Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

het lijkt erop dat er veel verschil in slijtagepatroon van de kettingen zijn, mijn dct stamt uit 2015.
 
De standaard ketting is gemaakt van kauwgomballen staal ofzoiets.. Die is compleet versleten na 11-13k km..
Ze moeten toch ergens besparen om de NC reeks aan te kunnen bieden voor deze prijzen.
 
De standaard ketting is gemaakt van kauwgomballen staal ofzoiets.. Die is compleet versleten na 11-13k km..
Ze moeten toch ergens besparen om de NC reeks aan te kunnen bieden voor deze prijzen.
ik heb er nu 23400km op zitten met die ketting! :Y _O-
 
Kan zijn dat jouw dealer al meteen een andere ketting erop heeft gelegd...
Evenals de banden.... die gingen bij mijn 2016 (Nieuw van de dealer) ook niet lang mee.
 
dat is mij niet bekend of ze er een andere ketting omgelegd hebben, de banden waren wel origineel en minder goed dan de Michelin pr6 die er nu onder liggen.
 
De mijne viel gisteren stil. Situatie: rustig ritje van 15 km gedaan, 3 u stilgestaan, zelfde ritje terug ingezet, maar voordat hij naar 2 schakelde geen power meer en uitval motor. Op display brandden motor- en olielampje en — als versnellingsaanduiding. Die aanduiding krijg je normaal na starten en verdwijnt als teken dat je de versnellingsbak kunt inschakelen. Hij wilde niet meer starten. Ik heb wat checks gedaan, zoals oliepeil of lekkage, maar niets vreemds kunnen ontdekken. Ik heb vervolgens contact uitgezet en weer aan, gestart, bak ingeschakeld en probleemloos de 15 km terugreis gedaan. Wat kan dit geweest zijn?
 
Ik heb dat ook een keer meegemaakt, bij navraag bij mijn garage vertelden ze dat een sensor dat had veroorzaakt, de storing heeft zich daarna nooit meer voorgedaan.
 
Ik zou voor de DCT gaan. Fijne techniek en zorgt voor meer rust tijdens het rijden. Meestal krijg je achteraf spijt in dit soort situaties. "had ik toch maar even gewacht"
Persoonlijk vind ik het schakelen een van de charmes van motorrijden, mijn auto is ook al een automaat. Maar... ik heb ook proefgereden op een DCT, en dat is zekers niet slecht bevallen
 
Kan zijn dat jouw dealer al meteen een andere ketting erop heeft gelegd...
Evenals de banden.... die gingen bij mijn 2016 (Nieuw van de dealer) ook niet lang mee.
Zeer onwaarschijnlijk tot eigenlijk uitgesloten, als je weet wat de marges zijn op die fietsen zou de dealer namelijk zo goed als zonder marge de motor aan jou doorverkopen.

Het is waarschijnlijker dat Honda een partij kettingsets heeft ingekocht die mindere kwaliteit was, met pech kreeg jouw motor die set, met een beetje mazzel van een andere partij.
 
Apart, als ik online reviews zoek dan zijn er echt heel veel meer die zeggen dat de OEM ketting slechts kort mee gaat.... Niet alleen de 2016 modellen.
Mijne moest ik vanaf ~10.000Km al veelvuldig stellen.... tot op het punt dat ik een keer in Duitsland zat en de motor een voor mij zo onbekend geluid maakte dat ik meteen omgedraaid was en naar de dealer om 'm na te laten kijken..... (en de ketting toen echt aan vervanging toe was)
 
Ik heb nog even contact gehad met de garage,het bleek geen sensor te zijn maar de toerenbegrenzer, waarom die in werking was gegaan was mij nog steeds niet duidelijk.
 
Ik heb mijn garage gemaild over de motorstoring. Ze willen hem uitlezen. Als dat is gebeurd en er is iets uitgekomen, meld ik dat hier nog.

Aanvulling: Zojuist is hij uitgelezen, waarbij niets is gevonden. De enige redelijke verklaring is dat ik de dodemansknop moet hebben geactiveerd, wat ik niet kan uitsluiten. Hij moet dan wel weer zijn teruggekanteld, want ik kan me niet herinneren dat hij geactiveerd was. Wat dan ook, gelukkig is er niets mis met een sensor of de versnellingsbak.
 
Laatst bewerkt:
Bij wegrijden op mijn nog nieuwe NC ( pas 400 km mee gereden ) raakte ik in een slip, gecorrigeerd, in andere slip, en toen gevallen.
Heb dit van horen zeggen. Klap met helm op grond. Niet buiten bewustzijn doch geen herinnering voorafgaande en tijdens ongeval en tijdens wachten op ambulance.
Helm geschaafd. Kleding niet. Motorschade onbekend. Nachtje ziekenhuis omdat ik warrig binnenkwam. Nu alles kits op enige kneuzingen na.
vraag me af of tractiecontrol wel goed gewerkt heeft. Was paar graden boven nul.
 
Sterkte met het herstel; en goed dat er niets ernstigers gebeurt is.

Traction control is niet heilig.. als er geen grip is; dan is er geen grip. Dan doet traction control ook niets meer.
 
motor gezien bij dealer.
Zoals eerder. verteld. De weg vanuit parkeerplek oprijdend direct in linker slip geraakt, vervolgens direct correctie naar rechts en gevallen.

Ik denk, maar weet niet zeker, normaliter trek je reflexmatig direct de koppeling in. Dat kon dus nu niet. Misschien wel in reflex dot gas erbij? Ben nog geen automaat gewend. Is dit een nadeel van een automaat ?
Vraag mij nu af of ik wel een automaat terug wil.

Schade na inventarisatie ingeschat op ruim €6000. Total los? 400 km stand.
Op erg veel plaatsen schaaf beschadigingen, stuur ontzet.
Wachten op expert. Gelukkig Allrisk verzekerd.
 
Laatst bewerkt:
motor gezien bij dealer.
Zoals eerder. verteld. De weg vanuit parkeerplek oprijdend direct in linker slip geraakt, vervolgens direct correctie naar rechts en gevallen.

Ik denk, maar weet niet zeker, normaliter trek je reflexmatig direct de koppeling in. Dat kon dus nu niet. Misschien wel in reflex dot gas erbij? Ben nog geen automaat gewend. Is dit een nadeel van een automaat ?
Vraag mij nu af of ik wel een automaat terug wil.

Schade na inventarisatie ingeschat op ruim €6000. Total los? 400 km stand.
Op erg veel plaatsen schaaf beschadigingen, stuur ontzet.
Wachten op expert. Gelukkig Allrisk verzekerd.
Financieel ga je weinig pijn lijden.
Maar de schrik zal er nog wel effe in blijven.
Of een koppeling je had kunnen redden?
Kun je lang en vurig over speculeren.
Handmatig of automaat; elk hep z’n voors en tegens.
Ook in noodsituaties.
Effe snel ergens tussenuit piepen zal op een automaat altijd sneller kunnen.
Koppeling intrekken om de aandrijf kracht van je achterwiel af te halen dan weer niet of nauwelijks.

Ik wens je veel sterkte bij je herstel, schade afhandeling en keuze voor je volgende fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan