Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Mijn NC is gemeten op de testbank, en levert na flashen en de modificaties 79.8 Nm en 60 pk, op het achterwiel. De ketting en versnellingsbak verliezen zijn hier dus al af. Dat vermeldt Zip tuning niet.

De uitdraai staat hier ergens eerder in het topic.

Meen gelezen te hebben dat je een de-cat hebt toch? Mag ik je vragen wat je in zijn totaal kwijt was voor alles om die 6PK extra te krijgen?

Zijn het die kosten uiteindelijk echt de moeite?

Greetz :t
 
Puur rationeel gezien is het gewoon weggegooid geld om die 6 PK er bij te krijgen.
Aan de andere kant. Je hebt een hobby en dat mag gewoon geld kosten. Hoeveel bepaal je zelf.

Ik weet niet wat Pretpiloot er voor betaald heeft maar even uit het hoofd:

ECU-Flash,
K&N luchtfilter
Afstellen op de rollenbank met eventueel nog iets van Powercommander achtig ding.

Iets van 750-1000 euro
 
Aan de andere kant hou je geld over aan de nc.

Vandaag aan de pomp.

370km gereden kreeg er 12l in. *D

En rij eigenlijk niet al te lange stukken zon 20km enkeltje waarvan 10km op de snelweg.
 
Aan de andere kant hou je geld over aan de nc.

Vandaag aan de pomp.

370km gereden kreeg er 12l in. *D

En rij eigenlijk niet al te lange stukken zon 20km enkeltje waarvan 10km op de snelweg.

370km :o

Het maximale wat ik ooit heb gehaald is 310km.
Zal wel aan mij liggen, sta altijd vroeg aan bij de pomp :P
 
Ik heb voor mijn NC een nieuw sleuteltje voor de frunk laten maken. Echt een aanrader als je de frunk wil openen als je motor aan staat bvb. om een flesje water te nemen of je garagedeuropener gebruiken, of mcdonalds in je frunk te steken bij de drive-in :)

Ook heb ik de stuurverhogers eraf gehaald omdat ik zin had in een andere zitpositie :)
 
Meen gelezen te hebben dat je een de-cat hebt toch? Mag ik je vragen wat je in zijn totaal kwijt was voor alles om die 6PK extra te krijgen?

Zijn het die kosten uiteindelijk echt de moeite?

Greetz :t

decat
K&N filter
ECU flash (was inc afstellen omdat het in samenwerking met MADracing is)

geen powercommander want die heb je dus niet nodig. Sowieso is een Powercommander zwaar outdated en aardig nutteloos op modernere motoren met de talloze mappings die erin staan. Flashen is een veel betere oplossing.

Totaal iets van €800, was inc afstellen.
de 6pk moet je je niet al te blind op staren, vooral het verschil in gasreactie en motorloop is fantastisch. Veel happier op het gas, minder loom. Tevens heb ik de toerenlimit van de 2018 versie nu, wat eigelijk al het hele setje betaald want de 2018 is dat al in prijs gestegen ten opzichte van de 2016.
De traction control die er vanaf 2018 erop zit is in mijn ogen de grootste onzin met 54 pk _O- dat is pas het geld niet waard.
 
verschil tussen mijn geflashte 750X en een oudere 700X
31890958_1913776668646510_3476763257174228992_o.jpg


en het verschil van mijnes stock en na de aanpassingen. Moet zeggen dat de mijne al aardig goed presteerde voor een standaard exemplaar.
30741217_1893582973999213_3829889721585106944_o.jpg


Het gaat niet alleen om het gewonnen topvermogen, maar over hoe de motor presteert over de hele powerlinie.
Mijn NC750X is op elk vlak nu sterker dan de standaard met zo'n 6%. Wat vooral leuk is, is de uitbreiding van het bruikbare motorgebied. De mijne zit 1000 toeren verder, nog steeds op het vermogen wat de standaard maximaal levert. Die is dan al lang in de toerenbegrenzer gekomen. Vooral uit linker haarspeldbochtjes vandaan levert dit veel voordeel op, als je niet met je voet bij het pedaal kan komen maar gewoon net ff verder door kan accelereren.

En nee ik heb geen DCT :+
 
Laatst bewerkt:
verschil tussen mijn geflashte 750X en een oudere 700X
[afbeelding]

en het verschil van mijnes stock en na de aanpassingen. Moet zeggen dat de mijne al aardig goed presteerde voor een standaard exemplaar.
[afbeelding]

Het gaat niet alleen om het gewonnen topvermogen, maar over hoe de motor presteert over de hele powerlinie.
Mijn NC750X is op elk vlak nu sterker dan de standaard met zo'n 6%. Wat vooral leuk is, is de uitbreiding van het bruikbare motorgebied. De mijne zit 1000 toeren verder, nog steeds op het vermogen wat de standaard maximaal levert. Die is dan al lang in de toerenbegrenzer gekomen. Vooral uit linker haarspeldbochtjes vandaan levert dit veel voordeel op, als je niet met je voet bij het pedaal kan komen maar gewoon net ff verder door kan accelereren.

En nee ik heb geen DCT :+

Ziet er goed uit maar 800,- uitgeven hiervoor.. :N
Maar thnx voor de info! :t
 
Leuk om te lezen dat de NC die als gebruiksmotor is bedoeld door de bezitters als echte funmotor wordt gebruikt :]
 
Zo, fiets vandaag binnengebracht voor groot onderhoud. Ik vertrouw mijzelf nog niet genoeg om kleppen te stellen op die motor. De rest kan ik zelf wel :)
Ik hoop toch dat ze de bekabeling van mijn 12v adapter niet verkloten :')
 
De de-cat pijp is gemonteerd...

:9~

Zeer mooie upgrade, mooi en diep geluid maar niet aso-hard.
Als je het gas open trekt een mooie roffel en bij hogere toeren een mooi geluid.
Bij gas loslaten een mooie roffel.

Bij lage toeren klinkt hij zeer beschaafd en je zou geen problemen moeten hebben om 's ochtends de buurt rustig te verlaten. :)

Nog niets gemerkt van een vrijer lopen.. makkelijker oppakken etc.. Was nog te druk met wennen aan het nieuwe beestachtige geluid.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand nog een leuk einddempertje te koop voor een NC750X? Ben aan het kijken voor een knappe demper.

Ik dacht dat jij al een aftermarket demper gemonteerd had zitten..
Die Dynoruns zijn dus de standaard uitlaat met een decat?

Ik heb geen demper te koop, maar ben wel erg tevreden over mijn Shark DSX-7.
Als je aan het kijken bent naar dempers dan zou ik even wachten tot ze bij louis weer een actie hebben lopen met die kortingsbonnen (50 euro korting). Vaak gooien ze dan de dempers in de aanbieding en dan kan je er ook nog die code op gebruiken. Dan kost zo'n demper bijna niets meer.
 
verschil tussen mijn geflashte 750X en een oudere 700X

Die 1000 toeren extra heb je toch helemaal niet nodig? Daarbij heb ik twijfels wat dat met de mechanische belasting doet van met name de zuigerstangen op lange termijn. Een vriend van mij had dat ook laten doen en binnen het jaar braken ze, einde verhaal, viel niet onder de garantie, nieuw motorblok, eigen rekening. Auw.
 
Ik dacht dat jij al een aftermarket demper gemonteerd had zitten..
Die Dynoruns zijn dus de standaard uitlaat met een decat?

Ik heb geen demper te koop, maar ben wel erg tevreden over mijn Shark DSX-7.
Als je aan het kijken bent naar dempers dan zou ik even wachten tot ze bij louis weer een actie hebben lopen met die kortingsbonnen (50 euro korting). Vaak gooien ze dan de dempers in de aanbieding en dan kan je er ook nog die code op gebruiken. Dan kost zo'n demper bijna niets meer.

De run is idd gedaan met een korte RVS uitlaat met een mooi geluid, maar die werkt niet in combinatie met een zijkoffer. Nu heb ik de standaard uitlaat erop maar wil een lange open demper erop.
 
Die 1000 toeren extra heb je toch helemaal niet nodig? Daarbij heb ik twijfels wat dat met de mechanische belasting doet van met name de zuigerstangen op lange termijn. Een vriend van mij had dat ook laten doen en binnen het jaar braken ze, einde verhaal, viel niet onder de garantie, nieuw motorblok, eigen rekening. Auw.

Juist heerlijk bij het rijden van haarspeldbochten :Y de 2018 loopt ook zoveel toeren en dat blok is exact hetzelfde. Geen enkel probleem. Gewoon een slimme marketing truuk van Honda om de 2018 net wat aantrekkelijker te kunnen maken. En ja er zitten exact hetzelfde bestelnummer drijfstangen in ;)
 
Die 1000 toeren extra heb je toch helemaal niet nodig? Daarbij heb ik twijfels wat dat met de mechanische belasting doet van met name de zuigerstangen op lange termijn. Een vriend van mij had dat ook laten doen en binnen het jaar braken ze, einde verhaal, viel niet onder de garantie, nieuw motorblok, eigen rekening. Auw.

Wat is nodig?
Aan zijn grafiek te zien, loopt het vermogen in de 1000 toeren extra wel lekker door. Dus nodig? Niet perse, maar wel lekker dat het er is. Toch even wat extra adem bij inhalen, bergje op (in de Alpen/Dolomieten), etc
 
Dus als ik het goed begrijp is het enige wat je anders opviel is het geluid? (zonder flash ofc)
Dan vind ik het zelf de kosten niet waard.

Het geluid klinkt al prima met de DSX-10 met de stock headers + cat.

De extra ~1000 toeren lijken me wel echt heerlijk, maar dan komt er echt een flink prijskaartje bij kijken. ;(
 
Laatst bewerkt:

En zo klink hij dan met de Decat header in combinatie met de DSX-7

Klinkt erg lekker maar voor mij veel te luid, zou er gek van worden na een middagje touren.

aliexpress rem/koppeling hendeltjes? :P

Welke camera gebruik je? Moet zeggen dat het beeld er strak uitziet en de audio is fantastisch! Geen windruis ... :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan