Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Origineel de Tutoro gebruikt, maar die is dus erg temperatuur gevoelig. Alle vloeistoffen zijn dit opzich wel....
Heb uiteindelijk een eigen mengseltje gemaakt die ik met 1/2e slag meer/minder onder controle heb in zomer/winter.
(met de originele Tutoro olie moest ik meer draaien)
Oke, ik heb de gewone Tutoro olie erbij besteld in de Kit, maar ik zit er niet op te wachten om telkens olie uit het VK te moeten importeren.
Aangezien ze aangeven dat mineraalolie (Mineral Hydraulic Oil ISO 68/100) ook zou moeten werken is dat voordeliger om bulk te kopen.
Welke oliën gebruik jij in jouw mix?
 
Oke, ik heb de gewone Tutoro olie erbij besteld in de Kit, maar ik zit er niet op te wachten om telkens olie uit het VK te moeten importeren.
Aangezien ze aangeven dat mineraalolie (Mineral Hydraulic Oil ISO 68/100) ook zou moeten werken is dat voordeliger om bulk te kopen.
Welke oliën gebruik jij in jouw mix?

Een mix van gewone 10w40 en S1000 kettingspray en :+ een restje Tutoro olie en nog wat restjes andere olie :+
Totaal niet echt reproduceerbaar... maar het komt er op neer om de 10w40 stroperiger/plakkeriger te maken dat ie wel nog dript maar niet zo snel er af geslingert word.
Met deze mix heb ik het meeste "fly-off" bij het voor-tandwiel.
Dit weet ik weer doordat de plastic sprocket-cover daar duidelijk "doorweekt" isen na een (erg) lange rit wat olie na "druipt"
De chaincover aan de achterkant zit ook wel onder, maar minder.
 
Eventueel kan je ook transmissieolie gebruiken.. ik gooi het bij mij in m'n cobra oiler. Werkt perfect met weinig zooi op het achterwiel. Is ook redelijk stroperig.
 
Deze
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    164,8 KB · Weergaven: 15
Toch adviseert Tutoro om in geen enkel geval iets anders te gebruiken dan mineraal olie omdat het de Auto Oiler zelf kan beschadigen.
Which Oil should I use?

Ik denk dat ik ISO 68/100 ga proberen, indien nodig kunnen we nog omhoog in de viscositeit.
 
Tutoro is binnen, duurde maar 3 werkdagen.

Dit weekend maar eens monteren, ik moet zeggen dat het erg kwalitatief uit ziet :)
 
Bijna 2 jaar geleden heb ik mijn NC700s verkocht met de gedachte een andere motor te kopen. Motor gekocht maar uiteindelijk bleek dit totaal niet mijn ding te zijn. Tot op de dag van vandaag mis ik toch de NC700s.. Mocht iemand er een te koop hebben staan voor een mooie prijs en een ander uitlaatsysteem dan heb ik wellicht interesse. Mijn vorige was wit van kleur met veel opties, volledig uitlaatsysteem van leovince, custommade zadel, korte kentekenplaathouder, MRA windschermpje, etc.

Hoor het graag mocht iemand iets aanbieden!
 
Bijna 2 jaar geleden heb ik mijn NC700s verkocht met de gedachte een andere motor te kopen. Motor gekocht maar uiteindelijk bleek dit totaal niet mijn ding te zijn. Tot op de dag van vandaag mis ik toch de NC700s.. Mocht iemand er een te koop hebben staan voor een mooie prijs en een ander uitlaatsysteem dan heb ik wellicht interesse. Mijn vorige was wit van kleur met veel opties, volledig uitlaatsysteem van leovince, custommade zadel, korte kentekenplaathouder, MRA windschermpje, etc.

Hoor het graag mocht iemand iets aanbieden!

Is het misschien een idee om dan gelijk te gaan voor een nieuw type NC750S?, die met de led koplamp.. als je sommige advertenties kijkt dan liggen die qua prijs redelijk dicht bij elkaar.
 
Vanavond toch wat tijd gehad om de Tutoro te installeren.

Ik ben voor nu nog gegaan met de single nozzle aangezien het monteren van de twin nozzle met alleen de helix niet erg makkelijk is.
Morgen een stuk rijden en afstellen, installatie is zeer simpel.

IMG_20190823_200632.jpg
IMG_20190823_201602.jpg
IMG_20190823_201610.jpg
 
Past dit scherm ook op de honda NC750X uit 2014? Welk type is het precies en waar heb je het besteld, voor hoe veel geld? Thanks alvast!
Besteld bij motorcorner.nl, type motor invoeren en je weet of die erop kan. Kosten met verzenden was ik 84 euro kwijt.
 
Woon werk verkeer met de motor is prima 1 op 26. En dan gewoon 130 tot 140 gereden waar het mocht en kon.
 
5x126km per week, gaat wel hard met de km teller. Vorig jaar 15-10 gekocht met 32600km, morgen gaat ‘ie over de 47500 :/
 
5x126km per week, gaat wel hard met de km teller. Vorig jaar 15-10 gekocht met 32600km, morgen gaat ‘ie over de 47500 :/
Tja dat gaat hard en de bandjes ook maar het is puur genot om te rijden op de Honda, dat doe ik trouwens het hele jaar door in de afgelopen 6 jaar heb ik 7x een auto moeten lenen omdat het te glad was verder altijd met plezier in weer en wind:]
 
Tja dat gaat hard en de bandjes ook maar het is puur genot om te rijden op de Honda, dat doe ik trouwens het hele jaar door in de afgelopen 6 jaar heb ik 7x een auto moeten lenen omdat het te glad was verder altijd met plezier in weer en wind:]
Doe je datanetwerk handvatverwarming??
 
Ik ga op de motor naar m’n werk als ik het nog leuk vind. Een kacheltje, ruitenwissers en een radio onderweg is ook wel prettig ;)
 
Ik ga op de motor naar m’n werk als ik het nog leuk vind. Een kacheltje, ruitenwissers en een radio onderweg is ook wel prettig ;)
Jazeker is dat soms prettig maar als ik na 4 minuten bij het 1e stoplicht sta krijg ik wel eens de vraag het is vast heel koud op de motor vanuit een dan nog koude auto, en als ik dan zeg dat ik in m’n T-shirt zit en het 20gr is in m’n pak dan kijken ze verbaasd :]ik heb m’n auto 5jaar geleden verkocht hij kosten alleen maar geld met alleen langs de stoep staan:N maar het blijft extra opletten en aanpassen aan het weer en verkeer:Y
 
Toch adviseert Tutoro om in geen enkel geval iets anders te gebruiken dan mineraal olie omdat het de Auto Oiler zelf kan beschadigen.
Which Oil should I use?

Ik denk dat ik ISO 68/100 ga proberen, indien nodig kunnen we nog omhoog in de viscositeit.
Dat klopt. Steeds minerale olie gebruiken.
Ik heb ook een tutoro en toen de erbij geleverde olie op was een andere gebruikt. Ik heb toen een olie gebruikt waarvan ik niet zeker wist dat die al dan niet mineraal was.
Door een synthetische olie te gebruiken gaan dichtingen zwellen, met al gevolg dat het glaasje barst.
Heb het glaasje opnieuw besteld en sindsdien gebruik ik hydrauliek olie.
 
Goedenavond, ik heb vandaag besloten om ook een nc 750 x te gaan rijden, het gaat de dct versie worden.
ZIjn er ook ergens al werkplaatshandboeken beschikbaar? (hoewel ik die zeker de eerste tijd niet nodig zal hebben).

Ik zal het topic nog eens proberen door te lezen over tips en tricks mbt de nc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan