Het grote Noorwegen topic! Deel 2

Wel wel @truusjetrap Dat groene bolletje staat je goed. Iets meer naar beneden is het wat minder. Spoedig herstel !

En om op je vraag te antwoordden: ik heb nooit een "tolnaheffing" uit Noorwegen ontvangen. Motoren zijn meestal vrijgesteld.
 
Denk je aan pillen tegen reisziekte? Ik was knap zeeziek maar dat kan ook aan mij liggen.
Ja, dat ligt zeker aan jou!

In mijn geval heeft dienstplicht bij de marine dan toch nog zin gehad.
Op de Atlantic ervaring met hevige stormen. Daarna wordt je nooit meer zeeziek!
Een veerboot is vergeleken met een fregat op de oceaan een varend paleis.
Wel eens met een dagje zeevissen dat 3/4 kotsend beneden-deks was. TOP voor mij, beroerd voor anderen.
Lekker heel veel plek aan dek om te vissen!
 
@mean-machine ik ben het niet met je eens: zeeziekte kan ook ook ervaren zeerotten overvallen, ook degene die er jarenlang geen last van hadden. Net zoals het plots kan overgaan bij hen die er wel vaker mee kampen. Het is een raar iets, dat in elk geval.
Ik had er ook nooit last van, maar op deze ferry wel . Het was de overtocht wel waard. Gewoon op bed gaan liggen en 18 uur later lachend in Kristiansand. :t
Terugweg wel met pillen gedaan voor de zekerheid wel op bed gaan liggen. Best goed gegaan.
 
@mean-machine ik ben het niet met je eens: zeeziekte kan ook ook ervaren zeerotten overvallen, ook degene die er jarenlang geen last van hadden. Net zoals het plots kan overgaan bij hen die er wel vaker mee kampen. Het is een raar iets, dat in elk geval.
Mss heb je gelijk??
Voor mij geldt: Bij mijn eerste vaart met flinke wind, ben ik enkele uren licht beroerd geweest. Daarna nooit last meer.

Er waren bij de marine ook 'beroeps'-mensen aan boord, die iedere keer met een beetje wind hondsziek werden.
Nee, die komen er wrs nooit meer vanaf. Beter maar baantje op de wal gaan zoeken.

Maar echt waar: Een ferry is een drijvend paleis.
Wel eens naar GB gevaren, dat werd gezegd van heftig weer. Eeeeh? Je merkt 't nauwelijks.
Voor mij is varen op zee vooral slaap-verwekkend. Uren en uren kan ik dan slapen.
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Waarom zou het niet doorgaan?
Externe factoren, gezin met jong kind, dus kan altijd anders lopen. En afgelopen jaar zou ik gaan, was het niet dat een van mijn beste vrienden een hersenbloeding kreeg, en daar aan overleden is een paar dagen later........het leven kan zo lopen natuurlijk.

Maar ik ga eerst met vrouw en kind 3 weken op vakantie naar Denemarken met de klaptent, dus kom niets te kort.
 
Vakantieplannen Noorwegen 2023. Wie gaat er of heeft al plannen in die richting?
Ik, maar niet met de motor. Vliegtuig Bergen, 1 dagje en dan een uurtje met de trein naar Voss, daar twee dagen langlaufen en weer terug.
Heerlijk.
 
Externe factoren, gezin met jong kind, dus kan altijd anders lopen. En afgelopen jaar zou ik gaan, was het niet dat een van mijn beste vrienden een hersenbloeding kreeg, en daar aan overleden is een paar dagen later........het leven kan zo lopen natuurlijk.

Maar ik ga eerst met vrouw en kind 3 weken op vakantie naar Denemarken met de klaptent, dus kom niets te kort.
OK, ik dacht dat het hele festival niet zou doorgaan, maar je bedoelde dus een andere reden.
 
Zijn er wel eens aanbiedingen bij de veerdiensten naar Noorwegen en terug? Ik kan zo 123 niets vinden.
IJmuiden - Newcastle had enkele jaren terug namelijk wel leuke aanbiedingen toen ik naar Schotland ging met de veerboot / Vespa’s.
 
Ik heb begrepen dat de overtocht naar Noorwegen alle verwachtingen van aantallen ruimschoots heeft overtroffen.
Dan zal er niet veel reden zijn om met stunt-acties te gaan komen. Hooguit voor heel incourante tijden.
 
Ik heb begrepen dat de overtocht naar Noorwegen alle verwachtingen van aantallen ruimschoots heeft overtroffen.
Dan zal er niet veel reden zijn om met stunt-acties te gaan komen. Hooguit voor heel incourante tijden.
Precies, de Noren zelf hebben hem ook ontdekt.
Ze zijn inmiddels bezig met het aanleggen van een enorm groot haven terrein in de Eemshaven.
 
Precies, de Noren zelf hebben hem ook ontdekt.
Ze zijn inmiddels bezig met het aanleggen van een enorm groot haven terrein in de Eemshaven.
Het is te hopen dat t aanleggen ook wat makkelijker gaat. Met een sleepboot
erbij is ook wat. Gaat in Kristiansand wel makkelijker.
 
Dan maar boeken zonder korting.
Vanuit Eemshaven en weer terug is vanaf 1420 Euro op de data dat we willen overvaren met twee motoren.
Met de auto en aanhanger naar Denemarken ( en terug) en dan totaal 4 overnachtingen en 2000 km met de auto en motortrailer en dan de boot komt op ongeveer 1200 Euro.
Met de boot is dus wel twee extra dagen in Noorwegen, dus denk dat dat ‘m wordt.
 
Bizarre bedragen voor een overtocht.
Naar Engeland gingen we voor +- 230 pp over inclusief avond eten en ontbijt
Maar omdat de ferry naar Noorwegen zo goed loopt zullen deze prijzen wel aanblijven
 
Ik heb begrepen dat de overtocht naar Noorwegen alle verwachtingen van aantallen ruimschoots heeft overtroffen.
Dan zal er niet veel reden zijn om met stunt-acties te gaan komen. Hooguit voor heel incourante tijden.
Verwacht helaas ook dit jaar geen aanbiedingen. Hele dienst is blijkbaar een behoorlijk succes.

Ferry tussen Eemshaven en Noorwegen in trek: tienduizenden reserveringen voor 2023
Ferry tussen Eemshaven en Noorwegen in trek: tienduizenden reserveringen voor 2023
 
Terug
Bovenaan Onderaan