Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ik moet door een poort en een deur heen.. als hij ongeveer net zo breed is, of iets breder dan de NC750X dan is het geen probleem.
Als hij ineens 10cm breder is.. dan wordt het een uitdaging.
 
zit er tussen de poort en de deur wel wat ruimte (als in breeder)
Ik heb ooit een BMW 1100 gs gehad en die kreeg ik met wat heen en weer waggelen wel door een (standaard) deur.
 
Volgens honda is de standaard breedte 93 cm, dus daar zou ik dan vanuit gaan

https://www.honda.nl/motorcycles/ra...ica-twin-adventure-sports/specifications.html
1571333128541.png
 
Graag zou ik willen weten wat de breedte is van het stuur van de africa twin (Online zijn er wel maten te vinden, maar die verschillen heel erg.. 82,5cm, 87cm, of zelfs 93cm.. en het is niet duidelijk of dit met of zonder spiegels is etc.
Je kan het ook op het forum van de Transalpclub vragen. Zitten genoeg AT rijders :)
www.transalpclub.nl/forum

Ik zit contraspionage te doen hier omdat ik nou net naar een NC-x aan het kijken ben _O-
 
Dan zou ik even langs een dealer rijden met een meetlint

Heb het ondertussen uitgevonden..
NC750X '16 : 78cm zonder bar-ends

Africa twin '16 : 81cm zonder bar-ends , 85cm met bar-ends

Had toch gedacht dat de africa twin veel breder was.. maar valt mee.
 
Valt inderdaad mee, dus je gaat hem omruilen ;)

Ja idd.. dat is wel de bedoeling over een paar maanden :)

Ik vraag me wel af wat ik nog terugkrijg voor m'n NC750X.
Het is een 2017 model, met dan rond de 14.000km op de klok. Zit vanaf 10.000km een nieuwe ketting met tandwielen op, vanaf 4000km nieuwe Pilot road 4 banden, heeft altijd netjes z'n beurtjes gehad.

Heeft maar een "paar" extra's:

Verhoogd puig windscherm met spoiler en verstellers van bruudt.
Led knipperlichten
Aftermarket verstelbare rem/koppelingshendel uit duitsland (niet de chinese namaak)
Bruudt tail tidy
Bruudt radiator guard
Aftermarket led achterlicht (Beetje ala audi)
Skidplate van sw-motech
Shark DSX-7 uitlaat
R&G engine covers (Rechts en links)
Valbeugels compleet links en rechts
12 volt aansluiting powerlet
12 volt aansluiting voor de navigatie
Verwarmde handvatten oxford
Luchthoorn i.p.v. normale zwakke "tuuter" voor een grotere blij.
Sw-Motech topkoffer rek
Kettingscherm gesloten en achterspatbord
Wesem verstralers te bedienen met een schakelaar op het dashboard.
Op maat gemaakte zekeringkast onderin de frunk, waar makkelijk extra accessoires op aan te sluiten zijn.

Zal nog wel wat dingen vergeten zijn..

Fotoke:
5e3a3ae0065e151e12cf73c56f2af3e1.jpg
 
Ja idd.. dat is wel de bedoeling over een paar maanden :)

Ik vraag me wel af wat ik nog terugkrijg voor m'n NC750X.
Het is een 2017 model, met dan rond de 14.000km op de klok. Zit vanaf 10.000km een nieuwe ketting met tandwielen op, vanaf 4000km nieuwe Pilot road 4 banden, heeft altijd netjes z'n beurtjes gehad.

Heeft maar een "paar" extra's:

Verhoogd puig windscherm met spoiler en verstellers van bruudt.
Led knipperlichten
Aftermarket verstelbare rem/koppelingshendel uit duitsland (niet de chinese namaak)
Bruudt tail tidy
Bruudt radiator guard
Aftermarket led achterlicht (Beetje ala audi)
Skidplate van sw-motech
Shark DSX-7 uitlaat
R&G engine covers (Rechts en links)
Valbeugels compleet links en rechts
12 volt aansluiting powerlet
12 volt aansluiting voor de navigatie
Verwarmde handvatten oxford
Luchthoorn i.p.v. normale zwakke "tuuter" voor een grotere blij.
Sw-Motech topkoffer rek
Kettingscherm gesloten en achterspatbord
Wesem verstralers te bedienen met een schakelaar op het dashboard.
Op maat gemaakte zekeringkast onderin de frunk, waar makkelijk extra accessoires op aan te sluiten zijn.

Zal nog wel wat dingen vergeten zijn..

Fotoke:
5e3a3ae0065e151e12cf73c56f2af3e1.jpg

Hele mooie motor. Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet waarom je zoveel in een motor investeert en hem dan na 14.000 km (amper ingereden) weer gaat verkopen/inruilen. Zal wel iets met verstand versus gevoel zijn...… ;)
 
Hele mooie motor. Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet waarom je zoveel in een motor investeert en hem dan na 14.000 km (amper ingereden) weer gaat verkopen/inruilen. Zal wel iets met verstand versus gevoel zijn...… ;)

Tjah, ik heb de afweging gemaakt om hem te houden en dan nog meer erin te investeren.. dus hyperpro lagere bediening voor de voeten en een hoger zadel. Maar dan zit ik weer te kijken naar een investering van +-1250/1500 euro.. Als ik ongeveer 3500 bijleg heb ik een africa twin.. wat in ieder opzicht een betere motor voor mij is; Hogere zit, meer ruimte, meer power, groter voorwiel, betere vering standaard, DCT bak.. etc. Ik ga de frunk wel missen :/
 
Hogere zit, meer ruimte, meer power, groter voorwiel, betere vering standaard, DCT bak.. etc. Ik ga de frunk wel missen :/

Ik snap het nu beter. De voordelen van de Africa Twin zijn voor mij geen nadelen van de NC: ik vind hem hoog zat, kom amper met mijn been over het zadel, ik heb ruimte voldoende, zelfs met mijn vrouw achterop, genoeg power voor mij, ik vind koppel belangrijker, voorwiel hoeft voor mij niet groter, ik ga toch niet offroad, ik vind de vering prima want ik rij rustig, de DCT past perfect bij het NC blok en de frunk is ideaal inderdaad. Ik begrijp de voordelen van een Africa Twin voor jou; is vast een goede keus, vooral omdat er ook DCT op zit!
 
Verder hoeft voor een motor keuze natuurlijk ook niet altijd een aanwijsbare waarom achter te zitten.
Ik heb motoren gehad vanwege de praktische keuze (ging de lol vrij vlot af)
Ik heb motoren gehad puur op gevoel (was ook niet altijd de juiste)

Voor mijzelf en voor mijn gebruik is de nc een mooie mix daartussen en ik rijdt er (al bijna 2 maanden) met veel plezier op
Een african twin vind ik mooier moet ik eerlijk zeggen en zou hem zo omruilen :)
 
Ik heb de NC echt met het hoofd gekocht, puur voor de economisch aantrekkelijke eigenschappen. Als ik dat buiten beschouwing zou laten had ik er nooit een gekocht. Het is een prima motorfiets, maar ia eigenlijk een maatje te klein en heeft (te) weinig vermogen alhoewel je best goed op kan schieten uiteraard. Maar vind maar eens een motor die zo zuinig rijdt als deze (alhoewel me dat ook niet helemaal meevalt, maar dat is al eerder gezegd)
 
Ik heb de NC echt met het hoofd gekocht, puur voor de economisch aantrekkelijke eigenschappen. Als ik dat buiten beschouwing zou laten had ik er nooit een gekocht. Het is een prima motorfiets, maar is eigenlijk een maatje te klein en heeft (te) weinig vermogen alhoewel je best goed op kan schieten uiteraard. Maar vind maar eens een motor die zo zuinig rijdt als deze (alhoewel me dat ook niet helemaal meevalt, maar dat is al eerder gezegd)
 
Ik heb de NC echt met het hoofd gekocht, puur voor de economisch aantrekkelijke eigenschappen. Als ik dat buiten beschouwing zou laten had ik er nooit een gekocht. Het is een prima motorfiets, maar is eigenlijk een maatje te klein en heeft (te) weinig vermogen alhoewel je best goed op kan schieten uiteraard. Maar vind maar eens een motor die zo zuinig rijdt als deze (alhoewel me dat ook niet helemaal meevalt, maar dat is al eerder gezegd)

Ik denk dat het qua gebruik bij de A'twin ook wel mee gaat vallen..
De NC verbruikt 1 op 26/27.. , de Africa twin 1 op 20.. maar dat mag dan ook wel met zo'n blok.
 
@GlimWas, ik merk dat ik ook niet het beloofde gebruik haal, terwijl dit voor mij ook een van de aanschafpunten was. Op de snelweg gaat het nu eenmaal hard zo blijkt. (met E10 lijkt hij er ook niet zuiniger op geworden). Gelukkig zijn de andere voordelen (qua sleutelen) er wel.
 
Ik denk dat het qua gebruik bij de A'twin ook wel mee gaat vallen..
De NC verbruikt 1 op 26/27.. , de Africa twin 1 op 20.. maar dat mag dan ook wel met zo'n blok.
1 op 26 gemiddeld haal ik echt niet, het zal ergens bij 1 op 23/24 ophouden gemiddeld over een jaar genomen... 's winters wat meer verbruik dan 's zomers . (20000km plus per jaar)
 
Ik heb vandaag een toer van 500 km gedaan door Nederland, meeste snelwegen en autowegen, ook binnenwegen. Snelheden variërend tussen 80 en 120, gemiddeld 100 zeg maar. Gemiddeld verbruik was 1 op 30, in DCT stand S1. Met E5 benzine (Superplus 98 RON).
 
Wat weeg jij? en reed je alleen met wind mee?
Bij 80-90 haal ik dat ongeveer maar bij 120 -130 ga ik naar 1 op 20 of 1 op 22
 
Terug
Bovenaan Onderaan