Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Wat een flutbanden vond ik dat zeg! Gingen iets van 12/13000 km mee en waren niet erg zeker bij nat wegdek. Nu elk jaar een setje Pilot Road 4 en geen stap meer opzij gedaan in de regen. Gaan ook nog eens 20000+ km mee bij mij (23000 de laatste set)
 
Volgens mij ging de vraag van OSJ over verhogen.....

De uitdaging bij verhogen zit aan de voorkant, achter kan het relatief eenvoudig met andere dogbones worden opgelost.
Kijk eens bij rally raid products, die hebben een aanpassing voor de cb500x in het programma (de level 2 of level 3 kit), dat geeft je een indruk van de moeite en kosten. Voor de nc denk ik niet dat er zo'n kit is.

Inderdaad, je kan het makkelijk verhogen met andere links, maar dan stel ik me de vraag met de voorkant. Als je de motor verlaagt kan je de voorkant ook laten zakken, maar de vork verhogen is niet zo simpel lijkt me...
Om de kniehoek te verbeteren zou ik idd het zadel wat hoger plaatsen...
 
Nieuwe motor voor de NC ??
Doorontwikkeling van een motorblok is altijd goed. Ik vind het huidige 750cc blok voor mij prima, ik mis geen vermogen en al helemaal geen koppel. Maar als ze toch gaan veranderen, dan zou - naast een groter blok - een TFT-dashboard en een beter zadel wel welkom zijn.
 
With the NC range updates expected for 2021 to coincide with the introduction of Euro 5 emissions rules, we should find out much more about Honda’s plans for the bikes later this year.

Benieuwd naar 2021 en wat er daadwerkelijk aankomt dus
 
te beginnen met dat het niet de duurste motor is en daarom altijd wel een paar verbeterpuntjes heeft.
-zadel
-vering
-10 a 15 pk meer vermogen
-standaard een midden bok
-voorspatbord verlenger
en 4 van de vijf wensen zijn al uitgekomen:Y
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Even een vraagje aan de experts
Ik kan een HP Corse uitlaat overnemen van iemand die een 2014 model heeft.
Wat denken jullie, zou deze passen op mijn 2019?
 
Even hetzelfde type uitlaat opzoeken online.. en kijken voor welke bouwjaren hij geschikt is.
Anders toch even langsgaan, en testen.
 
Beste allen, Ik heb een NC750x uit 2015 met originele Honda kofferset (zijkoffers en topkoffer). Dit is mijn eerste motor met koffers. En ik heb daar een vraag over. Het viel me laatst op toen ik de motor van de middenbok afreed dat er in de koffers een trilling zit. Daarna heb ik het wat nader bekeken: op de bevestiging van al de koffers lijkt wat lichte speling te zitten. Dat kan natuurlijk normaal zijn, maar omdat ik zelf geen referentie heb, weet ik het niet. En dacht ik: ik vraag het hier eens aan de experts.

Nadere info:
  • Bij de zijkoffers zit de trilling het meest merkbaar aan de achter-onderzijde (vlakbij de kentekenplaat). Aan de bovenzijde waar je de koffer aan het frame bevestigd met het slot zit geen speling. Aan beide kanten is de speling gelijk.
  • Bij de topkoffer zit de speling aan de kant waar de haakbevestiging zit (bij het zadel). waar je de koffer aan het frame bevestigd met het slot zit geen speling (aan de achterzijde van de motor bij het kenteken).
  • De koffers waren op dat moment leeg.
  • Ik heb diverse lange motorvakanties gehouden, de koffers hebben nooit een krimp gegeven.
  • Ze zijn nooit overbeladen geweest. (Altijd met weegschaal de inhoud gemeten).
 
Bij de Honda topkoffer op mijn vorige motor zat ook speling. Die was bevestigd met busjes en rubber ringen tussen de schroefbouten, die 1 a 1,5 cm speling gaven. Volgens mij is dat om bewegingen en windkrachten beter op te vangen.
 
Hallo Allemaal, Weet één van jullie of mijn NC700X vacuümleidingen heeft achter of onder het tupperware? Dit ivm een scottoiler systeem wat vacuüm geactiveerd wordt. Ik weet dat de 750 wel vacuüm heeft en dat die slang goed bereikbaar is vanaf de linker zijkant.
 
Iemand interesse in mijn sportuitlaat? Heb de originele weer gemonteerd. Heeft een beschaafde roffel die met sportief rijden leuk meedoet. Blijft binnen de normen van normaal en niet asociaal. Komt met einddemper, DB-killer, linkpijp en uitlaat klem. Geheel is in zeer nette staat.
Indien nodig kan ik helpen even te monteren.

Bij interesse, PM even een bod.
 

Bijlagen

  • 20191027_135352-012.jpg
    20191027_135352-012.jpg
    231,5 KB · Weergaven: 18
Zijn er mensen die hier een TomTom hebben gemonteerd op hun NC750? Op welke manier hebben jullie deze gemonteerd?
 
Zijn er mensen die hier een TomTom hebben gemonteerd op hun NC750? Op welke manier hebben jullie deze gemonteerd?
Ik heb geen TT maar Garmin, maakt op zich niet uit. Ik heb de houder via RamMount op een bout van de klemplaat (stuur midden) gemonteerd. Heb de meeste ruimte rondom en kijkt ook het prettigst.
Stroomvoorziening rechtstreeks vanaf de accu via een geschakelde stroomverdeler in de frunk. Hierop heb ik trouwens meerdere verbruikers aangesloten: breedstralers, frunkverlichting en acculaadkabel.
 
Mbt banden, ik gebruik altijd Pirelli Angel, op de NC type GT. Nu 14000 km en nog steeds fantastisch, geven zeer veel vertrouwen, cupping of vierkant geheel afwezig. Echter rij ik voornamelijk binnenwegen. Bandenspanning 2,6 vóór en 3,0 achter.
Multicompound uiteraard en zal er nog een paar duizend km mee kunnen rijden.
 
Ik heb geen TT maar Garmin, maakt op zich niet uit. Ik heb de houder via RamMount op een bout van de klemplaat (stuur midden) gemonteerd. Heb de meeste ruimte rondom en kijkt ook het prettigst.
Stroomvoorziening rechtstreeks vanaf de accu via een geschakelde stroomverdeler in de frunk. Hierop heb ik trouwens meerdere verbruikers aangesloten: breedstralers, frunkverlichting en acculaadkabel.
Ik heb ook de garmin. kabeltje in de helmbak en het laadpunt van de druppelaar. Maar ik had hem ook eerst op t plaatje op t stuur gemonteerd. Maar inmiddels staat hij al n jaar vast op het ruitje gemonteerd. Werkt perfect en ik zie in een oogopslag de garmin
 
Zo vandaag weer 260 km erbij geplust, toen ik thuis kwam dacht ik.... huh.... ben ik nu al door mijn achterband heen?
Ik heb de motor (nieuw) sinds september en nu op een paar km na 6000 km op de teller.

Hebben meer mensen deze ervaring?

Ik zie hier een alternatief genoemd pirelli angel, wat ik belangrijk vind aan een band
- goed in de regen en goed slijtvast
zijn er dan ook andere opties? Pilot road? hebben mensen daar ervaring mee?

Verder denk ik er over om de veren aan te pakken, nu kom ik vooral bij hyperpro terecht. Zijn hiervoor ook goede alternatieven?
 
Grip op kleddernat wegdek is voor mij prioriteit nummer 1. Heb in 20 jaar veel verschillende merken en types gehad maar Pirelli geeft mij het meeste vertrouwen, rijstijl tour tot sport. Vaak wel wat duurder dan Bridgestone, Michelin of Metzeler.

Vering heb ik ook aangepakt, daar valt altijd veel verbetering te behalen. Heb de voorvork met veren + olie en de demperveer laten vervangen door Hyperpro zelf, kostte 4 jaar geleden €260 excl montage. De motordealer had het gemonteerd maar ben een maand later naar Hyperpro gegaan omdat het nog niet perfect voelde. De dealer had niets correct afgesteld (gebeurt blijkbaar vaak), Hyperpro is ruim een uur bezig geweest met uitbouw / afstellen / inbouw van de demper om deze aan de andere veer + rijderswensen aan te passen. Zij doen ook een proefrit als nacontrole. Voor mij nu perfect, vrij stug maar ook erg strakke wegligging, zelfs bij drempels in bochten. Kostte niets, heb wel een nette donatie in de fooienpot gedaan.

Natuurlijk zijn er ook andere topmerken (o.a. Wilgers) maar ik heb altijd Hyperpro op m'n motoren gehad en dat bevalt mij tot nog toe uitstekend.
 
Wat banden betreft bevalt de Pirelli GT2 mij goed. Prima grip bij nat, en gaan behoorlijk lang mee.
Hiervoor had ik Metzeler Roadtec 01, maar de werden toch snel minder toen ze begonnen te slijten.

Wat vering betreft kan je ook kijken naar YSS bij Promax in Schijndel.
Heb de achterschokdemper nu ca 100.000 km onder 2 NC´s zitten en bevalt nog steeds prima.
Prima prijs-kwaliteit, en ook in lengte aanpasbaar.
Voorvering was bij mijn 2014 model van Wilbers, en is bij mijn 2017 model nog niet aangepast.
 
Zit net even wat filmpjes te kijken over de MC750X, omdat dit nu toch één van de favoriete kandidaten is voor mijn eerste motor, en kwam dit filpmje tegen. Geen idee of jullie het al kennen, maar ik vindt het wel grappig
 
Heb al heel wat filmpjes van die gast bekeken. Van trips door de Australische outback met zijn "mate" tot aan periodiek onderhoud waarbij hij ook duidelijk in uitleg is. Prima kanaal dus.
 
beste mensen wie o wie weet wat er aan de hand is bij het volgende probleem.
ik heb een nc700x uit 2012 en nooit problemen gehad staat slechts 12k km op.
wanneer ik de sleutel omdraai in het contact gebeurd er helemaal niets?? het display gaat niet aan en de motor kan niet starten.
de accu is het niet die is vrij nieuw, zekeringen bekeken maar niet veel wijzer geworden.
de online handleiding in het engels zegt hierover niets.
iemand die dit ook heeft meegemaakt? ik hoor het graag mvg Leo
 
Terug
Bovenaan Onderaan