Het grote Noorwegen topic! Deel 2

Deze gravel weg (de bovenste bruine lijn). Was net zo gemakkelijk als de Gamle Strynefjellsveg.

Meer details op het kaartje van mij reisverslag: Motorcycle Adventures

Die camping in Randsverk was prima! Kon je goed eten!

Rondane.png
 
Deze gravel weg (de bovenste bruine lijn). Was net zo gemakkelijk als de Gamle Strynefjellsveg.

Meer details op het kaartje van mij reisverslag: Motorcycle Adventures

Die camping in Randsverk was prima! Kon je goed eten!

Bekijk bijlage 1819692

Tsjaa keuzes.....
Dan had ik het prachtige uitzicht bij de Sohlbergplassen weer gemist.
Ik heb het genoteerd voor de volgende keer Noorwegen. Bedankt voor de tip
 
Ik heb geen ervaring met rijden op gravelwegen, heb je daar nog speciale banden voor nodig of gaat dat altijd wel lukken?
 
Dag 12 van onze Noowegen reis.
De enigste dag dat we echt heel de dag regen hebben gehad.
Vanuit Laerdal hadden we eerst gepland om de Aurlandsfjellet te rijden.
Omdat de regen, bij vertrek uit Laerdal, soms met bakken uit de lucht kwam ervoor gekozen om door de regenvrije 24,5 km lange Laerdal tunnel te rijden.
Kunnen we toch zeggen dat we door de langste autotunnel ter wereld gereden hebben.
 
Wij hebben die pas gereden, jammer voor jullie. Jullie hebben heel wat gemist. Zonde van de regen. Gelukkig hebben wij de foto s O-)
 
Wij hebben die pas gereden, jammer voor jullie. Jullie hebben heel wat gemist. Zonde van de regen. Gelukkig hebben wij de foto s O-)
Ja inderdaad jammer maar met dit weer achteraf toch blij dat we die Aurlansfjellet niet gereden hebben.
Later deze dag zijn we ook over de Hardangervidda gereden met regen, mist, harde wind en temp <10C. Was geen lol aan.
 
Ja inderdaad jammer maar met dit weer achteraf toch blij dat we die Aurlansfjellet niet gereden hebben.
Later deze dag zijn we ook over de Hardangervidda gereden met regen, mist, harde wind en temp <10C. Was geen lol aan.
Snap ik, als je wil mag je de foto s wel een keer komen bekijken.
 
Ik heb geen ervaring met rijden op gravelwegen, heb je daar nog speciale banden voor nodig of gaat dat altijd wel lukken?
Ik heb in Noorwegen (en Zweden/Finland) nogal wat gravel wegen gereden op Pilot Road 4 's met mijn Pan. Ging altijd goed.
Wat niet goed ging: met zulke banden een U bocht maken op hellend nat gras. Motor legde zich maar even te rusten. :z
 
Hallo allemaal.
In juli van dit jaar heb ik een reis van 3 weken gemaakt door Scandinavië. Via Duitsland, Denemarken, Zweden, Finland naar Noordkapp en dan op de terugweg door Noorwegen langs de meest interessante en mooiste plekjes van dit land.
Uiteraard is de hele reis opgenomen en kun je het allemaal terugkijken op youtube. Nog niet alles is klaar, maar als je geïnteresseerd bent, kun je de eerste paar afleveringen van deze serie bekijken.
Groet Andy
 
Ja inderdaad jammer maar met dit weer achteraf toch blij dat we die Aurlansfjellet niet gereden hebben.
Later deze dag zijn we ook over de Hardangervidda gereden met regen, mist, harde wind en temp <10C. Was geen lol aan.
Als ik jullie filmpjes op Youtube bekijk hebben jullie alleen aan het begin van de vakantie redelijk weer gehad, en was het voor de rest voornamelijk nat en koud......
 
Rit over Noord Europa's grootste bergplateau: Hardangervidda.
1e deel, dat we woensdag 13 september na de middag gereden hebben, was het weer bar en boos: regen, veel wind en temp onder de 10C. Het 2e deel de volgende dag 'morgens, met o.a. de indrukwekkende Vøringfossen waterval, was een stuk beter.
 
Rit over Noord Europa's grootste bergplateau: Hardangervidda.
1e deel, dat we woensdag 13 september na de middag gereden hebben, was het weer bar en boos: regen, veel wind en temp onder de 10C. Het 2e deel de volgende dag 'morgens, met o.a. de indrukwekkende Vøringfossen waterval, was een stuk beter.
Die woensdag hadden wij redelijk goed weer. Droog, bewolkt maar geen regen. Zwaar pech gehad dus. Voringfossen lijkt me ook prachtig. Weer een goede reden om weer een keer te gaan.
 
Rit over Noord Europa's grootste bergplateau: Hardangervidda.
1e deel, dat we woensdag 13 september na de middag gereden hebben, was het weer bar en boos: regen, veel wind en temp onder de 10C. Het 2e deel de volgende dag 'morgens, met o.a. de indrukwekkende Vøringfossen waterval, was een stuk beter.
Leuk en herkenbare stukken, wij hebben precies dit stuk inclusief de Voringfossen waterval gezien afgelopen september (helaas vanuit een bus en met een andere boot in de Eidfjord dan deze op jouw filmpje).
Wil zeker nog een keer terug en dan met de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan