ameland10
MF'er
Past een Givi verhoogd ruit van een 2020 model (voor NC750X) ook op een 2014 model?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hmmm.. jaloers op die verbruikscijfers. Ga ik toch wel een beetje mijn NC750X door missen
Mijn R nine T doet 1:17/18 met wat geluk.. Misschien toch maar weer eens een NC750X aanschaffen puur als WW motor.
Hahaha, ik rij er ook WW mee... maar in die 12Km enkele reis heb ik zo veel verkeerslichten.... (die best vaak op rood staan)Hmmm.. jaloers op die verbruikscijfers. Ga ik toch wel een beetje mijn NC750X door missen
Mijn R nine T doet 1:17/18 met wat geluk.. Misschien toch maar weer eens een NC750X aanschaffen puur als WW motor.
Hoeveel kilometer had jouw DCT gereden toen je deze reset deed en kun je een verschil merken in het gedrag?Zojuist ook de DCT reset uitgevoerd. 1e keer na 20 minuten de motor uitgezet. Daarna de tweede poging ging het goed.
Als ik het goed heb onthouden werkt het als volgt: zorg voor warme motor, zet motor uit, houdt D vast en zet contact aan, wacht tot geel motorlampje uit gaat, druk dan DDNDN, start motor en wacht tot DNS aanduiding verdwijnt.Een heel net verbruik lijkt me zo.
Het resetten brengt geen enkel risico met zich mee.
Op Youtube zijn daarvan veel instruct filmpjes te vinden.
HIER vind je een heldere stap-voor-stap film.
Als de machine na zo’n onbekende ingreep niet meteen doet wat je ervan verwacht… Bij mij zou ook het koude zweet uitbreken.Als ik het goed heb onthouden werkt het als volgt: zorg voor warme motor, zet motor uit, houdt D vast en zet contact aan, wacht tot geel motorlampje uit gaat, druk dan DDNDN, start motor en wacht tot DNS aanduiding verdwijnt.
Bij mij kon ik daarna de versnellingsbak niet meer inschakelen. Heb ik weer, dacht ik. Vervolgens heb ik de motor uitgezet en opnieuw gestart. Gelukkig werkte dat en heeft hij nu een zeer soepele gasaanname en schakelgedrag. Dat heeft hij nooit gehad sinds hij in mijn bezit is (vanaf 7300 km, nu 17.500). Mijn (gespecialiseerde Honda-)dealer heeft die procedure volgens mij nooit gedaan.
Ik kan een paniekmomentje niet ontkennen. Maar toen dacht ik aan een computer die vastloopt: afsluiten en opnieuw opstarten.Als de machine na zo’n onbekende ingreep niet meteen doet wat je ervan verwacht… Bij mij zou ook het koude zweet uitbreken.
Maar top dat deze simpele en gratis truc toch zo goed werkt.
Ik neem van je aan dat de gasaanname niet verandert bij de DCT reset, maar toch pakt hij veel soepeler op.Reset is nergens voor nodig als je nergens last van hebt, zonder aanleiding zal de dealer dat ook niet doen.
Het enige wat je doet is de opgebouwde historie van jouw aanpassingen in het schakelgedrag weer ongedaan maken.
De gasaanname wordt echter niet gerest, kan alleen met een andere mapping in je ECU.
DCT reset
Zet de motor in N en zet de motor uit.
- Druk de D knop in en hou ingedrukt terwijl je de sleutel naar "ON" zet, wacht tot het gele motor-symbool verdwijnt en laat dan pas de D los.
- Druk de volgende combinatie vlotjes achter elkaar: DDNDN.
- In het dashboard moet eerst de letter D en daarna nog de letter S verschijnen
- Start de motor zonder de gashendel aan te raken!
- Na een paar seconden moeten de D en de S weer uit gaan.
- Zet de motor uit. Klaar.
ECU reset
1) Accu loskoppelen en 30 minuten los laten
2) Accu aansluiten
3) Sleutel op "ON" positie
4) Start de motor zonder de gashendel aan te raken!
5) Laat de motor stationair draaien tot de fan aanslaat. Geen gas geven!
6) Zet de motor uit. Klaar.
Aha, bedankt. Het aangegeven toerental was ik even vergeten ja.Dat komt door de lamme vertaling van stationair wat ook stilstaand betekend.
Stilstaand maar wel bij het aangegeven toerental van bijv. 3500 toeren en dan op 1m schuin achter de uitlaat.
Terwijl rijdend is bij het zelfde toerental maar dan 5-10m afstand. (exacte cijfers heb ik even niet paraat maar staan wel ergens op het forum)
Gefeliciteerd met je uitstekende keuze!...
Ook merk ik dat ie niet zo zuinig is maar dat ligt deels gewoon voornamelijk aan mijn rechter hand maar zelfs met redelijk rustig rijden red amper de 300km op een tank voordat het gaat knipperen. Is dat normaal?
...
Goed te horen dat het vermogen genoeg is. Klopt ook.....als je het gas vol openVandaag teruggekomen van een weekendje Eifel/ Luxemburg. De Honda heeft meer dan zat power, om de bergwegen te kunnen trotseren!
Precies, en als je met deze vol gas gaat, blijft het nog redelijk legaal ook!Goed te horen dat het vermogen genoeg is. Klopt ook.....als je het gas vol open
zou draaien hebbie genoeg power voor op de Wegen, binnendoor weggetjes of in de stad.
Je ken en mag toch nergens harder. en overal hebben ze afgelopen jaren voor voertuigen 'snelheid verminderde'
atributen neergelegd.
Nee joh...... met een motor met veel vermogen hebbie geen klote an vandaag de dag.
Ja leuk alleen als je de rijksweg opgaat en dan vol gas om daarna je gas bij de 100 km\uur weer
dicht te draaien. Thats it..... nou leuk,..... zit je met al dat niet bruikbare vermogen.
Wat goed dat je dit op video kon vastleggen!Nou goed nieuws voor mij gister het probleem weer meegemaakt alaop 0:23, video opgestuurd en gevraagd hoe ver ze waren bij Honda. Zojuist een mailtje ontvangen met dat Honda een oorzaak heeft gevonden en volgende week hoor ik hopelijk meer
Bekijk bijlage 1659762
hmm dan zou je denken dat het vaker en consequenter gebeurd. zover ik voel is ie niet zwakker dan mijn vorige motor (CB500X) maar zal er ff mee experimenteren!Zooo, da's inderdaad een onacceptabel probleem te noemen, en onveilig ook.
Er schiet wat te binnen aangezien het in een rijmodus gebeurt. De oorzaak zou zomaar iets heel simpels kunnen zijn, maar misschien heb je dat allang uitgesloten: de jiffy-beveiliging. Een slecht relais of een iets te slappe veer?
Congrats!Jaaa heb hem gisteren opgehaald!
Nog maar een kleine rit (naar huis via een vriendin om hem te laten zien) kunnen maken.
Is wel even wennen, ben niet een hele grote vrouw (maar kan met beide voeten plat aan de grond, tenzij er een kuil is, dus goed opletten waar ik stop) en hiervoor had ik de Vulcan S wat met stoppen wel makkelijker maakt, maar de Honda rijd echt super geweldig en voor mijn gevoel een stuk lichter.
Bekijk bijlage 1662527
Super leuk hoor. Heel veel plezier ga je van deze fiets krijgen.Jaaa heb hem gisteren opgehaald!
Nog maar een kleine rit (naar huis via een vriendin om hem te laten zien) kunnen maken.
Is wel even wennen, ben niet een hele grote vrouw (maar kan met beide voeten plat aan de grond, tenzij er een kuil is, dus goed opletten waar ik stop) en hiervoor had ik de Vulcan S wat met stoppen wel makkelijker maakt, maar de Honda rijd echt super geweldig en voor mijn gevoel een stuk lichter.
Bekijk bijlage 1662527