Chris ofc
MF veteraan
- 25 dec 2012
- 5.005
- 2.562
Ja idd.. de NC blijft nog even. Heb nagemeten, en krijg de Twin dus gewoon niet in de garage
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het merendeel van de medemensen (inclusief ondergetekende) ergert zich mateloos aan motoren die nog meer kabaal maken dan ze onaangepast al doen. Dat is precies de reden dat we op bepaalde leuke plekken niet meer welkom zijn. Denk daar eerst even aan voordat je gaat knutselen...
Zit een beetje te spelen met het idee van een regelbare decat pipe..
Ik had een tijd een decat pipe gemonteerd.. erg mooi geluid, maar niet altijd "Gewenst" zoals op langere stukken snelweg/elke dag woonwerk verkeer of 7 uur 's ochtends als de halve buurt nog slaapt. Hoe mooi zou dan een "Regelbaar" systeem zijn dat je naar gelang in kan stellen?
Zit naar de mogelijkheden te kijken om een decat pijp te kopen, en hier een klep in te laten lassen.. deze kan je dan open/dicht zetten om het uitlaatgeluid harder/zachter te maken. Dr. Jekkil & Mr. Hyde heeft dit soort systemen ook al.. maar hier hangen absurd hoge prijskaartjes aan, je kan dan met een knopje de uitlaat op standen "Zacht / Harder / Hard" zetten..
Dus zoals onderstaand ( elektronisch )
Of met de hand bediend
Het idee:
Wat denken jullie hiervan?, en heeft er iemand ervaring met het knutselen van een soortgelijk systeem?
Trouwens wie weet waar de korte staalkabel met omhulsel voor is die in de gereedschapset zit
Trouwens wie weet waar de korte staalkabel met omhulsel voor is die in de gereedschapset zit
Dat is om je helm aan op te hangen aan een haakje onder het passagierszadel.
De staalkabel lus je door je helm en door één van de twee ogen van de kabel. Het andere oog van de kabel kun je vervolgens aan het haakje hangen.
handig als je helm te groot is voor het bagage vak of als het vol is.
Ok,Dat is om je helm aan op te hangen aan een haakje onder het passagierszadel.
De staalkabel lus je door je helm en door één van de twee ogen van de kabel. Het andere oog van de kabel kun je vervolgens aan het haakje hangen.
Nooit je helm alleen buiten laten al eens gezien dat deze werd vol gepiesten een gevuld met een milkshakeOk,
Ik heb het geprobeerd, en het zou passen, maar ik kieper het kabeltje wel ergens in de schuur neer.
Ik ben allergies voor krassen
Wellicht dat ze in Azië en omstreken niet zo nauw kijken naar beschadigingen als hier, uhhh als ik.
Ja idd.. de NC blijft nog even. Heb nagemeten, en krijg de Twin dus gewoon niet in de garage
Ja klopt, daar zit als ik het goed heb 5mm verschil op. Wat makkelijk te verhelpen valt door het zadel vooraan wat hoger te plaatsen...De 700 is lager dan de 750
De 700 is lager dan de 750
wat was je twijfel om de NC weg te doen, ook je lengte?
Ik ben 1,90m en ga een dezer dagen eens kijken naar een nc700x, benieuwd of dat wat zal passen...
Onwaar, beide hebben een zithoogte van 830mm/32.7inch.
Een eventueel merkbaar verschil van beide modellen zal hem zitten in de afstelling van de veer voorspanningen.
Ik ben 1,88 en na het zadel aan de voorkant 22mm opgehoogd te hebben (seat slope mod) vind ik zowel de zithoogte als het zitvlak van de NC700X erg comfortabel.
Het lager zetten van de originele voetsteunen is (zonder aftermarket onderdelen) niet mogelijk, lagere voetsteunen aanschaffen zou natuurlijk wel kunnen.
bedankt voor de info! 22mm is al heel wat, kan je mij met een foto laten zien hoe je dat hebt gedaan?
voetsteunen lager zetten zou inderdaad wel wat onderdelen/knutselwerk nodig hebben.
Mijn idee was dan ook om het stuur in te korten, vandaar de vraag of de draadbussen waar de stuurgewichten mee vast getrokken zitten, los zitten of geklemd/gelast.Voordat je het stuur wisselt voor dat van een X, zou ik even het volgende overwegen.
Het stuur van de X is ca 83 cm breed, incl. gewichten. De spiegels maken hem ca 95 cm breed, wat onpraktisch en ook onnodig is (het zicht is meer dan goed).
Je kunt ze iets naar binnen schuiven, maar na 1 a 1,5 cm kom je dan de stuurbocht al tegen. Eindresultaat: 92,5 cm breed.
Dat is nog steeds een uitdaging bij filefilteren. Het stuur van de X zorgt dat je spiegels precies op de hoogte zitten van de spiegels van aannemersbusjes, waarvan sommige je toch al geen ruimte gunnen.