Ja, klopt. Rijdt beter dan trailbanden.Dus ook sport-toer banden; rijdt beter dan de standaard trailbanden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, klopt. Rijdt beter dan trailbanden.Dus ook sport-toer banden; rijdt beter dan de standaard trailbanden.
Vandaag nieuwe bandenset laten monteren op mijn NC750XD: Pirelli Angel ST...
Is het niet makkelijker te zoeken naar een belt-conversion-kit?Mijn nc 750x dtc uit 2017 heeft nieuwe tandwielen en ketting nodig. Na 20000 km helemaal op. Nieuw setje besteld wat erop komt. Dan heb ik mn oude setje over en deze wil ik gebruiken om er n poulie van te maken zodat ik n V-snaar erop kan monteren het zal wel ff zoeken naar n geschikte poulie zijn en wat werk maar ik wil van de ketting af. Wordt vervolgd.
Jij bent de grappigste thuis ?
Het zadel is niet erg comfortabel. Ik draag een fietsbroek, dat scheelt echt wel. Je moet ook zitvlees kweken. Ik heb nu veel minder last van het zadel. Verder is het een heerlijke motor met een rustgevend karakter. Heerlijk toeren met een superlaag verbruik. Ook met duo rijd ik vaak; gaat ook prima.Mijn eerste post in deze thread, en ook op dit forum trouwens.
Fijn dat deze thread bestaat, erg informatief!
Ik ben en sinds mei 2019 in het bezit van rijbewijs A2 (ik ben 20 jaar oud) en heb sinds juli een jong gebruikte 2012 Honda NC700XA (5700km op de odo, nu ongeveer 7300km ).
Bekijk bijlage 1418656
Wat zit er op (heb hem zo gekocht):
Honda Originele Middenbok
Givi Engine Bar TN1111
Wat heb ik er mee gedaan:
Een Honda Wing tankpad erop geplakt
Wat ga ik er mee doen:
Een aantal keer de ketting gereinigd en gesmeerd de afgelopen 1300km, ben er nu al klaar mee, zelf met een middenbok voor mij teveel gedoe iedere keer
Dus ik heb een Tutoro Auto Chain Oiler besteld, deze wordt aangedreven door beweging van het reservoir en een speciale klep die alleen olie doorlaat als er beweging is en er zit een handmatig afstelbare klep op om de "drip-rate" mee af te stellen.
2. TUTORO AUTO - Kit 2 - Deluxe
Wat ik er (misschien) mee wil doen:
Radiator bescherming, is nu nogal open en bloot
Hugger, veel troep op de schokbreker bij rijden in vieze omstandigheden, regen e.d.
Zadel, huidige standaard zadel is niet erg comfortabel meer na een uur rijden
Windscherm, huidige lage windscherm is opzich prima voor korte ritjes, je zit eigenlijk met je torso/hoofd vol in de wind dus hebt niet veel last van turbulentie die wordt gecreerd door het schermpje
Zijn er nog mensen met ervaringen en/of tips/advies voor de NC?
Het zadel is niet erg comfortabel. Ik draag een fietsbroek, dat scheelt echt wel. Je moet ook zitvlees kweken. Ik heb nu veel minder last van het zadel. Verder is het een heerlijke motor met een rustgevend karakter. Heerlijk toeren met een superlaag verbruik. Ook met duo rijd ik vaak; gaat ook prima.
Mocht je kijken naar radiatorbescherming, kijk even naar bruudt, zijn kwalitatief erg goed.
Radiator guard fort the Honda NC700 S&X Black/Silver
Black/Silver Fits the: NC700 X NC750 X Also the new 2016 model NC700 S NC750 Swww.bruudtcnc.de
Mijn eerste post in deze thread, en ook op dit forum trouwens.
Fijn dat deze thread bestaat, erg informatief!
Ik ben en sinds mei 2019 in het bezit van rijbewijs A2 (ik ben 20 jaar oud) en heb sinds juli een jong gebruikte 2012 Honda NC700XA (5700km op de odo, nu ongeveer 7300km ).
Bekijk bijlage 1418656
Wat zit er op (heb hem zo gekocht):
Honda Originele Middenbok
Givi Engine Bar TN1111
Wat heb ik er mee gedaan:
Een Honda Wing tankpad erop geplakt
Wat ga ik er mee doen:
Een aantal keer de ketting gereinigd en gesmeerd de afgelopen 1300km, ben er nu al klaar mee, zelfs met een middenbok voor mij teveel gedoe iedere keer
Dus ik heb een Tutoro Auto Chain Oiler besteld, deze wordt aangedreven door beweging van het reservoir en een speciale klep die alleen olie doorlaat als er beweging is. Daarnaast zit er een handmatig afstelbare klep op om de "drip-rate" mee af te stellen.
2. TUTORO AUTO - Kit 2 - Deluxe
Wat ik er (misschien) mee wil doen:
Radiator bescherming, is nu nogal open en bloot
Hugger, veel troep op de schokbreker bij rijden in vieze omstandigheden, regen e.d.
Zadel, huidige standaard zadel is niet erg comfortabel meer na een uur rijden
Windscherm, huidige lage windscherm is opzich prima voor korte ritjes, je zit eigenlijk met je torso/hoofd vol in de wind dus hebt niet veel last van turbulentie die wordt gecreerd door het schermpje
Zijn er nog mensen met ervaringen en/of tips/advies voor de NC?
Vind je dit een fijn schermpje?, erg afhankelijk van je lengte natuurlijk. Maar als je net ongelukkig iets erboven zit dan wil de gecreerde turbulentie precies op je helm terecht komen waardoor je er alleen maar meer last van hebt. Je kunt bij Givi/Puig hier wel een extra ruitje voor kopen voor erboven weet ik?Ik heb in ieder geval een hoger scherm gehaald, werkt super op de snelweg.
Als je op schone wegen rijdt is het in principe niet snel een probleem, alleen is een steentje met 120km/h tegen fragiele aluminium finnetjes snel funest. Een nieuwe radiator kost je zo honderden euro's terwijl een simpel radiator roostertje voor vijf tientjes het met gemak tegen zou moeten kunnen houden. Het is natuurlijk ook meer een dingetje voor "peace-of-mind".Ik lees wel meer dat mensen een beschermer voor de radiator doen, is deze zo gevoelig voor schade dan??
Yes, zoiets vernam ik ook, heeft ook te maken met welke viscociteit olie je gebruikt. Gebruik je de Tutoro of Scottoiler olie? Of generieke mineraalolie?De Tutoro moet je bij warm/koud weer wel steeds de driprate aanpassen. (ik heb 'm zelf ook)
Dit omdat de olie vloeibaarder/minder vloeibaar is afhankelijk van de temperatuur.
Rear-wheel hugger is zeker aan te raden, sinds ik de mijne heb is de achterbrug schoner en zit er geen zand meer om de achter-shock gekoekt.
Hoger scherm is wellicht niet beter, meer turbulentie lawaai op je oren mogelijk.
Zadel, na * uur, wellicht toch verstandig om even van de motor af te stappen en een pauze ergens te nemen.
(uit ervaring, na 5 uur aan een stuk op de motor met alleen een korte pauze om te tanken, was ik redelijk het gevoel in mijn benen kwijt waardoor ik een keer mis-stapte / omviel na een stop-streep-kruispunt.)
Ja, ik ben maar 1,77 en voldoet prima. Op de snelweg rijd ik met oordoppen op en dan heb ik persoonlijk geen last. Standaard scherm te veel druk met 130.Vind je dit een fijn schermpje?, erg afhankelijk van je lengte natuurlijk. Maar als je net ongelukkig iets erboven zit dan wil de gecreerde turbulentie precies op je helm terecht komen waardoor je er alleen maar meer last van hebt. Je kunt bij Givi/Puig hier wel een extra ruitje voor kopen voor erboven weet ik?
Rearhugger is dus een goed idee, maar het zadel denk dat ieder zadel na 5 uur onafgebroken rijden pijn aan het achterste doetDe Tutoro moet je bij warm/koud weer wel steeds de driprate aanpassen. (ik heb 'm zelf ook)
Dit omdat de olie vloeibaarder/minder vloeibaar is afhankelijk van de temperatuur.
Rear-wheel hugger is zeker aan te raden, sinds ik de mijne heb is de achterbrug schoner en zit er geen zand meer om de achter-shock gekoekt.
Hoger scherm is wellicht niet beter, meer turbulentie lawaai op je oren mogelijk.
Zadel, na * uur, wellicht toch verstandig om even van de motor af te stappen en een pauze ergens te nemen.
(uit ervaring, na 5 uur aan een stuk op de motor met alleen een korte pauze om te tanken, was ik redelijk het gevoel in mijn benen kwijt waardoor ik een keer mis-stapte / omviel na een stop-streep-kruispunt.)
Yes, zoiets vernam ik ook, heeft ook te maken met welke viscociteit olie je gebruikt. Gebruik je de Tutoro of Scottoiler olie? Of generieke mineraalolie?
Welke hugger heb jij? Ik vind die van Givi (MG1109) wel netjes staan: MY MOTORCYCLE - HONDA NC700X-12--13--NC750X--NC750X-DCT-14--15 - MG1109 - Givi
Uiteraard helpt regelmatig stoppen wel met het zadel, maar toch vind ik het wel een harde zit?
Ik heb in ieder geval een hoger scherm gehaald, werkt super op de snelweg.