Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ik had gisteren iets vreemds met mijn NC700X DCT. Hij ging namelijk uit zijn versnelling. Ik zag dus op mijn gear-indicator geen versnelling, maar een streepje.
Dit terwijl ik aan het rijden was. Hetzelfde streepje wat je in feite ziet als je de motor start. Ik had het idee dat hij in een bepaalde versnelling bleef steken.

Nadat ik de motor had uitgezet, kon ik hem opnieuw starten en was de versnellingsindicatie gelukkig weer zichtbaar. Is dit iets om mij zorgen over te maken, of hebben jullie dat ook meegemaakt met je DCT. Of is het een kwestie van resetten van de DCT? (als dat al zou kunnen ).
 
Ik had gisteren iets vreemds met mijn NC700X DCT. Hij ging namelijk uit zijn versnelling. Ik zag dus op mijn gear-indicator geen versnelling, maar een streepje.
Dit terwijl ik aan het rijden was. Hetzelfde streepje wat je in feite ziet als je de motor start. Ik had het idee dat hij in een bepaalde versnelling bleef steken.

Nadat ik de motor had uitgezet, kon ik hem opnieuw starten en was de versnellingsindicatie gelukkig weer zichtbaar. Is dit iets om mij zorgen over te maken, of hebben jullie dat ook meegemaakt met je DCT. Of is het een kwestie van resetten van de DCT? (als dat al zou kunnen ).

Ik heb zelf geen DCT en ben nog maar net een bezitter van een handgeschakelde NC750x maar bij het schakelen is dat bij ook een keer gebeurd toen ik naar een lagere versnelling wilde. Ik zat nog gewoon in de versnelling, alleen de indicator gaf niks meer aan. Na weer opschakelen deed de indicator het weer gewoon.
 
Ik had gisteren iets vreemds met mijn NC700X DCT. Hij ging namelijk uit zijn versnelling. Ik zag dus op mijn gear-indicator geen versnelling, maar een streepje.
Dit terwijl ik aan het rijden was. Hetzelfde streepje wat je in feite ziet als je de motor start. Ik had het idee dat hij in een bepaalde versnelling bleef steken.

Nadat ik de motor had uitgezet, kon ik hem opnieuw starten en was de versnellingsindicatie gelukkig weer zichtbaar. Is dit iets om mij zorgen over te maken, of hebben jullie dat ook meegemaakt met je DCT. Of is het een kwestie van resetten van de DCT? (als dat al zou kunnen ).

Heb dit ook reeds meerdere keren voor gehad met mijn 2012 Integra met 70dkm.
Gear indicator krijgt een streepje en knippert.
Motor uitschakelen en opnieuw starten dan hoor je de stappenmotor vd DCT terugschakelen en kun je weer verder.
Als de stappenmotor niet volledig kan terugschakelen moet je hem ff helpen door de motor een klein stukje (max halve meter) vooruit of achteruit te duwen.

Dit ook reeds voorgelegd bij mijn garagist. Ligt aan de stappenmotor die de DCT aanstuurt.
Een nieuwe stappenmotor kost ca 300€.
 
Heb dit ook reeds meerdere keren voor gehad met mijn 2012 Integra met 70dkm.
Gear indicator krijgt een streepje en knippert.
Motor uitschakelen en opnieuw starten dan hoor je de stappenmotor vd DCT terugschakelen en kun je weer verder.
Als de stappenmotor niet volledig kan terugschakelen moet je hem ff helpen door de motor een klein stukje (max halve meter) vooruit of achteruit te duwen.

Dit ook reeds voorgelegd bij mijn garagist. Ligt aan de stappenmotor die de DCT aanstuurt.
Een nieuwe stappenmotor kost ca 300€.
Ok, dank je voor de info. Zal het mijn garage voorleggen. Heb een half jaar garantie dus kijken of het hieronder valt.
 
Sinds vandaag de trotse eigenaar van een mooi witte Honda NC700X uit 2014 met nog geen 8000km op de teller. Erg blij mee!
Toevallig is deze motor getest door Promotor: Testje occasion NC700X
IMG-5161.JPGIMG-5162.JPG
 
Ik heb sinds een kleine week nu een prachtige Honda NC 750 uit 2014, nog zo goed als nieuw! Helaas heh ik al een keer de accu leeggehad omdat ik er een poosje mee bezig was terwijl hij op contact stond. Blijkbaar blijven de lampen dan standaard aan. Is het mogelijk om de lampen ook even uit te schakelen, om dit soort dingen te voorkomen? Thanks alvast!
 
Ik heb sinds een kleine week nu een prachtige Honda NC 750 uit 2014, nog zo goed als nieuw! Helaas heh ik al een keer de accu leeggehad omdat ik er een poosje mee bezig was terwijl hij op contact stond. Blijkbaar blijven de lampen dan standaard aan. Is het mogelijk om de lampen ook even uit te schakelen, om dit soort dingen te voorkomen? Thanks alvast!

Accu los of lampen los.... of even in je zekering kastje een van de zekeringen eruit (weet even niet welke)
"Moderne" motoren hebben altijd licht aan tegenwoordig.

-edit: overigens...
"onder spanning" klussen... altijd een slecht idee ivm mogelijk kortsluiting-gevaar... niet alleen bij klussen aan/op de motor... maar goed.
Uit ervaring weet ik dat het soms niet anders kan. (voormalig werk, kan niet zomaar de meldkamer van regio zuid-oost zonder stroom zetten)
 
Accu los of lampen los.... of even in je zekering kastje een van de zekeringen eruit (weet even niet welke)
"Moderne" motoren hebben altijd licht aan tegenwoordig.

-edit: overigens...
"onder spanning" klussen... altijd een slecht idee ivm mogelijk kortsluiting-gevaar... niet alleen bij klussen aan/op de motor... maar goed.
Uit ervaring weet ik dat het soms niet anders kan. (voormalig werk, kan niet zomaar de meldkamer van regio zuid-oost zonder stroom zetten)

Alright, thanks voor de reactie!
 
Vanmiddag een stukje gefietst na mijn keel-operatie.
Kwam een zwarte DCT versie tegen van mijn motor :) en was even naar de ruit aan het kijken.
Eigenaar even kort gesproken of zo'n andere ruit nou beter tegen de wind was dan de originele.
Hij was iets korter dan mij en vond het wel een verbetering....

Nog even een paar weekjes rust houden.... maar een MRA spoiler (en een rear-wheel hugger....) zit in de post voor mij, kijken of dat al voldoende verbetering oplevert.
 
Spoiler gaat retour.... veel te breed voor de slanke top van de standaard scherm.
Jammer want al die smallere spoilers hebben montage in het midden en dan kijk je er recht tegen aan...

Hugger ziet er degelijk uit, montage.... zowel links als rechts aan de swingarm vastzetten, wel even onder de remleiding zien te krijgen...
 
Ik had gisteren iets vreemds met mijn NC700X DCT. Hij ging namelijk uit zijn versnelling. Ik zag dus op mijn gear-indicator geen versnelling, maar een streepje.
Dit terwijl ik aan het rijden was. Hetzelfde streepje wat je in feite ziet als je de motor start. Ik had het idee dat hij in een bepaalde versnelling bleef steken.

Nadat ik de motor had uitgezet, kon ik hem opnieuw starten en was de versnellingsindicatie gelukkig weer zichtbaar. Is dit iets om mij zorgen over te maken, of hebben jullie dat ook meegemaakt met je DCT. Of is het een kwestie van resetten van de DCT? (als dat al zou kunnen ).
Heb dit ook reeds meerdere keren voor gehad met mijn 2012 Integra met 70dkm.
Gear indicator krijgt een streepje en knippert.
Motor uitschakelen en opnieuw starten dan hoor je de stappenmotor vd DCT terugschakelen en kun je weer verder.
Als de stappenmotor niet volledig kan terugschakelen moet je hem ff helpen door de motor een klein stukje (max halve meter) vooruit of achteruit te duwen.

Dit ook reeds voorgelegd bij mijn garagist. Ligt aan de stappenmotor die de DCT aanstuurt.
Een nieuwe stappenmotor kost ca 300€.

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn ‘13 NC bij 35dkm en ben terecht gekomen bij iemand wie dit probleem vaker heeft gezien.
Die keren is het de ‘shift-pin’ geweest, een onderdeel wat problemen kan geven bij de 700. Bij de 750 is dit onderdeel waarschijnlijk van betere kwaliteit, aangezien het onderdeel nummer veranderd is, er geen problemen met dit onderdeel bekend zijn bij de 750 en de afmetingen van het onderdeel gelijk zijn.
De persoon over wie ik het heb werkt bij PolsMotoren te Waalwijk, daar hebben ze voor mij dit onderdeel vervangen. De kosten van de reparatie (in totaal) was ongeveer gelijk aan de prijs van de bovengenoemde stappenmotor.
 
Ben over aan het nadenken om of:
- De NC te verhogen,
- Voetsteunen te verlagen,
of zelfs beide, ik wil graag wat meer ruimte voor m'n benen.
- Zadel aan te schaffen wat iets hoger zit?

Iemand al ervaring hiermee? ik zie verschillende lift-kits online staan.. maar welk effect heeft dit op de zijstandaard en middenbok? Moeten deze verlengd worden?
 
Ben over aan het nadenken om of:
- De NC te verhogen,
- Voetsteunen te verlagen,
of zelfs beide, ik wil graag wat meer ruimte voor m'n benen.
- Zadel aan te schaffen wat iets hoger zit?

Iemand al ervaring hiermee? ik zie verschillende lift-kits online staan.. maar welk effect heeft dit op de zijstandaard en middenbok? Moeten deze verlengd worden?

Verlagen voetsteunen zou ik zeggen...

Wel je koppeling/rempedaal ook in een andere stand zetten.

Er zijn geloof ik ook "completere" sets te koop die ook het draaipunt van de pedalen verlagen. (kan ik zo even niet vinden)

Hogere zadel kan je testen door even een dik kussen op je zadel vast te binden :)
 
Hallo, ik heb een NC750S bj. 2015 met een klein bagagedragertje van SW Motech. Eigenlijk om dat vrij ver uitstekende achterlicht een beetje te compenseren. Als we op pad gaan weekend/vakantie hebben we allebei zo'n SW Motech cargobag. Maarij elke tankbeurt moet de tas er af. Op zich niet zo'n erg probleem, maar ik zit toch aan een zijtassen/koffersysteem te denken. Nu komt het, de punten waar dat bagagerekje de bevestigd is, die bevestigingspunten zijn in de meeste gevallen ook nodig voor een tassen/kofferrek rekje. Wie heeft ervaring met zo' n rekje in combinatie met een tassen/kofferysteem?
 
Hallo, ik heb een NC750S bj. 2015 met een klein bagagedragertje van SW Motech. Eigenlijk om dat vrij ver uitstekende achterlicht een beetje te compenseren. Als we op pad gaan weekend/vakantie hebben we allebei zo'n SW Motech cargobag. Maarij elke tankbeurt moet de tas er af. Op zich niet zo'n erg probleem, maar ik zit toch aan een zijtassen/koffersysteem te denken. Nu komt het, de punten waar dat bagagerekje de bevestigd is, die bevestigingspunten zijn in de meeste gevallen ook nodig voor een tassen/kofferrek rekje. Wie heeft ervaring met zo' n rekje in combinatie met een tassen/kofferysteem?
Heeft de SWmotech zijkoffer set niet in de handleiding staan hoe je dit icm de topkofferrek moet monteren?
Volgensmij kan je de handleidingen online inzien voor je zou kopen.
 
SW-Motech heeft daar al over nagedacht.. bij mijn toprek zitten er al montagepunten voor een eventueel zijkoffer-rek op.

Zoals hierboven vermeld staan van veel onderdelen van sw-motech de complete handleidingen online.. met part numbers etc.

Anders post even een foto, dan wil ik het ook wel uitzoeken.
 
Ik heb inmiddels gezien dat montage van sw motech koffers kan in combinatie met dat rekje.... Dat rekje heb ik bij de koop van de motor 'kado' gekregen, beetje onderhandeld... De kofferset vind ik erg duur, daar zit voor mij het pijn puntje!
Het Shad p3 kofferrekje lijkt me wel wat, stoort naar mijn mening niet als de koffers niet zijn gemonteerd. Maar op tekeningen/voorbeelden kan ik er niet achterkomen of dit voor mijn NC750S in combinatie met dat SW motech rekje geschikt is.... Nog maar eens goed kijken.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan