Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Vandaag in D en s2 gereden, viel me op dat in s2 bij het vlot weg trekken het heel lang duurde voordat hij opschakelde naar 3 of 4
Leek een soort van iets te lang te hangen in de 2e verstnelling.

Vandaag maar wat spullen besteld die ik er nog op wil hebben, ben nog op zoek naar goede verstelbare voetsteunen voor een aardige prijs, dat is nog niet gelukt.
Die ik in het filmpje had gezien, die heb ik nog niet in europa gevonden.
 
Ik rij ook haast altijd in de D stand. Loopt ie mij wat te hoog in toeren dan flipper ik ff. Dat zit er bij mij helemaal in.
 
De fuel meter, het laatste blokje is dat de reserve of gaat hij ook nog knipperen?
Heb voor de zekerheid getankd, ging 10 en een beetje in.
 
De tripmeter A gaat bij het laatste blokje op reserve naar nul km en nul liter en heeft dan nog ongeveer 4 liter in de tank. Je ziet dan hoeveel km je op reserve rijdt en hoeveel liter hij van de reserve verbruikt. Ik rijd de tank altijd leeg tot deze reservestand op de tripmeter A in beeld kom en rij dan meestal nog zo'n 30 km op reserve. Dat kan makkelijk met het verbruik van de NC :}
 
ah Dus ik was te angstig na 278 km :);)

Het laatste blokje was zichtbaar maar de tripmeter was nog niet naar 0 terug gegaan.
Ik zal er binnenkort eens op letten. (zag ook een raar getal staan, bleek de (verkeerde) datum te zijn)
 

ah Dus ik was te angstig na 278 km :);)

Het laatste blokje was zichtbaar maar de tripmeter was nog niet naar 0 terug gegaan.
Ik zal er binnenkort eens op letten. (zag ook een raar getal staan, bleek de (verkeerde) datum te zijn)
ik heb geen DCT en heb laats 330 km gereden voor dat ik ging tanken. Dus je had zeker nog ff gekund. Zit nu met meer gebruik op de snelweg 1 op 27.
 
Ik zie hier weer verbruikscijfers langskomen waar ik alleen maar van kan dromen......... 1 op 25 á 26 bij weinig wind 's zomers en dan niet een streep harder dan 120 op de teller. 's winters 1 op 22 op z'n best met mijn 750X DCT uit 2014 met ondertussen 50.000km Ik ben zeker een enorme windvanger........ (1.93m bij 105 kg)
Om 1 op 28 te halen mag ik niet harder dan 100/110 rijden...... Nu woon ik wel in N-H waar het altijd waait uit de verkeerde richting natuurlijk ;)
 
Ik zie hier weer verbruikscijfers langskomen waar ik alleen maar van kan dromen......... 1 op 25 á 26 bij weinig wind 's zomers en dan niet een streep harder dan 120 op de teller. 's winters 1 op 22 op z'n best met mijn 750X DCT uit 2014 met ondertussen 50.000km Ik ben zeker een enorme windvanger........ (1.93m bij 105 kg)
Om 1 op 28 te halen mag ik niet harder dan 100/110 rijden...... Nu woon ik wel in N-H waar het altijd waait uit de verkeerde richting natuurlijk ;)
Dan heb je vast altijd heel veel tegen wind met z’n verbruik😬niet leuk natuurlijk voor jou en je portemonnee 😢
 
Ach, het is niet anders, maar een beetje jaloers ben ik wel op de anderen. Om te toeren gebruik ik 'm niet; daar heb ik een Goldwing voor. Past dat lange lijf van me veel beter op ;) Misschien eens een Integra proberen?!
 
Ach, het is niet anders, maar een beetje jaloers ben ik wel op de anderen. Om te toeren gebruik ik 'm niet; daar heb ik een Goldwing voor. Past dat lange lijf van me veel beter op ;) Misschien eens een Integra proberen?!
Dat is geen verkeerde keus een integra daar ik hem zelf rij🤪met 185/80kg niet te vergelijken met jou en je goldwing maar met gemak 1:27 of zuiniger is normaal:]
 
Dat bedoel ik nou.... En verhogen? Dat hoeft niet van mij, ik rij er 35 min enkele reis Oudkarspel - SPL op buiten de spitstijden..... Die Integra begint wel aantrekkelijk te worden, niet in het minst door de betere bescherming tegen de elementen.
 
Nou... ik haal de 1 op 30 ook niet hoor.
Afgelopen week de hele week woon werk km dus ook snelweg (130 / 140) ik kwam uit op 3.9 / 100

Vandaag met mijn dochter een rondje provinciale wegen en dorpjes gehad, dan toen kwam ik op 3.1 / 100
 
Nou... ik haal de 1 op 30 ook niet hoor.
Afgelopen week de hele week woon werk km dus ook snelweg (130 / 140) ik kwam uit op 3.9 / 100

Vandaag met mijn dochter een rondje provinciale wegen en dorpjes gehad, dan toen kwam ik op 3.1 / 100
Nou dat laatste heb ik dus nog niet gehaald :]
 
Dat bedoel ik nou.... En verhogen? Dat hoeft niet van mij, ik rij er 35 min enkele reis Oudkarspel - SPL op buiten de spitstijden..... Die Integra begint wel aantrekkelijk te worden, niet in het minst door de betere bescherming tegen de elementen.
Op de integra zeker meer been en voet bescherming omdat ik ook de winter door rij heb ik wel verwarmde jas handschoenen en zadel maar geen verwarmde broek of sokken omdat dit redelijk goed beschermd zit op de integra🤪mijn laarzen worden bv alleen (licht)nat bij regen als ik m’n voet op de grond moet zetten bij een stoplicht🤯
 
Ik ben een beetje in de rondte aan het kijken geweest vandaag, maar online niet veel Integra's te vinden van na 2014............ En ik wil wel wat nieuwers rijden dan nu natuurlijk...... (2014)
 
Nou... ik haal de 1 op 30 ook niet hoor.
Afgelopen week de hele week woon werk km dus ook snelweg (130 / 140) ik kwam uit op 3.9 / 100

Vandaag met mijn dochter een rondje provinciale wegen en dorpjes gehad, dan toen kwam ik op 3.1 / 100
Dat is nog altijd ruim 1 op 25 bij 130+ en dat haal ik bij 120 nauwelijks........ Op secundaire wegen schiet het gebruik omlaag, dat klopt.....
 
Ik ben een beetje in de rondte aan het kijken geweest vandaag, maar online niet veel Integra's te vinden van na 2014............ En ik wil wel wat nieuwers rijden dan nu natuurlijk...... (2014)
Het is erg magertjes dat komt ook omdat het z’n fijn ding is dat niemand hem graag kwijt wil hebben is houden😬
 
Dat is nog altijd ruim 1 op 25 bij 130+ en dat haal ik bij 120 nauwelijks........ Op secundaire wegen schiet het gebruik omlaag, dat klopt.....
Nou bij 130 / 140 gaat het eerder naar 1 op 20 hoor, ik heb bij woon werk ook stadsverkeer en een N weg
Verder ga ik 's middags meestal een andere route zodat ik niet over de snelweg hoef.
Maar goed, een liter meer of minder maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit, het rijdt wel erg mooi.
Sinds ik hem heb, heb ik de Pan nog niet uit de garage gehad. Maar goed dat zal wel weer komen wanneer ze met pekel gaan strooien.
 
Het scheelt wel dat ik 15km 80km weg en 40km snelweg heb op weg naar SPL natuurlijk........ Het blijft een combinatieverbruik......
 
Wie weet er een sloper die onderdelen heeft voor de NC t/m 2015? Ik heb een scheur in mijn voorspatbord en wil die vervangen (wit)
 
Goedenavond, ik heb vandaag besloten om ook een nc 750 x te gaan rijden, het gaat de dct versie worden.
ZIjn er ook ergens al werkplaatshandboeken beschikbaar? (hoewel ik die zeker de eerste tijd niet nodig zal hebben).

Ik zal het topic nog eens proberen door te lezen over tips en tricks mbt de nc.

Ik probeer ook een werkpplaatshandleiding van de Honda NC 750XA uit 2014 te vinden, onsuccesvol helaas...
 
Terug
Bovenaan Onderaan