Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Wie sleutelt wel eens aan de voorspanning van de achterveer?
In mijn gereedschap setje zit zo'n speciale grijper met los handvat, die ik gebruik.
Maar de getande ring waar die in grijpt krijg ik niet in beweging, sterker nog hij schiet er steeds af als ik veel kracht zet.
Wat doe ik verkeerd?
Mogelijk zet je de "sleutel" er verkeerd om op?
Als je kracht er op wilt zetten kan dat alleen als je vanuit het handvat "naar de opening duwt"

Dus.... als ie "zo staat met handvat onder" ( dan moet je in deze richting -> kracht zetten.
Als je handvat onder de "haak" zo hebt: ) dan moet je in <- die richting kracht zetten.
 
Thanks! Ik bleek het goed te doen, maar er was wat olie nodig om hem gangbaar te krijgen.
Hij stond nog op standaard 3, nu 1 trapje strakker, op 4 (van 7).
Dan hoef ik niet direct te sleutelen bij wat meer belading.
Ik heb een spatlap gemonteerd om modder op de stelring en veer te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een op maat gesneden stuk rubber aan de plastic lip, die toevallig op de juiste plek zit, bevestigd.
Van hetzelfde stuk rubber heb ik het voorspatbord met ruim 10 cm verlengd. Totale kosten incl. bevestigingsmateriaal € 14.
De achterveer en radiator blijven nu redelijk schoon.
 
Waarom staat de NC 750 hier eigenlijk onder Toermotoren? Ik vind het eerder een Naked (S) of Adventure (X).

Het rustige karakter, breed inzetbaar, gemakkelijk veel Km's op maken...
( En de X is niet echt adventure, ja adventure styling maar offroad is brak met de NC, tenzij je er specifiek offroad banden onder legt. en dan nog is het hard zwoegen offroad... Grotere voorwiel en meer ground-clearance is dan fijn )
 
Het rustige karakter, breed inzetbaar, gemakkelijk veel Km's op maken...
( En de X is niet echt adventure, ja adventure styling maar offroad is brak met de NC, tenzij je er specifiek offroad banden onder legt. en dan nog is het hard zwoegen offroad... Grotere voorwiel en meer ground-clearance is dan fijn )

Sowieso vraag ik me af hoeveel mensen die bijv. een R1200GS of KTM adventure bike rijden echt "offroad" gaan... ik denk dat nog geen 1% van alle adventure bikes ooit het zand ziet. Er zitten gewoon veel voordelen aan een adventure bike tegenover een tourer voor .. touring. Hoge zit, grote wielen voor betere opname van hobbels etc, lijkt wel een beetje dezelfde hype als in de auto wereld.. waar ineens alle familie auto's verdwijnen en er Suv's voor in de plaats komen.. die zijn ook helemaal niet geschikt voor offroad gebruik.
 
Helemaal eens met jullie reacties. Ik zal hooguit eens een gravelpad nemen, wat ik ook met mijn maxiscooter kon. Er zijn motoren die thuis zijn in het off road forum, zoals Tenere en CRF. Maar wat doen een V-strom en Versys daar dan? Wat kunnen die wat een NC X niet kan?
 
Wij kunnen op Marktplaats niks vinden, waar zoek je dan op?
Of kun je de links posten?
Hij heeft een metallic/parelmoer witte nodig.

Sorry dak wat laat reageert.
Kijk op MP bij '"Onderdelen Honda"" en tik "NC" in.
Dan mot er alles weergegeven worden van de NC series.

Suc6 Groet
 
Wie sleutelt wel eens aan de voorspanning van de achterveer?
In mijn gereedschap setje zit zo'n speciale grijper met los handvat, die ik gebruik.
Maar de getande ring waar die in grijpt krijg ik niet in beweging, sterker nog hij schiet er steeds af als ik veel kracht zet.
Wat doe ik verkeerd?

Zou hem er gewoon onder vandaan schroeven. zo gebeurd.
Ik heb een NC 750 S DCT en heb er een paarse Veer op gezet/ Zelf. Stond te koop ook op MP.
En voor idem dito, rijd wat strakker/stugger maar dat maakt mijn niet uit/

En nog meer accessoires erop......
 
Helemaal eens met jullie reacties. Ik zal hooguit eens een gravelpad nemen, wat ik ook met mijn maxiscooter kon. Er zijn motoren die thuis zijn in het off road forum, zoals Tenere en CRF. Maar wat doen een V-strom en Versys daar dan? Wat kunnen die wat een NC X niet kan?

Helemaal niks natuurlijk, voor aankoop heb ik ook wat films van deze man bekeken.

Als je kijkt wat die er mee uithaalt heb je geen echte off-road meer nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
er word beweert dat het 2020 meer toeren kan maken , zouden er dan mechanische aanpassingen zijn of alleen software ?
Denk als je net wat meer toeren kan maken zit je wat minder snel in de begrenzer.
als is dat met de 750 al minder dan met de 750
 
Er word beweert dat het 2020 meer toeren kan maken , zouden er dan mechanische aanpassingen zijn of alleen software ?
Denk als je net wat meer toeren kan maken zit je wat minder snel in de begrenzer.
als is dat met de 750 al minder dan met de 700

Ik vermoed dat het "slechts'" de ECU is maar echt zeker weten doe ik het niet...
 
Is mogelijk met een ecu flash, maar verre van goedkoop.

heb wat rond gekeken , een aantal tuners hebben het in voorbereiding, maar wat is duur ? 300,- of 900 ,- ??
als ik zie wat mensen zo ff uitgeven aan een power commander met afstellen op een rollenbank , denk dat als het in zwang komt er meer aanbieders komen en dat wel de prijs drukt,, nu is het wel zo wie perse een NC wil tuning kan beter wat anders kopen,, al rijden er behoorlijk wat NC's met aftermarket uitlaten, zou zelf een K&N luchtfilter erin doen ,, meer lucht is altijd goed , de lambda zet hem wel iets rijker, en minder vaak de boel uit elkaar voor een schoonmaak
 
Hoi allemaal, heb een nc750s van 2018, fantastische brommer, heel tevreden over.

Heeft iemand ervaring met zadeltassen ? Heb geen koffers (behalve de super praktische frunk) of topcase, en zoek iets niet te duur wat ik zo 1 of 2 keer per jaar kan gebruiken voor een weekend-trip (2x 30 liter bvb). Liefst eenvoudig op en af.
 
Heb nu een Trax topcase erop zitten.. vind het maar matig. Als het ook maar iets waait, dan gaat hij er niet op die dag en neem ik de rugzak mee. Minder comfortabel, maar met de top case erop reageert de NC erg op de wind.
 
Ander vraagje:
Laatst heb ik voor het eerst gewacht met tanken totdat de brandstofmeter op reserve stond.
Tripmeter A sprong op 0 km/ 0 liter. Vervolgens telde hij de kms en liters weer op in plaats van af. Het nut/ de zin daarvan ontgaat mij. Natuurlijk kan ik zelf wel uitrekenen hoe ver ik dan nog kan (ik weet toevallig dat er 14 liter in de tank gaat). Maar waarom geeft hij geen resterende actieradius weer? Dat doet mijn auto wel.
Is dat nog anders in te stellen? In mijn handleiding vind ik dat niet terug.
 

Modbreak:


Als je iets wil verkopen moet je een apart topic aanmaken in TKO

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan