Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ik rij ook korte stukjes, maar wat is kort?
 

Bijlagen

  • IMG_20230527_162323.jpg
    IMG_20230527_162323.jpg
    586,3 KB · Weergaven: 46
Goedemiddag op deze zonnige maandag,

Sinds 3 weken ben ik de blije eigenaar van een NC750X DCT uit 2015. 23.000 op de teller (dus zo goed als nieuw ;)). Het is mijn eerste DCT-ervaring en ik wil nu al niets anders meer, fantastisch wat een rust. Echter valt de stroomlijning van de NC me een beetje tegen, bij windkracht drie en hoger is het vechten als je harder dan 100 rijdt.. Of... Ik ben niets gewend natuurlijk. Mijn vorige brommer, een CBF600 SA, had een verhoogd scherm met spoiler en reed voor mijn idee bijna uit de wind, nu waait mijn helm bijna van mijn hoofd. Bij mijn NC zit een hoger scherm van PUIG extra, deze gisteren even gemonteerd maar dat creëert vooral veel meer herrie rondom mijn hoofd en houdt geen extra wind tegen, dus weer terug naar het originele scherm.

Met welk scherm rijden jullie of is de moeite waard om een keer te proberen? Ik ben net geen 1.80, normale bouw. Ik begrijp dat een scherm een persoonlijke keuze is en wat de 1 lekker vind rijden, de ander verschrikkelijk vindt, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Waarvoor dank alvast voor het delen!
 
Met het Puig scherm was je op de goede weg.. en dan met die spoiler erop.

Het enige wat je nog nodig hebt zijn "Windscreen risers" .. waarmee je het windscherm nog net een stukje hoger kan zetten. Dit maakte bij mij het verschil tussen vol in de wind zitten vs uit de wind zitten.

Even kijken welk model motor je hebt.. nieuw of oud.

Deze link gaat naar een 2016 model.. ik had ook dit model motor. Maar ze zijn ook te vinden voor het 2014-2015 model denk ik.
https://www.amazon.com/Motorcycle-Windscreen-Adjusters-Windshield-2016-2019/dp/B07VDG4TRK
 
Ik ben ongeveer even groot, mijn NC is het model van 2017. Had zelfde problemen. Tot ca 110 ging het wel daarboven veel te veel herrie, met Schuberth helm en doppen. Van alles geprobeerd. Uiteindelijk scherm eraf gehaald en dat geeft het beste resultaat. 140 gaat zonder probleem en als je gaat staan is er geen verschil in geluid
 
Met het Puig scherm was je op de goede weg.. en dan met die spoiler erop.

Het enige wat je nog nodig hebt zijn "Windscreen risers" .. waarmee je het windscherm nog net een stukje hoger kan zetten. Dit maakte bij mij het verschil tussen vol in de wind zitten vs uit de wind zitten.

Even kijken welk model motor je hebt.. nieuw of oud.

Deze link gaat naar een 2016 model.. ik had ook dit model motor. Maar ze zijn ook te vinden voor het 2014-2015 model denk ik.
https://www.amazon.com/Motorcycle-Windscreen-Adjusters-Windshield-2016-2019/dp/B07VDG4TRK
Zijn de spoilers ook los te koop? Heb de risers voor mijn model al gevonden, dit is een kleine investering en het onderzoeken waard. Dank!
 
Ik ben ongeveer even groot, mijn NC is het model van 2017. Had zelfde problemen. Tot ca 110 ging het wel daarboven veel te veel herrie, met Schuberth helm en doppen. Van alles geprobeerd. Uiteindelijk scherm eraf gehaald en dat geeft het beste resultaat. 140 gaat zonder probleem en als je gaat staan is er geen verschil in geluid
Maar dan rij je dus eigenlijk een naked of zie ik dat verkeerd? Wel de goedkoopste optie om eens uit te proberen! :D
 
Even een vraag over handvatverwarming monteren. Ik heb nu de originele handvatten eraf gehaald. Bij de rechter kant( gashendel) kom ik nu ribbels/ verdikking tegen. Hebben jullie deze weg geveild, voordat het handvat werd geplaatst?
 

Bijlagen

  • IMG_0281.jpeg
    IMG_0281.jpeg
    268,4 KB · Weergaven: 21
Heb 2 weken geleden deze nog gemonteerd op de NC750S van m'n zusje. Inderdaad de ribbels wegschuren en dan eroverheen schuiven met de bijgeleverde lijm. Wel eerst even alles loshalen en goed stofvrij maken.. anders krijg je rotzooi tussen de gashendel/het stuur en dan springt hij niet meer terug. Het zit allemaal niet heel moeilijk in elkaar; wijst zichzelf.
 
Maar dan rij je dus eigenlijk een naked of zie ik dat verkeerd? Wel de goedkoopste optie om eens uit te proberen! :D
De cockpit neemt nog wel wat druk op de borst weg, dus ik hang niet aan mijn stuur :)
Die risers heb ik liggen, als ze op jouw model passen mag je ze hebben. Wel ophalen in Eindhoven!
 
Een CBF600FA heb ik ook gehad.
IMG_4635.jpeg

Betere windbescherming dan de NC.
Maar ook daar al veel geëxperimenteerd met een los MRA spoilertje.
Vergeefs.

Na een paar andere motoren nu met een 750XD onderweg.
Oók weer geëxperimenteerd met de wind geleiding.
Op dit moment rij ik met een klein Puig schermpje.

IMG_3974.jpeg

Geeft het minste kabaal.
Maar inderdaad bovenkant bovenlijf vol in de wind. Lang 140 rijden is hángen!
Voor mij het beste compromis.

En toch heb ik me van de week weer een opzet spoilertje besteld.
IMG_4282.jpeg


In augustus rij ik naar Zwitserland en dan wil ik wat meer windbescherming.
Hopelijk lukt het me om een acceptabele stand voor dat opzetstuk te vinden.
Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van alles geprobeerd, het enige wat werkte was geen scherm (of origineel zo laag mogelijk) en dr achteraan wapperen of een Madstad schuifpui. De hoogte was het punt niet, de breedte/langs de koplamp af ging het iedere keer fout.

Daarom heb ik nu een Integra, werd er gek van, ik wil gvd rust.
 
Het wil ook nog helpen om het spoilertje een stukje naar onder te zetten en direct op de wind (Dus 90 graden erop).. dan breekt het de wind en heb je praktisch niets op je helm. Op alle foto's van dat ding staat hij de "Mooie stand" voor de foto's maar stuurt hij nog steeds alle wind direct op je helm.

Zo moet hij dus:

6759cc20c46f382c5ebf9aeb4cb4a59e.png
 
Ik heb gekozen voor lager ipv hoger, en dat bevalt goed. Ik ben 1.90 en heb geen overdreven last van wind op de helm. Rij meestal met vizier open (en helm op jethelm stand / open bij snelheden onder de 100km/h).

Het is deze, de Ermax Sport Screen 37cm
NC3.jpg
 
Vandaag eens iets anders geprobeerd met de NC: de eerste korte rit met mijn dochter achterop. Ze is niet weg te slaan bij achtbanen en andere snelle dingen, dus de motor was ook een groot succes. Natuurlijk maar een paar honderd meter en max 50km/h omdat ze nog geen volledig pak heeft...maar dat gaat er nu wel komen. En misschien ook een topkoffer zodat ze iets heeft om tegenaan te leunen.

Ze is trouwens 8 jaar / 147cm, dus qua lengte kan het makkelijk.
thumbnail_IMG_2455.png
 
Goedemiddag op deze zonnige maandag,

Sinds 3 weken ben ik de blije eigenaar van een NC750X DCT uit 2015. 23.000 op de teller (dus zo goed als nieuw ;)). Het is mijn eerste DCT-ervaring en ik wil nu al niets anders meer, fantastisch wat een rust. Echter valt de stroomlijning van de NC me een beetje tegen, bij windkracht drie en hoger is het vechten als je harder dan 100 rijdt.. Of... Ik ben niets gewend natuurlijk. Mijn vorige brommer, een CBF600 SA, had een verhoogd scherm met spoiler en reed voor mijn idee bijna uit de wind, nu waait mijn helm bijna van mijn hoofd. Bij mijn NC zit een hoger scherm van PUIG extra, deze gisteren even gemonteerd maar dat creëert vooral veel meer herrie rondom mijn hoofd en houdt geen extra wind tegen, dus weer terug naar het originele scherm.

Met welk scherm rijden jullie of is de moeite waard om een keer te proberen? Ik ben net geen 1.80, normale bouw. Ik begrijp dat een scherm een persoonlijke keuze is en wat de 1 lekker vind rijden, de ander verschrikkelijk vindt, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Waarvoor dank alvast voor het delen!
Dit is ook het enige dat mij tegenvalt. Het buldert als een gek, En harder als 100 wordt je niet echt vrolijk. Ik heb een Puig met extra opzet stuk er boven. Dat gaat redelijk. Maar in de zomer gaat het lage scherm er weer op.
 
Even een vraag over handvatverwarming monteren. Ik heb nu de originele handvatten eraf gehaald. Bij de rechter kant( gashendel) kom ik nu ribbels/ verdikking tegen. Hebben jullie deze weg geveild, voordat het handvat werd geplaatst?
Heb 2 weken geleden deze nog gemonteerd op de NC750S van m'n zusje. Inderdaad de ribbels wegschuren en dan eroverheen schuiven met de bijgeleverde lijm. Wel eerst even alles loshalen en goed stofvrij maken.. anders krijg je rotzooi tussen de gashendel/het stuur en dan springt hij niet meer terug. Het zit allemaal niet heel moeilijk in elkaar; wijst zichzelf.
Ik heb hem gewoon, zonder lijm, over die ribbels heen geschoven. Zit al een jaar prima vast
 
Terug
Bovenaan Onderaan