. Vond het idee van geen kettinggeleider niet zo fijn (Dit levert verder geen problemen op)
f353ae52746a911dd95cfac0d8c39ea1.jpg


93c9b5e4312630576592cbe6116ebe70.jpg


Stap 4: Bijgeleverde clipjes voor de remleiding monteren en spatbord vastmaken.
(Aan de andere kant moet je nu ook een metalen beugeltje vastmaken aan de achterbrug, dit spreekt voor zich)

8dcfc3f350783a379c26d42e2d9904a9.jpg


Resultaat (Zonder originele kettingbeschermer, deze kan evt weer gemonteerd worden dan ziet het er erg netjes uit.. alsof het zo hoort vanaf de fabriek)

50dd0e0ea157f15767bb6a0731c1ff71.jpg


Vervolgens ook de kettingbeschermer gemonteerd, hier helaas geen foto's van. Spreekt erg voor zich en heel makkelijk.

ac02695fcf0df9e03d78cbe03c56a28d.jpg

2e9bd84081b2533d5cee4adf27842859.jpg

2f99838b1a66b9d0ed4a08822c8193f6.jpg


Al met al erg tevreden over deze combi van kettingbeschermer/spatbord.
Past perfect, makkelijke installatie :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren ondervonden dat de reverse m10x1.25 spiegel schroefdraad van de NC zo kan veranderd worden naar een gewone M10x1.5 door het stukje dat onder de spiegel zit (ook met een 14(?) mm steeksleutel) kan verwijderd worden.

Heeft een jaar geduurd tot ik het door had :')

Dan ook maar direct mijn nieuwe (oude) spiegels gemonteerd die ik van de XF650 nog had liggen :)
 
Laatst bewerkt:
Op zich wel grappig om te zien dat een NC gewoon wordt gezien als een motor met offroad mogelijkheden:

 
Heren, ik had een Stahlbus aftapplug gekocht voor de NC. Entje waarvan je de plug altijd kan laten zitten.
En dan met de bijgeleverde koppelstukkie met bajonetsluiting de motorolie eruit ken laten stromen zonder dat je vuile vingers krijgt. Is super kwaliteit maar met oile verversen vorige week kwam ik erachter dat dit niet past bij onze NC!!!!!!/
Dan weet jullie het vast.

Krijgt er hem uiteraard er wel in maar geen ruimte ernaast om dan de bajonet koppetstukkie erin te 'steken"' omdat daar onze uitlaatbocht loopt.
Daar baal ik nou zo van weet je!!!!!
 
Zojuist een rondje met full dB killers rondgereden, wat is dat vervelend zeg, ik weet niet eens meer waar mijn schakelpunt is op gehoor :')
De wind die erbij komt helpt ook niet echt veel om het toerental te horen.

1 dB killer er dus weer uit :)
 
Heren, ik had een Stahlbus aftapplug gekocht voor de NC. Entje waarvan je de plug altijd kan laten zitten.
En dan met de bijgeleverde koppelstukkie met bajonetsluiting de motorolie eruit ken laten stromen zonder dat je vuile vingers krijgt. Is super kwaliteit maar met oile verversen vorige week kwam ik erachter dat dit niet past bij onze NC!!!!!!/
Dan weet jullie het vast.

Krijgt er hem uiteraard er wel in maar geen ruimte ernaast om dan de bajonet koppetstukkie erin te 'steken"' omdat daar onze uitlaatbocht loopt.
Daar baal ik nou zo van weet je!!!!!

Dat is wel balen idd. Ik heb hem ook op mijn vrouw de motor en had ze op me vorige motoren idd super ding, jammer dat het niet past.
 
Hoe plat kunnen jullie met de motor door de bocht? Ik merk dat ik dan met m'n voet de weg raak, maar komt ook een beetje omdat ze naar buiten staan haha. Heb ongeveer 0.5 cm chicken strips op mn pr5 banden.
 
Hoe plat kunnen jullie met de motor door de bocht? Ik merk dat ik dan met m'n voet de weg raak, maar komt ook een beetje omdat ze naar buiten staan haha. Heb ongeveer 0.5 cm chicken strips op mn pr5 banden.

Je kunt de stepjes aan de grond rijden, dat je voeten de weg raken is vaak een verkeerde zit positie, zoals mijn vrouw en ik dan noemen flap voeten, je draait je voeten dan naar buiten ipv naar binnen.
 
Heren, ik had een Stahlbus aftapplug gekocht voor de NC. Entje waarvan je de plug altijd kan laten zitten.
En dan met de bijgeleverde koppelstukkie met bajonetsluiting de motorolie eruit ken laten stromen zonder dat je vuile vingers krijgt. Is super kwaliteit maar met oile verversen vorige week kwam ik erachter dat dit niet past bij onze NC!!!!!!/
Dan weet jullie het vast.

Krijgt er hem uiteraard er wel in maar geen ruimte ernaast om dan de bajonet koppetstukkie erin te 'steken"' omdat daar onze uitlaatbocht loopt.
Daar baal ik nou zo van weet je!!!!!

Foto beschikbaar van hoeveel het scheelt?
 
Hoe plat kunnen jullie met de motor door de bocht? Ik merk dat ik dan met m'n voet de weg raak, maar komt ook een beetje omdat ze naar buiten staan haha. Heb ongeveer 0.5 cm chicken strips op mn pr5 banden.

Met de huidige staat van de Belgische wegen durft ik niet meer platter door de bocht te gaan dan 2cm chickenstrips op m'n PR2 :')
Normaal zal je inderdaad eerst de stepjes tegen de grond krijgen eer je voet de grond raakt :)
 
Hoe plat kunnen jullie met de motor door de bocht? Ik merk dat ik dan met m'n voet de weg raak, maar komt ook een beetje omdat ze naar buiten staan haha. Heb ongeveer 0.5 cm chicken strips op mn pr5 banden.

Dan heb je officieel je voeten verkeerd op de stepjes staan.
De bal van de voet op de stepjes en de hakken tegen de platen aan die meestal bij de stepjes zitten.
Dan heb een extra contactpunt en daardoor meer controle/gevoel. Ook voorkom je daardoor dat je met schoenen over de grond gaat. O-) O-)
 
Laatst bewerkt:
Ok thnx, weer wat geleerd. Wist ik niet hoe dat moest! Dat van die flapvoeten klinkt wel herkenbaar, van nature staan ze al naar buiten ja.
 
Hoe plat kunnen jullie met de motor door de bocht? Ik merk dat ik dan met m'n voet de weg raak, maar komt ook een beetje omdat ze naar buiten staan haha. Heb ongeveer 0.5 cm chicken strips op mn pr5 banden.


20818878_1639311752759671_4102215427720013985_o.jpg


20819561_1639311226093057_8985737355174556670_o.jpg


Als je goed je voeten omhoog tilt, de lefpikjes uit je stepjes vervangt voor kortere bolkopjes en lekker plat gaat, kan je schuin genoeg om de gehele band te gebruiken ;) gewoon een dagje Zandvoort boeken (met marshall)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een andere nieuwe motor gekocht en mijn NC750X model 2016 met adventure pakket voor een erg goede prijs ingeruild.

In de afgelopen twee jaar heb ik met plezier op de zuinige NC met handige bagage tank gereden.

Over een week krijg ik mijn Yamaha Tracer 900 GT. Ik heb daarvoor gekozen omdat hij sneller is en standaard iets completer is uitgevoerd in zijn prijsklasse. Hij o.a. uitgevoerd met een scherm die verstelbaar is in hoogte, verstelbare zadel, cruise controle en nog een aantal technische snufjes.

Ik blijf op de site de nc rijders volgen en vanzelfsprekend lachend inhalen op de weg. Hihi.

groet en veel plezier nog.
Richard
 
Je kan een 2015 model volgens mij erg goed inruilen omdat een nieuwe gewoon schrikbarend duur geworden is. Hierdoor is er een behoorlijk gat ontstaan tussen nieuwe en tweedehands. Dit maakt dat een tweedehands NC redelijk makkelijk te verkopen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan