Vtwinner
MF veteraan
Idd, setje balgen klaar leggen en de juiste gelegenheid afwachten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb zelf een 2017 model (met DCT) voor woonwerk en heb hiervoor een 2014 model gehad.Ik ben mij aan het oriënteren voor een goede woon-werk motor (100km/dag) en heb mijn oog laten vallen op een NC750X (zonder DCT). Het is de bedoeling om het hele jaar er mee te gaan rijden (behalve bij ijzel etc.).
- Heeft het model >2016 nog grote voordelen t.o.v. <2016?
- Hoe is de NC750X qua onderhoud? Goed zelf te doen?
- Zijn er nog specifieke punten waar ik op moet letten?
- Wat voor gadgets zijn aan te raden voor het gebruik voor woon-werk het hele jaar door (handvatverwarming/koffers/etc.)
Voordeel vanaf 2016:Ik ben mij aan het oriënteren voor een goede woon-werk motor (100km/dag) en heb mijn oog laten vallen op een NC750X (zonder DCT). Het is de bedoeling om het hele jaar er mee te gaan rijden (behalve bij ijzel etc.).
- Heeft het model >2016 nog grote voordelen t.o.v. <2016?
- Hoe is de NC750X qua onderhoud? Goed zelf te doen?
- Zijn er nog specifieke punten waar ik op moet letten?
- Wat voor gadgets zijn aan te raden voor het gebruik voor woon-werk het hele jaar door (handvatverwarming/koffers/etc.)
- Naast de led verlichting iets hogere toeren mogelijk en veel uitgebreider display met custom kleurtjes enzo.- Heeft het model >2016 nog grote voordelen t.o.v. <2016?
- Hoe is de NC750X qua onderhoud? Goed zelf te doen?
- Zijn er nog specifieke punten waar ik op moet letten?
- Wat voor gadgets zijn aan te raden voor het gebruik voor woon-werk het hele jaar door (handvatverwarming/koffers/etc.)
Dat toerental ging per model 2018, herkenbaar aan de zwarte velgen, van max. toerental van 6600 naar 7500. Toen kreeg hij ook Traction Control.- Naast de led verlichting iets hogere toeren mogelijk en veel uitgebreider display met custom kleurtjes enzo.
Geheel mee eens. DCT vanaf 2016 is top, vooral door de betere keuze in schakelprogramma's.De DCT was voor mij de reden om voor een NC te gaan. Geweldig! Het past gewoon erg goed bij het karakter van het blok. Ah, en saai heb ik wel vaker gehoord maar het hangt een beetje van je vergelijkingsmateriaal af. Als je een Tuono heb staan vast wel maar voor mij was het al heel wat dat ik na jaren sukkelen weer op de motor kan en ik geniet nog van elke rit. Het blok heeft meer een chopper karakter en daar moet je van houden. Ik heb ooit een VX800 gehad en die heeft ook een vrij tam blok met aardig wat koppel alleen kreeg ik dat kreng niet door de bocht. Daar heeft de NC geen last van. Stuurt als een Honda, fijn en vertrouwd.
Dat toerental ging per model 2018, herkenbaar aan de zwarte velgen, van max. toerental van 6600 naar 7500. Toen kreeg hij ook Traction Control.
Ik ben mij aan het oriënteren voor een goede woon-werk motor (100km/dag) en heb mijn oog laten vallen op een NC750X (zonder DCT). Het is de bedoeling om het hele jaar er mee te gaan rijden (behalve bij ijzel etc.).
- Heeft het model >2016 nog grote voordelen t.o.v. <2016?
- Hoe is de NC750X qua onderhoud? Goed zelf te doen?
- Zijn er nog specifieke punten waar ik op moet letten?
- Wat voor gadgets zijn aan te raden voor het gebruik voor woon-werk het hele jaar door (handvatverwarming/koffers/etc.)
Broodje aap verhaalSterker nog, indien je gore-tex handschoenen gebruikt dan jaag je met hvv het water (damp) de verkeerde kant op het membraam door...
Het is een membraam met microscopische openingen om damp er uit te laten, klein genoeg om druppels tegen te houden.Broodje aap verhaal
Nou ja, ik kan me voorstellen dat als je met een dikke geisoleerde winterhandschoen een verwarmd handvat vastpakt dat dan de warmte-overdracht niet optimaal is. Een verwarmde handschoen met de verwarmingselementen aan de binnenkant lijkt logischerwijs beter. Anderzijds zit je dan wel altijd met een kabeltje aan je motor of met een accupakket. Dat heeft een verwarmd handvat dan weer niet en die kan zijn power rechtstreeks uit de boordaccu trekken en kan dus wat meer verstoken. Mogelijk genoeg om de slechtere warmte overdracht te compenseren. Ik spreek niet uit ervaring. Heb nu geen van beiden. Ik zorg ervoor dat ik deze koude tijden niet lang genoeg onderweg ben voor pijnlijke vingers. In het verleden wel eens handvatverwarming gehad maar nooit aangezet.... Tja, eigenwijs.
Dat cardan verhaal kom ik een beetje terug… net als een riem: niet onderhoudsarm. Ook hier moet gepeild, spanningscontrole, reiniging bij vervuiling enzo bij kijken. En zijn deze versleten, dan zijn de rapen gaar! Overige opmerkingen over de NC: ik vind het een heel slim ge-engineerde motor van Honda. Ergonomie, zuinigheid, comfort, gemak dragen in dit model bij. Nu eens niet high-power, maar bruikbaar vermogen en ‘bottom-torque’. LED is leuk, maar owee defect… H3/4 lamp werkt ook aardig. Suc6 met je keuzeZover ik weet heeft het model na 2016 LED verlichting. Best wel een groot voordeel. Wat betreft onderhoud kun je wel het een en ander op Youtube vinden. Luchtfilter vervangen is wel een klusje maar verder lijkt het allemaal niet zo spannend te zijn. De ketting is wel een nadeel als je cardan of riem gewend bent zoals ik maar de keuze van motoren met ketting is nu eenmaal veel groter en het onderhoud is ook wel te doen. Ik heb zelf een joekel van een topkoffer. Dat ding (Shad) is als een soort harmonica hoger en lager te maken. Onder het rijden zo plat mogelijk en in de stad, met de helmen erin, een stuk hoger. Mijn systeemhelm past helaas niet in de neptank maar mijn jethelm wel.
Gadgets, tja een ram mount voor navigatie, handkappen en handvatverwarming of verwarmde handschoenen. Ik heb zelf nog een hugger tegen het opspatten van troep van het achterwiel. Een verlenging van het voorspatbord ligt ook al klaar. Beiden van Ali voor weinig. En als je een versie met halogeen hebt ipv LED misschien een paar LED spotjes.
Maar dit is toch precies wat ik bedoel? Je gaat mensen voor iets waarschuwen wat in normaal gebruik niet voorkomt. Een motorblok is gewoon meer dan 100°C...Wat dat gore-tex betreft, mijn gore-tex winter handschoenen heb ik natte handen gehad van 't opwarmen bij 't motor-blok....
Handpalm kant nat, andere zijde droog.... en zeker weten niet naar binnen gelekt..
Dat is nog wat later gebeurt en dat voelde ik meteen bij m'n mouwen.
Defineer "normaal" gebruik.... alleen rijden wanneer het 20+ graden is en zonnig?Maar dit is toch precies wat ik bedoel? Je gaat mensen voor iets waarschuwen wat in normaal gebruik niet voorkomt. Een motorblok is gewoon meer dan 100°C...