Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ik verwacht dat ze er wel over hebben nagedacht:Y
Met het naar voren gekantelde zadel is de motor beter geschikt voor korte mensen (lees; het gros van de wereldbevolking).
 
Allen,
Mijn naam is Michel Verbruggen. Ik heb sinds kort een Intergra 750. Het oliepeilen lukt mij niet helemaal goed. Volgens het boekje het motorblok een paar minuten laten draaien, uitzetten, paar minuten wachten en dan meten. Als het motorblok koud is is het oliepeil veel lager. Hoe doen jullie dit? Gr. Michel Verbruggen
 
Ik verwacht dat ze er wel over hebben nagedacht:Y
Met het naar voren gekantelde zadel is de motor beter geschikt voor korte mensen (lees; het gros van de wereldbevolking).

dan kunnen ze beter verschillende soorten zadels aanbieden of een systeem dat je zadel hoger kan zetten, kon ik op mijn BMW wel , kost eigenlijk niks extra dan een beugeltje meerdere gaatjes waar een boutje in kan.
 
Allen,
Mijn naam is Michel Verbruggen. Ik heb sinds kort een Intergra 750. Het oliepeilen lukt mij niet helemaal goed. Volgens het boekje het motorblok een paar minuten laten draaien, uitzetten, paar minuten wachten en dan meten. Als het motorblok koud is is het oliepeil veel lager. Hoe doen jullie dit? Gr. Michel Verbruggen
Die procedure wordt voor de transalpen ook zo voorgeschreven. We hebben er ons nooit aan gehouden. Altijd met koude motor peilen, motor rechtop, dop los op het schroefdraad laten hangen en peilen.
 
Het motoroliepeil dient met nog warme motor gedaan te worden; 5 minuten laten rusten en dan peilen. Doe je het koud dan krijg je een hoger peil te zien omdat dan echt alle olie al het carter is ingezakt. Dit is niet erg, maar zorg er wel voor dat je er rekening mee houdt dat je peilstok een hoger dan gewenst peil aangeeft.
Ik hou daar ook gewoon rekening mee en heb nooit problemen mee, De NC verbruikt nauwelijks olie overigens; in de 2.5 jaar en 50000 km die ik er mee gereden heb, heb ik nog geen druppel bij hoeven te vullen.......... Buiten de olie- en filterwissels in uiteraard ;)
 
tot 100 k hoef je toch al geen olie verbruik te verwachten, en omdat het civic zuiger zijn, zouden die wel eens tot 250 K gaaf kunnen blijven, maar weet niet wat de impact is omdat de motor olie ook door de versnellingsbak heen gaat en daar een aantal ongunstige invloeden van uit gaan.

maar ik zou er niet van staan te kijken dat je riant voorbij de 150 K nog geen druppel verbruikt,, blok is mechanisch en thermisch laag belast.
 
Nog niet. Heb onlangs nog gereden en doe de NC in de winter om de zes weken een nachtje aan de Optimate. Doe ik al jaren zo en dat werkt prima voor mij.
 
oliepeilen kan prima met de motor op de middenbok...... Niet op de jiffy nee, maar dat lijkt me voor iedereen wel duidelijk ; )

Met die koude weer.. eventueel eens in de 2 weken even kort aan de lader. Mocht het net zijn dat ik langere tijd niet weg hoef met de motor.
 
Wat niet rijden koud? Pekel? Gewoon rijden daar is hij voor :]er is zat spul te koop om je fiets te beschermen en ook om je warm te houden*O*
Ben ook een doorrijder :]
Tot op heden geen bescherming erop gespoten (mn vorige motor) maar wel elke week goed afgespoten. Ging ook best prima.
Hoe pekelbestendig is de NC? Welk spul gebruik jij/jullie t.b.v. bescherming?
 
Rij met de mijne ook zomer en winter. Gewoon 1x per maand goed wassen en ketting smeren. Voor de rest rijden. In voorjaar goede poetsbeurt en dan kan die er weer tegen. Geen spoortje roest of iets dergelijks. Velgen en frame blijven netjes kunststof is al helemaal geen probleem. De berijder roest trouwens na 57 jaar ook nog niet!!!
 
Gezien ik de komende tijd nog wel even door ga rijden met de NC.. vind ik het toch de moeite om de voetsteunen te verlagen.

heb eventueel zitten kijken naar een setje van MFW.. echter kost een setje daar 176 euro.. dat vind ik redelijk aan de prijs. Iemand nog andere opties?
 
Laatst bewerkt:
Ben ook een doorrijder :]
Tot op heden geen bescherming erop gespoten (mn vorige motor) maar wel elke week goed afgespoten. Ging ook best prima.
Hoe pekelbestendig is de NC? Welk spul gebruik jij/jullie t.b.v. bescherming?
Vaseline spray eerst wassen dan inspuiten en niets meer aan doen en in het voorjaar ff wd40 er over en afspuiten:]
 
Hallo NC eigenaren..

Ik heb hier nog een R&G racing engine cover over voor de NC750X vanaf bouwjaar 2014 (volgens R&G). Koppelings-kant.
let op: past niet op de DCT


rg_kec0066_d.jpg





Hij is nog gloednieuw in de verpakking, niet gebruikt. Wie kan ik hier voor een leuk prijsje blij mee maken?
 
Probeer het vooral wel, ik ben 1,88 en ik zit prima op de nc. (ik heb wel voor comfort andere voetsteunen SW-Motech gemonteerd)

Welke voetsteunen zijn dat, eventueel een link?
En heb je dan ook het stuur wat hoger gezet met risers?
 
Klopt! Ben gewend dat als je een set besteld voor een merk en type motor dat het dan de juiste maat is. Heb al menig ketting vervangen van div motoren op die wijze, kennelijk is dat voor dit type geval niet zo.

Ik heb zelf de spullen dus het is nu klusje van 10min om te breken, inkorten en weer klinken. Maar moet wel een schakeltje bestellen en weer klooien ;)
Dus vandaar de tip voor anderen!

Heb je de verkeerde besteld, er zit een aantal schakels verschil tussen de wel en de niet DCT (even als de 700 en de 750) dit komt door andere tandwiel verhouding.

-edit:
16 of 17 tands voor en zo uit mijn hoofd: 38 of 41 of 43 tand achter...
heb een extra setje andere verhouding tandwielen liggen van de periode dat ik een beetje experimenteerde om te zien of ik de top van ~160Km/u wat kon verhogen voor als ik eens wilde doorgassen op de Duitse autobahn...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan